Mootori paigutus?
Mootori paigutus?
Uurides suuremate mudelite jooniseid jäi silma seline asi, et nende mootorid on pandud silinder allapidi. Kas seal on mini kindel põhjus või on lihtsalt nii mugavam, kuigi olen täheldanud seda ka selliste mudelitel millel on tähtmootori kondel, et ei peaks nagu olema ruumi puudust?
Silinder alla paigutatakse lihtsalt seetõttu,et nii sobitub silinder kõige paremini kere kontuuri.Hea see ei ole üldse - kahetaktilise mootori puhul kipub silinder käivitamise ajal "toorest täis jooksma",seistes jookseb küünal õli täis - pärast ei taha hõõguda või bensukatel sädet anda,halb küünla toidet ühendada käivitamisel ja oht ebaõnnestunud maandumise puhul mootorit vigastada.Ise olen võimaluse korral üritanud silindrit üles poole või külje peale (niiet summuti allapoole jääb)asetada.Bensiinimootori või neljataktilise mootori puhul käivitamisega probleeme pole aga mootori kahjustamise võimalus (eriti bensukal,mille küünal on kõige alumine ja maaga esmalt kokku puutuv osa) jääb ikka.
see kindlasti ka veel üks miinustst aga võibolla selle poolest,et tolmul on vabam sissepääs karburaatori eesmise asetuse tõttu (just kahetaktilistel metanoolimootoritel).Kulub kiiremini, sest liivatolmu jne. väljapääs silindrist on raskem