Tutikas röstitud LiPo
Tutikas röstitud LiPo
Hei
Ostsin täna väikse uue LiPo Robbe 1000mAh 3 purgiga, mida tahtsin video saatja taha panna.
Panin kontakti külge ja laadima
Laadia ütles selle peale, et contact error ja hakkas piibitama
LiPo checker oli pime ja voltmeeter ei mõõda mitte mingit muud pinget juhtmetel ega ka balanceri juhtme klemmidel vahel kui 0V.
Toast.... poodi tagasi, või on mingi meetod veel varnast mida teha ?
Ostsin täna väikse uue LiPo Robbe 1000mAh 3 purgiga, mida tahtsin video saatja taha panna.
Panin kontakti külge ja laadima
Laadia ütles selle peale, et contact error ja hakkas piibitama
LiPo checker oli pime ja voltmeeter ei mõõda mitte mingit muud pinget juhtmetel ega ka balanceri juhtme klemmidel vahel kui 0V.
Toast.... poodi tagasi, või on mingi meetod veel varnast mida teha ?
mikrokopter hexa - fotokopter
Aerofoto - www.100jalga.ee
TimeTrap - pildiblogi
Aerofoto - www.100jalga.ee
TimeTrap - pildiblogi
Kunagi elustasin mingid üpris nulli lähedale kukkunud LiPod ära. Tegu oli hiinlastega, mida polnud kuskile tagasi saata ega viia. Eriti tegijat akut neist ei tulnud (pidid olema 1000mAh vastuvõtja omad). Ei mäletagi mis neist lõpuks sai - vist ei saanud midagi tarka!
Tark tegu oleks sellega ettevaatlik olla ja poodi tagastada.
Kui aku on 0-ni tühjenenud, on temas toimunud keemilised protsessid, mis tema ära rikuvad. Mahtuvus väheneb ja võib tekkida sisemine lühis. Kui sellist akut laadima hakkad, siis ei pruugi hästi lõppeda.
Tark tegu oleks sellega ettevaatlik olla ja poodi tagastada.
Kui aku on 0-ni tühjenenud, on temas toimunud keemilised protsessid, mis tema ära rikuvad. Mahtuvus väheneb ja võib tekkida sisemine lühis. Kui sellist akut laadima hakkad, siis ei pruugi hästi lõppeda.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Mul on umbes täpselt praegu sama imelik juhtum. Nimelt minu mäletamist mööda viimati käisin lendamas ja lasin akud sinna piiri peale, et akutester hakkas õhus kisama, siis sai ka kohe lennuk alla toodud kuna veel on vürtsu akus küll. Panin pärast akud laadima ja nagu kombeks kohvrisse kenasti uut lendu ootama. Eile võtsin aku välja ja ühendasin ära, ei kippu ega kõppu. Panin testrile sappa ning näitab mulle 0V Lipo Tester näitab, et 2celli on rohelised ja üks on täiesti kustunud, ei roheline ega punane.
Keegi tore inimene selgitage ära kuidas selline asi juhtuda sai ? Laadisin nagu alati balanseerijaga. Muidugi peale laadimist ma kohe ei vaadanud ka seisu, seega sai kohe laadija toide seinast ära võetud ja aku kohvrisse visatud.
Akuks on Turnigy 3S 20C 2200mAh, laadinud alati 2.2A ja 3S + balanseerimis režiim. Lennanud/laadinud max paarkümmend korda.
Mida selle akuga teha või kuhu viia?
Keegi tore inimene selgitage ära kuidas selline asi juhtuda sai ? Laadisin nagu alati balanseerijaga. Muidugi peale laadimist ma kohe ei vaadanud ka seisu, seega sai kohe laadija toide seinast ära võetud ja aku kohvrisse visatud.
Akuks on Turnigy 3S 20C 2200mAh, laadinud alati 2.2A ja 3S + balanseerimis režiim. Lennanud/laadinud max paarkümmend korda.
Mida selle akuga teha või kuhu viia?
2 võimalust. Kas on üks purk surnud või juhe lahti. Mõlemad võimalused on hobbykingi akudega üle elatud.
Ühel juhul andis mitte eriti intensiivse ja vähese kasutamise tagajärjel üks purk otsad - purgi pinge vajuski nullilähedaseks. Teisel juhul oli lipo sees oleva trükiplaadi rada lahti ja juhe tuli koos tükikese trükiplaadiga akust välja.
Ühel juhul andis mitte eriti intensiivse ja vähese kasutamise tagajärjel üks purk otsad - purgi pinge vajuski nullilähedaseks. Teisel juhul oli lipo sees oleva trükiplaadi rada lahti ja juhe tuli koos tükikese trükiplaadiga akust välja.
Ühesõnaga pole sellise akuga enam midagi peale hakata ja targem oleks mitte enam nokkida? Teades, et lipod on suhteliselt ohtlikud akud, siis ilmselt ei hakkaks teda lahti kangutama, et probleemile jälile saada. Igatahes naljakas, et niimoodi lihtsalt "otsad andis".qdwin wrote:2 võimalust. Kas on üks purk surnud või juhe lahti. Mõlemad võimalused on hobbykingi akudega üle elatud.
Ühel juhul andis mitte eriti intensiivse ja vähese kasutamise tagajärjel üks purk otsad - purgi pinge vajuski nullilähedaseks. Teisel juhul oli lipo sees oleva trükiplaadi rada lahti ja juhe tuli koos tükikese trükiplaadiga akust välja.
Hei,
Aku saab lahti võtta ja eemaldada ühe elemendi, kuid seda peab tegema väga ettevaatlikult.
Osad on sarnaselt läbi elanud akusi elustanud ja on pinge sisse saanud, kuid kas sa julged sellise akuga lennata?
Äärmisel juhul eemalda rikkis element ja saad 2s aku.
T.
Raimo
Aku saab lahti võtta ja eemaldada ühe elemendi, kuid seda peab tegema väga ettevaatlikult.
Osad on sarnaselt läbi elanud akusi elustanud ja on pinge sisse saanud, kuid kas sa julged sellise akuga lennata?
Äärmisel juhul eemalda rikkis element ja saad 2s aku.
T.
Raimo
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Sain enda aku korda, viga oli lihtne. Nimelt trükiplaadi peal olev jooterada oli katkenud, kohe kenasti ja see sai uuesti tinaga üle tõmmatud. Kuna nad jadamisi ühendatud, siis ka see konkreetne 0V näit otsadel. Oleks pidanud juba enne aku lahti kakkumist taipama, et kusagil on ühendus lihtsalt katkenud. Igatahes see aku peaks veel kenasti ja kaua toimetama. Hea muidugi, et viga tuli päevavalgele niisama toas katsetades, mitte õhus olles.
Katkenud rada
Üle joodetud
Peaaegu nagu uus
Katkenud rada
Üle joodetud
Peaaegu nagu uus
Last edited by wermecher on Mon May 09, 2011 14:22, edited 1 time in total.
siis läks sul hästi.
Elfast saad tellida termokahanevat rüüzi, kahaneb 100 kraadi lähedal ja on sama kerge nagu originaal rüüz.
Elfast saad tellida termokahanevat rüüzi, kahaneb 100 kraadi lähedal ja on sama kerge nagu originaal rüüz.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Ei ole. Neid klemme olen ma lahti saanud ainult tavalise tina abil sulatades. Tavalise tina abil on kontaktpind suurem ja sellevõrra ka lootus klemmi tina sulatada suurem. Niisama 100w jootekolviga neid eriti lahti ei saa. Samas oli mul kunagi ühe aku üks purk mida ei võtnud ei ussi ega püssirohi. Teisi sama aku purke sain ilusti lahti joota.
Akuklemmide jootmisel kasutatakse üldjuhul kõrgema sulamistemperatuuriga tina. Lahtijootmiseks tuleb tavalist jootetina lisada jootekohale parasjagu nii palju, et mõlemad joodetavad kontaktid saaksid hea termokontakti jootekolviga. Kolvi ots peab olema võimalikult suure pinnaga. Peene otsaga kolb ei pruugi vajalikku temperatuuri üle kanda kuna ka jootekoha suur pind jahutab kolbi. Ise kasutan selleks tööks ainult 50W Welleri kolbi 5mm laia otsikuga, mis reguleeritud +425C temperatuurile ja siiani on kõik mudeliakud joodetud saanud. Aku klemme ei tohi ka liiga kaua "küpsetada". Kui 5 kuni 10 sekundi jooksul tina sulama ei hakka, siis tuleb lasta akul natuke jahtuda ja proovida mõne aja pärast uuesti ja kui ikka ei õnnestu, tasub ägedam kolb või otsik otsida.
Last edited by MihkelP on Tue May 10, 2011 0:23, edited 3 times in total.
Outrage 550 CF PRO
Micro-Quad KK2.0 LCD
Futaba T10CHG 2.4G
PhoenixRC, Hubsan X4
http://www.facebook.com/kopteriklubi
Micro-Quad KK2.0 LCD
Futaba T10CHG 2.4G
PhoenixRC, Hubsan X4
http://www.facebook.com/kopteriklubi
Enda kogemus aku klemmidega on 450 - 500 kraadi, alla selle pidi kole pikalt kuumutama ning tekkis oht elemendi küpsetamisega.
Sai 3tk 4s akut ümber tehtud 3s akudeks. Tahtsin 4s akud panna 450 kopterile, kuid akud olid liiga rasked.
Klemmidele on külge valtsitud joodetav osa, sellest taga pool on mitte joodetav pind, seega ettevaatust painutamisega!
Enda kogemus on Turnigy 2200mAh 40c akudega.
Sai 3tk 4s akut ümber tehtud 3s akudeks. Tahtsin 4s akud panna 450 kopterile, kuid akud olid liiga rasked.
Klemmidele on külge valtsitud joodetav osa, sellest taga pool on mitte joodetav pind, seega ettevaatust painutamisega!
Enda kogemus on Turnigy 2200mAh 40c akudega.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Kas mitte pole nii, et väiksematel akudel (väiksemad voolud) on jah külge valtsitud joodetav osa, kuid suurematel (suuremad voolud) akudel on ikkagi aku seest tulev klemm otse kuskile külge joodetud?!Riff wrote:Klemmidele on külge valtsitud joodetav osa, sellest taga pool on mitte joodetav pind, seega ettevaatust painutamisega!
Enda kogemus on Turnigy 2200mAh 40c akudega.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Jootmist peaks aitama parandada puhastamine ja mõne fluxi või säärase kasutamine... elektroonikas kasutatav peenike tina traat peaks fluxi sisaldama mis parandab joodetavust.imm wrote:minu akudel on kokku valtsitud aku elemendi klemmid omavahel ,sinna mingi väga väike joodetav pind balanceri otsa jaoks ja jootmisele ei taha alluda need klemmid kuidagi:?
ilmselt prügikasti kaup. ainuke variant on üks purk minema, jääb järele kahe purgiga aku
Võibolla aitab lisa traadijupi tinutamine katkise koha peale, või klemmi lahti tehemine, uuesti jootmine.
mikrokopter hexa - fotokopter
Aerofoto - www.100jalga.ee
TimeTrap - pildiblogi
Aerofoto - www.100jalga.ee
TimeTrap - pildiblogi
Oihhhmart63 wrote:Lipo aku klemmid on alumiiniumist, sellep joota ei saagi.
selge
mikrokopter hexa - fotokopter
Aerofoto - www.100jalga.ee
TimeTrap - pildiblogi
Aerofoto - www.100jalga.ee
TimeTrap - pildiblogi
Saab vast ikka, lihtsalt peab õige "jooteabiline" olema näiteks - http://www.cheapbatterypacks.com/produc ... ering.aspx
Lauri Laidna - www.pistik.com
Olen alumiiniumist akuklemme jootnud korduvalt ja siiani pole need alt vedanud. Siiski nii vähe ja juhuslike vahenditega, et head räbustit pakkuda ei oska ja teistele teha ei riski.
Suurte voolude korral võib näiteks akupoodi "Renovaar" pöörduda ja nad laseval alumiiniumi külge punktkeevitusega normaalselt joodetavad klemmid.
Suurte voolude korral võib näiteks akupoodi "Renovaar" pöörduda ja nad laseval alumiiniumi külge punktkeevitusega normaalselt joodetavad klemmid.
Alumiiniumi jootmiseks pidi olema abiliseks õli
Näiteks puhas mootoriõli.
Alumiinium on väga aktiivne osüdeerima kui kolviga kuuma saab.
Seega õli kiht hoiab õhuhapniku eemale ja pind ei jõua oksüdeeruda enne kui sula tina peale voolab.
Muidugi on alum. jootmisel tülikas ka see, et ta juhib liiga hästi soojust,
mistõttu on teda raske ka lokaalselt kuumutada.
Renovari punktkeevitus on muidugi ka hea mõte aga kas seda
alumiiniumi ja raua kokkuühendamiseks ka kasutatakse - ei tea.
Näiteks puhas mootoriõli.
Alumiinium on väga aktiivne osüdeerima kui kolviga kuuma saab.
Seega õli kiht hoiab õhuhapniku eemale ja pind ei jõua oksüdeeruda enne kui sula tina peale voolab.
Muidugi on alum. jootmisel tülikas ka see, et ta juhib liiga hästi soojust,
mistõttu on teda raske ka lokaalselt kuumutada.
Renovari punktkeevitus on muidugi ka hea mõte aga kas seda
alumiiniumi ja raua kokkuühendamiseks ka kasutatakse - ei tea.
Umbes aasta tagasi oli leti taga paras tobuke... ei saanud eriti millestki aru, veel vähem oskas midagi tarka öelda Teine mees oli vist vanem olija, oskas vähemalt küsimustele "ei" vastata. Rohkem pole seal käinud.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Käisin tõesti Renovaaris viimati hästi ammu. Kodulehe järgi justkui nii suuri muudatusi ei oodanud!
Lipodel on üks elektrood ikka alumiiniumist ja sinna pannakse tehases alati kontaktkeevitusega joodetav plaadike peale või kontaktkeevitusega elemendid omavahel kokku.
Huvitav, kas Eestis tõesti sellise töö võimelist firmat siis polegi?
Lipodel on üks elektrood ikka alumiiniumist ja sinna pannakse tehases alati kontaktkeevitusega joodetav plaadike peale või kontaktkeevitusega elemendid omavahel kokku.
Huvitav, kas Eestis tõesti sellise töö võimelist firmat siis polegi?