Treeningud ........

Arutelu kõigi raadioteel juhitavate plaanerite teemal...
Post Reply
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Treeningud ........

Post by Ervin2 »

Et siis tehes kokkuvõtteid enda lendudest ja vaadates kohalike võistluste tulemusi jääb mulje ,et põhiliseks komistuskiviks on ikkagi täpne ja õieti ajastatud maandumine.
Mootorid veavad kõigil ja ilmset üleval püsimisega pole ka probleeme.

Vanad tegijad - kuidas oleks õigem(targem) teha maandumistreeninguid,on mingi väljatöötatud rutiin selleks,või lihtsalt toores töö ja vaev ?
Siis stiilis ,lühike tõus ja harjutada võimalikult täpset maandumist.
Kas aja mõõtmine tuleks kasuks ja nii edasi.....

Ilmselt simulaator ka kõvasti abiks - viletsamatel ilmadel.

Ma siin kunagi nagu puudutasin teemat,et Tallinna lähiümbruses on plaanerdajaid suht kasinalt,olen Hüüru platsil kokku juhtunud Kolja ja Aleksandriga vahetevahel.

Ma nüüd ei tea,aga ehk oleks mõtekas organiseerida mingeid ühislendamisi kogemuste vahetamise eesmärgil - võistlused on teadagi kõige parem koht kohtumiseks,aga see aeg mis jääb etappide vahele......

Loodan ise ka mudeli valmis saada ja välja tulla juunikuiseks Hüüru etapiks.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Aleksander ja Kolja on siiani sellel aastal alati karikasaajad olnud ja ühele lätlasele tegid kah viimati ära. Eestis kõvemat seltskonda hetkel polegi lihtne leida!
Meie tegime kunagi nii - madal start, lennuaeg täpselt 60 sekundit + maandumine. Statistikaks 50 järjestikuse maandumise keskmine (mitme trenni jooksul muidugi). Mina jõudsin 85 punktini ja viga 3-4 sekundit. Võistlusel läks seejuures paremini, sest trennis ei suutnud keskenduda ja läks tavaliselt liiga lõdvalt. Mõnele väga täpselt maandujale mõjus jällegi võistluspinge halvavalt. See on ilmselt individuaalne, kellel kuidas.
Ise pole maandumist väga kaua teinud aga viimasel võistlusel (2.võistlus üle pika pausi) sain endale üllatuseks ilma nullideta, esialgu võõra käitumisega lennukiga, kenasti hakkama.
Aja täislendamine on siiski tihti kõigile tõsine probleem.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Ma siis ei tea,kas mul on mudelitega vedanud või mis,aga ajaga pole nagu probleeme,ainuke masin mis eriti pikalt õhus ei püsi on koopiaplaaner Discus,aga selle lennuki puhul on selline käitumine normaalne - kiire raske ja väga väikse tiivapindalaga.
Maandumistäpsusega on aga nii ja naa,umbes iga kolmas maandumine on enamvähem piirides,muidugi ajaliselt pole teinud,katsun lihtsalt iga lennu lõpetada maandumisega enda ette.
Treenimiseks kasutan praegu (parema puudumisel)Robbe Volaret,ilma kaldtüürideta lihtne masin,mugavuseks seadistasin nii kõrgus kui ka pöördetüüri parema kangi alla (pöördetüür eleronide kanalis).
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Tõmba selline fail, pane nt mp3 pleierist käima ja hakka aga uhama.
Teine asi mida jälgida on see, et millal teed tagasipöörde ning sõidad endast pärituult mööda, millal viimane pööre ja mis hetkeks oled mudeli märgile välja joondanud. Eks see ole pilooditi erinev, kuid olen kuulnud süsteemi, kus 30 sekundit enne lõppu lendad endast mööda, 25 sek - alustad pööret ning viimased 15 sek on siis täpseks sihtimiseks, lennuk peab olema ninaga täpselt vastu tuult ning märk on sinust umbes meeter pärituult.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Ajast niipalju statistikat, et viimasel F5J võistlusel tehtud 84-st lennust olid ainult 8 üle 9 minuti, ehk üle 540 punkti.
Minul olid maandumisel kah kontrollpunktid - kus ja millal pean olema. Umbes nii, et 60 sek enne maandumist alla kõrgusele 50 meetrit, 30 sek enne 25 meetrit ja samuti 15 sek enne maandumisjoone alguspunktis. See sõltub ka palju lennuki võimetest kuni CLUSTERi sarnane võistlusrelv pole.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Rehkendasin viimase F5J võistluse iga võistleja 6-st 5 parema lennu keskmise. Tehke 6 järjestikust lendu ja saate aimu, kuhu pingereas aastal 2010 sellise lendamisega on võimalik sattuda.
Keskmine planeerimisaja pikkus:
1. 529 sekundit
2. 524
3. 484
4. 477
5. 427
6. 403
7. 380
8. 353
9. 337
10. 331
11. 320
12. 268
13. 225
14. 152
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Nendel kasinatel etappidel,millest ma olen osa võtnud (2),ei saa ma lendude kestuse üle eriti kurta,lihvimist ja trenni on vaja muidugi väga.
Parim skoor oli vist eelmisel aastal Riidaja 911 punkti ja 2008 Hüüru 927 punkti,hüüru etapp oli mul üleüldse esimene ja mul on siiamaani super hea tunne,et sain tehtud kõik tuurid ja viimaseks ka ei jäänud.
Tänase seisuga loodan väga ,et saan selle aasta tulevastest etappidest osa võtta,enne jaanipäeva saan ehk mootori ja vidinad Elipsoidi jaoks kätte,mudel ise on juba koos.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Elektrimootoriga plaaneriga jõuab ajastamis-maandumistreeningul teha tunni ajaga 50 tuleku ringis! Päris maha pole tarviski ja õhus on head servod ning lennuk peaaegu kulumatud.
Image
Eelduseks on muidugi, et õhuruum ja lennuplats pole ülerahvastatud, ning tähelepanu häirivad tegurid puuduvad.
Post Reply