Kohutavalt tundlik - nagu veidi näpp liigub nii keerab saba ka. Güro on SL720. Huvitaval kombel puldist expot peale keerates (hetkel -35%) ei muutu midagi !? Kas selle güroga käib asi kuidagi teisiti? Güro setup on võetud trxetuningu lehelt ja saba hoitakse hästi. Oleks vaid veidi tuimem...
On kellelgi ideid ?
TREX500 rudder tundlik
Moderator: Kristjan
TREX500 rudder tundlik
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Kasutan ise Spektrum DX7se pulti ning sellel on expo puhul miinust kasutades saba kangi keskasendi lähedal väga tundlik, kasutades pluss expot muudab kangi keskosas liikumise rahulikumaks. Expo saba puhul on mul olnud max +20%
Lisaks muudab saba rahulikumaks DX7se puhul kui kasutada saba servo travel adjusti, kuid see ei ole eriti mõistlik tegevus kuna servo ise muutub aeglaseks ning ei mõjuta servo käiku.
Lisaks muudab saba rahulikumaks DX7se puhul kui kasutada saba servo travel adjusti, kuid see ei ole eriti mõistlik tegevus kuna servo ise muutub aeglaseks ning ei mõjuta servo käiku.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Kuulsin, et Spectrumi puhul pidid expo märgid olema vastupidised, see seletaks. Mu pult on Futaba. Güro setup on hetkel säärane: http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/sl720algne.png
Lugesin manuaalist. et "linear stick sensitivity" vähendamine võiks teha seda,mida soovin. Kerisin 130 -> 110 aga justkui ei muutunud midagi. Lendan modes 1 (heading hold). Kummaline on see, et puldi expo muutmine ei mõju üldse. Güro ju ei peaks kuidagi aru saama, kas mul on expo peal või mitte !?
Futaba puldi puhul on imelik ka expo graafik. Kui oletada, et x- teljel on kangi nihe ja y-teljel mõju siis peaks joon olema nõgus aga on hoopis muhuga ülespoole! Samas teistele juhikutele mõjub õigesti. Expo on miinus märgiga. Eks vist mingi progejate kala.
Aga ikkagi - mismoodi saba tuimemaks teha? Näpp läheb krampi juba kopterit vaadates.
Võimalik, et saan millestki valesti aru...
Lugesin manuaalist. et "linear stick sensitivity" vähendamine võiks teha seda,mida soovin. Kerisin 130 -> 110 aga justkui ei muutunud midagi. Lendan modes 1 (heading hold). Kummaline on see, et puldi expo muutmine ei mõju üldse. Güro ju ei peaks kuidagi aru saama, kas mul on expo peal või mitte !?
Futaba puldi puhul on imelik ka expo graafik. Kui oletada, et x- teljel on kangi nihe ja y-teljel mõju siis peaks joon olema nõgus aga on hoopis muhuga ülespoole! Samas teistele juhikutele mõjub õigesti. Expo on miinus märgiga. Eks vist mingi progejate kala.
Aga ikkagi - mismoodi saba tuimemaks teha? Näpp läheb krampi juba kopterit vaadates.
Võimalik, et saan millestki valesti aru...
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Gyro expot ei kannata muuta? Lisaks ka piro. Mu ühel gürol ei õnnestu ka expot puldist muuta, peab muutma gyro enda softi kaudu.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Travel adjust ehk EPA aitas tublisti, tänud hea näpunäite eest. Kuidas Trex'i fännid muudel kanalitel EPA'd seadnud on ? Mul on nad kõik 100% aga tänane katse tekitas mõtte ka neid vähendada.
Ja ikkagi kordaks kiuslikku küssat: mx12 puldil on expo - märgiga kuid graafik puldi ekraanil näitab, nagu peaks just kangi keskasendis olema kiirem muutus (muhk ülespoole nagu 0-st algaval siinusfunktsiooni graafikul). Kas see on mingi traditsioon või ei olegi graafiku telgedel kangi nihe (x) ja kangi mõju (y)? Või saan millestki väga valesti aru...
Puldi manuaal ei paljasta saladust
Ja ikkagi kordaks kiuslikku küssat: mx12 puldil on expo - märgiga kuid graafik puldi ekraanil näitab, nagu peaks just kangi keskasendis olema kiirem muutus (muhk ülespoole nagu 0-st algaval siinusfunktsiooni graafikul). Kas see on mingi traditsioon või ei olegi graafiku telgedel kangi nihe (x) ja kangi mõju (y)? Või saan millestki väga valesti aru...
Puldi manuaal ei paljasta saladust
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Kui Sa seda küsisid, siis jah, Futaba ja JR ideoloogias on expo märgid tagurpidi. JR on siis spectrum, õigemini vastupidi. Ka servod pööravad vastassuunas. seetõttu paljudel regudel tuleb throttle nulli saavutamiseks futaba puldil kanal maximumi ajada...
Saba osas on palju võimalusi/etappe/tegureid:
- güro enda max ja min seadistused vastavalt mehaanilisele liikumispiirile paika - güro setapist, st. enamasti tema enda menüüst või arvutist või spets. seadistusmodes puldi abiga;
- saba servokanali liikumisdiapasoon (atv), kui manual ei soovita 100% (reeglina soovitab);
- dualrate ja expo: mina kasutan tihti dr 75%, expo -30%, futaba keeles.
samas, kas Sul on (saba)labade pikkus, ülekanne vastavalt tehaseseadistustele? Rootori rpm?
muude kanalite atv seadmine on oluline vaid mehaanilise bindamise vältimiseks (v.a. gyro gaini ehk tundlikuse, kuberneri jms. lisaseadmete juhtimine), muu tehakse vajadusel ikka dr ja expoga. Samas, kuna expo mõjub vaid tsentris, on temast vigurlennu korral hiljem pigem kahju - ääreasendis juhtimisvõimsus suur, keskel väike, ebalineaarsus krutib piloodi ajud sassi. Ok, rudderil võib. See, mida teha üritad on dualrate teema, kasuta seda siis julgelt ka ka aileroni ja elevatori funktsioonidel.
Ei maksa unustada ka mehaanilist tõsiasja, et gaini muutmisel mitte raadiost gainikanali atv abil või spets menyyst või nende summana, vaid hoopis mehaaniliselt servoõla pikkuse abil muutub seeläbi ka rudderi mehaaniline liikumisdiapasoon.
Saba osas on palju võimalusi/etappe/tegureid:
- güro enda max ja min seadistused vastavalt mehaanilisele liikumispiirile paika - güro setapist, st. enamasti tema enda menüüst või arvutist või spets. seadistusmodes puldi abiga;
- saba servokanali liikumisdiapasoon (atv), kui manual ei soovita 100% (reeglina soovitab);
- dualrate ja expo: mina kasutan tihti dr 75%, expo -30%, futaba keeles.
samas, kas Sul on (saba)labade pikkus, ülekanne vastavalt tehaseseadistustele? Rootori rpm?
muude kanalite atv seadmine on oluline vaid mehaanilise bindamise vältimiseks (v.a. gyro gaini ehk tundlikuse, kuberneri jms. lisaseadmete juhtimine), muu tehakse vajadusel ikka dr ja expoga. Samas, kuna expo mõjub vaid tsentris, on temast vigurlennu korral hiljem pigem kahju - ääreasendis juhtimisvõimsus suur, keskel väike, ebalineaarsus krutib piloodi ajud sassi. Ok, rudderil võib. See, mida teha üritad on dualrate teema, kasuta seda siis julgelt ka ka aileroni ja elevatori funktsioonidel.
Ei maksa unustada ka mehaanilist tõsiasja, et gaini muutmisel mitte raadiost gainikanali atv abil või spets menyyst või nende summana, vaid hoopis mehaaniliselt servoõla pikkuse abil muutub seeläbi ka rudderi mehaaniline liikumisdiapasoon.
graafikust:
Sinu pulti ei tea, aga tavaliselt näidatakse seal ka aktiivset kangi asendit, mis võiks kangi liikumist peegeldada.
Ja minu Futabal näeb see graafik tõesti selliselt välja, et kõrgussuunas on mõju (Y), horisontaalsuunas (X) kangi asend.
Ehk siis DR 80%-ga on graafik madalam kui 100%-ga.
Ja expo Sinu poollt soovitud moel seadistatnuna mõjub nii, et keskmine osa vajutatakse lamedamaks.
Ahjaa: kui JR ideoloogias on ATV 0..100%, ja tsenter on 50%, siis Futabal on ATV -100%...+100%, kus tsenter on 0%.
Sinu pulti ei tea, aga tavaliselt näidatakse seal ka aktiivset kangi asendit, mis võiks kangi liikumist peegeldada.
Ja minu Futabal näeb see graafik tõesti selliselt välja, et kõrgussuunas on mõju (Y), horisontaalsuunas (X) kangi asend.
Ehk siis DR 80%-ga on graafik madalam kui 100%-ga.
Ja expo Sinu poollt soovitud moel seadistatnuna mõjub nii, et keskmine osa vajutatakse lamedamaks.
Ahjaa: kui JR ideoloogias on ATV 0..100%, ja tsenter on 50%, siis Futabal on ATV -100%...+100%, kus tsenter on 0%.