Juuli 2011
Juuli 2011
hahh..käisn siis täna lennutamas.kuna ma kasutan linnu kujuga(kull) lennukit siis leitsin taevast omale uue sõbra,mingi kull vms.kenasti m'ängis jne jne..oli lausa kahju vaadata kuidas ta lõpux loobus ja kadus:D
mnjah...tänane tuul oli liiast.voltis tiivad kokku nagu ümbriku.kuigi tuult sellest süüdistada on kyll tglt pähh,,eks ma viisin ka lennuki viimase piirini:S
kahjuks asus cam lennuki ees.seega pole ümbrik tiiba näha
http://www.youtube.com/watch?v=3MXQxPl1uuU
kahjuks asus cam lennuki ees.seega pole ümbrik tiiba näha
http://www.youtube.com/watch?v=3MXQxPl1uuU
"kardla lennuplatsil" ehk siis minu juures oli täna sündmusterohke.
Plaanis oli Aivari Sticki esmalend ja Kati tuli niisamuti lennutama, kahjuks jäi meil lõpuks kolmest lennukist järgi veidi vähem kui kaks .. Kati plaaner pani ühel hetkel rahuliku lennu aeg õhus tiivad kokku ja tuli valusasti alla, kui mõtekas seda paranda on, vajab suuremat uurimist. Aivari Sticki eri probleemide tõttu korralikult lendama ei saanudki, lõpuks läks ka telik katki, aga seal on suhteliselt lihtne ja sirgjooneline see remont,niiet neljapäev katsetame ilmselt jälle.Kati tegi vist pilte ka.
Plaanis oli Aivari Sticki esmalend ja Kati tuli niisamuti lennutama, kahjuks jäi meil lõpuks kolmest lennukist järgi veidi vähem kui kaks .. Kati plaaner pani ühel hetkel rahuliku lennu aeg õhus tiivad kokku ja tuli valusasti alla, kui mõtekas seda paranda on, vajab suuremat uurimist. Aivari Sticki eri probleemide tõttu korralikult lendama ei saanudki, lõpuks läks ka telik katki, aga seal on suhteliselt lihtne ja sirgjooneline see remont,niiet neljapäev katsetame ilmselt jälle.Kati tegi vist pilte ka.
Mõned pildid Aviaatori lennuki katsetusest
http://www.purilend.ee/v/users/kati/2011_013/?g2_page=1
ASW parem tiib tuli lennu ajal lahti. Lennuk kukkus 10-15m nina ees allapoole. Tundub, et parema tiiva plastmassist konsool, mis tiibu koos hoiab andis järele. Kruvi oli kinni. Tiivad ise on terved, kuid kahjuks kere on ristipidi pooleks. See juhtus rahulikus vabas lennus. Tõsi on see, et varasemalt on lennuk kannatada saanud: flatteriga, halva maandumisega. Mulle praegu tundub, et taastada ei ole võimalik.
http://www.purilend.ee/v/users/kati/2011_013/?g2_page=1
ASW parem tiib tuli lennu ajal lahti. Lennuk kukkus 10-15m nina ees allapoole. Tundub, et parema tiiva plastmassist konsool, mis tiibu koos hoiab andis järele. Kruvi oli kinni. Tiivad ise on terved, kuid kahjuks kere on ristipidi pooleks. See juhtus rahulikus vabas lennus. Tõsi on see, et varasemalt on lennuk kannatada saanud: flatteriga, halva maandumisega. Mulle praegu tundub, et taastada ei ole võimalik.
Vahest tunduvad üsna lootusetud asjad lahendatavad. Näiteks Siim võib rääkida kuidas tema lennukid grilli- ja hambatikkudest koosnevad. Ja minul samuti Mustang kahest kohast risti pooleks aga ikka lendab.Eks neid gramme tuleb juurde , kuid tegu pole võistlusmudeliga. Kas Sul oligi vaid see plaaner? Kas kere sai vaid viga? Elektroonika terve? Millega Sa Hiiumaale tuled lendama? Tule piloteeri minu 2,5 Diamondi.
Nägin Kati ASWd - see lendab juba varsti jälle. Tundub, et purunes plastmass tiivatala see osa, mis on ümber poldi (poolenisti ümber poldi, teine pool siis tesie tiiva oma). Võimalik, et mõni kehvem maandumine lõi mõra sisse mida ei näinud ja lõpuks andis järgi. Kui kuskilt asendustiibasid ei leia, siis teeme uue tala ja liimime tiivad kokku.
Kes on elapor kere liiminud? Siim kindlasti. Kes aitaks nõu ja jõuga kere parandada? Mina oleks selles vahu asjas pioneer. Äkki mõni tegija aitab?
Kes on elapor kere liiminud? Siim kindlasti. Kes aitaks nõu ja jõuga kere parandada? Mina oleks selles vahu asjas pioneer. Äkki mõni tegija aitab?
Ma liimisin oma ASW 5min epoga.Väga tugev jääb aga enne liimimist lõikasin risti katkise kohaga soone sisse.Soonde asetasin süsinikliistu,2x6mm.Tiiva talaga ka asi lihtne,liimid mõne plastikut sulatava liimiga kokku,siis kinnituspoldi kohal,vastaspoolelt nüsid muugiviiliga selle kühmukese ära ja sinna ka epoga söe või fiiberliist.Söeliistu saab selle peno sisse edukalt nõnna et teed otsa teravaks,midagi sellist kui puidupeitlil ja lihtsalt surud mööda tala sisse.Püüan ilma tütre abita ka telefoniga tehtud pildi siia puhurisse saada .http://fotoalbum.ee/photos/primaat/sets ... e=lastpage
Üldiselt ikka seesama polüuretaanliim või momendi valge fix,esimene annab pisut paindlikuma ühenduse ja imbub paremini vahu sisse,teine tunduvalt jäigem.
Kere kokku liimitud neljast kohast,isegi liiteid pole eriti näha.
liim ise selline
Kere kokku liimitud neljast kohast,isegi liiteid pole eriti näha.
liim ise selline
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Täna käisime Raadil tuulega võitlemas. 6-7 paiku oli igatahes julgelt üle 10m/s, ma pole veel näinud et Jak seistes väriseks või maa suhtes õhus paigal püsiks Lennata oli väga mõnus, maandumisel suutsin rajalt välja sõita ja ühe ratta eemaldada- pole harjunud,et peab kolmveerand gaasiga alla tulema. Tükk aega kodus tegelikult mõtlesin,kas võtan jet-i või jaki, jetile oleks selline vastutuul super olnud. A s*tta kah, homme jälle päev. Ratas igatahes küljes tagasi.
8 paiku oli natuke mõistlikum, siis saime Aviaator-Aivari ja Ueke-Jaaniga viljandi meeste ESM Beaveri (1.4m) esmalennutatud. Väga tipptopp kvaliteet ja päris tugev ka. Ja tundub olema õnnelik lennuk
Lõpuks sai Jaangi oma cessna õhku, mis ennenägematu nobedusega taevasse kihutas, tõsi küll paarikümne sekundi pärast tuli mahapõlenud mootori tõttu alla tulla.
8 paiku oli natuke mõistlikum, siis saime Aviaator-Aivari ja Ueke-Jaaniga viljandi meeste ESM Beaveri (1.4m) esmalennutatud. Väga tipptopp kvaliteet ja päris tugev ka. Ja tundub olema õnnelik lennuk
Lõpuks sai Jaangi oma cessna õhku, mis ennenägematu nobedusega taevasse kihutas, tõsi küll paarikümne sekundi pärast tuli mahapõlenud mootori tõttu alla tulla.
Õhtu Raadil
Ivari jutt jumala õige, tahaksin omalt poolt lisada et , ootame ka teise Tartu mootorlendureid ühinema meiega ja koos lendama.
Seekord abistasime Viljandi lendureid lennuki häälestamisel ja ühiselt saime hakkama , otsene vahetu suhtlemine on ka kindlasti tõhusam kui foorumist vastuste otsimine, kuigi ka foorum on suuresti abiks murede lahendamisel.
Võtke ühendust Ivari või minuga kui on huvi.
Aivar
Seekord abistasime Viljandi lendureid lennuki häälestamisel ja ühiselt saime hakkama , otsene vahetu suhtlemine on ka kindlasti tõhusam kui foorumist vastuste otsimine, kuigi ka foorum on suuresti abiks murede lahendamisel.
Võtke ühendust Ivari või minuga kui on huvi.
Aivar
tänane raaditamine :
http://pildid.arconet.ee/main.php?g2_itemId=25912
http://pildid.arconet.ee/main.php?g2_itemId=25912
Raaditamine
Täna on siis see ajalooline päev kus sai tehtud esimene lend oma 2 meetrise kaikaga, mida ta inglise keeles peaks ka tähendama.
Sõna kuulas hästi ja loodan ka edaspidi teeb seda, natuke sättimist ja võib rahul olla.
Ka bensiinimootor on ikka väga ökonoomne peaks lisama.
Ootame ka teisi endaga Tartus ühinema, ruumi jätkub aerodroomil kõigile ja ka abi ning häid elamusi
Aivar
Sõna kuulas hästi ja loodan ka edaspidi teeb seda, natuke sättimist ja võib rahul olla.
Ka bensiinimootor on ikka väga ökonoomne peaks lisama.
Ootame ka teisi endaga Tartus ühinema, ruumi jätkub aerodroomil kõigile ja ka abi ning häid elamusi
Aivar
Täna 17.30ks raadile Aivariga.
Eile käisin Ridalis, vaatamata sellele ,et eesmärk- jeti lennutamine ebaõnnestus (see ei taha enam üldse käima minna), ja purilennukiga jäi ka sõitmata ,oli siiski tore ja kasulik Ja natuke ehmatav ka, sest vaadates Mareki lendamist tuleb selgelt ette,kui palju veel õppida ja harjutada vaja on ..
Eile käisin Ridalis, vaatamata sellele ,et eesmärk- jeti lennutamine ebaõnnestus (see ei taha enam üldse käima minna), ja purilennukiga jäi ka sõitmata ,oli siiski tore ja kasulik Ja natuke ehmatav ka, sest vaadates Mareki lendamist tuleb selgelt ette,kui palju veel õppida ja harjutada vaja on ..
aga selleks
Aga selleks me Raadile lähemegi et harjutada, tulge ja kasutage võimalust.
Aivar
Aivar
Aitäh Primaadile, kes ASW jälle terveks tegi ning Einairle ja Marekile õige inimesega läbirääkimiste pidamise eest. Esmapilgul tundub nagu lennuk poleks katki olnudki. Minule jäi lihtsam ja meeldivam osa - tänutäheks purilennu tegemine.
Mõned pildid sellest: http://www.purilend.ee/v/users/kati/201 ... 5.JPG.html
Albumis on mõni pilt ka turbiinimootoriga lennuki katsetusest Ridalis.[/img]
Mõned pildid sellest: http://www.purilend.ee/v/users/kati/201 ... 5.JPG.html
Albumis on mõni pilt ka turbiinimootoriga lennuki katsetusest Ridalis.[/img]