Lipod läbi ?

Saatjad, vastuvõtjad, servod, elektroonika jms
Post Reply
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Lipod läbi ?

Post by felch »

Mu quadi toitsid seni 2 Turnigy 2,2 A/h 20C akut (paralleelis). Täpselt enam ei mäleta aga pea selle suve olen nendega harjutanud. Nüüd järsku hakkas peale 1m lendu hoiatustuli vilkuma - pool akut tarbitud. Veel 3 minutit ja anti soe soovitus maandumispaik leida. Lipovaht on küll isetehtud aga siiski adekvaatne.
Akud laetakse peale ca 1m lendu täis 1/2 h ja sisse läheb umbes 550 mA. Selle kestuse kohta oodatav tulemus. Kui laen aku laadijaga tühjaks, siis saab 2h vältel sealt kätte pea 1 A/h (edasi ei viitsinud, anti timeout). Sisse läks samapalju või tiba enam , seda individuaalselt akusid laadides. Balancer näitab mõnikord pingete erinevus 0,01V.
Kas need akud on ikkagi kutud? Keerutan pea kohal kuni 1. kosmiline saavutatud ja siis lasen kogemata lahti... ?
Jazz'ilt ostetud Trex500 aku peab siiani vastu kuigi olen teda vähemasti sama palju koormanud. Et tasuks vaadata mingi muu tootja poole ? Millise? Trex-is on muidugi 6S aku ja tarbitav vool väiksem aga ikkagi.
Ilm on kah jahedam kui juulis, ehk seegi mõjub?

PS. Sry, vale alamfoorum. Ehk ei tapa siiski... :)
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Mis laadija sul on ehk mis vooluga tühjaks laadida jaksab? Lae täis ja ürita neist enamvähem sellist voolu võtta, mida kopter lennus tarbib. Kui laadija hädine, siis ampermeeter vahele ja näiteks auto lambi pirn(id) koormuseks (55 või 60W @ 12V > ~5A). Ära alla 3.3V/cell tühjaks lase.

Kui taolise mõistliku vooluga 2.2Ah akust näiteks 1.7-1.8Ah välja imed, ei tohiks probleemi väga olla.
Lauri Laidna - www.pistik.com
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Minul on tavaliselt akust "ära vajunud" üksikud elemendid. Peale "alamõõdulise" vahetust on aku harilikult pikalt edasi elanud. Turningy-nanod (45C) on hästi kestnud ja vahetamiseks ei näe hetkel põhjust.
Tõenäoliselt minu järgmise hooaja F5J lennuki aku:
http://www.hobbyking.com/UNITEDHOBBIES/ ... _Pack.html
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Laadija on HK-st: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=7028 Lubab tühjendada max 1A-ga kuid regullib voolu tegelikult 0,5A-le.
Sain selle vooluga akust kätte umbes 1,7A, tagasi läks samapalju. Balancer erilist erinevust purkide vahel ei näita.
Midagi nende akudega siiski on, sest enne sai lennata kuni 10 minutit (kuni 80% mahtuvusest), nüüd aga max 4m. Akusid on 2 paralleelis, kumbki 20C tühjenemisega. Äkki tuleks valida suurema discharge rate'ga akusid ?
Pole midagi paremat halvast ilmast !
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

felch wrote:Balancer erilist erinevust purkide vahel ei näita
Kui aku päris tühjaks laadida, siis kehvem element lõpetab mõnedsajad mAh enne, töö ajal on elemendid enamvähem võrdsed. Minu kogemus on küll selline, et sama akupaki elemendid võivad olla väga erineva vastupidavusega.
Suurema discharge rate'ga on kindlasti etemad, ainult kallimad ja raskemad.
regullib voolu tegelikult 0,5A-le
Laadija kannatab mingit võimsust ja see 1A vastab mingile madalale akupingele ...
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

[J] wrote:
felch wrote:Balancer erilist erinevust purkide vahel ei näita
Kui aku päris tühjaks laadida, siis kehvem element lõpetab mõnedsajad mAh enne, töö ajal on elemendid enamvähem võrdsed. Minu kogemus on küll selline, et sama akupaki elemendid võivad olla väga erineva vastupidavusega.
Nojah, seda ära mõõta on keerukas.
[J] wrote:
felch wrote:regullib voolu tegelikult 0,5A-le
Laadija kannatab mingit võimsust ja see 1A vastab mingile madalale akupingele ...
Jah eks muidugi. Tühjendamine kuni 5W, klapib kenasti.
Ilmselt tuleb uusi akusid oodata aga tuli pähe, et nad olid mul seni lihtsalt paralleelis 3S2P. Äkki oleks pidanud balanceride otste kaudu kõik purgid ka paralleeli ühendama? Või pole vahet?
Pole midagi paremat halvast ilmast !
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

felch wrote:Äkki oleks pidanud balanceride otste kaudu kõik purgid ka paralleeli ühendama?
Kui äkki ainult üks purk kehv on siis hetkel saab see kõva vatti, sest lennu lõpp käib summaaarse pinge järgi ja teised on kõva varuga (see üks tõmmatakse väga "kuivale" teiste ülepingete arvelt). Kui kõik on parralleeli ühendatud, siis kehvaga parralleelne tasandab veidi.
Ühendamise asemel on mõistlikum ehk suurema varuga lend lõpetada.
Minu laadija suudab näidata korraga kõikide elementide pingeid ja päris tühjaks saamise ajal on lihtsalt nähtav, milline element esimesena 3 voldini kukub. Lõpu saaks tühjaks laadida ka elemendid ühekaupa.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

felch wrote:Äkki oleks pidanud balanceride otste kaudu kõik purgid ka paralleeli ühendama? Või pole vahet?
Kindlasti pidanuks/peab balanceri otste abil elemendid omavahel ka paralleeli ühendama!
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Jutu jätkuks...
Proovisin vahepeal paar korda nagu soovitati - akude balanceri vastavad otsad kokku ja laadisin ainult balansi režiimis (jah, piinlik küll aga seni pole balansseerimist pea kunagi kasutanud). Asi paranes tunduvalt !!!
Esimene (50%) hoiatus antakse ikka kuskil minuti pärast kuid edasi saab veel 6m lennata (saaks veelgi aga ei viitsinud, pimedaks läks) ! Peale seda läheb sisse 1,7 A/h (nimimahtuvus 2* 2,2A/h).
Ehk siis midagi on akude sisikonnas muutunud aga see pole veel fataalne. Vara veel ära visata.
Tänud soovituste eest!
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Post Reply