Pöördpea mehhanism

Arutelu helikopteritest ja teistest "liikuva tiivaga" mudelitest

Moderator: Kristjan

Post Reply
Satel
Posts: 208
Joined: Fri Jul 18, 2008 9:17
Location: Viimsi 5123157

Pöördpea mehhanism

Post by Satel »

Selline küsimus asjatundjatele, et kas helikopteri pöördpea liigendid häälestatakse horisontaalseks throtteli keskasendis või alumises asendis?Helifreak videos on throttle keskasendis

http://video.helifreak.com/?subpath=fin ... Part_2.wmv

Hobbykingi manualis aga peatükis 7.EQUIPMENT ILLUSTRATION ütleb, et throttle peab olema madalamas e.alumises asendis?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... mpat_.html


Mis on õige?
Chessna Skyline 182
0S .46LA

Turnigy 9X 2.4G
Bluesmell
Posts: 616
Joined: Wed Mar 10, 2010 0:13

Post by Bluesmell »

Kindlasti keskasendis peavad servo lingid olema 90 kraadi ja swash (pöördpea liigend) peab olema täpselt otse igatpidi - st ka 90 kraadi raamiga.

Paned raadiost throttle/pitch kangi 50% peale ja sätid/trimmid kõik paika...
Image T-Rex 700N DFC, 600N 3GX, 600EFL PRO SK720, 500EFL PRO DFC, 450Pro & SAB Goblin 630 & 500, Blade nano, 130, Blade mCX, Sebart Sukhoi 29S 30E, DX18, RF G6.5
Image
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Pöördpea all mõtled sa kaldeautomaati (swashplate ik.)? See ja kõik muude kangide keskasendid häälestatakse servode keskasendis servosarvede horisontaalseisus. See saavutatakse üldjuhul pitchi 50% olles. Mis throtlle kangi asendis sul pitch 50% on, sõltub juba sellest missugune on sul puldis pandud pitchi kõver. Kui see on näiteks 0,25,50,75,100 siis on kaldeautomaadi keskseis throttle kangi kesksasendis, kui aga näiteks 50,66,75,86,100 siis on kaldeautomaadi keskseis throttle kangi alumises asendis (in spe). Sellest kirjutasin siin kunagi:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t ... c&start=60
Peab vahet tegema swashplate seadistustel ja lennureziimidel (normal, idle1,2,3).

Kõigepealt peab olema swashplate seadistus korrektselt tehtud- servode keskasendis ja servokangide horisontaalasendis peab swash ja juhendis märgitud kangid olema horisontaalsed ning labanurk 0. Selle reguleerimise ajaks on hea panna pitchi kõver 0,50,50,50,100.

Kui see on kõik kombes siis võib juba lennureziimi seadistusi teha. Normal asendis oleks siis hõljumiseks vaja mootori võimsust 65% ja labanurka 5 kraadi, aga throttle kang peaks olema keskasendis. Et need asjad omavahel klappima saada ongi need kõverad välja mõeldud
Mul on siis normal asendis seaded nii:
Throttle kang all - throttle 0%- nurk 0 kraadi (50%)
kang veerandi peal- throttle 40%- nurk umbes 2 kraadi (54,7%)
kang keskel- throttle 65%- nurk 5 kraadi (71,6%)
kang kolmveerandi peal- throttle 85%- labanurk (85%)
kang põhjas- throttle 100%- nurk 9 kraadi (93,5%)

Seadistad nii, et näiteks paned nurgamõõtjale 5 kraadi peale ja siis keerad pitchi kõverat niikaua kuni laba nurk ongi 5 kraadi throttle kangi keskasendis olles. Ja nii edasi.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Satel
Posts: 208
Joined: Fri Jul 18, 2008 9:17
Location: Viimsi 5123157

Pöördpea mehhanism

Post by Satel »

trebla wrote:Pöördpea all mõtled sa kaldeautomaati (swashplate ik.)? See ja kõik muude kangide keskasendid häälestatakse servode keskasendis servosarvede horisontaalseisus. See saavutatakse üldjuhul pitchi 50% olles. Mis throtlle kangi asendis sul pitch 50% on, sõltub juba sellest missugune on sul puldis pandud pitchi kõver. Kui see on näiteks 0,25,50,75,100 siis on kaldeautomaadi keskseis throttle kangi kesksasendis, kui aga näiteks 50,66,75,86,100 siis on kaldeautomaadi keskseis throttle kangi alumises asendis (in spe). Sellest kirjutasin siin kunagi:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t ... c&start=60
Peab vahet tegema swashplate seadistustel ja lennureziimidel (normal, idle1,2,3).

Kõigepealt peab olema swashplate seadistus korrektselt tehtud- servode keskasendis ja servokangide horisontaalasendis peab swash ja juhendis märgitud kangid olema horisontaalsed ning labanurk 0. Selle reguleerimise ajaks on hea panna pitchi kõver 0,50,50,50,100.

Kui see on kõik kombes siis võib juba lennureziimi seadistusi teha. Normal asendis oleks siis hõljumiseks vaja mootori võimsust 65% ja labanurka 5 kraadi, aga throttle kang peaks olema keskasendis. Et need asjad omavahel klappima saada ongi need kõverad välja mõeldud
Mul on siis normal asendis seaded nii:
Throttle kang all - throttle 0%- nurk 0 kraadi (50%)
kang veerandi peal- throttle 40%- nurk umbes 2 kraadi (54,7%)
kang keskel- throttle 65%- nurk 5 kraadi (71,6%)
kang kolmveerandi peal- throttle 85%- labanurk (85%)
kang põhjas- throttle 100%- nurk 9 kraadi (93,5%)

Seadistad nii, et näiteks paned nurgamõõtjale 5 kraadi peale ja siis keerad pitchi kõverat niikaua kuni laba nurk ongi 5 kraadi throttle kangi keskasendis olles. Ja nii edasi.
Tänud kõigile vastajatele!
Ma alguses tegingi nii, et servod keskasendisse, servo lingid 90 kraadi peatelje suhtes, swash horisontaalseks ja lõpuks panin isegi pitch curve paika ja arvasin, et on korras.Siis aga vaatasin selle Helifreaki video veel läbi ja seal näitas, et lisaks swashile tuleb ajada horisontaalseks ka "control arm ja flybar paddle" (nii oli manualis antud nimed, need on need vahepunktid, kus erinevad lingid peateljel kokku jooksevad).Minul olid need veidi nihkes.Hakkasin lingi pikkustega mängima ja ajasin need lõpuks horisontaalseks, kuid siis läks pitch paigast ära, enam ei saanud +8 pitchi kätte, trimmer oli põhjas.Ja siin jooksiski mõistus kokku..
Chessna Skyline 182
0S .46LA

Turnigy 9X 2.4G
Post Reply