Huhh, õige aktiivseks on see thread läinud. Prooviks siis järjekorras ka enda arvamust teistega jagada...
1) Kopteriklubi sellepärast, et klubi "peasuund" on kopteriharrastus. Pealegi on teiste aladega tegelevaid klubisid juba Eestis piisavalt, aga kopteriharrastajad olid siin-seal ja sedagi eelkõige FAI litsentsi hankimise soovi tõttu. Samas, nagu Ville väga õigesti mainis, ei tahaks kuidagi kellelegi kätt ette panna, et kui lennukit ka korra elus oled lennutanud, siis päris õige kopterimees enam nagu polegi või...
Seda enam, et Talvepäevadel oli päris palju ka kopterilennutajate väliselt asjast huvitatud.
Samuti, puht juriidiliselt, kuidagi narr oleks leida ennast probleemi eest, et näe, meil oleks võimalust ja tahtmist, aga lennuki (või ükskõik millise muu mudelismi ala) võistlust vms. üritust korraldada ei saa, sest see poleks olnud põhikirjajärgne tegevus...
Ja mis puutub nimesse: tulge astuge liikmeks, teeme üldkoosleku ja otsustame parema nime kasuks. Nimi ei tee klubi, inimesed teevad.
2) Mis KASU klubist on? Hmm... Pigem võiks küsida, kas mina saan kuidagi meie ühisele harrastusele kasulik olla. Tiit mainis õigesti, et tegelikult ei pea selleks ju klubi liige olema, aga... Kui me võtame kasvõi selle osavamalt juppide ostmise idee, siis selleks, et keegi teeks klubile allahindlust peaks see kuidagi sellele konkreetsele (mudelipoele) mõistlik tunduma. Näiteks tooma juurde veel 49 potensiaalset kopteripilooti kliendiks (eeldusel et klubis on 50 pilooti).
Võtame teise elulise näite. Tore oleks ju, kui meie üritustel oleks sponsirite poolt vähemalt veidikenegi toetatud auhinnafond. Kui Sa lähed selle küsimusega kellegi jutule, siis tavaliselt on esimene küsimus kandepinna kohta. Sama kehtib tegelikult ükskõiki mille kohta (sh. paljuräägitud kindlustus, milleta ei saa ühelegi välisüritusele lennutama!). Ja keegi ei anna seda sponssi eraisikust küsijale niikuinii. Keegi ei anna isegi ürituse korraldamise luba (jutt siis FAI üritustest) eraisikule, vaid on normaalne, et seda taotleb klubi, mille taga on MEESKOND inimesi. Mulle meeldiks, kui me tahaks ja suudaks Eestis korraldada F3C kopterite EMi, ja seejärel ka MMi. Või minugi pärast, olgu see F3A
End-of-day, klubi on vaja ka selleks, et keegi meie ühiste huvide eest seisaks, kohaliku omavalitsuse, riigi jne. tasandil. Kui kollase asemele keegi autotee ehitab, võib igaüks meist protesteerida, aga seda ei võeta tõsiselt. Kui oleme klubi liikmed, mis omakorda on Lennuspordi Föderatsiooni liige, siis alaliidu ametlik protest on veidi teise raskusastmega asi.
Millega mujal sellised katusorganisatsioonid on lähiajal mujal tegelenud? Näiteks Soomes võideldi metanooli eraisikutele müümise keelustamise seadusettepaneku vastu, millega oleks küll ehk vähenenud metanoolimürgitusse surnud asotsiaalide arv (klaasipesuvedelik), aga ühtlasi oleks mudelismiharrastajad saanud oma nitromootorid varna riputada. Või "diskusioon" lennuametiga, et harrastajad saaks ikkagi ka ilma torni helistamise loata õhku tõusta - ja vastava kodukorra kokku leppimine. Inglismaal võitlus teemal, et kuigi mudel teeb müra, peaks kusagil riigis olema siiski kohti, kus seda võib lennutada... jne... Ok, meil on teemad ehk veidi vähem mustvalged, aga kahtlaselt tuttavad tunduvad need ikkagi? Seegi, et Eestis on praegu 2,4GHz seadmete kasutamine ok, ja et toll tuntumaid marke ei konfiskeeri, on üsna olulisel määral ka Eesti MLÜ teene. Ja natuke saime juhuslikult kaasa aidata ka sellele, et Cisco unistus 2,4GHz mudeliraadiod Euroopas keelata läbi ei läinud...
Üks isiklikum aspekt ka: loomulikult on igaühe enda asi, kas jätkata nii nagu me seni kümmekond aastat oleme üritanud "võsalendurina" või liituda klubisse ja proovida ühist asja veidi edasi ajada. Aga juhin tähelepanu, et klubi loomisest oli päris palju arutamist Talvepäevadel. Mis näiteks mind veidi nõutuks teeb on see, et talvepäevadel olid kõik käpad ja poolt. Nüüd, kus klubi reaalselt olemas, on aga paljud tookordsed ideegeneraatorid kusagil "kadunud". Klubiga on liitunud hoopis teine seltskond. Tore, aga äkki oleks siis ka Talvepäevadel teist juttu rääkinud.... Muud pole midagi, aga kui me tookord rääkisime, et kas teeme või ei tee, siis mina näiteks mainisin, et alla paarikümne isiku pole mõtet teha, sest see oleks igaühele meist liiga suureks koormaks. Kasvõi FAI klubimaksu tasumise kontekstis, klubi aastamaksuna siis. Ja praegu me oleme täpselt sellel piiril: tegime, oli palju lubajaid, aga tulemus on 14 liiget (= 11 pilooti).
Või on siin taga mingi varjatud solvumise noot? Et oleks teinud suure koosoleku ja kõik oleks saanud asutajaliikmeks? Noh, tore, aga meil oli 5kesigi raske sobivat päeva leida. Rääkimata, kaua võttis aega kõikide dokumentide digiallkirjastamine (asutajalepingu peavad allkirjastama kõik asutajad). Ka juhatuse liikme kohad pole lukus, st. see, et suure vaevaga 4 inimest olid nõus oma aega pühendama on hea tulemus, aga kõigil oleks kergem, kui meid oleks oluliselt rohkem. Igastahes praegune moodus - et teeme väikse kambaga ära ja siis teeme liitumise - oli puhtalt minu pushitud otsus, seega siis on teada, kelle peale viha välja valada. Juhin ka tähelepanu, et juhatuse valib üldkoosolek. Seega, kõik liikmed saavad nii kandideerida kui ka valida.
3) Tegelikult on hämmastav, kuipalju "like"-sid Kopteriklubi Facebook'is lühikese ajaga saanud on. Mis värk on, seletage palun mulle ka
4) See, et Ville raadiosse sattus oli tegelikult puhas juhus. Ja see, et ta nii palju suutis rääkida ilma seejuures keelt sõlme ajamata - müts maha. Jah, palju asju oleks võinud veel juurde rääkida ja ära mainida, aga hea et niigi läks. Minu meelest oli Ville esinemine super (proovige ise raadios või teles esineda!) ja tänud talle selle eest. Minge rääkide ise juurde, kui tunnete vajadust - mida tihedamalt asjast juttu tehakse seda rohkem aitab see ala propageerida. Kes tahab minna - ma usun, et ma suudan abiks olla ja eetriaja orgunnida