Vabalennu mudelile aku

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Vabalennu mudelile aku

Post by Ufonaut22 »

Sai üks vabalennu mudel lahti võetud kuna aku on ajaga otsa saanud. Minu üllatuseks oli lennukil kasutusel mootor, nagu on odavates hiina mänguasjades, selline kandiline väike jurakas. Edasi olevat selline mootor seda lennukit hästi vedanud. Akuks on joodetavate otsetga Ni-Cd, 180mAH ja 2,4V. Pikkust on akul kuskil 3cm ja läbimõõdult nagu AA patarei. Kust võiks sellist akut leida. Vaatasin, et Oomipood ja Elfa ei paku sellist, või siis ei osanud otsida. Saadaval on tableti kujulisi sama ja suurema mahtuvusega akusid, iseenesest peaks ju seegi sobima?
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

2,4V on sul tegelikult 2 x 1,2V

elfa kood: 69-313-15

Samahästi võid sinna panna ka 2x 1,5V patarei, lihtsalt kontrolli, et mass oleks neil enamvähem sama.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Patareid jääksid liiga raskeks, kuna lennuk ainult 40cm pikk ja kaalub mingi 40g või vähe rohkem. Kas asenduseks näiteks selline NiMh aku ei sobi http://www.oomipood.ee/?t=k_ki&i=NIMH-170%2F2 Pinge sama ja mahtuvus natuke väiksem originaalist. Või 2 seda ja omavahel kokku joota http://www.oomipood.ee/?t=k_ki&i=ACCU-170%2F1
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

sulle peaksid mõlemad sobima
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

NiCd akud peavad vastu suuremale voolule kui NiMH akud. Nii, et väiksema mahtuvusega NiMH-d küll ei tasu võtta, ELFA- s on niisugused
https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa/in ... &toc=19072
Ei oska öelda küll mitu C-d tal koormus on lubatud.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

See elfa pakutav NiMh aku on küll hea hinnaga, peaks ära proovima, aga eks käin ka oomipoest läbi ja küsin ka sealt midagi.
Mul on kodus üks pistik üle nagu on kasutusel näiteks blade mcx-il ja ka hobbyzone micro lennukitel. Tekkis mõte ohverdada üks akudest, huvitaval kombel aga ei sobi selline lipo aku. Mootor töötab ainult mõned sekundid ja kõik :shock: Ometi suudab selline aku mcx-i õhus hoida vähemalt 7 minutit ja lennukit "gaasiga" mitte üle pingutades vähemalt 10 minutit. Kas mänguasjade mootor on siis meeletu tarbimisega või milles probleem?
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

tarbimist keeruline hinnata, kuid üks töötas sul 2,4V peal, kuid LiPo on ju 4,2V kui aku on täis! Midagi kuumaks ei läinud?
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Lipo on 3,7V, kuid need hiina mootorid kannatavad vabalt ka 9V välja. Kunagi lapsena sai tehtud penost mootorpaate ja, et kiiremini edasi liiguks sai ikka 9V koroona patarei peale pandud :D Maha ei põlenud mootoritest ükski.
User avatar
Sven
Posts: 286
Joined: Sat Aug 27, 2011 11:31
Location: Tar2

Post by Sven »

Müügiteemas mul müüa üks 2800 mah nimh aku, 6 pütaga peaks olema.
10 eur tutikas, harutage laiali saate vajalikud pinged ja amprid.
Võibolla liiga rasked, ei süvenenud teemasse väga,kuid kui huvi siis võta ühendust.
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Sellele lennukile ei saa väga karmi akut panna, siis seda vist enam ei nähta kunagi :D Peabki suht väikese mahtuvusega olema, et 2-3min. lennuk lendaks.
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Sai 2,4V 170mA NiMha aku ostetud. Huvitaval kombel sellise laadimissüsteemiga nagu sellel lennukil tehtud on akut täis ei lae. Laadijaks on karp kus sees käivad neli C suurusega patareid. Karbil on üks väike nupuke mida vajutades laseb klemmid kokku ja pistikusse tuleb vool. Enne piisas kuskil 4min laadimisest, et lennuki mootor töötaks kuskil 2min. Nüüd ei juhtu midagi isegi poole tunniga.
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Mitu volti peaks patareidest välja pigistama, et seda NiMha akut üldse laadida?
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Oli kord üks niisugune mänguasi (kopteri sarnane) mul remondis ja sellel oli laadija tehtud aja peale- oli tehtud voolustabilisaator umbes sellise voolu jaoks mis peaks aku 5 minutiga täis laadima ning seda juhtis loenduri kivi, mingit muud aku täitumise andurit polnud. Eks ta oli arvestatud selle peale, et saad paarkümmend korda laadida ja siis kaob kas lapsel huvi ära või kaob lennuk ära :)
Soovitan sul ikka normaalse laadijaga laadida, muidu rikud aku ära, NiMH on ikka tunduvalt õrnem asi kui NiCd.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Sellel lennukil oli laadijaks lihtsalt tavaline karp patareidega ja kontrolleriks oled ise. Mäletamistmööda oli öeldud, et üle 4 minuti laadida ei tohi, et siis juba laed üle. Aga uue akuga ei lae üldse, isegi mitte poole tunniga, äkki uus aku ka nahkas?
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Uut NiMH akut oleks hea esimesed paar-kolm korda laadida 0,1C juures, et keemilised reaktsioonid korralikult käima hakkaksid. Mõnel uuel akul ei teki täitumisel isegi "delta U" efekti, enne kui pole 0,1C juures harjutatud.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Mul pole ausaltöelda mingi asjaga seda akut õieti laadida, kuna see on joodetav tablett. Äkki joota juhtmed külge ja tavalise AA akude laadijaga ära ühendada ja siis laadida?

Huvitaval kombel ei sobi toiteks näiteks kasutada kahte AAA patareid, kuna jäävad lahjaks. Kuigi originaalis oli 2,4V aku. Kui kasutaks kolme AAA patareid, siis selle 4,5 voldiga liiguks lennuk juba edasi nagu enne, aga need on juba liialt rasked ja pealegi ei saaks lennukit enam kätte . :lol:
Väike MCX-i aku ka ei sobi, sest mootor tarbib vist meeletult energiat. Algul on pöörded korralikud, aga aku läheb mõne sekundiga soojaks ja mootor käib vaevaliselt ringi. Ühesõnaga tapaks aku kiirelt ära, kui lõpuni laseks.
Lihtne oleks osta näiteks fasthobbies poest ultra micro lennuki mootor koos gearboxi ja propelleriga, kuid arvestades hinda, kaob mõte nagu ära.
Post Reply