Pulse jet prototüüp
See elukas
NB !see elukas vajab sundõlitust .
Aivar
Aivar
It´s ALIVE
Tegin täna uue sisselaske torustiku, kahest põlvest pluss otsa raadiusega.
Töötab propaani 21 kg balloonil ilma igasuguse regulaatorita.
Selle mootori plaanid:
http://dl.dropbox.com/u/6703569/Valvele ... lsejet.pdf

Tegin täna uue sisselaske torustiku, kahest põlvest pluss otsa raadiusega.
Töötab propaani 21 kg balloonil ilma igasuguse regulaatorita.
Selle mootori plaanid:
http://dl.dropbox.com/u/6703569/Valvele ... lsejet.pdf
Last edited by Sven on Wed Mar 01, 2017 22:15, edited 2 times in total.
Eesmärk on ehitada mootor, mis erineks teistest tava mootoritest ja see ükspäev millegi külge kinnitada,mis lendab või sõidab maadpidi. Minu eesmärk on näidata siin foorumis,et on olemas ka muud peale kolb ja elektrimootorite ja veel, seda saab ju ise teha väga lihtsalt.
Tehakse ka ju masinaid nagu väiksed aurumootorid, stirling mootorid jne, neist pole ju põhimõtteliselt mingitki kasu, aga millegipärast on palju nendega tegelejaid.
Kindlasti on siin foorumis inimesi, kes seda ehitus protsessi huviga jälgivad, on ka neid kes seda mõtetuks peavad:)
Sven
Tehakse ka ju masinaid nagu väiksed aurumootorid, stirling mootorid jne, neist pole ju põhimõtteliselt mingitki kasu, aga millegipärast on palju nendega tegelejaid.
Kindlasti on siin foorumis inimesi, kes seda ehitus protsessi huviga jälgivad, on ka neid kes seda mõtetuks peavad:)
Sven
Last edited by Sven on Fri Jul 08, 2016 15:18, edited 2 times in total.
Õnnitlused, töötab!
Ma pole väga uurinud ja ehk oled ka kuskil jutu sees maininud, aga kuivõrd sellise mootori võimsus reguleeritav on? Või töötab enamvähem on-off rezhiimis? 50kg thrust juures kaaluks mootor koos kütuse(paagiga) kui palju ja kaua töötaks umbes? Kui mootor ise õhu suhtes liikumises on, kuidas siis thrust väheneb?
Minu meelest väga tore ise-ehitamise teema siin ja on olnud huvitav arengut jälgida!
Ma pole väga uurinud ja ehk oled ka kuskil jutu sees maininud, aga kuivõrd sellise mootori võimsus reguleeritav on? Või töötab enamvähem on-off rezhiimis? 50kg thrust juures kaaluks mootor koos kütuse(paagiga) kui palju ja kaua töötaks umbes? Kui mootor ise õhu suhtes liikumises on, kuidas siis thrust väheneb?
Minu meelest väga tore ise-ehitamise teema siin ja on olnud huvitav arengut jälgida!
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tänan Lauri,
Klappidega mootorit vedel kütusega on suhteliselt lihtne reguleerida, näiteks 1-mitme pumba abil. nr 1 pump on tühikäik, kuni mingi jõuni siis lülitatakse teine pump järgi jne.
Minu väike klappideta on kuskil 60% gaasitatav,(eelnevalt mainisin 80%, kuid täna selgus ,et niipalju pole) mängides gaasi etteande kogusega, liiga palju lämmatab mootori (doseerib üle), liiga vähe aga ei hoia töös.
Kui need punktid ära reguleerida ja paika panna, siis vahepeale osa on kõik nn throttable.
50 kg thrust mootori ja üldse mootorite kaal oleneb muidugi materjalist, 0.8mm roostevaba plekist tehes ja klappide osa kasutada alumiiniumi saaks kaalu mootoril kuskil 5-6 kg, koos kütuse toudega.
Juurde lisanduks kütus, jällegi oleneb, kui palju ja kaua tahetakse käitada. 50 nene mootor tarbib tunnis kuskil 150-200l bensiini.Kaua sa reaalselt teda käitad, minut-viis maximum. Siis polegi kõige hullem.
Õhus liikudes thrust pigem suurenem,(olen nii aru saanud teiste tegijate käest) kui staatiline test on ca 50 kg,siis liikudes suureneb see kuskil 60-65 kg peale, see on teoreetiline. njah..
Paraneb jahutus mootorile+ mootorisse siseneb külmem ja suurema õhvoolu tõttu ka rohkem hapniku.(väga kõrgel olles muidugi omaette teema)Liikumine omakorda suurendab põlemis effektiivsust ja mootori jõudu/effekti.
50 kilogrammine on mul põhimõtteliselt vaja kokku panna, kuid sellega on veel palju tööd ja puudu mõned tähtsad detailid. Kuna kokku saab ei tea. Tellitud sai danfossi high volume 80 kraadi 12 GPH (us gallonit tunnis) diisel ahjude pihustid ja muud nänni.
Aru saades seda tüüpi mootoritest, tundub ,et reaalselt 25-30 kg oleks ka juba killer
Peaks kuskile kõrbesse elama minema ,et saaks rahus kodus proovida ilma,et naabruskonna akna klaase vahetma peaks hakkama.
Sven
Klappidega mootorit vedel kütusega on suhteliselt lihtne reguleerida, näiteks 1-mitme pumba abil. nr 1 pump on tühikäik, kuni mingi jõuni siis lülitatakse teine pump järgi jne.
Minu väike klappideta on kuskil 60% gaasitatav,(eelnevalt mainisin 80%, kuid täna selgus ,et niipalju pole) mängides gaasi etteande kogusega, liiga palju lämmatab mootori (doseerib üle), liiga vähe aga ei hoia töös.
Kui need punktid ära reguleerida ja paika panna, siis vahepeale osa on kõik nn throttable.
50 kg thrust mootori ja üldse mootorite kaal oleneb muidugi materjalist, 0.8mm roostevaba plekist tehes ja klappide osa kasutada alumiiniumi saaks kaalu mootoril kuskil 5-6 kg, koos kütuse toudega.
Juurde lisanduks kütus, jällegi oleneb, kui palju ja kaua tahetakse käitada. 50 nene mootor tarbib tunnis kuskil 150-200l bensiini.Kaua sa reaalselt teda käitad, minut-viis maximum. Siis polegi kõige hullem.
Õhus liikudes thrust pigem suurenem,(olen nii aru saanud teiste tegijate käest) kui staatiline test on ca 50 kg,siis liikudes suureneb see kuskil 60-65 kg peale, see on teoreetiline. njah..
Paraneb jahutus mootorile+ mootorisse siseneb külmem ja suurema õhvoolu tõttu ka rohkem hapniku.(väga kõrgel olles muidugi omaette teema)Liikumine omakorda suurendab põlemis effektiivsust ja mootori jõudu/effekti.
50 kilogrammine on mul põhimõtteliselt vaja kokku panna, kuid sellega on veel palju tööd ja puudu mõned tähtsad detailid. Kuna kokku saab ei tea. Tellitud sai danfossi high volume 80 kraadi 12 GPH (us gallonit tunnis) diisel ahjude pihustid ja muud nänni.
Aru saades seda tüüpi mootoritest, tundub ,et reaalselt 25-30 kg oleks ka juba killer

Sven
Vabandan et sinu teemat läbustan, aga ega kellelgi ei velele mõnda auto turbo tiivikut, õhu sissetõmbe poolset. Miskit sellist http://www.flat4online.co.uk/catalog/images/64c0_1.JPG Plaanin ka midagi ehitama hakata.
Nii sõbrad suure pulse toorikud on valmis, tööd on veel palju.
Pildil kleeplindiga kokku pandud, mingi siluett juba silme ees. Nii aga nüüd jääb see projekt seisma võtab liiga palju aega töö ja kooli vahelt, peale selle kooli lõpetamine see kevad, niiet keskendume tähtsamaile. Suvel tegutseme edasi.
Mõtlesin küll raadi sünnipäevaks mõne tõsisema mootori kokku saada,kuid jääb ära kahjuks. Väikse valveless pulsu paneme ikka käima
Mõned viimased pildid ka,et oleks mida oodata






Sven
Pildil kleeplindiga kokku pandud, mingi siluett juba silme ees. Nii aga nüüd jääb see projekt seisma võtab liiga palju aega töö ja kooli vahelt, peale selle kooli lõpetamine see kevad, niiet keskendume tähtsamaile. Suvel tegutseme edasi.
Mõtlesin küll raadi sünnipäevaks mõne tõsisema mootori kokku saada,kuid jääb ära kahjuks. Väikse valveless pulsu paneme ikka käima

Mõned viimased pildid ka,et oleks mida oodata







Sven
Last edited by Sven on Thu Sep 06, 2012 22:13, edited 1 time in total.
Lennutehnika huvilistele võib mu uus projekt ilmselt huvi pakkuda. Esmalt valmib reaktiivjoa tootja ja hiljem valmib sellest powerturbiin.
Link
http://jetandturbineowners.proboards.co ... 281&page=1

Tervitades Sven
Link
http://jetandturbineowners.proboards.co ... 281&page=1

Tervitades Sven
Last edited by Sven on Mon Oct 21, 2013 22:14, edited 3 times in total.
Päris äge ettevõtmine. Tubli poiss. Jätka samas vaimus.
Ma ise ei ole just väga suur pulsejeti fänn ja ega ei saanud esialgu ka eriti pihta, kuidas see turbo baasil mootor peaks töötama, aga äge ettevõtmine ikkagi.
Kuid tahtsin siinkohal jagada üht huvitavat CAD projektide kogu, kus on muuhulgas ka mõned pulsejet mootorid. Äkki on abiks arendamise käigus.
http://grabcad.com/library?per_page=20&query=pulse+jet
PS. GrabCAD keskkond on välja arendatud Eesti inseneride poolt ja sealt võib leida muidki lahedaid CAD-mudeleid paljudest valdkondadest, ka mudelismist.
Ja veel. Ühe pulsejet mudeli video all on väga hea kommentaar:
One professor told me the simplest way to understand jet engines (even the pulse engines) is to remember - "Suck compress bang blow"

Ma ise ei ole just väga suur pulsejeti fänn ja ega ei saanud esialgu ka eriti pihta, kuidas see turbo baasil mootor peaks töötama, aga äge ettevõtmine ikkagi.
Kuid tahtsin siinkohal jagada üht huvitavat CAD projektide kogu, kus on muuhulgas ka mõned pulsejet mootorid. Äkki on abiks arendamise käigus.
http://grabcad.com/library?per_page=20&query=pulse+jet
PS. GrabCAD keskkond on välja arendatud Eesti inseneride poolt ja sealt võib leida muidki lahedaid CAD-mudeleid paljudest valdkondadest, ka mudelismist.
Ja veel. Ühe pulsejet mudeli video all on väga hea kommentaar:
One professor told me the simplest way to understand jet engines (even the pulse engines) is to remember - "Suck compress bang blow"

Last edited by MihkelP on Tue Sep 18, 2012 1:23, edited 1 time in total.
Outrage 550 CF PRO
Micro-Quad KK2.0 LCD
Futaba T10CHG 2.4G
PhoenixRC, Hubsan X4
http://www.facebook.com/kopteriklubi
Micro-Quad KK2.0 LCD
Futaba T10CHG 2.4G
PhoenixRC, Hubsan X4
http://www.facebook.com/kopteriklubi
Maakeelsed selgitused muidugi igati teretulnud aga...Sven wrote: Katsun siia Eesti keelseid kokkuvõtteid teha.
ma punnitasin silmi, et Sven üritab isiklikku "kosmoseprojekti"
Või siiski NASA-ga koostöös?

PulseJetist on siin vist ainult süüde. Ülejäänu nagu ehe turbiiniga reaktiivmootor.MihkelP wrote: Ma ise ei ole just väga suur pulsejeti fänn ja ega ei saanud esialgu ka eriti pihta, kuidas see turbo baasil mootor peaks töötama, aga äge ettevõtmine ikkagi.
Tase tõesti.
Hei,
Pulsejetist on tõesti kasutusel vaid süütebox.
Tegemisel on tõesti ehtne turbiin/reaktiiv mootor, milleks kasutan mõningaid osi suurelt turbolaadurilt.
Ps lahedad joonised MihkelP
Kui antud SR1reaktiivjoa tootja on valmis, läheb tegemisse teine nn vabaturbiin,mis gaasitootja reaktiivjoa liikumise muudab mehhaaniliseks liikumiseks.
Selleks kasutan Allison Rolls Royce A250 3 stage turbiinirattaid+täpsete ülekannetega käigukasti ja muud vajlikku.
Kuid see alles siis, kui valmiva mootori parameetrid on teada.
Sven
Pulsejetist on tõesti kasutusel vaid süütebox.
Tegemisel on tõesti ehtne turbiin/reaktiiv mootor, milleks kasutan mõningaid osi suurelt turbolaadurilt.
Ps lahedad joonised MihkelP

Kui antud SR1reaktiivjoa tootja on valmis, läheb tegemisse teine nn vabaturbiin,mis gaasitootja reaktiivjoa liikumise muudab mehhaaniliseks liikumiseks.
Selleks kasutan Allison Rolls Royce A250 3 stage turbiinirattaid+täpsete ülekannetega käigukasti ja muud vajlikku.
Kuid see alles siis, kui valmiva mootori parameetrid on teada.
Sven
Last edited by Sven on Fri Jul 08, 2016 15:05, edited 2 times in total.
Sai tellitud turbiinile vajalikke osi. Ehitus protsessist tulevad ka lähiajal uuendused/ pildid. Hetkel ajast ja materjalidest puudus, kuid väikesed edasiminekud on toimunud.
http://jetandturbineowners.proboards.co ... 281&page=2
Sven
http://jetandturbineowners.proboards.co ... 281&page=2
Sven
To: Sven
Jätkata samas vaimus
Aivar

Aivar
Kui soovid väiksemat ehitada siis võin saata jutu ja joonised mille leidsin oma vanu ajakirju sorteerides . Lugu muidugi Ungari keeles sest ajakirjad pärinevad 69 aastast kui meil käis "välismaa mudeliajakiri".
Huvitav on see ,et kui Sa ehitad neid millegi jaoks siis ?Mille jaoks?
Saab neid reaalselt kuskil näha .
Väga tõsine hobbi Sul
Huvitav on see ,et kui Sa ehitad neid millegi jaoks siis ?Mille jaoks?
Saab neid reaalselt kuskil näha .
Väga tõsine hobbi Sul
terv
Oehh, see turbiin võll ja kompressor on holseti poolt balansseeritud.
Olen mõelnud teha stroboskoobi ja pieso elementidega tasakaalustus pingi,(välismaa foorumis üks tegija mõtles välja).
Aretaja, kasutan Holset HY rekka turbo WG osa, istub sinna HE turbiini otsa nangu valatud, peale mõningast töötlemist. Hea on ka see,et on valmistatud inconel ist.
Loomulikult saab ka ise välja lõigata, jälgida õiget geomeetriat.
Kuidas sinu projekt areneb? said asja mu antud kompressori rattast.
Küsimused alati teretulnud aitan meeleldi ,kui oskan.
Prosper, ehitan hobikorras enese arenduseks:) Mul on plaan, kui sinna maani jõuan kasutada seda mootorit tsikkli peal, kuid esmalt teen talle katsestendi, et datad koguda. Loodan kevad/suvi demo käivitusi teha.
Suured tänud jooniste pakkumise eest, kuid mul hetkel materjale ja jooniseid veel mõne mudeli jagu,et veel ei võtaks su käest
Eile sai tellitud ka AN tüüpi stutsid ja roostevaba armeeritud teflon voolikud õlitussüsteemile.
Täna saabusid roostevabast nõeltorud 0.7mm (pihustite jaoks) ja CNC-s valmistatud õlifiltri kandur.
sven
Oehh, see turbiin võll ja kompressor on holseti poolt balansseeritud.
Olen mõelnud teha stroboskoobi ja pieso elementidega tasakaalustus pingi,(välismaa foorumis üks tegija mõtles välja).
Aretaja, kasutan Holset HY rekka turbo WG osa, istub sinna HE turbiini otsa nangu valatud, peale mõningast töötlemist. Hea on ka see,et on valmistatud inconel ist.
Loomulikult saab ka ise välja lõigata, jälgida õiget geomeetriat.
Kuidas sinu projekt areneb? said asja mu antud kompressori rattast.
Küsimused alati teretulnud aitan meeleldi ,kui oskan.
Prosper, ehitan hobikorras enese arenduseks:) Mul on plaan, kui sinna maani jõuan kasutada seda mootorit tsikkli peal, kuid esmalt teen talle katsestendi, et datad koguda. Loodan kevad/suvi demo käivitusi teha.
Suured tänud jooniste pakkumise eest, kuid mul hetkel materjale ja jooniseid veel mõne mudeli jagu,et veel ei võtaks su käest

Eile sai tellitud ka AN tüüpi stutsid ja roostevaba armeeritud teflon voolikud õlitussüsteemile.
Täna saabusid roostevabast nõeltorud 0.7mm (pihustite jaoks) ja CNC-s valmistatud õlifiltri kandur.
sven