Infot algajale lennutajale??
Infot algajale lennutajale??
Tere..
Vabandan, et teen siia jälle sellise teema mis juba 100x tuntud värk, et kuda algaja lennata ikkagi saaks.
Omal plaanis osta PIPER kui pole kindel kas ikka on väärt asi.
http://shop.pistik.com/product_info.php ... 91803534e0
aga kas ma kuskil õppida saaks ka õhku tõusma ja maanduma.. see simmulaator pole pooldgi see, mis reaalsuses.ise mõtlesin, et peaks kuskile heina maale maandumisi tegema hakkama.
Vabandan, et teen siia jälle sellise teema mis juba 100x tuntud värk, et kuda algaja lennata ikkagi saaks.
Omal plaanis osta PIPER kui pole kindel kas ikka on väärt asi.
http://shop.pistik.com/product_info.php ... 91803534e0
aga kas ma kuskil õppida saaks ka õhku tõusma ja maanduma.. see simmulaator pole pooldgi see, mis reaalsuses.ise mõtlesin, et peaks kuskile heina maale maandumisi tegema hakkama.
Lendame...
Eilse lennutrenni fotodel on ka Piperit mitmes kohas lendamas näha.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... E4rts-2007
Simulaatoriga õpib tüüri õigele poole keerama. Tüüri valele poole andmine on peamine purukslaskmise põhjus. Platsile tasub minna alles siis, kui simulaatoris juba väga hästi hakkama saab ja tüüride õigele poole andmine mingi probleem pole.
Asfaltil ja kõval pinnasel läheb kindlasti palju-palju kergemini katki.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... E4rts-2007
Simulaatoriga õpib tüüri õigele poole keerama. Tüüri valele poole andmine on peamine purukslaskmise põhjus. Platsile tasub minna alles siis, kui simulaatoris juba väga hästi hakkama saab ja tüüride õigele poole andmine mingi probleem pole.
Asfaltil ja kõval pinnasel läheb kindlasti palju-palju kergemini katki.
Mõtlen siin ise, et ostan ära ja siin rakvere lähistel palju seda heina maad
ja lendaks madalalt.. mudugi mul simulaatori demo mul on.. aga klavjatuuriga nagu ei ole seda õiget taju võimalik saada.
kas puldiga on ka nii, et keerates(vasakule noolt ntx vajutades) kui lasen lahti siis ise sirgeks ei lähe w?
ja lendaks madalalt.. mudugi mul simulaatori demo mul on.. aga klavjatuuriga nagu ei ole seda õiget taju võimalik saada.
kas puldiga on ka nii, et keerates(vasakule noolt ntx vajutades) kui lasen lahti siis ise sirgeks ei lähe w?
Lendame...
Tere Ove!
Väga hea, et oled omale valimas suurepärast hobi-ala.
Kindlasti oled juba sirvinud siin foorumis olevaid kirjutisi mudellennunduse alustamise teemal ja leidnud, et on mitmeid vöimalusi uude hobisse astumiseks. Üks teedest on kindlasti ka ämbrisse astumine, ehk teisisönu, ilma korraliku ettevalmistuseta uue mudeliga platsile minek.
Mudel, Piper, lendab kindlasti ja maandub ka, kuid kuidas. Kahju oleks esimesel katsel mudel katki lennutada ja saadud negatiivsest kogemusest suurepärasele hobile selg keerata.
Seepärast leia simulaator, kus puldiga juhtida saad. FMS on ikkagi parem, kui ilma simulaatorita. Peamised juhtimisrefleksid tuleb simulaatoris kätte saada, nagu [J] seda ka märkis.
Teine vöimalus oleks, kui leiad kogenud mudellennutaja ja koos temaga, öpetaja-öpilane reziimis lennutamist alustad.
Kui need vöimalused ikka kuidagi vöimalikud pole, sis otsi heinama, kus hein tihe ja rinnuni ja proovi seal. Loodetavalt ei kuku mudel kohe vastu maad tükkideks.
Igal juhul- edu!
Väga hea, et oled omale valimas suurepärast hobi-ala.
Kindlasti oled juba sirvinud siin foorumis olevaid kirjutisi mudellennunduse alustamise teemal ja leidnud, et on mitmeid vöimalusi uude hobisse astumiseks. Üks teedest on kindlasti ka ämbrisse astumine, ehk teisisönu, ilma korraliku ettevalmistuseta uue mudeliga platsile minek.
Mudel, Piper, lendab kindlasti ja maandub ka, kuid kuidas. Kahju oleks esimesel katsel mudel katki lennutada ja saadud negatiivsest kogemusest suurepärasele hobile selg keerata.
Seepärast leia simulaator, kus puldiga juhtida saad. FMS on ikkagi parem, kui ilma simulaatorita. Peamised juhtimisrefleksid tuleb simulaatoris kätte saada, nagu [J] seda ka märkis.
Teine vöimalus oleks, kui leiad kogenud mudellennutaja ja koos temaga, öpetaja-öpilane reziimis lennutamist alustad.
Kui need vöimalused ikka kuidagi vöimalikud pole, sis otsi heinama, kus hein tihe ja rinnuni ja proovi seal. Loodetavalt ei kuku mudel kohe vastu maad tükkideks.
Igal juhul- edu!
Plaan on selline et esihumene lennuk tulep pistiku poest.
aga ma olen palju lugenud nüüd viimastel päevadel, et nende sedistamine on raske ja siis tekkisgi küsimus, et kas poes pannakse asi paika?
Ja teisalt mõtlesin kuda harjutada (meby loll idee) aga äkki teeks esimesesed katsed veekogu kohal tehes ise talle ujuvad jalad penost.
äkki siis katkikukkumise võimalus väiksem?
aga ma olen palju lugenud nüüd viimastel päevadel, et nende sedistamine on raske ja siis tekkisgi küsimus, et kas poes pannakse asi paika?
Ja teisalt mõtlesin kuda harjutada (meby loll idee) aga äkki teeks esimesesed katsed veekogu kohal tehes ise talle ujuvad jalad penost.
äkki siis katkikukkumise võimalus väiksem?
Lendame...
Asi tuleb pakendis siis paned õpetuse järgi lennuki kokku,kui kõik juhendi järgi teed peaks kõik korralik ja ilus tulema,Ove wrote:Plaan on selline et esihumene lennuk tulep pistiku poest.
aga ma olen palju lugenud nüüd viimastel päevadel, et nende sedistamine on raske ja siis tekkisgi küsimus, et kas poes pannakse asi paika?
Ja teisalt mõtlesin kuda harjutada (meby loll idee) aga äkki teeks esimesesed katsed veekogu kohal tehes ise talle ujuvad jalad penost.
äkki siis katkikukkumise võimalus väiksem?
Vette mitte minna kui midagi juhtub ja vesi sisse läheb on kogu elektronikiga kõik,parem ikka kuskil põllu peal
Kristo
jh esimene pool on õige, aga seda saad ju tegelt ka testida - kutsud ühe sõbra appi, tema hioab lennukit käes ja sina kõnnid kaugemale ja vaatad kui kaugel lennuk veel reageerib. Aku peab neil vist keskmiselt 7min. Parandamise koha pealt, nii palju kui lugenud olen, üks parimaid, ehk kui midagi tuleb küljest, võta teip ja mine jälle lendama .Ove wrote:Sellega see asi siis selge.
Palju mudu sellistel lennukitel aku peab ja kaugele pult võtta võib?
ja mis üldse saab kui enam pult lennukini ei ulata või õhus aku tühjaks saab
Siis vist on ainult üks kõva pauk jah?
ja saab kohe poodi uuejärgi minna?
uues aku maksab ~250.-Ove wrote:Põmst kui akud saavad tühjaks või mingi mootori rike siis aitab aint palvetamine, et tuleks sujuvalt alla eks.
ja kas on võimalik osta mingid kõvemad akud sisse?
vaata kella pealt umbes kaua lennanud oled ja siis ei peaks midagi hullu juhtuma.
ja ega ta ei jää siis kohe laksust seisma ju õhus, tal on hoog ikkagi sees ja õpid simu peal näiteks sama olukorra läbi, siis pole sellega ka vast erilist probleemi...
Puldi kaugusepärast ära muretse Piper on väike lennuk ja sa teda üle 100m ei lase Miks? sest sa lennukit enam ei näe! Esimene lend on väga lihtne.100% harjuta 2h simus ning mine heinamaale ja lendad. (minu kogemus) esialgu teed vaikselt tiire ...rahulikult...mööduvaid naisi ära vaatama jää...mürast ära lase ennast häisirda vaid keskendu lennukile.
Täis gaasiga ära lenda ainult siis kui tõused ning seda ka vastu tuult (väga nõrka tuult) lendamiseks piisaba pool või nati alla selle siis aku peab mingi 10 min vastu vb isegi rohkem.
NB! Tuult ja järske manöövreid see lennuk ei kannata.
Täis gaasiga ära lenda ainult siis kui tõused ning seda ka vastu tuult (väga nõrka tuult) lendamiseks piisaba pool või nati alla selle siis aku peab mingi 10 min vastu vb isegi rohkem.
NB! Tuult ja järske manöövreid see lennuk ei kannata.
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
Ilm oli toopäev väga extreem kuid tuul ei olnud süüdi vaid süüdi oli piloodi poolt kinnitamata jäetud tiiva kinnitused (mis kinnituvad kõhu alla)
ja tagurpidi lennates ja ennast õigeks pöörama hakates ei pidanud tiivad surevel vastu kuna kinnitused olid lahti!!!
ja tagurpidi lennates ja ennast õigeks pöörama hakates ei pidanud tiivad surevel vastu kuna kinnitused olid lahti!!!
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
igastahes kyosho piper on oma raha väärt.(ei promo teisi kuna ei ole neid proovinud). kasulik oleks alguses koos kogenud piloodiga lennutada kuna remondile kuluvat raha on mõistlikum matta kas või kaugemale sõiduks kus kogenud piloot võtta. omal nahal asi järgi proovitud. usu mida siin foorumites kirjutatakse. omal on kulunud pea sama raha(uus piper) läbi oma niinimetatud lennukihu rahuldamiseks ilma kogenud piloodi juhendamiseta. soojad soovitused ,tule parem kuskile koosviibimisele kus kogend lendur viib lennuki ülesse ja siis annab sulle juhtimise üle et sa saaksid esimese tegeliku tunnetuse kätte. mitte alati ei ole tuule vaikus ja algajale sobilikku ilma. kyosho piperile peaks alati nädala jooksul kohapealt juppe saada olema nii et see on ainus pluss asja juures ,et ei jõua lennukihk enne järgmist lennutamist maha jahtuda. kõike paremat soovides Andrus
helista meile vastame 24 h ööpäevas
helista meile vastame 24 h ööpäevas
piper j-3 M24
gladiator
andrus 5294866
gladiator
andrus 5294866
loomulikult mida väiksem lennuk seda siledamat pinda tahaks maandumiseks saada. see mõni vops mis ta üle nina teeb pehme maa peal ei tee suuremat viga. aga kui suure hooga maad rammida annab ikke targem järgi ja tulemused on nii galeriis nii mõningate piltide pealt näha(suurem osa vigu tuleb lendurist). kui tahad maandumisi näha tule kohale mõnele kokkusaamisele. helistgea ette eks katsu huvilistele näidata kuda see maandumine tegelikult välja näeb .kipub iga kord isemoodi olema. aga enamuskordi maandub enamvähem oma suuruse ja kiiruse kohta. kui on tõsine huvi asja proovimise kohta andkem märku oma huvi korral ,eks ma anna ka oma pipriga teile esimese lennutunni kogemused(saab ise proovida kel tõsine huvi). arvestdes minu piperi uperpalle oleks ta pidanud juba ammu otsad andma. uuh päris segane jutt vist
piper j-3 M24
gladiator
andrus 5294866
gladiator
andrus 5294866
Algajale jah suht hää asi - tuhast tõstmine võib ühte pidi vägagi odav olla - minu Piperi puhul täiesti irdunud nina taastatud purgi makroflexi ja rulli majapidamispaberi hinnagavendluts wrote:igastahes kyosho piper on oma raha väärt.(ei promo teisi kuna ei ole neid proovinud).
Samas - mina isiklikult vist loobun oma vanast heast kaaslasest, kuna reduktorid on kujunenud kulumaterjaliks
Enda kogemusest Piper lennukiga (kyosho Piper) julgen sulle seda kindalt soovitda.
Hea lennuk alguses õppimiseks ja harjutamisest.
Alguses kindlasti tuleb liimimis tunde rohkem kui lennutunde (vähemalt minul nii oli), kuid kui lõpuks hakkad lennukid tunnetama, on tunne mõnus.
Kindlasti soovitaks koheselt siseraamistiku ära tugevndada, et esimesed ebaõnnestumised ei teeks lennukile suuremat kahju (sobiliku puu materjali leiad Kullo mudeli poest).
Hea lennuk alguses õppimiseks ja harjutamisest.
Alguses kindlasti tuleb liimimis tunde rohkem kui lennutunde (vähemalt minul nii oli), kuid kui lõpuks hakkad lennukid tunnetama, on tunne mõnus.
Kindlasti soovitaks koheselt siseraamistiku ära tugevndada, et esimesed ebaõnnestumised ei teeks lennukile suuremat kahju (sobiliku puu materjali leiad Kullo mudeli poest).
ainuke jama Piperi komplektiga on see, et saatjaga pole tulevikus suurt midagi teha. Lennu omandab ka temaga suht 1 päevaga ja siis ongi kõik tema võimalused ammendunud. Niisama mängimiseks ja funnimiseks on muidugi vahva. Ja lennata saab ka tennise väljaku suurusel alal.
Ise soovitan ikka kohe norm saatja osta ja siis nt see ammu samas teemas läbi käinud EasyStar vmt. Nendele saab edukalt eleronid tulevikus paigutada, võimsama mootori ja aku jne jne.
Ise soovitan ikka kohe norm saatja osta ja siis nt see ammu samas teemas läbi käinud EasyStar vmt. Nendele saab edukalt eleronid tulevikus paigutada, võimsama mootori ja aku jne jne.
Ükski lennukimudel ei tule poest ostes nö valmis kujul, kus kõik on raudselt paigas. Kaasas on juhend, kus on palju infot... kui kõike järgida, saab mudeli lendama. Kui mitte, siis eeldatavasti lendama ei saa. Graupner Piper J-3-ga on kaasas eestikeelne juhend, teiste lennukite kohta ei tea öelda, vast ei ole.
Vähegi tugevama tuulega EI tohiks lennutada. Kui ei tea, kas tasuks lennutada... siis EI TASU! Hommikud ja õhtud on tihtipeale tuulevaiksed.
Väga madalalt lendamine ei ole kuigi nutikas, siis ei anna sa endale ja lennukile mingit varu vigu parandada. Mats vastu maad tuleb enamvähem sama tugev nii 10m kui 50m kõrguselt.
Soovitan soojalt simulaatoril harjutada ja lennutama minna koos mõne lennutada oskava inimesega.
Mudellennundus on tore hobi ja mida rohkem lendamine käpas, seda toredam on
Vähegi tugevama tuulega EI tohiks lennutada. Kui ei tea, kas tasuks lennutada... siis EI TASU! Hommikud ja õhtud on tihtipeale tuulevaiksed.
Väga madalalt lendamine ei ole kuigi nutikas, siis ei anna sa endale ja lennukile mingit varu vigu parandada. Mats vastu maad tuleb enamvähem sama tugev nii 10m kui 50m kõrguselt.
Soovitan soojalt simulaatoril harjutada ja lennutama minna koos mõne lennutada oskava inimesega.
Mudellennundus on tore hobi ja mida rohkem lendamine käpas, seda toredam on
Lauri Laidna - www.pistik.com
Eks selle Piperi komplektiga vist selline lugu on jah, et kui lendamine selge siis ei ole võimalik midagi sealt komplektist oma järgmisele lennukile võtta.Marek wrote:ainuke jama Piperi komplektiga on see, et saatjaga pole tulevikus suurt midagi teha. Lennu omandab ka temaga suht 1 päevaga ja siis ongi kõik tema võimalused ammendunud. Niisama mängimiseks ja funnimiseks on muidugi vahva. Ja lennata saab ka tennise väljaku suurusel alal.
Ise soovitan ikka kohe norm saatja osta ja siis nt see ammu samas teemas läbi käinud EasyStar vmt. Nendele saab edukalt eleronid tulevikus paigutada, võimsama mootori ja aku jne jne.
Samas ise langetasin otsuse Piperi ostu kasuks, just tema hinna poolest ning kuna ei olnud sellel hetkel kindel, kas lendamine üldse meeldima hakkab, seetõttu ei tahtnud lennuki peale ka väga palju kulutada (tegelikult üks suur põhjus lennuki ostul oli ka see, et olin enda rc auto peale end korralikult jälle välja vihastanud).
Sry postituse eest, mis ei lähe päris teemasse.