Kas see on ohtlik või loomulik, et kui lennukiga piisavalt kaugele puldist jalutada, siis ca 70-100m pealt hakkab üks servodest (kõrgustüüri oma) surisema. Võibolla surises ka teine, ei taibanud väljal tookord kontrollida.
Otseselt midagi katki pole, juhtimine töötab endiselt, aga teeb murelikuks, kas see on normaalne?
Tegemist futaba 4channel T4EX(A) puldiga ja standardina kaasa tulnud servodega:
R 136 F receiver
S 3003 servos with accessory packs
Võibolla väänasin mudelit kokku pannes midagi pinge alla (kuigi sai nagu kontrollitud), samas lähemal olles on lennuk 100% vaikne.
ca 70-100 meetri pealt hakkab servo väristama/surisema
Kui 70-100m kaugusele jalutasid, kas siis saatja ja vastuvõtja antennid olid mõlemad täiesti välja tõmmatud? Servode "värisemine" ongi esimene märk sellest, et signaal hakkab nõrgaks jääma...
Väljatõmmatud antenniga saatja ja vastuvõtja peaksid tegelikult mööda maapinda sadu meetreid töötama, õhus seega mitu kilomeetrit!
Raadioaparatuuri töökaugust saab täpselt nii mõõta, ainult et saatja antenn peaks olema kokku lükatud (nö ühe jätke pikkune). Siis kõnnid saatjaga või mudeliga 50-100m kaugusele ja kui kõik töötab, siis on töökaugusega kõik ok. Väljatõmmatud antenniga on siis töökaugus kordades ja kordades suurem!
Väljatõmmatud antenniga saatja ja vastuvõtja peaksid tegelikult mööda maapinda sadu meetreid töötama, õhus seega mitu kilomeetrit!
Raadioaparatuuri töökaugust saab täpselt nii mõõta, ainult et saatja antenn peaks olema kokku lükatud (nö ühe jätke pikkune). Siis kõnnid saatjaga või mudeliga 50-100m kaugusele ja kui kõik töötab, siis on töökaugusega kõik ok. Väljatõmmatud antenniga on siis töökaugus kordades ja kordades suurem!
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kas vastuvõtja antennjuhtme korrasolekut saab kuidagi toas ka kontrollida? Testriga pole midagi teha? Juhe algab vastuvõtja seest ja ei tahaks katki lõigata. Silmaga vaadates tundub antennjuhe igati kobe.
Põllul kontrollimiseks vist piisab kui kokku rullida ja võrrelda "värisemise" kaugust pikaks tõmmatud juhtmega?
Põllul kontrollimiseks vist piisab kui kokku rullida ja võrrelda "värisemise" kaugust pikaks tõmmatud juhtmega?
Katkist vastuvõtja antenni pole veel näinud. Logu saatjaantenni, kus teleskoopantenni jätkud (eriti niiske ilma korral) takistusvaba ühendust ei anna, olen näinud palju. Sellisel puhul on antenn resonantsist väljas ja töökaugus kadunud.
Antenn ei tohiks lennukis jooksta metallvarraste ja pikkade juhtmete kõrval. Väikesesse rulli kerimine on mõjus nipp.
Antenn ei tohiks lennukis jooksta metallvarraste ja pikkade juhtmete kõrval. Väikesesse rulli kerimine on mõjus nipp.