Minu esimene lennuk?
- Tiger Milk
- Posts: 13
- Joined: Sat May 12, 2012 19:57
- Location: Tallinn/Hiiumaa
Minu esimene lennuk?
Tere!
Kuna olen olnud pikkaaega lennunduse huviline, siis sai lõpuks julgus kokkuvõetud ja plaan esimene lennuk soetada. Oma esimeseks lennukiks ei raatsi osta väga kallist lennumasinat.
Leidsin ühe huvitava masina.
http://www.fasthobbies.eu/firebird-stratos-p-4997.html
Mis te arvate kas see oleks mõistlik ost algajale?
Või oskate midagi muud pakkuda?
Parimat,
Tiger!
Kuna olen olnud pikkaaega lennunduse huviline, siis sai lõpuks julgus kokkuvõetud ja plaan esimene lennuk soetada. Oma esimeseks lennukiks ei raatsi osta väga kallist lennumasinat.
Leidsin ühe huvitava masina.
http://www.fasthobbies.eu/firebird-stratos-p-4997.html
Mis te arvate kas see oleks mõistlik ost algajale?
Või oskate midagi muud pakkuda?
Parimat,
Tiger!
- Tiger Milk
- Posts: 13
- Joined: Sat May 12, 2012 19:57
- Location: Tallinn/Hiiumaa
Miks te arvate et see simulaator siis nii vajalik peaks olema?
Selle jutu kohaselt peaks see lennuk ise lendama
The HobbyZone® Firebird Stratos includes everything you need to enjoy the adventure and excitement of radio control (RC) flight right now. Even if you’ve never been at the controls of a quality, hobby-grade aircraft like the Firebird Stratos, you can successfully teach yourself to fly. The latest advancements in electronics and aerospace engineering make flying the Firebird Stratos fun from your first flight and onward as you explore pin-point maneuvering that will help you make smooth landings. And because the Firebird Stratos is hobby-grade, you can depend on its beginner-friendly features to keep you flying, as well as the kind of performance to make each flight more exciting than the last. At the core of this remarkably beginner-friendly aircraft is the added safety of a groundbreaking Virtual Instructor stabilization system. It’s like having an expert pilot right at your side. Its exclusive electronics seamlessly provide assistance as needed so you learn to fly faster and with more confidence than you ever thought possible.
Selle jutu kohaselt peaks see lennuk ise lendama
The HobbyZone® Firebird Stratos includes everything you need to enjoy the adventure and excitement of radio control (RC) flight right now. Even if you’ve never been at the controls of a quality, hobby-grade aircraft like the Firebird Stratos, you can successfully teach yourself to fly. The latest advancements in electronics and aerospace engineering make flying the Firebird Stratos fun from your first flight and onward as you explore pin-point maneuvering that will help you make smooth landings. And because the Firebird Stratos is hobby-grade, you can depend on its beginner-friendly features to keep you flying, as well as the kind of performance to make each flight more exciting than the last. At the core of this remarkably beginner-friendly aircraft is the added safety of a groundbreaking Virtual Instructor stabilization system. It’s like having an expert pilot right at your side. Its exclusive electronics seamlessly provide assistance as needed so you learn to fly faster and with more confidence than you ever thought possible.
Kui Tlna kandis seikled, siis tule homme MiniMaailmalt(Lennusadamas) läbi, ning kui simus kohe laksust tiiru ära teed ning korralikult maandud - siis tõesti ei ole vaja. Kui aga peaksid näiteks suunad segi ajama - harjuta julgesti simugaTiger Milk wrote:Miks te arvate et see simulaator siis nii vajalik peaks olema?
Selle jutu kohaselt peaks see lennuk ise lendama
- Tiger Milk
- Posts: 13
- Joined: Sat May 12, 2012 19:57
- Location: Tallinn/Hiiumaa
Kui pole üldse pulti käes hoidnud, siis on natuke raske küll. Ise olin enne lennuki ostu lennanud ainult blade mcx kopteriga ja sellega puldi selgeks õppinud. Kuna mulle simulaatorid ei meeldi, siis olin endas kindel ja ostsin selle http://www.fasthobbies.eu/ultramicro-champ-p-4859.html
Mul ei olnud esimest korda mingit probleemi selle lennutamisega ja maandamisega kuna tüüride töö oli juba selge. Nüüd kogemust kõvasti rohkem ja julgen juba suurema ning võimekama lennuki osta, mille ka varsti teoks teen. Kui sa pole aga üldse mingit lennumasinat enne juhtinud, siis kukutad lennuki kiirelt alla. Simulaator on väga heaks abimeheks siinkohal, õpetab pulti käsitsema ja pöörded selgeks. Lisaks rahalist kahju ka ei teki, kui lennuki puruks lased.
Mul ei olnud esimest korda mingit probleemi selle lennutamisega ja maandamisega kuna tüüride töö oli juba selge. Nüüd kogemust kõvasti rohkem ja julgen juba suurema ning võimekama lennuki osta, mille ka varsti teoks teen. Kui sa pole aga üldse mingit lennumasinat enne juhtinud, siis kukutad lennuki kiirelt alla. Simulaator on väga heaks abimeheks siinkohal, õpetab pulti käsitsema ja pöörded selgeks. Lisaks rahalist kahju ka ei teki, kui lennuki puruks lased.
- Tiger Milk
- Posts: 13
- Joined: Sat May 12, 2012 19:57
- Location: Tallinn/Hiiumaa
Sama siin simulaatorite suhtes. Kuidas sul esimene lend oli, suutsid masina korralikult maanduda? Eks see oleneb palju ilmast ka ikka. Aga see lennuk millega sa lendasid on ka väga väike ja kerge lennuk. Õppimine pidi olema lihtsam suurema lennukiga
Oskad äkki ka öelda mida kujutab endast kerematerjal Z-Foam?
Parimat,
Tiger.
Oskad äkki ka öelda mida kujutab endast kerematerjal Z-Foam?
Parimat,
Tiger.
Iseenesest see kahe mootoriga ja meetrise tiivaga lennuk peaks olema nullist algajale täitsa OK.
Kui Keegi kogenud piloot kõrval on ja esimesed stardid-maandumised enda peale võtab.
Ja veendub, et neil väikestel harjadega mootoritel ka veojõudu jätkub.
Kui mootorid on jõuetud on algajal kordi raskem millestki aru saada.
Näiteks miks lennuk alla variseb olgugi, et kõrgustüür sai maksimaalselt üles rebitud!?
Algatuseks tuleks telikud kindlasti eemaldada ja algkooolitus läbi viia heinamaal, näiteks Kollasel.
Simulaator on kindlasti tugevaks abiks.
Ka tasuta FMS-ga saad selgeks, et kui lennuk otsaga sinu poole lendab - on vasak/parem pool "vahetuses".
Samuti saad simus sisse treenida refleksi mootor välja lülitada kui paanikas maaga kokkupuude vältimatu tundub.
Kas keegi teab mis asi on Virtual Instructor stabilization system
mida selle lennuki juures reklaamitakse??
Kui Keegi kogenud piloot kõrval on ja esimesed stardid-maandumised enda peale võtab.
Ja veendub, et neil väikestel harjadega mootoritel ka veojõudu jätkub.
Kui mootorid on jõuetud on algajal kordi raskem millestki aru saada.
Näiteks miks lennuk alla variseb olgugi, et kõrgustüür sai maksimaalselt üles rebitud!?
Algatuseks tuleks telikud kindlasti eemaldada ja algkooolitus läbi viia heinamaal, näiteks Kollasel.
Simulaator on kindlasti tugevaks abiks.
Ka tasuta FMS-ga saad selgeks, et kui lennuk otsaga sinu poole lendab - on vasak/parem pool "vahetuses".
Samuti saad simus sisse treenida refleksi mootor välja lülitada kui paanikas maaga kokkupuude vältimatu tundub.
Kas keegi teab mis asi on Virtual Instructor stabilization system
mida selle lennuki juures reklaamitakse??
- Tiger Milk
- Posts: 13
- Joined: Sat May 12, 2012 19:57
- Location: Tallinn/Hiiumaa
Kuidas su inglise keel on? Siin on see põhjalikult lahti seletatud:
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 533&page=2
kokkuvõte oleks see,et
+ lendab tõesti peaaegu ise
- sobib ainult kaasasoleva puldiga
- võimaldab omandada hulganisti valesid piloteerimisvõtteid
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 533&page=2
kokkuvõte oleks see,et
+ lendab tõesti peaaegu ise
- sobib ainult kaasasoleva puldiga
- võimaldab omandada hulganisti valesid piloteerimisvõtteid
P28A- FPV
Virtual Instructor stabilization system
Kuna minu inglish on pisut kiduravõitu siis lugesin veidi pealiskaudselt seda rcgroupi teemat.
Vaatasin ka mõningasi proovilennu ja tutvustavaid videosid Youtubest.
Tundub, mulle siiski päris kobe asi olema mis võiks kogu aeg laetud akudega autos olla.
Kui omal juba mingi ettekujutus juhtimisest olemas, julgeks seda siis teinekord ka päris algajale kohe proovida anda mingil mitte-lendurite grillipiknikul või nii
See, et tema Tx-Rx ei ühildu muude aparatuuridega ei tohiks eriline miinus olla.
Järgmisele lennukile tuleks ikka mingi "computered" aparatuur soetada, mis jääks juba mitme lennuvahendi vahel jagada.
Valed juhtimisvõtted?
Sabatüüri ja kõrgustüüri mixi kasutatakse ju mugavusest nii-kui-nii.
See, et mõni lennuk vajab veel ka mootoripöörete ja kõrgustüüri mixi pole ka ehk mingi vale juhtimisvõte?
Et on võimalus pööramisel mootori pöörete muutmisega kaasa aidata?!
Mis seal's ikka.
Tõsi- ise pole kahemootorilisete spetsiifikaga kokku puutunud.
RCgroups foorumis oli öeldud ju, et kõik need mixid saad välja lülitada.
Vaatasin ka mõningasi proovilennu ja tutvustavaid videosid Youtubest.
Tundub, mulle siiski päris kobe asi olema mis võiks kogu aeg laetud akudega autos olla.
Kui omal juba mingi ettekujutus juhtimisest olemas, julgeks seda siis teinekord ka päris algajale kohe proovida anda mingil mitte-lendurite grillipiknikul või nii
See, et tema Tx-Rx ei ühildu muude aparatuuridega ei tohiks eriline miinus olla.
Järgmisele lennukile tuleks ikka mingi "computered" aparatuur soetada, mis jääks juba mitme lennuvahendi vahel jagada.
Valed juhtimisvõtted?
Sabatüüri ja kõrgustüüri mixi kasutatakse ju mugavusest nii-kui-nii.
See, et mõni lennuk vajab veel ka mootoripöörete ja kõrgustüüri mixi pole ka ehk mingi vale juhtimisvõte?
Et on võimalus pööramisel mootori pöörete muutmisega kaasa aidata?!
Mis seal's ikka.
Tõsi- ise pole kahemootorilisete spetsiifikaga kokku puutunud.
RCgroups foorumis oli öeldud ju, et kõik need mixid saad välja lülitada.
Re: Virtual Instructor stabilization system
no see vasaku käega pööramine (on vist ikka mode 2 pult) on ise selline imelik tegevusOehh wrote:
Valed juhtimisvõtted?
Sabatüüri ja kõrgustüüri mixi kasutatakse ju mugavusest nii-kui-nii.
See, et mõni lennuk vajab veel ka mootoripöörete ja kõrgustüüri mixi pole ka ehk mingi vale juhtimisvõte?
Et on võimalus pööramisel mootori pöörete muutmisega kaasa aidata?!
Mis seal's ikka.
Tõsi- ise pole kahemootorilisete spetsiifikaga kokku puutunud.
RCgroups foorumis oli öeldud ju, et kõik need mixid saad välja lülitada.
Aga mine tea,võibolla tundus see "lamendatud kaldega" pööramine lihtsalt veider,kuna minu lennuaparaadid tahavad risti vastupidist- põõramiseks kõva kalle peale ja siis kõrgustüüri.
Aga see on küll õige,et kui tahta päris üksi ja simuta lendamist proovida,siis sellega peaks hakkama saama. Muidu soovitaks endiselt mingit suurt cessnat või clouds-flyd.
P28A- FPV
Vasaku käega keeramine on tõesti halb küll.
Ometi olid ju vanasti levinud 2 kanaliga odavamad puldid,
mida 2M plaaneritel algajad palju kasutasid. Seal oli mäletamist mööda just pööramine vasakul ja kõrgustüür paremal.
Tea kuidas neil omal ajal lõpuks ümber harjutamine kulges, kui eleronid kasutusele tulid??
Ka minul oli sellega väike probleem kui oma esimest elektrikat lennutasin mis oli samuti ilma eleronideta.
Kuno oli ka hädas kui treeneri - katselendurina kui mu lennuki lendu lasi.
Ise sain selle probleemi lahendatud läbi puldi mixide ja raudvaralisele V-saba mixerile.
Hiljem ümber õppimine on vist väga valuline
Ometi olid ju vanasti levinud 2 kanaliga odavamad puldid,
mida 2M plaaneritel algajad palju kasutasid. Seal oli mäletamist mööda just pööramine vasakul ja kõrgustüür paremal.
Tea kuidas neil omal ajal lõpuks ümber harjutamine kulges, kui eleronid kasutusele tulid??
Ka minul oli sellega väike probleem kui oma esimest elektrikat lennutasin mis oli samuti ilma eleronideta.
Kuno oli ka hädas kui treeneri - katselendurina kui mu lennuki lendu lasi.
Ise sain selle probleemi lahendatud läbi puldi mixide ja raudvaralisele V-saba mixerile.
Hiljem ümber õppimine on vist väga valuline
- Tiger Milk
- Posts: 13
- Joined: Sat May 12, 2012 19:57
- Location: Tallinn/Hiiumaa
Ohh ei teagi kohe mida enam teha.
Aga Mode 2 pulti on olemas ka vasaku gaasiga.
http://www.rc-est.ee/catalog/product_in ... ts_id=2913
Saatasin ka maili Firebirdi edasimüüjale loodan et gaas ikka vasakul.
Või on teil mingeid paremaid lennukeid pakkuda algajale!
Parimat,
Martti
Aga Mode 2 pulti on olemas ka vasaku gaasiga.
http://www.rc-est.ee/catalog/product_in ... ts_id=2913
Saatasin ka maili Firebirdi edasimüüjale loodan et gaas ikka vasakul.
Või on teil mingeid paremaid lennukeid pakkuda algajale!
Parimat,
Martti
Esimene lend kulges natuke üles-alla liueldes kuna polnud varem lennukit proovinud ja lennuk tundus suht äkiline. Väheke tahtis lennuk ka seadistamist. Muidu maast start ja maandumine tulid kenasti välja. Ühe korra jäin mööduvat autot vaatama ja kohe oli lennuk ninapidi asfaldis. Üllataval kombel jäi lennu täiesti terveks, tekkis ainult väike värvikahjustus mille ka ära parandasin. Pole ka ime kuna lennuk kaalub koos akuga umbes 50 gramm. Heinamaal ei annagi seda vist ära lõhkuda kuna lennuk maani ei puutugi Ma pole suurt lennukit veel proovinud, aga see champ lendab ikka väga stabiilselt. Stabiilse lennu eelduseks on muidugi täiesti tuulevaikne ilm, siis on lausa lust. Suurte lennukitega muidugi kerge tuul pole probleemiks. Olen ka tuulega lennanud, aga siis tuleb kangidega kõvasti tööd teha ja sujuv maanumine on võimatu. Just tuulega olen käinud heinamaal, siis pole vahet mis asendis lennuk maandub, terveks jääb see naguniiTiger Milk wrote:Sama siin simulaatorite suhtes. Kuidas sul esimene lend oli, suutsid masina korralikult maanduda? Eks see oleneb palju ilmast ka ikka. Aga see lennuk millega sa lendasid on ka väga väike ja kerge lennuk. Õppimine pidi olema lihtsam suurema lennukiga
Oskad äkki ka öelda mida kujutab endast kerematerjal Z-Foam?
Parimat,
Tiger.
Champ on tehtud vahust ja see kriimustub üliselt kergesti. Ise tõmbasin kogu lennuki läbipaistva teibiga üle ja nii tegin lennuki 10grammi raskemaks. Katsetasin ja see pole õnneks probleem isegi nii väikese lennuki puhul, lendab sama kaua ja ikka stabiilselt. Samas nüüd on lennuk palju tugevam ja suuremad heinakõrred ei kriimusta enam keret. Nii väikest lennukit on hea lendu lasta auto katuselt., sest lühike stardirada on piisav.
Mul olid kangid juba ammu selged, seega oli lihtsam. Simulaator on kindlasti heaks abiks, aga maksab ka sama palju kui näiteks see hobbyzone champ, mis on ka hea simulaator
mode 2 pult ongi vasaku gaasiga.
Asi on selles,et see on eleroonideta lennuk,mida keeratakse pöördetüüriga,mis asubki mode 2-l vasaku käe all. Tavalisi lennukeid keeratakse eleroonidega ,ehk parema käega.
Et pöördtüüridega keeramine toimiks,peab olema tiival V kuju või siis sellel konkreetsel tehakse seda mootorite erineva "gaasitamisega".
MInuarust- kui sa simu ei taha kasutada ja kohe taevasse kipud,siis esimeseks lennukiks kõlbab. Kardan,et 2 nädala pärast läheb igavaks ja siis jätad sõpradele proovimiseks või müüd maha ja hakkad mingit eleroonidega asja otsima.Ja siis pead keeramise ümber õppima
Jazzi poest on näiteks Apprentice väga hea algajate lennuk, Aivar (kasutaja Aviaator) müüb suuri cessnasid,mis kõlbavad suurema mootoriga igasugu ebacessnalike asjade tegemiseks No sul veel paar nädalat aega mõelda.
Ahsoo, Z-foam on penoplast, selline korralikum liik
Asi on selles,et see on eleroonideta lennuk,mida keeratakse pöördetüüriga,mis asubki mode 2-l vasaku käe all. Tavalisi lennukeid keeratakse eleroonidega ,ehk parema käega.
Et pöördtüüridega keeramine toimiks,peab olema tiival V kuju või siis sellel konkreetsel tehakse seda mootorite erineva "gaasitamisega".
MInuarust- kui sa simu ei taha kasutada ja kohe taevasse kipud,siis esimeseks lennukiks kõlbab. Kardan,et 2 nädala pärast läheb igavaks ja siis jätad sõpradele proovimiseks või müüd maha ja hakkad mingit eleroonidega asja otsima.Ja siis pead keeramise ümber õppima
Jazzi poest on näiteks Apprentice väga hea algajate lennuk, Aivar (kasutaja Aviaator) müüb suuri cessnasid,mis kõlbavad suurema mootoriga igasugu ebacessnalike asjade tegemiseks No sul veel paar nädalat aega mõelda.
Ahsoo, Z-foam on penoplast, selline korralikum liik
P28A- FPV
- Tiger Milk
- Posts: 13
- Joined: Sat May 12, 2012 19:57
- Location: Tallinn/Hiiumaa
Olen juba väga palju targemaks saanud.
Lennuki valik ka kahe Teise lennukipeale kaldunud.
1. http://www.fasthobbies.eu/radian-rtf-p-2096.html
2. http://www.fasthobbies.eu/apprentice-15 ... -3073.html
Mõlemad on ilusad lennukid. Valik raske. Kumba Teie soovitaks null staaziga piloodile. Aga ise ei julge seda ilma proffita lennutama minna.
Parimat,
Tiger.
Lennuki valik ka kahe Teise lennukipeale kaldunud.
1. http://www.fasthobbies.eu/radian-rtf-p-2096.html
2. http://www.fasthobbies.eu/apprentice-15 ... -3073.html
Mõlemad on ilusad lennukid. Valik raske. Kumba Teie soovitaks null staaziga piloodile. Aga ise ei julge seda ilma proffita lennutama minna.
Parimat,
Tiger.
- Tiger Milk
- Posts: 13
- Joined: Sat May 12, 2012 19:57
- Location: Tallinn/Hiiumaa
Tollimaks oleneb paki hinnast. Kui üle 22 euri siis maksad tolli (väljaspool EL tellides).
Transport oleneb paki kaalust (hobbykingi puhul: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... eTable.asp)
Transport oleneb paki kaalust (hobbykingi puhul: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... eTable.asp)
Kui juba seda ülatiivalist trainerit vaatad siis võiksid juba ka seda
Calmatot vaadata.http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=6541
Need ülatiivalised trainerid on mõlemad täitsa tegijad mudelid.
AGA esimeseks mudeliks ainult peale kõva trenni simulaatoriga.
Calmato miinuseks Apprentice kõrval on tema balsa konstruktsioon.
See on algajale palju keerukam lappida. Vahumudelite taastamine olla oluliselt lihtsam.
See Radian on siiski rohkem algaja esimeseks mudeliks.
Aga meil on siin ette tulnud ka "imelapsi" kes oma esimesks lennukiks on valinud juba alatiivalise piltaazi traineri laadse mudeli.
Elnevalt simus korralikult harjutanud.
Ja ennäe ei lõhkunudki kohe ära.
Ma pole ise siiamaani korraliku simu isegi mitte proovida saanud.
Tasuta FMS-i simu ja oma puldiga jäin selles algelises simus arengus kinni. (võib-olla korralikuku simuga oleks enamat suutnud)
Ei suutnud kuidagi n.ö. koju lennuvälja rajale maha tulla.
Lõpuks kui meetrise el. plaaneriga olin kolm korda tuulevaikse ilmaga lennanud hakkas asi juba arenema.
Ja kui lõpuks sellise keskmise tuulega oli vaja sõprade ees demoda...
no siis lõi adrenaliini ülesse ja kolm päeva ragistasin mõnuga pisikestele metsalagendikele maha tulla.
Siis tundsin, et 10-akutäiega õppisin 10x rohkem kui kogu viimase poole aasta jooksul simus oma sisseharjunud vigu korrates.
Calmatot vaadata.http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=6541
Need ülatiivalised trainerid on mõlemad täitsa tegijad mudelid.
AGA esimeseks mudeliks ainult peale kõva trenni simulaatoriga.
Calmato miinuseks Apprentice kõrval on tema balsa konstruktsioon.
See on algajale palju keerukam lappida. Vahumudelite taastamine olla oluliselt lihtsam.
See Radian on siiski rohkem algaja esimeseks mudeliks.
Aga meil on siin ette tulnud ka "imelapsi" kes oma esimesks lennukiks on valinud juba alatiivalise piltaazi traineri laadse mudeli.
Elnevalt simus korralikult harjutanud.
Ja ennäe ei lõhkunudki kohe ära.
Ma pole ise siiamaani korraliku simu isegi mitte proovida saanud.
Tasuta FMS-i simu ja oma puldiga jäin selles algelises simus arengus kinni. (võib-olla korralikuku simuga oleks enamat suutnud)
Ei suutnud kuidagi n.ö. koju lennuvälja rajale maha tulla.
Lõpuks kui meetrise el. plaaneriga olin kolm korda tuulevaikse ilmaga lennanud hakkas asi juba arenema.
Ja kui lõpuks sellise keskmise tuulega oli vaja sõprade ees demoda...
no siis lõi adrenaliini ülesse ja kolm päeva ragistasin mõnuga pisikestele metsalagendikele maha tulla.
Siis tundsin, et 10-akutäiega õppisin 10x rohkem kui kogu viimase poole aasta jooksul simus oma sisseharjunud vigu korrates.