RC Hõljuk MAX FORCE XRT-617
RC Hõljuk MAX FORCE XRT-617
Kere pikkus-65cm.
Üldpikkus seeliku servadest-85cm.
Kere laius- 40cm.
Kere üldlaius seeliku servadest- 55cm.
Kõrgus (tõukejõu kanali tipust) 36cm
Kogukaal- u.1.6kg
Tõstemootor - 480 harjadega.
Tõukemootor - 4200kv brushless.
Tõukepropeller- 5,5x4,5
Tõstepropeller- 4,1x4,1
Roolilabad sünkroonis ja neid liigutab 1 servo.
Ehitusmaterjalidest on kasutusel balsa ja polüstrüeen plaat (finfoam) ning ripstop nailon.
Viimistlus on veel poolik.
Hetkel olen katsetanud ilma tõukemootorita, kuna akud ja esc pole veel kohale jõudnud. Tõstejõud on üllatavalt suur, panin hõljukile peale 2.4kg kaaluva laptopi ja se hõljus ilma probleemideta.
Asfaldil proovisin käega hoogu lükata ja ühe lükkega hõljus minust eemale umbes 70m. Veepeal tunneb ennast ka nagu kodus!
Hetkel arvan, et 50kmh asfaldil ei saa olema probleem.
Pildid:
Et suurust võrrelda panin kõrvale suure ananassi
Üldpikkus seeliku servadest-85cm.
Kere laius- 40cm.
Kere üldlaius seeliku servadest- 55cm.
Kõrgus (tõukejõu kanali tipust) 36cm
Kogukaal- u.1.6kg
Tõstemootor - 480 harjadega.
Tõukemootor - 4200kv brushless.
Tõukepropeller- 5,5x4,5
Tõstepropeller- 4,1x4,1
Roolilabad sünkroonis ja neid liigutab 1 servo.
Ehitusmaterjalidest on kasutusel balsa ja polüstrüeen plaat (finfoam) ning ripstop nailon.
Viimistlus on veel poolik.
Hetkel olen katsetanud ilma tõukemootorita, kuna akud ja esc pole veel kohale jõudnud. Tõstejõud on üllatavalt suur, panin hõljukile peale 2.4kg kaaluva laptopi ja se hõljus ilma probleemideta.
Asfaldil proovisin käega hoogu lükata ja ühe lükkega hõljus minust eemale umbes 70m. Veepeal tunneb ennast ka nagu kodus!
Hetkel arvan, et 50kmh asfaldil ei saa olema probleem.
Pildid:
Et suurust võrrelda panin kõrvale suure ananassi
Last edited by varustaja on Sun Jun 03, 2012 21:53, edited 2 times in total.
Üks ülilühike videklipp asfaldil.
Hoog on lükatud käega ei kujuta ettegi kui kiirelt see hakkab liikuma kui saan tõukemootori ka käima!
http://www.youtube.com/watch?v=n_frHtO4 ... e=youtu.be
Hoog on lükatud käega ei kujuta ettegi kui kiirelt see hakkab liikuma kui saan tõukemootori ka käima!
http://www.youtube.com/watch?v=n_frHtO4 ... e=youtu.be
Ripstop nailon on väga tugev vastupidav ja ülikerge (32g m2 kohta) kulumiskindel ja rebestuskindel!
Ehitasin 100% ise ja joonised tegin ka ise!
Kui veepeal seisma jätta siis ei juhtu midagi, jääb ujuma nagu paat ega vaju kuhugi. Kere on tehtud õhku jaotava ja suunava topeltpõhjaga, see välistab igasuguse uppumise ja vee ligipääsu alt elekrtoonikani!
Ehitasin 100% ise ja joonised tegin ka ise!
Kui veepeal seisma jätta siis ei juhtu midagi, jääb ujuma nagu paat ega vaju kuhugi. Kere on tehtud õhku jaotava ja suunava topeltpõhjaga, see välistab igasuguse uppumise ja vee ligipääsu alt elekrtoonikani!
Sellevastu aitab õhku jaotav põhi, nagu minul on tehtud. Mul on aparaat nii kergetest ujuvatest materjalidest, et ei juhtu midagi.priitom wrote:Minu masinal küündib sellisel juhul vesi tõstemootori sisse, sest see asub üldisest tasapinnast allpool. Muud ei juhtu miskit.TU.144 wrote:Väga huvitav projekt!
Mis juhtub kui vee peal õhkpadja mootor seisma jätta ?
Ootan ka huviga uusi videosi ...
Ei, minu hõljukil on samuti õhukast olemas, aga see ei aita. Kui vee peal ilma õhuta seisma jätta, siis valgub kast aeglaselt vett täis ja kuna tegu on väga väikese masinaga, siis tungib vesi sinna kuhu vaja polevarustaja wrote:Sellevastu aitab õhku jaotav põhi, nagu minul on tehtud. Mul on aparaat nii kergetest ujuvatest materjalidest, et ei juhtu midagi.priitom wrote:Minu masinal küündib sellisel juhul vesi tõstemootori sisse, sest see asub üldisest tasapinnast allpool. Muud ei juhtu miskit.TU.144 wrote:Väga huvitav projekt!
Mis juhtub kui vee peal õhkpadja mootor seisma jätta ?
Ootan ka huviga uusi videosi ...
Sain masinat proovida koos mõlema mootoriga umbes 30 sek. enne kui esc maha põles. Video tegemiseks jäi seda aega natuke väheks, kuid liigub ikka väga hästi. Tõukemootor tegi piisavalt tuult, isegi tühja õhkpadjaga juba sõitis. Hetkel vaja uus ESC ja uus mootor hankida siis saab asja kõigile lähemalt näidata.
Mismoodi sul õnnestus mõlemad korraga maha põletada? (mootor + esc)varustaja wrote:Sain masinat proovida koos mõlema mootoriga umbes 30 sek. enne kui esc maha põles. Video tegemiseks jäi seda aega natuke väheks, kuid liigub ikka väga hästi. Tõukemootor tegi piisavalt tuult, isegi tühja õhkpadjaga juba sõitis. Hetkel vaja uus ESC ja uus mootor hankida siis saab asja kõigile lähemalt näidata.
Sa räägid ikka brushless tõukemootorist?
See jah kuidagi kahtlane,et mõlemad korraga tavaliselt läheb esc ennem kui mootor või vastupidi .priitom wrote:Mismoodi sul õnnestus mõlemad korraga maha põletada? (mootor + esc)varustaja wrote:Sain masinat proovida koos mõlema mootoriga umbes 30 sek. enne kui esc maha põles. Video tegemiseks jäi seda aega natuke väheks, kuid liigub ikka väga hästi. Tõukemootor tegi piisavalt tuult, isegi tühja õhkpadjaga juba sõitis. Hetkel vaja uus ESC ja uus mootor hankida siis saab asja kõigile lähemalt näidata.
Sa räägid ikka brushless tõukemootorist?
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
Ma ei kujuta ette kuidas see võimalik saab olla.
ma enda Harjadega mootorile antsin 30V 2tundi töötas midagi ei juhtunud.
Hmm paned uued laagrid ja peaks korras olema.(Laagri saad lüüjes välja aga mitte kasutada tervat asja kuna sisse pead sama moodi lööma .
NB! Kui paned laagri viltu pesasse lööd sisse siis on kohe kindlasti lager viltu ja rikkutud.
+ soovitaks ikka mootori laagreid õlitada kuna võivad ei tea mis ajal kokku joosta.
ma enda Harjadega mootorile antsin 30V 2tundi töötas midagi ei juhtunud.
Hmm paned uued laagrid ja peaks korras olema.(Laagri saad lüüjes välja aga mitte kasutada tervat asja kuna sisse pead sama moodi lööma .
NB! Kui paned laagri viltu pesasse lööd sisse siis on kohe kindlasti lager viltu ja rikkutud.
+ soovitaks ikka mootori laagreid õlitada kuna võivad ei tea mis ajal kokku joosta.
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
Laagrile anna üks tugev löök või kolks ja kukkub välja : )varustaja wrote:Mootor läbi ei põlenud, aga selle laagrid ei pidanud sellisele vatile vastu. Mootori pöörlev osa jooksis mähise pealt maha ja üks laager lendas tükkideks. Siiani pole seda sisemist laagri võru võlli pealt kätte saanud. Priit tegu on jah selle harjadeta tõukemootoriga.
Ise tean kuna olen neid juba 5aastat vahetanud
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
Müsteerium. Mis akut sa tolle mootori järel kasutasid? Ma ei taha kohe kuidagi uskuda, et mootor mingil moel defektiga oli.. Selline asi võib VIST juhtuda ainult siis, kui mõni stopperseib või lukustav kruvi jooksu paneb.varustaja wrote:Mootor läbi ei põlenud, aga selle laagrid ei pidanud sellisele vatile vastu. Mootori pöörlev osa jooksis mähise pealt maha ja üks laager lendas tükkideks. Siiani pole seda sisemist laagri võru võlli pealt kätte saanud. Priit tegu on jah selle harjadeta tõukemootoriga.
Üks variant võib olla see, et propeller oli selle mootori jaoks liiga väike ja nii toimus kiire ülekuumenemine. Tegelikult peaks sellne mootor ringi ajama ju 450-se kopteri rootoripead ja sel juhul on koormus päris suur. Eks targemad oskavad sõna sekka öelda.
Mootor üle ei kuumenenud, aku on 11.1v 3s lipo. Selllel mootoril ei olnud ühtegi stopper seibi ega stopper kruvi, mootor seisab ainult laagritega kinni mähise ümber. Mul on tõukav propeller seega surus propeller võlli nii, et laagrid jooksid võllil piisavalt palju pesast välja ja üks lendas molekulideks. Laagri sisemine rõngas on nagu keevitatud võlli külge ja see on mootori korpuse sees, seda ei löö kuidagi välja. Näpitsatega ja muude vidinatega juba proovitudpriitom wrote:Müsteerium. Mis akut sa tolle mootori järel kasutasid? Ma ei taha kohe kuidagi uskuda, et mootor mingil moel defektiga oli.. Selline asi võib VIST juhtuda ainult siis, kui mõni stopperseib või lukustav kruvi jooksu paneb.varustaja wrote:Mootor läbi ei põlenud, aga selle laagrid ei pidanud sellisele vatile vastu. Mootori pöörlev osa jooksis mähise pealt maha ja üks laager lendas tükkideks. Siiani pole seda sisemist laagri võru võlli pealt kätte saanud. Priit tegu on jah selle harjadeta tõukemootoriga.
Üks variant võib olla see, et propeller oli selle mootori jaoks liiga väike ja nii toimus kiire ülekuumenemine. Tegelikult peaks sellne mootor ringi ajama ju 450-se kopteri rootoripead ja sel juhul on koormus päris suur. Eks targemad oskavad sõna sekka öelda.
Mhmh, kõik on õige. Peabki nö "lahtiselt" seal olema. Ma ei oska kommenteerida.. arvasin siiani, et horisontaalses asendis masinate peal ei ole vahet, mis pidi outrunner asetseb. Lennukite peal ju kasutatakse samamoodi "pusher" tüüpi prop'e ja pole nagu kuulnud, et kellelgi pool mootorit minema oleks lennanud. Üks võimalus on kasutada inrunnerit, mis peaks antud olukorras pommikindel olema.varustaja wrote:Mootor üle ei kuumenenud, aku on 11.1v 3s lipo. Selllel mootoril ei olnud ühtegi stopper seibi ega stopper kruvi, mootor seisab ainult laagritega kinni mähise ümber. Mul on tõukav propeller seega surus propeller võlli nii, et laagrid jooksid võllil piisavalt palju pesast välja ja üks lendas molekulideks. Laagri sisemine rõngas on nagu keevitatud võlli külge ja see on mootori korpuse sees, seda ei löö kuidagi välja. Näpitsatega ja muude vidinatega juba proovitudpriitom wrote:Müsteerium. Mis akut sa tolle mootori järel kasutasid? Ma ei taha kohe kuidagi uskuda, et mootor mingil moel defektiga oli.. Selline asi võib VIST juhtuda ainult siis, kui mõni stopperseib või lukustav kruvi jooksu paneb.varustaja wrote:Mootor läbi ei põlenud, aga selle laagrid ei pidanud sellisele vatile vastu. Mootori pöörlev osa jooksis mähise pealt maha ja üks laager lendas tükkideks. Siiani pole seda sisemist laagri võru võlli pealt kätte saanud. Priit tegu on jah selle harjadeta tõukemootoriga.
Stopperkruvide all pidasin silmas kuuskantkruvisid, mis tavaliselt võlli lukustavad, aga tollel vist neid pole, kui on välise kestaga üks.
Kumbatpidi sul mootor muidu masina peal oli? Kas võll oli suunaga ette- või tahapoole? Kui tegu oli pusher-tüüpi propelleriga, siis tegelikult ei oleks tohtinud sellist õnnetust juhtuda.
Üldiselt on kahju, et sa oma monstrumiga nii vähe sõita said.
Propi kinnituse kohta ei oska tagantjärele enam öelda, oli ikka päris kõvasti kinni mälu järgi! Tuleb teist tüüpi mootor vaadata sinna!priitom wrote:Vaatasin su pilte. Mootor on kinnitatud õigesti.
Siis jääb üle ainult propi kinnitus - kas see oli ikka piisavalt kõvasti kinni keeratud? Muudmoodi poleks saanud võll minema lennata..
Ma ise kasutan enda hõljuki peal kah outrunnerit ja pole siiani isegi väiksemaid märke näitand, et mootor tahaks poolduda.
Aga jah, kui sa juba uue mootori ostad, siis vaata mingi autodele mõeldud variant, inrunner, 2000-3000kv vahemikus. Siis pole kurve võttes uimane - jagub nii kiirust, kui kiirendust.
Aga jah, kui sa juba uue mootori ostad, siis vaata mingi autodele mõeldud variant, inrunner, 2000-3000kv vahemikus. Siis pole kurve võttes uimane - jagub nii kiirust, kui kiirendust.
Miks see mootor oleks kurvides uimaseks jäänud? Ma tahaks ikka outrunnerit aga sellise kinnitusega, siis ei tohiks probleeme olla!priitom wrote:Ma ise kasutan enda hõljuki peal kah outrunnerit ja pole siiani isegi väiksemaid märke näitand, et mootor tahaks poolduda.
Aga jah, kui sa juba uue mootori ostad, siis vaata mingi autodele mõeldud variant, inrunner, 2000-3000kv vahemikus. Siis pole kurve võttes uimane - jagub nii kiirust, kui kiirendust.
Täna tegin tiigi peal proovika. Liigub ainult tuule jõul, tõukemootorit pole ja kaameramees polnud ka kõige osavam
http://www.youtube.com/watch?v=bmtrL3tW ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=bmtrL3tW ... e=youtu.be
Vähem pöördeid ja rohkem jõudu. Ma arvan, et see on sinu masina peamine eesmärk, kui sa just kiirendusvõistlusi sellega tegema ei hakka. Kui siiski kiiruse peale väljas oled, siis vali 4000kv-d.varustaja wrote:Miks see mootor oleks kurvides uimaseks jäänud? Ma tahaks ikka outrunnerit aga sellise kinnitusega, siis ei tohiks probleeme olla!priitom wrote:Ma ise kasutan enda hõljuki peal kah outrunnerit ja pole siiani isegi väiksemaid märke näitand, et mootor tahaks poolduda.
Aga jah, kui sa juba uue mootori ostad, siis vaata mingi autodele mõeldud variant, inrunner, 2000-3000kv vahemikus. Siis pole kurve võttes uimane - jagub nii kiirust, kui kiirendust.
Kinnitused on outrunneritel ja inrunneritel üldjuhul 1:1 samad.
Osta kindlasti suurem propeller!
Suurem propeller ei mahu ära praeguse seisuga ja ma olen ikka rohkem kiiruse peal väljaspriitom wrote:Vähem pöördeid ja rohkem jõudu. Ma arvan, et see on sinu masina peamine eesmärk, kui sa just kiirendusvõistlusi sellega tegema ei hakka. Kui siiski kiiruse peale väljas oled, siis vali 4000kv-d.varustaja wrote:Miks see mootor oleks kurvides uimaseks jäänud? Ma tahaks ikka outrunnerit aga sellise kinnitusega, siis ei tohiks probleeme olla!priitom wrote:Ma ise kasutan enda hõljuki peal kah outrunnerit ja pole siiani isegi väiksemaid märke näitand, et mootor tahaks poolduda.
Aga jah, kui sa juba uue mootori ostad, siis vaata mingi autodele mõeldud variant, inrunner, 2000-3000kv vahemikus. Siis pole kurve võttes uimane - jagub nii kiirust, kui kiirendust.
Kinnitused on outrunneritel ja inrunneritel üldjuhul 1:1 samad.
Osta kindlasti suurem propeller!
Tuleb uus värvilahendus ja paljud põlveotsas tehtud asjad peab ümber tegema! Võtsin hõljuki molekulideks ja juuni esimeses pooles läheb ehitamiseks ja värvimiseks + mõlemad mootorid tulevad uued (brushless) hetkel oli tõstemootor harjadega! Arvatavasti lõikan propellerite auke suuremaks, et saaks suuremad tuuletallajad ära mahutada. Hetke pilt hõljuki kerest
See neelab mõnuga akut, aga samas pole vaja täisgaasiga lasta puhuda. Kui kasutad kahte eraldi akut, siis pole hullu, aga kui kasutad terve masina jaoks ühte akut vea parajalt jämedad juhtmed ja kasuta 4mm kullatud bulleteid. Võib õrnalt üle koormata.varustaja wrote:Täna tellisin saksast uue tõstemootori (EDF komplekt)
Andmed: EDF / Impeller Set ADF64-28M - 4500kv - 651 W - 50A -740 g
Kui kasutad väga räigeid akusid, siis ei tohiks probleeme tekkidagi, aga ma kahtlustan, et su aku(d) on max 35C-d?
Muidu on arukas lüke, kuigi video järgi vaadates ei ütleks, et õhust puudu jääb
Mu enda masinal on kah kaheksa labaga fan, mis on mul ise komplekteeritud. Hetkel vajab välise kesta paigaldamist ja aega selle jaoks pole.