Nine Eagles xtra 300 lülitab mootori välja
Nine Eagles xtra 300 lülitab mootori välja
Tere,
algajatele sattus kätte Nine Eagles xtra 300 lennumasin ja probleem selline, et kui mootorile kiirust lisada, siis umbes 50% kiiruse pealt lülitab mootor ennast lihtsalt välja. Olen tähele pannud, et kui seda kiiruse kangi vasakule-paremale liigutada, siis saab nullist alates jälle mootori käima, aga jällegi lülitab ennast välja kiiruse tõstmisel.
Samas ilma propellerita läheb kiirus maksimumini välja - justkui propelleriga tekitatav vibratsioon ajaks mingid juhtmed kokku.
Oskab keegi soovitada, millisest komponendist peaks viga otsima ?
algajatele sattus kätte Nine Eagles xtra 300 lennumasin ja probleem selline, et kui mootorile kiirust lisada, siis umbes 50% kiiruse pealt lülitab mootor ennast lihtsalt välja. Olen tähele pannud, et kui seda kiiruse kangi vasakule-paremale liigutada, siis saab nullist alates jälle mootori käima, aga jällegi lülitab ennast välja kiiruse tõstmisel.
Samas ilma propellerita läheb kiirus maksimumini välja - justkui propelleriga tekitatav vibratsioon ajaks mingid juhtmed kokku.
Oskab keegi soovitada, millisest komponendist peaks viga otsima ?
Kas aku on ikka täis?
Loe manuaali, kas pole kuskil mainitud, et mootori kontroller lülib mootori välja kui aku pinge langeb mingi piirväärtuseni.
Kui "gaasi" annad suureneb mootori koormus ja tarbitav vool,
tühja aku pinge langeb hetkega alla piirväärtust ja rakendub "cut off".
Kas ilma propsita (koormuseta) saab mootorit pikalt täispööretel käia lasta?
Loe manuaali, kas pole kuskil mainitud, et mootori kontroller lülib mootori välja kui aku pinge langeb mingi piirväärtuseni.
Kui "gaasi" annad suureneb mootori koormus ja tarbitav vool,
tühja aku pinge langeb hetkega alla piirväärtust ja rakendub "cut off".
Kas ilma propsita (koormuseta) saab mootorit pikalt täispööretel käia lasta?
Jah, ilma propellerita tiksub täispööretel ilma probleemideta.Oehh wrote:Kas aku on ikka täis?
Kas ilma propsita (koormuseta) saab mootorit pikalt täispööretel käia lasta?
Aku sai värskelt täis laetud ja proovitud... probleem ilmneb kohe. Kuigi lennuki omanik ütles, et eelmine aku paisus laadimisega ära ja poest anti talle asendusaku, mis tundub olevat nagu omatoodang. Aga testriga mõõtes on seal kenasti voldid sees, kui ära laadida.
Voldid ja kortsud pole aku puhul hea
Palju neid volte seal täpsemalt on ?
Ja ega need voldid propsiga koormates ära ei kao?
Sinu aku peaks laetult olema 8,3...8,4 V
Ussimuna pakkus veaks ESC-i.
Tõepoolest on mõnedel ESC-idel vale timinguga komme
mootor välja lülilida või kõvasti üle kuumutada mis viitab
meeletule mootori voolule.
Võib-olla juhtunud, et oled puldiga oma ESC-i timingu ümber seadistanud.
Palju neid volte seal täpsemalt on ?
Ja ega need voldid propsiga koormates ära ei kao?
Sinu aku peaks laetult olema 8,3...8,4 V
Ussimuna pakkus veaks ESC-i.
Tõepoolest on mõnedel ESC-idel vale timinguga komme
mootor välja lülilida või kõvasti üle kuumutada mis viitab
meeletule mootori voolule.
Võib-olla juhtunud, et oled puldiga oma ESC-i timingu ümber seadistanud.
Esimene test: Kasuta miskit voolu/pinge analüsaatorit/logerit kui mootor propiga käib - näed ära, ega aku "auguga" ole. Mul isiklikult on prügikastijärjekorras aku, kes laeks nigu ilusti täis. Peale laadimist näitab ka korralikku voldipoissi. Lennukis aga laseb parajalt õhku tõusta, ning siis hakkab mängima (pinge kukub alla cutoffi). Pärast hädamaandumist aga vaatab akuke jälle süütu näoga otsa, ning näitab ilusat volti. Ainus, millega ta maapeal end ära annab on sisetakistus (laadia arvates on seda ~10x rohkem, kui olema peaks.
Teine test: Seostub tegelikult esimesega - loggeri andmetest vaata, ega Su süsteem liig suurt voolu ei tarbi. Kavalam ESC oskab end ka liig suure voolu ja sellest tingitud kuumenemise eest kaitsta.
Kolmas test: Vaata järgi, mis reziimis Sul ESC on. Hmm, täiesti võimalik, et on tõesti aku tüüp paigast ära aetud - ESC-i arvates toidab teda keski teist tüüpi ja pingega tegelane, ning cut-off toimub liiga vara (oletatava aku jaoks muidugi päris õiges kohas).
Teine test: Seostub tegelikult esimesega - loggeri andmetest vaata, ega Su süsteem liig suurt voolu ei tarbi. Kavalam ESC oskab end ka liig suure voolu ja sellest tingitud kuumenemise eest kaitsta.
Kolmas test: Vaata järgi, mis reziimis Sul ESC on. Hmm, täiesti võimalik, et on tõesti aku tüüp paigast ära aetud - ESC-i arvates toidab teda keski teist tüüpi ja pingega tegelane, ning cut-off toimub liiga vara (oletatava aku jaoks muidugi päris õiges kohas).
Kui see on su ainuke aku siis oleks ühtlasi aeg omale komplekt uusi vahetusakusid tellida.
Ega Sa ju taha peale lendu pikisilmi oodata kuni aku uuesti täis saab.
Vaata oma lenuki "akukasti" ja tee kindlaks mis mõõduga aku sinna maksimaalselt mahub.
Muidugi pead jälgima ka seda kas akut annab ette-taha nihutada , et kergema-raskema aku puhul raskuskeset säilitada .
Kiikasin Hk-sse ja leidsin vist Sinu Extra originaal aku:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=12746
sarnaste mõõtudega aga kordi odavamad variandid oleksid vist need:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=9028
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=7301
võib olla vaja "akukast" teibinoga mõned millimeetrid suuremaks lõigata.
Aga võrreldes originaalakuga saad selle raha eest pea 4-tk
Ega Sa ju taha peale lendu pikisilmi oodata kuni aku uuesti täis saab.
Vaata oma lenuki "akukasti" ja tee kindlaks mis mõõduga aku sinna maksimaalselt mahub.
Muidugi pead jälgima ka seda kas akut annab ette-taha nihutada , et kergema-raskema aku puhul raskuskeset säilitada .
Kiikasin Hk-sse ja leidsin vist Sinu Extra originaal aku:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=12746
sarnaste mõõtudega aga kordi odavamad variandid oleksid vist need:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=9028
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=7301
võib olla vaja "akukast" teibinoga mõned millimeetrid suuremaks lõigata.
Aga võrreldes originaalakuga saad selle raha eest pea 4-tk
Last edited by Oehh on Thu May 31, 2012 22:42, edited 1 time in total.
Probleem on akus. Sama jama oli mul Nine eagles sky surferiga. Panin korraliku aku ja asi toimib. Vana aku probleem oli mul selles .et remontisin seda ise kuid ilmselt edutult. Lahti ühendades ei pidanud üks juhtme ots enam purgi küljes kinni ja püüdsin teda tagasi joota kuid asjatult. Uus aku andis võimaluse uuesti lennata. Ja ühe akuga ei saa keegi hakkama . Et lendama minna peab neid vähemalt neli olema. Muidu on nii ,et kui lennuisu sees , laaditakse kohe kui tühjaks saab ja see ei ole akule hea. Peale selle on see komplektis olev laadija ka suht jama. Korralik laadija annab õige tulemi. Minu nägemus olukorrast.
ei hakka uut teemat tegema, kuna sama lennukiga probleem. Kui panen aku külge ja puldi lülitan sisse, hakkab kõrguse tüüri mootor tööle ja pahatihti ei lülitagi ennast välja. Kui töötab, siis liigutab tiiba kuidagi vähevõitu ja hüppeliselt. Tegemist täiesti uue asjaga. akulaadija peaks aku laadimisel vilgutama rohelist tuld, kuid seal põleb pidevalt roheline(kui aku laadijaga ühendatud).Lõhnab vist garatii järgi?
Mootori väljalülitamise lahendus
Oli nüüd vahepeal aega testriga mõõta. Asi si selgemaks.
Kui antud akul läks pinge alla 6.5 voldi (ehk siis panid mootri kõrgematel pööretel käima ja rohkem tarbima), siis see lihtsalt lülitas ennast välja.
Välimuse järgi on tegemist ise-tehtud asendusakuga, mis lennuki omanikule poest anti. Ju siis ei olnud õnnetunud aku eksemplar.
Kas kuskil Eestist on võimalik ka kohe saada õigete parameetritega akut või peaks seda nüüd kuskilt netiavarustest tellima hakkama ?
Kui antud akul läks pinge alla 6.5 voldi (ehk siis panid mootri kõrgematel pööretel käima ja rohkem tarbima), siis see lihtsalt lülitas ennast välja.
Välimuse järgi on tegemist ise-tehtud asendusakuga, mis lennuki omanikule poest anti. Ju siis ei olnud õnnetunud aku eksemplar.
Kas kuskil Eestist on võimalik ka kohe saada õigete parameetritega akut või peaks seda nüüd kuskilt netiavarustest tellima hakkama ?
Minu kätte juhtunud eksemplaril on ka selline kiiks, et mootor ei hakka enne käima, kui sabatüüriga väikese nõksu teed. Siis hakkab mingi asi kuskil vaikselt inisema ja alles siis läheb mootor vasakust kangist käima. Tea kas see peabki nii olema ?luazik wrote:ei hakka uut teemat tegema, kuna sama lennukiga probleem.
Kui seda ininat ei ole, siis vehi kangiga palju tahad, midagi ei juhtu. Samas kõik muud liigutamised toimivad, aga mootri käimaminemise jaoks mõjub ainult sabatüür.