Miks ESC maha põles?

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Miks ESC maha põles?

Post by varustaja »

Tere.
Sain lõpuks kauaoodatud jupid hiinamaalt kätte(lipo akud+ESC+lipo laadija)
ESC on selline http://www.ebay.com/itm/HobbyWing-Penti ... 1c24134455
Aku on selline http://www.ebay.com/itm/270727894152?_t ... 97.c0.m619

Mootor on selline: http://www.ebay.com/itm/Hobbymate-4200K ... 231d9a4dae

Ühendasin asjad omavahel ära, kõik töötan umbes 30 sekundit kui ESC suure suitsu saatel läbi põles!
Kas see ESC on sellisele mootorile liiga vähese amprite arvuga?
aretaja
Posts: 280
Joined: Mon Sep 14, 2009 19:31

Post by aretaja »

kas mootor töötas tühijooksul kui regu koostöö lõpetas? Eks see ESC suht piiripealne ole, mootori spec ütleb et kuni 47A, regu sul 40A. Selle peak currenti (60A) peale ei tasu eriti lootma jääda nii odava regu puhul. Samas võis ka lihtsalt praak regu olla. Ei ole muidugi välistatud ka mingi lühis mootoris, kuid suure tõenäosusega on probleem siiski regus.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

aretaja wrote:kas mootor töötas tühijooksul kui regu koostöö lõpetas? Eks see ESC suht piiripealne ole, mootori spec ütleb et kuni 47A, regu sul 40A. Selle peak currenti (60A) peale ei tasu eriti lootma jääda nii odava regu puhul. Samas võis ka lihtsalt praak regu olla. Ei ole muidugi välistatud ka mingi lühis mootoris, kuid suure tõenäosusega on probleem siiski regus.
Mootor töötas umbes 90% võimsusega ja nüüd avastasin, et mootor oli laagrite pealt veits maha jooksnud. Võtsin mootori lahti ja laagrid olid juba õhtal! Äkki see mähise ja mootori nihkumine võis selle põhjustada?
Ega midagi muud polegi kui tuleb uus regu ja mootor hankida!
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

Post by ufo »

Miks regu maha põles?
Seletan enda moodi natuke nii :
Kui sul on mootor võimsam siis ongi võimalus,et 80% Läheb regu enne kui mootor see pärast soovitan alati võtta regu millel on apreid rohkem +- 5A (10A rohkem ei tee paha) .Kuna endal oli ka selline juhus ja olen lasknud niimodi 4regu 3kuuga.
Järgmine regu osta kindlasti võimsama Amepraasiga.

Ja nüüd kui vaadata mootori ja regu siis on kindel,et regu ei pidanud vasta kuna mootoril on suurem aperaas :)
Kuna esialgetse andmete järgi on mootor 47A ja regu oli 40A ja ongi juba vahe sees see pärast ta vastu ei pidanudgi ;)
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
User avatar
Maikkel
Posts: 271
Joined: Fri Nov 05, 2010 18:20
Location: Tallinn

Post by Maikkel »

Minul sarnane küsimus....
Mudelauto läks sisuliselt põlema, esc lõi leegi välja. Kuigi Esc oli tugevalt ülejäänud süsteemist võimsam, lisaks oli Esc seadistatud töötama 30% võimsuse peale, et auto sõidaks vaikselt ja rahulikult.

Kui paljudel on kogemusi selliste ESC-ide hävinemisega? Eelkõige eeldan et tegu oli HK praagiga?

Esc:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=17979
Mootor:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=19114

Süttis peale seda kui auto oli vaikselt üle katuse veerenud. Kuid jah, 30% võimsusest oli kasutusel, 2S2P akuga. Ülekuumenemisega ei olnud kordagi probleeme, kogu süsteem oli sõidu rahulikuse tõttu ülimalt vaikne ja jahe... Akud ja mootor jäi terveks. ESC see-eest põles aga üheks suureks plastik-mikrokiibi-tahma piparkoogiks.
DX6i>Vapor>Radian>Mustang>Apprentice>Blade Mqx
k3rpzor
Posts: 70
Joined: Mon Feb 13, 2012 18:26
Location: Hiiumaa

Helikopteri regulaator

Post by k3rpzor »

See 40 A regulaator on väga piiripealne. Peaks olema vähemalt 55A ja burst siis mingi 65-70A. Kuna tuli välja et mootoril olid laagrid läbi, mille tõttu mootori koormus suurem ja ka otsene põhjus ESC läbi kõrvetamiseks. Nende odavate hiina asjadega tulebki ettevaatlik olla ja alati natuke võimsam osta kui vaja oleks. Alati tuleks ka Hobbykingist ostetud akude polaarsus üle kontrollida, sest akudel võib olla otsik valet pidi otsa pandud.

Auto ESC-l tuli arvatavasti regulaatori sees mingi asi lahti, juhe või midagi ja lühistas siis. HK praak ikkagi..
qdwin
Posts: 84
Joined: Wed May 05, 2010 9:07

Post by qdwin »

Hiina regudest kestavad autodel mu kogemuste läbi ainult Ezrun ja Xerun regud, neid müüakse paljude teiste nimede all ka. Aga kahjuks on hiinlased ise asunud neid võltsima, seega ostmisel peab tähelepanelik olema. Kõik muu hiina regud on väga altid mahapõlemisele, isegi ameerika kvaliteettootja Castle Creations toodab tooteperekondi, mis pigem põlevad maha kui töötavad. Seega autode maailmas on ilma põhjuseta mahapõlemine väga tavaline nähtus, ei ole vaja isegi loigust läbi sõita või füüsiliselt lõhkuda.
Tegin kunagi video ühest Castle 10 sekundiga vähese suitsuga mahapõlenud regust. Põlengujärgne lühis paneb juhtmed tõmblema.
https://docs.google.com/file/d/0B-h8d2N ... lNjE5/edit
User avatar
Maikkel
Posts: 271
Joined: Fri Nov 05, 2010 18:20
Location: Tallinn

Post by Maikkel »

Lihtsat mahapõlemist kannataks veel, korjaks raha ja ostaks uue. Aga säärane lühis, et tasub olla õnnelik et kogu autost ilma ei jäänud järgnenud tulekahjus, see on ikka natukene liiga kahtlane....
DX6i>Vapor>Radian>Mustang>Apprentice>Blade Mqx
qdwin
Posts: 84
Joined: Wed May 05, 2010 9:07

Post by qdwin »

Lennusadama avamisel juhtus ühe poisi autoga nii:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0095_n.jpg
Samuti rahuliku veeremise ajal mitte millestki tekkinud lõke.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

täna põles mu tutikas BIRDIE 50 regu maha
sai just ära progetud, kolmanda propelleri katsetamist ta enam üle ei elanud

eelmise, üks samm väiksema propiga oli vool 15 A kandis, rohkem proovida ei saanudki

mootori juhtmed olid otse joodetud, ilma pistikuteta

kõik enne toimis, aga mootori käivitus oli natuke imelik, enne kui pöörlema hakkas, hakkas kahele poole rapsima, siis alles läks käima. Kahtlustan, et käivitushetkel läksid vooluimpulsid natuke suureks ja mingid transid seda üle ei elanud.

Võtsin pakist teise tutika regu, Blue series, sellega ei mingit probleemi.
võrdluseks leidsin, et see blue regu omab mingit kavalat soft käivitust: "gaasi" peale andes, paneb regu mootori vaikselt pöörlema ja alles siis lajatab transid lahti ja täie vooluga käima, ei mingit kahele poole rapsimist ja ebamääraseid voolutõukeid

kes parajasti valib HK regude vahel, siis minu arust on see suure radika ja kahe trükkplaadiga Birdie paras käkk, ei soovita
(võimalus jääb, et mulle sattus mingi praak)
kogun vanu vene lennukimootoreid
nuudel
Posts: 391
Joined: Sat Apr 02, 2011 14:30
Location: TLL/DUB

Post by nuudel »

Nende hiinakatega on tavaliselt nii, et kindluse mõttes tuleks karule kõhtu vaadata ja visuaalne jootekontrolli teha.
Samas võib ju kärsata ükskõik mis regu maha, olgu mis tootja tahes siis aga jah hiinakate tootmine ja komponentide kvaliteet on tasemel :)
Kasutavad transse mis kuksile mujale enam ei kõlba, osad varjusurmas osad töötavad jne.
Muide mis transid seal birdiel on, pean silmas seda, et kas 8 jalaga kivikesed või 3 jalaga nagu tarnss ikka? :) Kui 8 jalaga siis saaks asjast elulooma, samas on ka vist muid transse peidus olemas.
Puhume karu elule ja lõbu kõigil :)
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

suvalise pildi pealt:
Image

neid on peal 12 tk, marki ei tea praegu, sest ei saa pihta mis meetodiga on radikas peale pandud

edit: transid on 945
Last edited by Ropka on Thu Jun 21, 2012 9:13, edited 1 time in total.
kogun vanu vene lennukimootoreid
nuudel
Posts: 391
Joined: Sat Apr 02, 2011 14:30
Location: TLL/DUB

Post by nuudel »

Nende aseaineid peaks ka olema. Kohe uurime pildijärgi mis ta endast kujutab.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Kas tugev vibratsioon võib põhjustada esc läbikõrbemise?
Post Reply