Tere,
Tuli idee mille teostamiseks vajaks teadjate abi.
Elektrilennukil tahaks võimalike ESC - i rikke puhuks eraldi toidet vastuvõtjale ja servodele.ehk siis ESC - i surma või rikke puhul jääks alles tüüride juhtimine.
Tegu on Futaba vastuvõtjaga mis lubab toidet kuni 7,4 v jagatuna servodega, ehk siis idee on eraldi Li Po 7,4 v vastuvõtjasse suunata.
Mootorit toidab 14,8 v Lipo.
Ootan soovitusi ja nõuandeid.
Aivar
ESC ja vastuvõtja/servode toite lahutamine
Re: ESC ja vastuvõtja/servode toite lahutamine
Hmm, ega miskit muud vaja ei olegi, kui leida BEC-ivaba ESC, või võtta suvaline ESC, ning "servokaablis" (ESC ja RX vaheline mustpunavalge kaabel) katkestada punane juhe.
Kas radioosa otse 2S lipost toita, või panna sinna vahele veel eraldi BEC - see juba maitse (tegelikult raadiosüsteemi maitse) küsimus.
Minu arvates maitseks see kompott küll pisut paremini BEC-iga, sest see, kui lubatud on MAX 7.4V ei tähenda LiPo-le eriti miskit... tema on värskelt täislaetult natukene rohkem, tühjenenult natukene vähem... Samas, BEC ise on järjekordne koht, mis võib "maagilise suitsu" välja lasta.
Kas radioosa otse 2S lipost toita, või panna sinna vahele veel eraldi BEC - see juba maitse (tegelikult raadiosüsteemi maitse) küsimus.
Minu arvates maitseks see kompott küll pisut paremini BEC-iga, sest see, kui lubatud on MAX 7.4V ei tähenda LiPo-le eriti miskit... tema on värskelt täislaetult natukene rohkem, tühjenenult natukene vähem... Samas, BEC ise on järjekordne koht, mis võib "maagilise suitsu" välja lasta.
See eraldi vastuvõtja+servode toitesüsteem põhineb tõenäosustega mängimisel. Tõenäosus, et ESC maha põleb või akupinge langemisel ka kogemata oma BEC-i välja lülitab on ilmselgelt suurem kui see, et piisavalt võimas eraldi BEC millegipärast otsad annab. Eraldi BEC-i toitmine oma akust elimineerib ka võimaluse, et jõuaku ESC-i poolt ära lühistatakse. Kui lennuvahend piisavalt hinnaline ja kasutab võimsat mootorit/ESC-i on see asi IMHO õigustatud. Väiksemate voolude (alla 40 A) puhul tundub asi olevat overkill.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
täpsustus
Tegu on võimsa mootoriga ja suurte koormustega, ka lennuk ise on suht kallis, et lasta mingi kammi pärast maasse.
Kui oleks tegu mingi lihtsama aparaadiga ma ei põeks üldse.
Nii et tänud kaasamõtlejatele
NB: viimasel ajal olen näinud kuidagi palju lennukeid tahtmatuid manöövreid tegemas ja maasse tungimas, üle õla kolm korda, endal elus pole seda juhtunud veel, ega ei tahaks ka.
Sellest ka see teema.
Aivar
Kui oleks tegu mingi lihtsama aparaadiga ma ei põeks üldse.
Nii et tänud kaasamõtlejatele
NB: viimasel ajal olen näinud kuidagi palju lennukeid tahtmatuid manöövreid tegemas ja maasse tungimas, üle õla kolm korda, endal elus pole seda juhtunud veel, ega ei tahaks ka.
Sellest ka see teema.
Aivar
Selleks otstarbeks ongi olemas erinevad "power-box"-id. Nende kõiki eeliseid hakka siin välja tooma, internet infot täis. Näiteks - http://www.powerbox-systems.com/e/power ... /start.php
Lauri Laidna - www.pistik.com
powerbox
Tänan Lauri, kuid Powerboxi ma tean, tahtsin leida alternatiivset lahendust.
Aivar
Aivar
Kui servod ja vastuvõtja kannatavad 2S LiPo't, siis variant on näiteks kahte eraldi 2S LiPo pakki kasutada. Ühendad need mõlemad vastuvõtja/servode külge. Nii on vähemasti akupaki või juhtme purunemise puhul lootust, et süsteem toimima jääb.
Lauri Laidna - www.pistik.com