6,0 V asemel 10,8 V ?

Saatjad, vastuvõtjad, servod, elektroonika jms
Post Reply
MPX-M
Posts: 67
Joined: Mon Apr 09, 2007 21:51
Location: Tallinn

6,0 V asemel 10,8 V ?

Post by MPX-M »

Lugu järgmine, et sai ostetud alatiivaline ARF mudel. Esimesel lennutamisel selgus aga tõsiasi, et see mudel osutus alustamiseks liiga raskesti juhitavaks. Nüüd plaanis tellida Easystar aga tahaks ära kasutada juba ostetud mudeli raadio ja elektroonika ning aku. Olemas on kolme kanaliga RC ja 10,8 V NiMH aku. Küsimus oleks, et mis juhtub Easystari Permax 6,0 V moorotiga mui sinna 9 purgiga aku taha ühendada ja mida teevad 6,0 V servod ?
Hiljem plaanis sama elektroonikaga alatiivalise peale tagasi kolida. Praegu rohkem kulutada ei tahaks.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Ei tohiks mootoriga midagi juhtuda,aga oluline oleks,et kiirusregu seda akut toetab,sest ka raadioaparatuur saab toidet samalt akult.
Vaata mis selle rgu peale on kirjutatud,tal peaks kindlasti peal olema BEC(mis enamusel uue tüübi regudel olemas).
Nagu ma aru saan tõstad sa ringi kogu teise mudeli originaalis kaasasolnud süsteemi,arvan et kõik on ok sel juhul.
Ise kasutan ka 6V mootoriga 11,1V lipo akut,kõik on super.
Üldjoontes suurema pingege akude kasutamine annab sulle veidi lisavõimsust juurde,masin muutub palju kuulekamaks
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Süsteemis on kriitilisem osa ESC (pööreteregulaator). Kui see sobib sinu akupaki pingele, on kõik OK. Servod ei saa voolu otse, vaid läbi BEC´i. Permax`i alalisvoolumootorit niisama maha ei põleta. Igaks juhuks võid ju peale lendu mootori temp. näpuga kontrollida
Peale selle on tähtis teada Sinu aku võimsust. Võimalik, et täis voolu pealekeeramisel (gaas põhjas) langeb pinge ei tea kuhu.
Peale selle saad pinget "gaasiga" reguleerida
MPX-M
Posts: 67
Joined: Mon Apr 09, 2007 21:51
Location: Tallinn

Post by MPX-M »

Proovisin originaal komplekti mootori (no-name "480") klemmidel testriga pinget mõõta. Minimaalsete pöörete juures oli see ~4 V max pööretel ~10V.
Mõõtmise tegin küll ilma propata.
Leidsin ka ühe prantsuse keelse Easystari saidi kus oli originaal "400" 6V mootorile rakendatud 11,1 V LiPo-t, tulemused olid lennukiiruse kasvu suhtes silmapaistvad.
Küsiks veel, et missugune liim meie kaubanduses saadaolevatest sobiks
Multiplexi "EPP" vahust mudeli liimimiseks. Ise nemad soovitavad mingit spetsiaalset CA liimi.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Mida soovitavad ,seda kasuta,saad Kullost
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Selline vihje, et ega see tühijooksu pinge eriti midagi ei näita. Lendamiseks ja mootori mahapõletamiseks on VÕIMSUST vaja (vool korda pinge). Vool sõltub koormusest mootorile (propellerist).
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

[J] räägib õigust, kuid Easy STARi propi limiteeritud läbimõõt, kuni R=60MM ei lase mootorit lootusetult koormata. Ja ega Sa lenda permanentsetlt "punn põhjas". E STAR lendab 30-40% võimsusega väga kenasti.
EPP liimimiseks sobib kuumliim püstolist ja suvaline CA (tsüaanoakrülaat).
EPO seda tegelikult ei liimi
Post Reply