Siseruumides lendamine (lennukid, helikopterid)

Teavita toimuvatest võistlustest ja kokkusaamistest ning treeningutest.

Moderators: Marek, mart63

Post Reply
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Siseruumides lendamine (lennukid, helikopterid)

Post by lauri »

Kuna ilmad varsti-varsti kehvaks minemas ja talv ka kaela tulemas, siis siseruumides lendamise võimalus oleks igasti abiks! Uuringi siin juba aegsasti ette teie arvamust asjast, osavõtlikkust ja ka koha olamasolu...

Kõne alla tuleksid siis loomulikult ainult elektrilennukid (slowflyerid) ja helikad, mis suudavad näiteks mõne kooli võimlas lennata. Endal on väike kopter (Trex 450 ~700g) ja vahtplast brushless showflyer (~400 grammine).

Mini-elektrihelikaid peaks Tallinnas vähemalt 4-5tk olema ja ka slowflyereid vähemalt sama palju!

Hetkel on silmapiiril ühe kooli spordisaal, mida ehk saab kasutada! Kui kellelgi veel tutvusi-sidemeid mis aidata võiksid, siis uurige ja andke teada! Näiteks 2-3 korda kuus võiks ju ka talvel sisetingimustes lennata!
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

hetkel igasugu kokkupuude elektrilendamisega puudub, küll aga kui saab soodsalt kuskilt regu ja mootori siis võiks ka mingi vigurdaja välja lõigata.

Keilas mingis hallis ka lennatakse talviti
kogun vanu vene lennukimootoreid
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

Nojah, rohkem müügiteema jutt aga mul on vastavas foorumis üks siselendajale sobiv regulaator müügis. 10A/6gr.

Arne
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Paistab, et lendavad küll:

http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... ideo_id=26

http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... page&pid=1

Viimased on DivX formaadis ja kelle arvutis puudub vastav codec peab selle omale sikutama www.divx.com -ist.
Last edited by [J] on Fri Aug 25, 2006 9:55, edited 1 time in total.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Huvitav kes seda Keila hallis lendamist organiseerib ja kus täpsemalt toimub?

Sees lendamiseks tuleks algatuseks väikeses mõõdus servod ja vastuvõtja hankida ning kontaktivaba mootor, regulaator ja akupakk. Kui esimene investeering tehtud, siis edasi läheb juba kõik ladusalt ja odavalt :) Sest slowflyerid ja showflyerid jms lennukite hinnad algavad isegi 300st kroonist.

Ja ega lennukil ei peagi kõik väga micro ja alla 10grammi olema. Näiteks uuemate standard-vastuvõtjatega (17g) saab ka täiesti edukalt hakkama, kui lennukil tiivapindala on. Kõige lihtsam on kaalu kokku hoida väiksema akupaki abil, mis moodustab väga suure osa lennuki kaalust.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kristoka
Posts: 328
Joined: Fri Nov 03, 2006 17:53
Location: Tallinn

Post by Kristoka »

Paisab küll vana teema,aga siiski,kas kellegil on onnestunud kuskil mingit kohta leida
Mul endal on Yak 55 Pilt: http://www.zone.ee/kristoka/IMG_8056.JPG?2
Sellega saaks ka edukalt lennata kuskil sees,ma arvan!
Kristo
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Kuna endal elektrikat ei ole (soodasalt võin muidugi soetada) aga kohale vajun kindlasti. Kas elektrikatega ka selline 2 puldi training võimalus oleks?
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
Ropskar
Posts: 177
Joined: Thu Oct 19, 2006 22:04

Post by Ropskar »

Offtopic : Keegi oskaks siis mingit odavat slowflyerit soovitada?
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

depronlatakas ja nuga? kõige odavam
jooniseid nett täis

üldjuhul tehakse säänseid siis ülitundlikke shockflyereid mis on juba kõrgem pilotaaz mis tahab head reaktsiooni. ntx PICO RAVEN ja ACRO UHU taolised siit poest.
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Ega need showflyerid esimeseks lennukiks hästi ei sobi ja sisetingimustes lendama õppimine pole ka just tark tegu - ruumi vähe, reageerimiseks aega vähe, kõik peab olema ette planeeritud ja korras! Põhimõtteliselt saab ka stabiilse ja algajale sobiva slowflyeri valida... odavam see pole, kui suuremas mõõdus lennuki komplekt - hinnad suht samasse auku ikkagi.

Samas saab ka edukalt taolise showflyeriga talvel väljas lennata (kah Yak55):
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... 1&id=Harku
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=IMG_7086
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kristoka
Posts: 328
Joined: Fri Nov 03, 2006 17:53
Location: Tallinn

Post by Kristoka »

lauri wrote:Ega need showflyerid esimeseks lennukiks hästi ei sobi ja sisetingimustes lendama õppimine pole ka just tark tegu - ruumi vähe, reageerimiseks aega vähe, kõik peab olema ette planeeritud ja korras! Põhimõtteliselt saab ka stabiilse ja algajale sobiva slowflyeri valida... odavam see pole, kui suuremas mõõdus lennuki komplekt - hinnad suht samasse auku ikkagi.

Samas saab ka edukalt taolise showflyeriga talvel väljas lennata (kah Yak55):
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... 1&id=Harku
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=IMG_7086
Oh on tore et on sama suguseid lennukeid veel eestimaa pinna peal,kuid põhi mure mis mul tekkis oli see et lennuk läks väga hapraks kui ma temaga lendasin,see ehmatas mind väga!
Kristo
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Minu Yak55 igatahes suht jämeda kere kui tiivaga, pole lihtsalt ~5mm depron-plaadist. Ise olen maksimaalselt -7C lennutanud ja pole küll hapraks minemist täheldanud. Nii või naa tasub ikka soojas autos lennukit ja akut hoida enne lennutamist...
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kristoka
Posts: 328
Joined: Fri Nov 03, 2006 17:53
Location: Tallinn

Post by Kristoka »

Minu lennuk on ma ei tea mis materiaalist ja see on mingi flightflex durable mida saab painutada igat pidi!
Kristo
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Selle "kummist" lennuki õhukeseseinaline väga elastne materjal lähebki siis külmas jäigaks ja hapraks? Tuleks veel testida ja sellega arvestada. Kindlasti teistelgi kasulik ja huvitav tulemust teada.

Image
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Vot seda ma ei arvanud, et see on SEE lennuk :) Siis võib küll jah hapraks minemine probleem olla... tauks välismaa foorumitest uurida!
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kristoka
Posts: 328
Joined: Fri Nov 03, 2006 17:53
Location: Tallinn

Post by Kristoka »

Jah sama lennuk on see,noo ega sellega midagi teha pole eks ta läheb siis hapraks,tuleb ise mõistuse piires kõike teha vist:D
Kristo
Post Reply