Staufenbiel Last Down XL ja teised üle 3M
Staufenbiel Last Down XL ja teised üle 3M
Leidsin sellise meeldiva masina,mõtlesin et võiks osta.
Arvamused?
Tean sirge tiivaga mudelitest vähe olen kuulnud,et on kiired ja ebastabiilsed.
Vaata ka teemat ''3 meetrit''.
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 26&ktg=198
Arvamused?
Tean sirge tiivaga mudelitest vähe olen kuulnud,et on kiired ja ebastabiilsed.
Vaata ka teemat ''3 meetrit''.
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 26&ktg=198
Last edited by Ervin2 on Thu Oct 04, 2007 13:24, edited 1 time in total.
Maksim on seda teed juba käimas ja temalt saaks ilmselt infi:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... _06&id=1_G
Arvestama peab muidugi seda, et kui piloteerimisoskuses on veel vajakajäämisi, tuleks millegi odavamaga paarkümmend lennutundi enne trenni teha. Sellise suure mootoriga plaaneri hind alla 500$ vaevalt, et tuleb.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... _06&id=1_G
Arvestama peab muidugi seda, et kui piloteerimisoskuses on veel vajakajäämisi, tuleks millegi odavamaga paarkümmend lennutundi enne trenni teha. Sellise suure mootoriga plaaneri hind alla 500$ vaevalt, et tuleb.
Viimasel F5J võistlusel Nurmsis näitas Reichard Modelsport "Elipsoid" väga vinget minekut. Olgugi et pole klappe, näis sellega täpselt maandumine ka tuulistes tingimustes täiesti lihtne. Hind on kah madalam kui mitmetel teistel seda mõõtu mudelitel, http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 44&ktg=198
Last edited by tulnuk on Mon Aug 07, 2006 13:18, edited 1 time in total.
Ka mina olen "Ellipsoidi" piilunud ühe võimaliku hankeobjektina.
Veel miskit lendavat:
http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9549
Sellised lennukid lendavad neist rasketest koopiaplaaneritest muidugi võrratult paremini.
Stabiilne maandumistäpsus on aga minu veendumuse järgi ainult õige treeningu tulemus ja täpsus tuleb analoogiliselt golfi ja korvpalliga.
Veel miskit lendavat:
http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9549
Sellised lennukid lendavad neist rasketest koopiaplaaneritest muidugi võrratult paremini.
Stabiilne maandumistäpsus on aga minu veendumuse järgi ainult õige treeningu tulemus ja täpsus tuleb analoogiliselt golfi ja korvpalliga.
Vaata igaks juhuks ka http://www.reichard.cz/en/modely.htm üle, seal on Elipsoidi tootja mudelivalik üleval. Väidetavalt on Elipsoidi "järglane" Champion, millel tiib natuke lühem ja kere natuke pikem, mass ka õrnalt suurem. Võimalik, et rcgroups-s kaevates leiab ühe või teise mudeli vigu ja teab siis valikul arvestada.
Mudelit vaata ikka selle järgi, kas tahad eelkõige võistelda, ehtsa lennuki välimust, häid termikaomadusi või pilotaaži sooritamise võimet. Paar aastat tagasi Elipsoidi kasuks otsustades (ootas kapi otsas kannatlikult, kuni muud jupid ka muretsetud) oli oluline tegur hind ja üldhinnang temale, et tegemist on sobiva termikaplaaneriga, et hakata eleronidega lendamist harjutama.
Elipsoid-i tiibades söega tugevdatud talasid ei ole, seega tuleb temaga suhteliselt õrnalt ümber käia ja karme pilotaažimanöövreid pole vast mõistlik harjutada.
Last Down XL, Proxima (http://www.reichard.cz/en/_proxima.htm), Classic (http://www.reichard.cz/en/_classic.htm), eelpoola mainitud WP MAXIE SPORT jms tugevama tiivaga ja raskemad mudelid pakuvad ehk rohkem kihutamise lõbu, kui seda soovida.
www.reichard.cz valikust prooviks ise hea meelega MISTRAL-t, sest tal on pidurid ka kenasti olemas.
Kui eesmärk on F5J, siis ei tasu unustada http://www.rivamodels.sk/tango_en.html laadseid lennukeid.
Mudeli valik on keeruline teema
Elipsoidi kohta - ta peab olema üsna hea algaja lennuk, sest enne võistlust olin selle lennukiga eelmisel õhtul ainult kaks proovilendu teinud ja stardi- ning planeerimisrežiimi trimm kujunes võistluse käigus. Suhteliselt madala kaalu tõttu on ilma imemootorita võimalik päris paras kõrgus saavutada ja samas on tiivaulatus piisav, et sellel kõrgusel ka mitte päris ideaalse silmanägemisega taeva all hakkama saada. Puudused:
Mudelit vaata ikka selle järgi, kas tahad eelkõige võistelda, ehtsa lennuki välimust, häid termikaomadusi või pilotaaži sooritamise võimet. Paar aastat tagasi Elipsoidi kasuks otsustades (ootas kapi otsas kannatlikult, kuni muud jupid ka muretsetud) oli oluline tegur hind ja üldhinnang temale, et tegemist on sobiva termikaplaaneriga, et hakata eleronidega lendamist harjutama.
Elipsoid-i tiibades söega tugevdatud talasid ei ole, seega tuleb temaga suhteliselt õrnalt ümber käia ja karme pilotaažimanöövreid pole vast mõistlik harjutada.
Last Down XL, Proxima (http://www.reichard.cz/en/_proxima.htm), Classic (http://www.reichard.cz/en/_classic.htm), eelpoola mainitud WP MAXIE SPORT jms tugevama tiivaga ja raskemad mudelid pakuvad ehk rohkem kihutamise lõbu, kui seda soovida.
www.reichard.cz valikust prooviks ise hea meelega MISTRAL-t, sest tal on pidurid ka kenasti olemas.
Kui eesmärk on F5J, siis ei tasu unustada http://www.rivamodels.sk/tango_en.html laadseid lennukeid.
Mudeli valik on keeruline teema
Elipsoidi kohta - ta peab olema üsna hea algaja lennuk, sest enne võistlust olin selle lennukiga eelmisel õhtul ainult kaks proovilendu teinud ja stardi- ning planeerimisrežiimi trimm kujunes võistluse käigus. Suhteliselt madala kaalu tõttu on ilma imemootorita võimalik päris paras kõrgus saavutada ja samas on tiivaulatus piisav, et sellel kõrgusel ka mitte päris ideaalse silmanägemisega taeva all hakkama saada. Puudused:
- * tal pole piduriklappe - seega oled maandudes halvemas seisus ja seetõttu tuleks palju maandumist harjutada;
* tiib ei talu suuri koormusi, tuleb ettevaatlikult lennata;
* kui ninasse panna alla 200g mootor ja kerged servod, siis ei maksa tootja soovituste järgi komponente paigutada - proovida enne kokkuliimimist mingid variandid läbi, aga tõenäoliselt tinaraskusest loobumise eesmärgil oleks mõistlik aku kohe peale mootorit paigutada ja servod kabiini tagumisse otsa.
Olavi lingi http://www.rivamodels.sk/tango_en.html
video on muljetavaldav ja lennuki hind polegi nii tappev! Ka selililennus kõrgust kogudes teeb paljudele liiga.
video on muljetavaldav ja lennuki hind polegi nii tappev! Ka selililennus kõrgust kogudes teeb paljudele liiga.
2.8
Teil väga head ja huvitava pakkumised,ilusad ja head lingid,vaatasin kõik üle,super,jätan tulevikuks meelde.
Aga kaalusin siin asju igast küljest,võistlema vist pole mul niipea asja,kuigi kes teab,samas on hea mäekülg on kodu lähedal(saab viskamisega üsna pika lennu),mudel ka meeldib,kogu aeg on meeldinud sellised päris plaaneri sarnased.
Sellise masinaga ju lastakse ka võistelda......vist.
Nii et ilmselt.......vist võtan selle Last Downi
Kuigi jah,lennuomadustest ei tea ju midagi,enne kui ära proovid,üritan veel netist migit selgust saada,ehk keegi teab.
Kui ära ostan näitan teadjatele,oskajatele ette ja lasen proovida ka,siis on selge,kas sai lihtsalt raha raisatud või osutus ilusaks paigutuseks.
Kas tasuks vaadata combo varianti,või osta mootorid,regulaatorid hiljem juurde.
Praegu on lihtsalt selline hetk,et võin natuke suuremaid kulutusi teha,sestap ka himu just selline mudel osta,varsti ehk jälle ei saa.
Sellest mudelist on ka variant koos mootori ja regulaatoriga.
Lõpuks jäin selle juurde.
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 60&ktg=198
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 99&ktg=198
Aga kaalusin siin asju igast küljest,võistlema vist pole mul niipea asja,kuigi kes teab,samas on hea mäekülg on kodu lähedal(saab viskamisega üsna pika lennu),mudel ka meeldib,kogu aeg on meeldinud sellised päris plaaneri sarnased.
Sellise masinaga ju lastakse ka võistelda......vist.
Nii et ilmselt.......vist võtan selle Last Downi
Kuigi jah,lennuomadustest ei tea ju midagi,enne kui ära proovid,üritan veel netist migit selgust saada,ehk keegi teab.
Kui ära ostan näitan teadjatele,oskajatele ette ja lasen proovida ka,siis on selge,kas sai lihtsalt raha raisatud või osutus ilusaks paigutuseks.
Kas tasuks vaadata combo varianti,või osta mootorid,regulaatorid hiljem juurde.
Praegu on lihtsalt selline hetk,et võin natuke suuremaid kulutusi teha,sestap ka himu just selline mudel osta,varsti ehk jälle ei saa.
Sellest mudelist on ka variant koos mootori ja regulaatoriga.
Lõpuks jäin selle juurde.
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 60&ktg=198
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 99&ktg=198
Last edited by Ervin2 on Wed Aug 09, 2006 0:14, edited 1 time in total.
Mega RC 600/20/6 on võimas kontaktivaba neodym magnetiga mootor ja koos regulaatoriga 120€ lisahinda pole sugugi palju.
Tasuks siis ehk juba kohe võtta, sest mootor kannatab kasutamist igasugustel lennukitel, vigurlennuni välja. Volare läheks selle 136 grammise mootoriga nagu eespool mainitud videos.
Ka mul on üks Mega, mis on igati väga tubli olnud.
Tasuks siis ehk juba kohe võtta, sest mootor kannatab kasutamist igasugustel lennukitel, vigurlennuni välja. Volare läheks selle 136 grammise mootoriga nagu eespool mainitud videos.
Ka mul on üks Mega, mis on igati väga tubli olnud.
Seda minagi mõtlesin,Eestist 110 euri eest sellist regulaatorit ja mootorit vist ei õnnestu saada.
Hetkel on siis jäänud sõelale kolm masinat(kaks esimest nagu rohkem).
Nende vahel peaks valiku tegema,arvamused?
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 60&ktg=198
Seda te justkui kiitsite ka.
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 41&ktg=198
Ja veel selline meeldib ka: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 04&ktg=198
Hetkel on siis jäänud sõelale kolm masinat(kaks esimest nagu rohkem).
Nende vahel peaks valiku tegema,arvamused?
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 60&ktg=198
Seda te justkui kiitsite ka.
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 41&ktg=198
Ja veel selline meeldib ka: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 04&ktg=198
Last edited by Ervin2 on Mon Aug 14, 2006 14:26, edited 2 times in total.
Natuke ka eesmärkidest.
Tahan ost võimalikult suure tiivaulatusega head termikamudelit,mis sarnaneks "päris" plaaneriga ja millega võiks tulevikus ka ehk isegi võistlustel osaleda.
Sestap siis tüütan teid oma abipalvetega,valida on ju raske,kui abiks ainult pisike tekstilõik ja pildike,kogemusi aga napib.
Niigi on hästi,et hetkel on jäänud sõelale need kaks(3?) eelpolmainitud mudelit.
Tahan ost võimalikult suure tiivaulatusega head termikamudelit,mis sarnaneks "päris" plaaneriga ja millega võiks tulevikus ka ehk isegi võistlustel osaleda.
Sestap siis tüütan teid oma abipalvetega,valida on ju raske,kui abiks ainult pisike tekstilõik ja pildike,kogemusi aga napib.
Niigi on hästi,et hetkel on jäänud sõelale need kaks(3?) eelpolmainitud mudelit.
Heade termikaplaanerite pinnakoormatus (lennukaal jagatud tiivapindalaga) on 20 - 30 g/dm2. Päris plaanerite koopiamoodi asjadel on suur, raske klaasplastkere ja harilikult täispuitkattega tiivad, mistõttu pinnakoormatus on kusagil 50 g/dm2.
Eesti nõrkades (lõunamaadega võrreldes) termikates on nende lennuvõime vahe piltlikult nagu märg kana ja kotkas.
Nende ülessaamiseks vajaliku energia vahe on kahekordne.
Soovis on vastuolu! Mõlemat asja korraga ei saa.
Kusagil Norra mäeveergudel on jälle sellel raskel plaaneril eelis, sest kerge termikaplaaner ei saa seal kõvades tuultes hakkama.
Eesti nõrkades (lõunamaadega võrreldes) termikates on nende lennuvõime vahe piltlikult nagu märg kana ja kotkas.
Nende ülessaamiseks vajaliku energia vahe on kahekordne.
Soovis on vastuolu! Mõlemat asja korraga ei saa.
Kusagil Norra mäeveergudel on jälle sellel raskel plaaneril eelis, sest kerge termikaplaaner ei saa seal kõvades tuultes hakkama.
Üldiselt suure pärisplaaneri moodi mudeli mõtte matsin ise ka maha,samadel põhjustel mida eelpoolkirjutaja mainis.
Otsin kergeid ja suuri masinaid nüüd,ilmselt Champion jääb favoriidiks,aga mitte combona ,sest se kaasasolev brushless on selline piiripealne,võtaks siiski mingi võimsama.
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 33&ktg=198
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 01&ktg=167
Viimasele lisaks ka sobiv regulaator.
Ja veel arvestades volare seisundit tellisin talle järglase: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 62&ktg=198
Sellele panen ilmselt eelpoolkirjeldatud brushlessi peale.
Otsin kergeid ja suuri masinaid nüüd,ilmselt Champion jääb favoriidiks,aga mitte combona ,sest se kaasasolev brushless on selline piiripealne,võtaks siiski mingi võimsama.
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 33&ktg=198
Link: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 01&ktg=167
Viimasele lisaks ka sobiv regulaator.
Ja veel arvestades volare seisundit tellisin talle järglase: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 62&ktg=198
Sellele panen ilmselt eelpoolkirjeldatud brushlessi peale.
Kui peaksid Championi tellima, siis jään uudishimuga ootama, millal seda näha saab. Vaatan, et sellel tiivakinnitus lollikindlamalt ja mugavamalt tehtud. Elipsoidil mul juhtusid tiivad vähe erineva nurga all peale ja siiamaani ajan neid paika, kuna kogemusi vähe ...
Kui sa juba seda teinud ei ole, siis vaata, mis RCgroups foorumis mudeli kohta räägitakse.
Champion-i kokkupaneku lõim:
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... t=champion
Omalt poolt kommenteerin, et selle mudelitootja instruktsioonid mudeli kokkupanekuks on jah kuidagi lahjakesed ja kui Saksamaalt tellida, siis ainult saksakeelsed.
Kui sa juba seda teinud ei ole, siis vaata, mis RCgroups foorumis mudeli kohta räägitakse.
Champion-i kokkupaneku lõim:
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... t=champion
Omalt poolt kommenteerin, et selle mudelitootja instruktsioonid mudeli kokkupanekuks on jah kuidagi lahjakesed ja kui Saksamaalt tellida, siis ainult saksakeelsed.
Võttes vana teema veelkord üles,vaatasin täna korraks Ellipsoidi ehituskirjeldust ja see mudel oleks ka justkui varustatud eleronidega.
Või olen ma midagi kusagilt valesti välja lugenud.
http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 44&ktg=198
Elipsoid
item Nr. 0610001
Electronic glider with GFK fuselage and built areas and tail unit covered with Oracover. The model is one of our best-selling thermic gliders with a wide speed spectrum. The thermic handling characteristics are excellent because of the special form of the areas. The model has an elevator, siderudder, aileron. Delivery includes all steerings, motor spant, Bowden draws and small parts. The model is available in various colours. (width 280cm, length 120 cm, weight empty 860 g, profile Selig 3021)
option parts:
* D 250 BX Micro-Servo (Graupner plug)
* D 4000 Standard-Servo (Graupner plug)
* Platinum 4000 9,6V
* POWER DRIVE 600 HS
Details
Või siis: http://www.topmodel.fr/product_detail.p ... 69&templ=1
Kusagil oli nagu juttu et sellel mudelil elerone pole.
Või olen ma midagi kusagilt valesti välja lugenud.
http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 44&ktg=198
Elipsoid
item Nr. 0610001
Electronic glider with GFK fuselage and built areas and tail unit covered with Oracover. The model is one of our best-selling thermic gliders with a wide speed spectrum. The thermic handling characteristics are excellent because of the special form of the areas. The model has an elevator, siderudder, aileron. Delivery includes all steerings, motor spant, Bowden draws and small parts. The model is available in various colours. (width 280cm, length 120 cm, weight empty 860 g, profile Selig 3021)
option parts:
* D 250 BX Micro-Servo (Graupner plug)
* D 4000 Standard-Servo (Graupner plug)
* Platinum 4000 9,6V
* POWER DRIVE 600 HS
Details
Või siis: http://www.topmodel.fr/product_detail.p ... 69&templ=1
Kusagil oli nagu juttu et sellel mudelil elerone pole.
"vana" Chempion nägi täiesti korralik välja, nii kere kui tiib tundusid täitsa 5+ selle hinnaklassi lennuki kohta. Eks kokkupanekul võid kommenteerida, kui midagi halba ka silma jääb.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Chempionist saad lugeda asjatundja arvamust, mis on väga positiivne: http://www.modellhobby-shop.de/modellhobby/index.php, vaata Downlauds, viimane. On ka pildid. Ainuke kriitikat pälvinud detail oli "kabiini" kinnitus, millega nõustun. Ise lahendasin selle pisiprobleemi vähe teisiti.
Monteerisin tiibadesse õhukesed, puhtalt sissemahtuvad 11mm (1,2 kg/cm) servod ja ka pisikese pöördetüüri servo panin väiksema: 16 g ja 2.2 kg/cm. Mootoriks on ostetud 400W 930p/V välisrootoriga 3-faasiline. Prop.: Aeronaudi CAM Carbon klapp. Kõrgustüüri kinnitus on ka muudetud.
Kokkupanekul mingit "jama", peale kabiinikinnituse polnud, kuigi õpetus oli isegi sakslase arvates ülinapp. Minul on tegemata veel ainult mootoriraam - ei tea, mis pidi mootorit panna ja kiiret mul pole.
P.S. Seal Staufenbieli avalehel juttu ka Ellipsoidist, millel on autori arvates ebaõnnastunud tiivakinnitus.
Monteerisin tiibadesse õhukesed, puhtalt sissemahtuvad 11mm (1,2 kg/cm) servod ja ka pisikese pöördetüüri servo panin väiksema: 16 g ja 2.2 kg/cm. Mootoriks on ostetud 400W 930p/V välisrootoriga 3-faasiline. Prop.: Aeronaudi CAM Carbon klapp. Kõrgustüüri kinnitus on ka muudetud.
Kokkupanekul mingit "jama", peale kabiinikinnituse polnud, kuigi õpetus oli isegi sakslase arvates ülinapp. Minul on tegemata veel ainult mootoriraam - ei tea, mis pidi mootorit panna ja kiiret mul pole.
P.S. Seal Staufenbieli avalehel juttu ka Ellipsoidist, millel on autori arvates ebaõnnastunud tiivakinnitus.
Sai siin jälle mööda mudelipoode sobratud ja silma jaäi selline masin.
http://www.modellbau-bichler.com/fenixh ... 57a6711fcd
Veidi kallim kui Elipsoid,aga nendel vähestel piltidel nägi hea välja,kahjuks mingeid andmeid peaaegu pole.
http://www.modellbau-bichler.com/fenixh ... 57a6711fcd
Veidi kallim kui Elipsoid,aga nendel vähestel piltidel nägi hea välja,kahjuks mingeid andmeid peaaegu pole.