Pakri poolsaare kohati 30 meetri kõrgusel järsul kaldal on võimalik plaaneriga sobiva tuulega tundide kaupa õhus püsida.
Elektrimootor tuleb muidugi väheste kogemuste korral kasuks ja aitab vältida vigaste lennuvõtete tõttu merre kukkumist.
Päris veeru lähedale kaldale maandumine on tugeva tuulega samuti ohtlik ja keerukas võimsate õhukeeriste tõttu. Veeru serva läheduses võib tekkiva "rootori" tõttu tuul puhuda lausa vastupidises suunas ja veidi kaugemal on väga võimas langev voolus.
Mäeveerulennu võimalused Eestis
Väike joonisekene samuti, kuidas mäeküljega enamvähem risti puhuva tuulega tekib tõusev ja lennukit üles viiv komponent:
Eestis on kindlasti mäeveerulennu katsetusteks hulgem kasutatavaid ja Pakri poolsaare veerust kordades ohutumaid mäekülgi.
Mäeveerulennu katseteks on võimalik kasutada isegi sobivaid ehitisi:
http://www.youtube.com/watch?v=XLttfyGcaGE
Eestis on kindlasti mäeveerulennu katsetusteks hulgem kasutatavaid ja Pakri poolsaare veerust kordades ohutumaid mäekülgi.
Mäeveerulennu katseteks on võimalik kasutada isegi sobivaid ehitisi:
http://www.youtube.com/watch?v=XLttfyGcaGE
Täna oli Pakri veerul selline tuul, et isegi vesi läks taevasse:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=62389548
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=62389548
Sel aastal esmakordselt õnnestus õhtupoolikul Paldiski mäeveerul käia. Vahepeal on Pakri poolsaar tuulikuid täis ehitatud. Keskel kauguses paistab Eesti seni ainsa extuumareaktori korsten:
Kallas ikka kallas:
ja ka fotokaga lennuk seisis tänase nõrga tuulega enamvähem üleval.
Clusteril sai klapid alla lasta nõnda, et seisis praktiliselt kohapeal nina vastu tuult. Lihtsalt niisama väga pikalt tiirutamine tüütab tegelikult ruttu ära:
Tänase tuulega umbes 6 m/sek olid vajumiskiirus ja tõusukiirus tasakaalus kusagil 70 m kõrgusel.
Kallas ikka kallas:
ja ka fotokaga lennuk seisis tänase nõrga tuulega enamvähem üleval.
Clusteril sai klapid alla lasta nõnda, et seisis praktiliselt kohapeal nina vastu tuult. Lihtsalt niisama väga pikalt tiirutamine tüütab tegelikult ruttu ära:
Tänase tuulega umbes 6 m/sek olid vajumiskiirus ja tõusukiirus tasakaalus kusagil 70 m kõrgusel.
Siin teemas head lisainfi veergudest:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?p ... ight=#3470
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?p ... ight=#3470