12V toiteplokk
12V toiteplokk
küsin kas kedagi huvitab mõni pilt kuidas saab vana arvuti toiteplokist normaalse akulaadija toiteka?
kogun vanu vene lennukimootoreid
Tavalised laadijad tahavad saada 10-18v, 250w ja üle selle veelgi kõrgemat pinget. Mida madalam toitepinge, seda kuumemaks, õigemini tulisemaks läheb laadija maksimumvõimsuse juures. Mul on mingi uue aja 500w toitekas cm6805BG kiviga, millest ma tahaks hea meelega kätte saada 17v, või vähemalt 14v, aga mitte ei oska.
200w laadija läheb maksimumkoormuse juures üle 70 kraadi peale, transid seega veel kuumemaks. Selle sama 500w toiteka pinge kukub 11v peale.
200w laadija läheb maksimumkoormuse juures üle 70 kraadi peale, transid seega veel kuumemaks. Selle sama 500w toiteka pinge kukub 11v peale.
Panen oma lühikirjelduse tehtud asjast:
Pildil olev kobakas on veel vana AT toiteblokk, millel süsteemi käivitamiseks "rohelist" juhet ei ole. Lüliti, mis oli korpuse küljes arvuti sisse/välja lülitamiseks, sokutasin ka toiteks korpusesse.
Lisaks toiteblokile oleks tegelikult vaja näiteks Oomipoest paar banaanipesa ja vajadusel koormustakistid. Minul on takistiteks kaks 10W (kuna see läheb nõks soojaks ) 10ohm takki rööbiti.
ülearused juhtmed ja pistikud lõikasin maha
takisti ühendasin 5V ahelasse, ehk siis musta ja punase juhtmetele
ilus kena karbike, ei mingeid juhtmeid eha pistikuid rippumas
Praegustel ATX blokkidel tuleb siis roheline juhe ühendada massi ehk siis mõne musta juhtmega kokku, et karp üldse tööle hakkaks.
Olenevalt generatsioonist on lisatakistust (koormust) ikka vaja +5V ahelasse, sest ilma selleta ei lase karp 12V ahelat koormata.
Pildil olev kobakas on veel vana AT toiteblokk, millel süsteemi käivitamiseks "rohelist" juhet ei ole. Lüliti, mis oli korpuse küljes arvuti sisse/välja lülitamiseks, sokutasin ka toiteks korpusesse.
Lisaks toiteblokile oleks tegelikult vaja näiteks Oomipoest paar banaanipesa ja vajadusel koormustakistid. Minul on takistiteks kaks 10W (kuna see läheb nõks soojaks ) 10ohm takki rööbiti.
ülearused juhtmed ja pistikud lõikasin maha
takisti ühendasin 5V ahelasse, ehk siis musta ja punase juhtmetele
ilus kena karbike, ei mingeid juhtmeid eha pistikuid rippumas
Praegustel ATX blokkidel tuleb siis roheline juhe ühendada massi ehk siis mõne musta juhtmega kokku, et karp üldse tööle hakkaks.
Olenevalt generatsioonist on lisatakistust (koormust) ikka vaja +5V ahelasse, sest ilma selleta ei lase karp 12V ahelat koormata.
kogun vanu vene lennukimootoreid
Kui PC toiteplokk (ATX 350W Codegen) käivitumisel mõõdab koormust ning vastavalt koormusele tõstab pinget, kas siis võib eeldada, et peale käivitamist võiks lisakoormuse eemaldada ahelast?
Laen oma 6s akusid nüüd 5A vooluga ning lisatakistid toodavad palju soojust. 3x10 oom (10W takistid) paralleelselt ühendatud ehk 3,33 oom.
Laen oma 6s akusid nüüd 5A vooluga ning lisatakistid toodavad palju soojust. 3x10 oom (10W takistid) paralleelselt ühendatud ehk 3,33 oom.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Lugesin erinevatest foorumitest, et PC PSU mõõdab alguses (kui arvuti käivitub) koormust ning vastavalt sellele reguleerib väljundpinget... kas ka pärast toimub kontroll ja reguleerimine, seda ma ei tea.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Mõtlesin seda ,et kui su PSU suudab 12V ahelas välja anda max 20A siis väga vahet pole mitme ampriga sa 5V ahelat koormad. Mingi hetk kui 5V ahelas koormus liiga väikseks läheb ei suuda PSU enam 12V ahelast max 20A välja anda.Mingi hetk muidugi on ka sedasi ,et PSU´l on max võimsus mis on mitme ahela peale kokku ja üle selle ta ikka anda ei suuda...umbes nagu nendel 50W lipo laadijatel...
Iseasi muidugi kui sind segab see ,et need soojenevad ja seetõttu tahad eemaldada. Ja kas oled kindel ,et sul üldse on vaja 10W koormust? Minul üks toimib väga hästi ka ilma lisa koormuseta.
Iseasi muidugi kui sind segab see ,et need soojenevad ja seetõttu tahad eemaldada. Ja kas oled kindel ,et sul üldse on vaja 10W koormust? Minul üks toimib väga hästi ka ilma lisa koormuseta.
Hirobo EVO 50//T-rex 600FBL //T-rex 450SE //Gaui EP550* // Honey bee king II*//Lama V4*
Arvuti toitekas mõõdab kogu aeg pinget 5v ahelas, sellest ka vajadus pideva koormuse järgi. Väidetavalt uued toitekad mõõdavad ka 12v ahelas aga minu täiesti uus 500w seda küll piisavalt ei teinud. Kõikides mu toitekates on takisti temperatuur alati 100 kraadi lähedal olnud.
Tekkis mõte, et kui kaks 12v väljundit ühendada Schottky dioodi kaudu kokku, saaks toitekast 12v väljundite summaarset võimsust ära kasutada aga see ei õnnestunud. Dioodi pingelang on nii suur et 200w laadimisvõimsuse juures kukkus 500 vatise toiteka pinge alla 10v. Ühe ahela kasutamisel suutis toitekas pinget talutavalt hoida. Samas läks laadija suht madala pinge tõttu väga tuliseks. Mõistlikum oleks ilmselt ikkagi osta 14v või veel kõrgema pingega spetsiaalne toiteplokk.
Tekkis mõte, et kui kaks 12v väljundit ühendada Schottky dioodi kaudu kokku, saaks toitekast 12v väljundite summaarset võimsust ära kasutada aga see ei õnnestunud. Dioodi pingelang on nii suur et 200w laadimisvõimsuse juures kukkus 500 vatise toiteka pinge alla 10v. Ühe ahela kasutamisel suutis toitekas pinget talutavalt hoida. Samas läks laadija suht madala pinge tõttu väga tuliseks. Mõistlikum oleks ilmselt ikkagi osta 14v või veel kõrgema pingega spetsiaalne toiteplokk.
Arvuti toitekas mõõdab pidevalt väljundpingeid ja reguleerib vastavalt. Loomulikult ei lubata nii5V kui 12V nominaale ületada, seepärast ei pruugi nt 12V alati päris paigal püsida.
Koormustakistid on mälu järgi kõigil väljunditel juba olemas. 5V otsal kindlasti, seega lisatakisteid pole vaja.
Mismoodi see kahe 12V otsa ühendamine läbi dioodide käib? Sama pinge otsad on ju nagunii plaadil kõik kenasti koos...
Koormustakistid on mälu järgi kõigil väljunditel juba olemas. 5V otsal kindlasti, seega lisatakisteid pole vaja.
Mismoodi see kahe 12V otsa ühendamine läbi dioodide käib? Sama pinge otsad on ju nagunii plaadil kõik kenasti koos...
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Vähegi võimsamatel arvuti toitekatel on 12V raile kindlasti mitu tükki.felch wrote:Sama pinge otsad on ju nagunii plaadil kõik kenasti koos...
Lauri Laidna - www.pistik.com
Huvitav...olen vist ajast maha jäänud. Viimane 500W toitekas-umbes aasta vanune, mida remontisin, sisaldas ikkagi ühte 12V alaldit (nagu kõik senised nähtud). Väljundeid on jah mitu tükki kuid nad olid kõik sama alaldi taga. Võib-olla siis eriti moodsad on teisiti ehitatud.lauri wrote:Vähegi võimsamatel arvuti toitekatel on 12V raile kindlasti mitu tükki.felch wrote:Sama pinge otsad on ju nagunii plaadil kõik kenasti koos...
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Sain ühe toiteploki...kirjad näitavad, et peaks välja andma max 12V 4,8A. Millegipärast ei saa teda üldse töölegi..sees on lisaks kollastele, punastele ja mustadele veel sinine, roheline, lilla ja hall juhe. Proovisin ühendada rohelise mustaga aga ikka ei midagi.
5V ahelasse panin kaks 12 oomist koormustakistit ka.
5V ahelasse panin kaks 12 oomist koormustakistit ka.
Pane googlesse otsing, ehk on seal infot. Ühel saidil oli ära toodud erinevad ühendusviisid erinevate tootja toitekatele, et saaks eraldiseisva 12V alaldina kasutada.
Aadressi ei mälete, seega googelda.
Aadressi ei mälete, seega googelda.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
oled ikka kindel, et see toitekas töökorras on? roheline peab karbi tööle panemaArdiK wrote:Sain ühe toiteploki...kirjad näitavad, et peaks välja andma max 12V 4,8A. Millegipärast ei saa teda üldse töölegi..sees on lisaks kollastele, punastele ja mustadele veel sinine, roheline, lilla ja hall juhe. Proovisin ühendada rohelise mustaga aga ikka ei midagi.
5V ahelasse panin kaks 12 oomist koormustakistit ka.
kogun vanu vene lennukimootoreid
Tõenäoliselt on sul ATX toiteplokk, ega sa oranži juhet mainimata jätnud?ArdiK wrote:Sain ühe toiteploki...kirjad näitavad, et peaks välja andma max 12V 4,8A. Millegipärast ei saa teda üldse töölegi..sees on lisaks kollastele, punastele ja mustadele veel sinine, roheline, lilla ja hall juhe. Proovisin ühendada rohelise mustaga aga ikka ei midagi.
5V ahelasse panin kaks 12 oomist koormustakistit ka.
Kui inglise keel jagad, võid abi leida siit:http://www.hangtimes.com/pc_power_suppl ... rgers.html.
oranžid juhtmed jäid mainimatta jhtikka wrote:Tõenäoliselt on sul ATX toiteplokk, ega sa oranži juhet mainimata jätnud?ArdiK wrote:Sain ühe toiteploki...kirjad näitavad, et peaks välja andma max 12V 4,8A. Millegipärast ei saa teda üldse töölegi..sees on lisaks kollastele, punastele ja mustadele veel sinine, roheline, lilla ja hall juhe. Proovisin ühendada rohelise mustaga aga ikka ei midagi.
5V ahelasse panin kaks 12 oomist koormustakistit ka.
Kui inglise keel jagad, võid abi leida siit:http://www.hangtimes.com/pc_power_suppl ... rgers.html.
Võtsin kapist ühe Chiefteci 550W karbi. Andmesildil tal kirjas:
12V1 18A
12V2 18A
12V3 18A
Vaatasin siis sisse, kolm punti juhtmeid tuleb eraldi radade küljest, aga rajad ise on jämeda sillaga sillatud. Radika peal on ainult 2 dioodsilda.
Proovisin siis valged, kollased ja ka kollased musta triibuga omavahel kokku ühendada, ikka käib ja 12V väljundis.
andmete silt ütleb, et kogu 12V ahelates annaks ta 360W max seega oma 30A, pole midagi millega seda testida saaks...
PS, käivitus ainult rohelise maha ühendamisel
12V1 18A
12V2 18A
12V3 18A
Vaatasin siis sisse, kolm punti juhtmeid tuleb eraldi radade küljest, aga rajad ise on jämeda sillaga sillatud. Radika peal on ainult 2 dioodsilda.
Proovisin siis valged, kollased ja ka kollased musta triibuga omavahel kokku ühendada, ikka käib ja 12V väljundis.
andmete silt ütleb, et kogu 12V ahelates annaks ta 360W max seega oma 30A, pole midagi millega seda testida saaks...
PS, käivitus ainult rohelise maha ühendamisel
kogun vanu vene lennukimootoreid
See 360W ongi maksimaalne võimsus, mida sa 12V ahelast võtta võid. Samas on piiratud vool iga vooluraja/juhtme kohta 18A peale (tegelt suuremaks piirajaks on arvutites kasutatav pistikühendus). Kui sa tahad kogu võimsuse ühele tarbijale anda, pead kõik samanimelised juhtmed kokku ühendama (miinused miinustega ja +12V teiste +12V juhtmetega, jumala eest ära pane plusse miinustega kokku ). Olenemata sellest, et ühe 12V juhtmest läbilastav lubatud max vool on 18A, saad sa ikkagi koguvõimsuseks 360W, mitte 3X12x18=648W, sest toiteploki elektroonikal rohkem võhma lihtsalt pole.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
- Nullpointer
- Posts: 110
- Joined: Tue Jul 03, 2007 13:26
- Location: Tartu
PSUd on erinevad. Osad töötavad stabiilselt ka siis, kui koormuseks on vaid ventikas, osad hoiavad iga ahela pinget eraldi jne
Kui soovid 12V-ga vahtu lõigata, siis enne arvuta kindlasti õige traat, st vt kas üldse leiad poest sobiva pikkuse/takistusega traadi.
Mõne PSU pinget on väga lihtne reguleeritavaks teha. Nt KA7500* kividega. Endale sai selline reguleeritav 12...~20V kanti asi google abiga tehtud. Googelda KA7500 car battery charger vms. NB! Tavaliselt on 12V ahelates 16V lüüdid, st auto aku laadimiseks ~14V pole probleemi, aga suurema pinge korral ära unusta lüüdid ära vahetada.
Kui soovid 12V-ga vahtu lõigata, siis enne arvuta kindlasti õige traat, st vt kas üldse leiad poest sobiva pikkuse/takistusega traadi.
Mõne PSU pinget on väga lihtne reguleeritavaks teha. Nt KA7500* kividega. Endale sai selline reguleeritav 12...~20V kanti asi google abiga tehtud. Googelda KA7500 car battery charger vms. NB! Tavaliselt on 12V ahelates 16V lüüdid, st auto aku laadimiseks ~14V pole probleemi, aga suurema pinge korral ära unusta lüüdid ära vahetada.
Ei näe ühtegi põhjust, miks ei peaks toimima. Erinevalt videost lisaks ma ampermeetri ja sulavkaitsme juurde kui kohustuslikud elemendid, mitte "optional". Kas trafo võimsusest sinu konkreetsele traadile piisab, ei tea.ArdiK wrote:Olen üritanud leida toidet vahulõikamise vibule. leidsin sellise video http://www.youtube.com/watch?v=KXWWnPIhk44.
Kas selline muudetava võimsusega toiteadapter võiks toimida sellise trafoga ja sellise dimmeriga?
Kas keegi oskab öelda, kas see trafo toimib alalisvooluga või vahelduvooluga? ja kui sinised juhtmed lähevad välimisse mähisesse siis peaks sinna minema sisse 230v ja punastest juhtmetest peaks välja tulema 24v?
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction ... d=40617037
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction ... d=40617037
Kõik trafod töötavad vahelduvvooluga.Ardik wrote:Kas keegi oskab öelda, kas see trafo toimib alalisvooluga või vahelduvooluga?
Alalisvool tekitab trafos küll magnetvälja aga see on muutumatu suurusega magnetväli.
Selleks, et trafo sekundaarmähises saaks tekkida elekrivool on vaja magnetvälja muutumist.
See saavutataksegi ainult vahelduvvooluga.
Tavaliselt on 220V (primaarmähis) allpool ja keritakse esimesesna.
Sekundaarmähis on tavaliselt jämedama ristläbilõikega ja pealpool.
Ohmasid mõõtes on 220V mähis oluliselt suurema takistusega.
(peenem traat ja rohkem keerde)
Hakkasin ühte järgmist 400W ATX toitekat ümber ehitama - ei jõudnud väga kaugele.
Rohelise juhtme ühendamisega käivitub, koormata saab max 3,1A 6s aku laadimisel. Proovisin lisada 5V ahelasse lisatakisti, kuid justkui ignoreerib täielikult seda. Olenemata koormusest on väljundpinge ikka sama. Kui 12V ahel ei ole koormatud ei käivitu toiteplokk üldse. Järgmisena mõtlesin proovida 12V ahelat koormata käivitumise hetkel - ei ole seda veel teinud.
Eelmise toiteka puhul sai testitud koormust 55W auto pirniga (oli üle jäänud vahetusest) ning töötas kenasti.
Tegemist on ühe vana Ordi 400W P4 toitekaga.
Rohelise juhtme ühendamisega käivitub, koormata saab max 3,1A 6s aku laadimisel. Proovisin lisada 5V ahelasse lisatakisti, kuid justkui ignoreerib täielikult seda. Olenemata koormusest on väljundpinge ikka sama. Kui 12V ahel ei ole koormatud ei käivitu toiteplokk üldse. Järgmisena mõtlesin proovida 12V ahelat koormata käivitumise hetkel - ei ole seda veel teinud.
Eelmise toiteka puhul sai testitud koormust 55W auto pirniga (oli üle jäänud vahetusest) ning töötas kenasti.
Tegemist on ühe vana Ordi 400W P4 toitekaga.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )