Lennuohutusest

Teavita toimuvatest võistlustest ja kokkusaamistest ning treeningutest.

Moderators: Marek, mart63

Post Reply
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Lennuohutusest

Post by ik »

Ennu käest saab kätte..
Last edited by ik on Wed Aug 22, 2012 21:06, edited 1 time in total.
P28A- FPV
taevataat
Posts: 26
Joined: Sun Sep 18, 2011 22:31
Location: Tartu

Post by taevataat »

Nädal tagasi kadus mul Tartus Raadil "Floater-Jet".Tahtsin väga lennukit pilvedesse saada. Saingi. Mitu korda. Selleks tuli aga lennata väga kõrgele. Arvan, et üle kildi. Näha oli teda vaid teatud asendites. Kõige raskem oli lennuki märkamine peale pilvest väljumist. Kogu aeg ilmus ta täiesti ettearvamatust kohast. Siis mõtlesin, aitab, las ta liugleb ise allapoole. Panin puldi asfaldile ja vaikselt nagu tuligi allapoole. Samas aga kandus tuulega tasakesi linna poole. Peale kolme minutit vabalendu võtsin puldi, aga natuke vist hilja. Lennuk oli ikka vähe kõrgust kaotanud, samas aga minust kaugemale lennanud. Nii kaugelt ei saa ikka enam aru kummat pidi lennuk on. Kutsusin siis Aivari appi. Ise vaatasin binokliga ja ütlesin mida liigutada, aga jah. Selline lennuki juhtimine ei toimi. Arvan, et kokku võitlesin lennukiga umbes viis minutit. Lõpuks nägin binoklist kui vajus ära metsataha, kusagile Tartu kesklinna suunda. Aivar juhtis lennukit nii, et ise ei näinud teda kordagi. Muidu on mul kõigil lennukitel nimi ja telefon peal, aga see oli hiljuti pistikust ostetud ja veel polnud jõudnud nimekleepsudega varustada. Eelmine päev Aivar lendas sellega ja nurus muudkui, no müü ära, no müü ära. Kurat oleks pidanud ikka ära müüma. Kui keegi leiab, siis vaevatasu saab kindlasti. Aga kui tahab võib ka endale jätta. Tulebki mõni uus lendur juurde. Hea lennuk oli. See mis täna leiti pole minu oma.
User avatar
aviaator
Posts: 398
Joined: Fri Sep 10, 2010 19:18
Location: Tartu
Contact:

Bixler

Post by aviaator »

Üks kes Bixleriga kindlasti lendu õppis on üks minu õpipoiss Israelist, kui ta üksi lendamas käis Raadil siis ta võis selle kaotada küll, peab üle küsima.

Aivar
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

taevataat wrote:...Tahtsin väga lennukit pilvedesse saada. ...Panin puldi asfaldile ja vaikselt nagu tuligi allapoole. Samas aga kandus tuulega tasakesi linna poole...
Pole vist päris minu asi kommenteerida, aga mehed, olge mõistlikumad ja lennake ikka enda ja lennuki võimete piirides.

Mudelist ilma jäämine lõppeb vaid omaniku poolse kurbuse ja meelehärmiga, kuid kui see mudel peaks ebasobivad hetkel kuhugi ebasobivasse kohta alla sadama, võib juhtuda, et põntsu saab kogu mudelistide maine ja senine prii lennutamine vabalt valitud kohtades võib lõppeda. Rääkimata tõsisematest piirangutest.

Sestap ärge võtke mõttetuid riske. Kui keegi kogenum näeb, et lennutatakse väga oskuste piiri peal, minge juurde ja öelge - lõpuks on mudeleid rohkem alles ja probleeme vähem.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Taevataat wrote:Tahtsin väga lennukit pilvedesse saada. Saingi. Mitu korda. Selleks tuli aga lennata väga kõrgele. Arvan, et üle kildi. Näha oli teda vaid teatud asendites. Kõige raskem oli lennuki märkamine peale pilvest väljumist. Kogu aeg ilmus ta täiesti ettearvamatust kohast
Selline lennutamine on suur karuteene terve Eesti mudellenduritele. Niimodi ei tasu lennutada kuskil, seda eriti Raadil, kus toimuvad lennuakadeemia õppelennud. Selline kirjeldus pakuks kindlasti suurt huvi lennuametile, aga mina seda sinna edastama ei hakka. Paljud tuttavad välismaalt imestavad, kuidas on Eestis nii lihtne ,et lihtsalt lähed ja lennutad. Mõnedes riikides tuleb lennuvälja lähialas lennutamiseks enne lennujuhilt luba küsida. Arvan, et meil ei ole sellist asja vaja.

Eks nii mõnelgi on lennuk kogemata pilve sattunud, aga meelega sellist asja ei tasu teha.
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Viimati leitud Bixler ongi Aivari mainitud Iisreali tegelase oma.
Mis muusse puutub,siis pole sellised lennud ka tartus mingi igapäevane või soositud ajaviide.
P28A- FPV
taevataat
Posts: 26
Joined: Sun Sep 18, 2011 22:31
Location: Tartu

Post by taevataat »

Väga suur kisa läks nüüd lahti. Loomulikult võib kõike mudellennukitega juhtuda. Siis tuleks ainult siselennukitega lendama hakata. Sellega võid kah silma saada. No nii hull see asi kah pole. Lennuakadeemia lende näeme kogu aeg Raadil.No mis siis tuleks kohe mudellenduritel tuppa joosta või? Omasin kunagi mootoriga paraplaani. Helistasin siis Tartu lennujaama ja küsisin luba lendamiseks. Sealt vastati, et kuna mul puudub raadiojaam, millega sidet hoida, siis on soovitav lennata kuni tuhande jala kõrgusel. Üle selle vaata ise, et lennuki ette ei jää. Niipalju lennuohutusest. Samuti hoidke kaugemale igasugu lennupäevadest. Seal paksult rahvast täis ja reaktiivid kihutavad peade kohal mudellennukitega segamini. Mehed rahunege maha. Lennake kuidas oskate. Eks apse tule kõigil sisse. Kirjeldasin siin lihtsalt ühte juhtumit. Selle pärast see foorum vist nii vaikne ongi, et iga jutu peale saad nagu saelaudu. Aga turvalist lendu kõigile ja homme õhtul Raadile kõik.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Sa ära hakka liialdama. Keegi ei pea päris lennuki ilmudes tuppa jooksma, lennupäevadel ei lenda reaktiivid ja mudellennukid ühel kõrgusel segamini ning iga jutu peale sa ei saa nagu saelaudu. Tahtliku lolluse eest saad muidugi, seda nii foorumis kui ka platsil.

Asi on suhtumises. Sa lasid meelega lennuki väga kõrgele, kus ta hakkas käest ära minema. Sina olid selle mudeli juhtkangide taga ja mudeli allapoole toomise asemel panid sa puldi lihtsalt käest ära ja vaatasid, kuidas tuul seda linna poole kannab.

Sa räägid vaevatasust. Äkki tuleb keegi hoopis kahjutasu nõudma?

Ühes asjas on sul õigus. Foorum on tõesti kuidagi vaikne.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

taevataat wrote: Niipalju lennuohutusest. Samuti hoidke kaugemale igasugu lennupäevadest. Seal paksult rahvast täis ja reaktiivid kihutavad peade kohal mudellennukitega segamini.
Nii, aga millist vastust Sa siis "tornilt" oleksid oodanud? Et Sinu puhul tehakse lennusektor kõige ülemiste leveliteni puhtaks või? Anti ju konkreetne vaba level.

Mis puutub üritustesse, siis - oled mõnel lendajana osalenud? Niipalju, kui mina olen, on *alati* olnud kohapeal koordinaator - kes siis "suurte" lennukitega on ühenduses olnud. Ok, mõnes kontrollitavas või kontrollimatus ruumis on *kohalike* pilootidega ja üritusevälisel ajal kokkulepe, et tehakse kas lähenemisring, või kui juba esimesel korral on selgelt näha, et õhus olev mudel korjab end trassilt piisavalt kõrvale, siis sellest piisab. Aga see on kohalike ja üksteist piisavalt tundvate lendajate mitteametlik kokkulepe. Usun, et "amet" seda väga heaks ei kiida. Hetkel küll vist väga kah ei otsita sellist rikkumist, aga, kui peaks toimuma esimene intsident - võid olla üsna kindel, kummas suunas kraane krutitakse.
taevataat
Posts: 26
Joined: Sun Sep 18, 2011 22:31
Location: Tartu

Post by taevataat »

Kuulge tulge nüüd kogu foorumiga mulle kallale. Sain hakkama tohutu kuriteoga. Kes veel tahaks midagi lennuohutusest lisada? Tuleks ka see Iisraeli vend oma Bixleriga letti võtta. Sõitke Tartusse kohale, sest parem on ikka silmast silma emalik õpetus. Samuti teen ettepaneku, kui mudelkopteriga õhku tõusete, siis olgu tühi tsoon vähemalt paarsada meetrit. Need ju lausa samurai mõõkadega hakkliha masinad. FPV lennukid tuleks üldse ära keelata. Need pidevalt allakukkumise ohus, sest silmside tavaliselt puudub. Tegelikult on ju nüüd selge miks FPV mehed eriti Pistikus ei suhtle, vaid nohistavad vaikselt omaette lennata. Siit tuleks palju kisa, nii keelatud sageduste, kui kauglennu ohutuse teemal. Nüüd peaks kõigil selge olema miks Pistik vaikne on. On jäänud veel üks samm. Hakkake üksteise peale koputma, nagu Soomes kombeks. Mina aga naudin lendamist edasi, sest mulle see meeldib. Kes tahab veel lennata see helistagu kirjutamise asemel. Minu telefon 5134597
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

No valan siis õli tulle ja tunnistan, et sain ka ise "äralennuga" hakkama.
Minu puhul oli küll viga vähestes kogemustes meteoroloogia vallas.
Maa peal oli tuul minu jaoks OK. Kõrguses 50+ meetrit läks asi karmiks.

Olin selles kohas eelmine suvi suuremagi tuulega lennutanud ja ka korduvalt lennuki tervena alla toonud.

Leidsin lennuki nagu nõela heinakuhjast ca 500 meetrit eemal, maanteest ca 30meetrit.
Kuna maandumiskoha ja lennutuskoha vahel oli paar hektarit metsa (mis varjas vaatevälja kui tuul lennuki minema viis) siis ma isegi ei tea kas lendas Tartu-Otepää maantelt 3... 5meetri kõrguselt üle... või siirdus sinna poole.

Igatahes teoreetiline võimalu kohtuda 90Km/h sõitva auto esiklaasiga on täiesti reaalne.

Igatahes taevataadi käitumine-mõtlematus on vägagi taunitav.

minu äralend siis siin:
http://www.youtube.com/watch?v=psu0Ikt4 ... e=youtu.be

Tagantjärgi on näha, et kui paanika tekkis ei taibanud kohe mootorit välja lülita vaid jäin suure kiiruse ja tuulega võitlema.
User avatar
aviaator
Posts: 398
Joined: Fri Sep 10, 2010 19:18
Location: Tartu
Contact:

Äralend

Post by aviaator »

Olles tol korral koos Taevataadiga Raadil juhtumi tunnistajaks pean vajalikuks lisada, et kogu see teema on üle pingutatud.

Teema toimus äikesepilvede ja muu imeliku kiire tekke tagajärjel , taeva tekkisid mustad pilved mõlemalt poolt lennuvälja ja nende vahel tekkis üleval pool arvatavasti õhuvoolud mis viisid lennuki minema.

Keegi ei lähe vabatahtlikult lennukit kaotama või mõnda muud hullust korraldama, ( pult pandi käest selleks et võtta autost binokkel )

Sama ka kadunud ja leitud Bixleri kohta, rääkisin omanikuga ja vaadates lennukit on ka põhjus leitud : mootor laiali jooksnud ja loomulikult ei saanud inimene enam teda tagasi juhtida suurtelt kõrgustelt kus tuul tugevam ja ebasobivam alustajale.


Olgem vennad sõbralikumad ja jätkem kohtumõistmine :)

Aivar
User avatar
Matsa
Posts: 682
Joined: Mon May 17, 2010 15:10
Location: Tallinn
Contact:

Post by Matsa »

Kuidagi inetuks kisub kogu see teema.
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Re: Äralend

Post by ussimuna »

aviaator wrote:Olles tol korral koos Taevataadiga Raadil juhtumi tunnistajaks pean vajalikuks lisada, et kogu see teema on üle pingutatud.

Teema toimus äikesepilvede ja muu imeliku kiire tekke tagajärjel
Aivar, kui inimene kuulutab sõnaselgelt avalikkusele, et:
taevataat wrote: Tahtsin väga lennukit pilvedesse saada. Saingi. Mitu korda. Selleks tuli aga lennata väga kõrgele. Arvan, et üle kildi.
Siis see ei ole juhuste kokkulangemise tagajärg, vaid tahtlik ja teadlik tegevus, mille tagajärjeks oli juba äralend. Kui on reeglitega sõnaselgelt kehtestatud mudellennu laeks 500ft, siis palun hoidkem sellest ka kinni, või kui juhtus, siis hoia see oma teada. Olgem õnnelikud selle "mudellennu paradiisi" üle, kuniks seda veel on ... Nagu eelpool ka juba öeldud, on see mujal maailmas juba üsna keeruliseks tehtud :(
Vabandan, kui kellegi tuju rikkusin ja luban et rohkem enam sõna ei võta. Sry veelkord!
taevataat
Posts: 26
Joined: Sun Sep 18, 2011 22:31
Location: Tartu

Post by taevataat »

Vaidleks siis edasi. Tallinn võtke teadmiseks, et Tartus Raadi lennuväljal meie lennutamise ajal sõidavad samal platsil autod mitte 90 km/h vaid umbes 250km/h. Samuti on meil õhtuti üleval mudel mille tippkiirus samuti 250 km/h. Need kiirused liites on tulemus 500km/h. Ometigi saame siin üsna ohutult lennatud. Minu intsidenti nägid kaks inimest. Ainult nemad teavad olukorda täpselt. Kusagilt teisest Eesti otsast vaevalt kilose lennuki kadumist nii materdada??? No ma ei tea. Natuke hakkab selliseks eitede kaagutamiseks kiskuma. Polegi vist meeste foorum. Kurat kui mõni siin sõnavõtnud süüdistaja päris ralliauto rooli panna siis ei saagi vist sõidetud, sest seal rada kaheltpoolt paksult rahvast täis ja keskmine kiirus üle saja. Inimesed saavad rallidel surma, kuid asi toimib edasi. Või tuleks selline täiesti vastutustundetu asi ära keelata? Palun võtke teema üles mõnes ralli foorumis. Aga meie Tartus lendame ikka 250 km/h lennukitega ja vahel ka pilvepiiril, sest ekstreemsused ongi ahvatlevad. Ohutusele mõeldakse siin samuti. Aga teised, lennake simudes, teleka taga. Praegu vihmane suvi, seetõttu aegajalt vaadake aknast õue. Kui näete vihmapilve, lülitage telekas välja. Välk võib kaasa tuua ettearvamatud tagajärjed. Kohtumiseni Raadil
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Ametlikud ohutusnõuded:
http://www.mudellend.eu/ohutus

Paras aeg need veelkord läbi lugeda :)
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Oehh wrote:Olin selles kohas eelmine suvi suuremagi tuulega lennutanud ja ka korduvalt lennuki tervena alla toonud.
No kus su täismehe mõistus siis on ?! Juba video alguses on kuulda kuidas isegi laps aru sai, et pole hea mõte lennata :lol:

Ega minagi tahtlikult jamade korraldamist heaks kiida, ehk väljendas taevataat oma esimeses postituses end liiga joviaalselt kuigi tegelikult polnud tegu tahtliku mudelist lahtisaamise üritusega. Seda oleks võinud ka siis kohe üles tunnistada. Ei tahaks uskuda, et meie seltskonnas oleks eriti pahatahtlikke ja õelaid tegelasi, pigem ikka kõik südamega asja juures.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Eks sellest dialoogist paista ka välja kumb pool on rohkem ärritatud.
See et vaadake kui palju on maailmas mõrtsukaid ei anna mulle küll õigustust kedagi tappa.
Mina ei hakka liivakasti tasemel üldse vaidlema. Vaid vabandan oma eksimuste pärast. Õige Jüri ,et meeldetuletuseks ohutusreegleid meenutasid. Enamus püüab neid ikka täita. Ma ju ei ütle siinkohal ,et kui paljud ei täida siis ei täida mina ka. Lennutamiseks on vaja valida ka õige koht ning sobilik ilm. (Vabalennu võistlustel ei valita stardi kohta metsa äärde kus lennuk võib tuule suunaga kohe sattuda) . Ja kui lennuk ära lendab(võib ka olla ,et tehniline rike) loodame alati et miskit hullu ei juhtu. Mudelistid on minu nägemuse järgi olnud alati väga kannatlikud (egas muidu ei põhjenda nende aastate pikkust tööd mõne korraliku mudeli kallal) aga selline äkiline viha on küll üllatav. Kas on seda palju palutud kui ütlen ,et PALUN LÕPETAGE ! Ei ole vaja võrdluseks tuua pöörlevaid rootoreid ega kellegi kiirendusvõistlusi. Ainult rumalad ei taipa mis selline asi endaga kaasa võib tuua.
Ja naljaga pooleks toon võrdluse. :) Kui keegi teisel silma siniseks lööb, siis ühele toob see kaasa sinise silma ja teisele kriminaal süüdistuse.
Ja kogu see teema ei allu ju üldse pealkirjale.
Nähh! Ise postitasin ka vist valesse kohta. Vabandan ! :oops: :roll:
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Iseenesest peaksime kõik korra ohutuse üle tõsisemalt mõtlema. Mudellennuparadiis on ainult selle pärast, et midagi tõsisemat ei ole juhtunud - veel. Ka Tallinnas oleme talvel Harku järvel lennates lennujaama raja 08 glissaadi all ja ega Hüüru platski väga heas kohas ei ole - tikka seletab ehk täpsemalt, kus ja mis kõrgusel tavaliselt lähenetakse.
Appi tuleb terve mõistus!
Kõrgusrekordeid ja pealpool pilvi lendamist võiks harrastada ohutus kohas. Eks kõik oleme eksinud selle vastu aga mõtlemise koht võiks ikka olla.
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

Ajaks siis teemat veidi edasi ja täpsemaks...

Meil (Eestis) ei ole ühtegi registreeritud mudellennu väljakut, millest tsiviil- või militaarlennundus läbi NOTAM-ite hoiatatud oleks. Eelpoolnimetatud lennundust viljeletakse ka väljaspool kontrollitavat ala kõrguseni 0 !!! Teisisõnu võib mingil hetkel PPA või Sõnajalgade kopter Kollasest 50m kõrguselt ülelennata. Uskuge mind - kui kuulete, siis on juba hilja.
Ridali ja Raadi on veidi erinevas positsioonis, sest tegu on lennuväljadega ja üks neist veel pealegi Tartu külje all. Ridali kohta teab kogu lennundus ja sealt hoitakse eemale, sest plaaneriga ei taha meist keegi õhus kokku sattuda :-). Mudelistid ja planeristid saavad seal omavahel asjad maapeal eelnevalt selgeks teha. Samas ei tohiks Raadil üle 300m tõusta (kuidas hinnata?) ja tuleks ka eelnevalt teavitada Tartu torni, et õppelende tegevad piloodid oleks informeeritud. pealegi asub Raadi lennuväli kontrollalas ja vaevalt et keegi mudelistidest liiklusinfot seal kuulab.

Tagasi Kollasele ja muidu põllule...

Vastavalt seadusele kuulub maaomanikule õhuruum tema maaalal asetseva kõige kõrgema objekti tipuni. Ehk siis oma hoovis või põllul ei tohiks suurest kuusest või viinaköögi korstnast kõrgemale lennata. Sama kehtib ka riigi omandis oleval maa kohta. Võime seal lennata küll, aga mitte puudest üle. Kolmanda isiku territooriumil peab lisaks sellele olema maaomaniku nõusolek ja luba. Sellest kuusest-korstnast kõrgemal on väljaspool reg. mudellennuplatsi sisuliselt keelatud lennata.

Kuigi regulatsioon on Eestis veel veidi auklik, siis püüaks ikka vältida eksesse et oma praegust vabadust mitte kaalule panna. "Äralendamine"on muidugi teine asi....
Last edited by Kpe on Wed Aug 22, 2012 21:19, edited 2 times in total.
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Kalle kohta saab öelda ,et tema TEADLIKKUS on aidanud ka meie Lennupäevi ohutumaks muuta. Kuna päästekopterite üks lähenemissuund haiglale on just üle Linnumäe siis tema poolt ülespandud informatsioon "staabis" arvestas meie Lennupäevadega ja info liikumine oleks igal juhul olnud kiire. Samuti oleme kokku leppinud torniga ja meil on öeldud aeg millal võime lennutada. Ning kui soov on olnud kõrgemale lennata siis on samad protseduurid.
Jah juhuslikult võib sattuda siia ka lennukeid mujalt kui vaid liinilennult ja päästeametist. Selle otstarbeks on kuulata eetrist samal sagedusel infot.
Aga olen alati öelnud ,et me võtame head infot ja soovitusi kuulda ning püüame selle poole ,et esineks vähem vigu ja lennutamine oleks ohutu.
Järgmine aasta likvideerime ka need puudused mis sel aastal ilmnesid.
Püüdleme parima poole ,et lennundus ei muutuks "põrandaaluseks" tegevuseks vaid püsiks ikka taevapiiril.

No jah selle teema pealkirja võiks ära muuta :)
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Täitsa huvitav, seda "puude-mastide" kõrguspiiri küll ei teadnud. Huvitav,kui keeruline on ühe mudellennuplatsi registreerimine?
Seleta natuke seda "kui kuulete, siis on juba hiljat" ? Keegi ju kollasel selle tõttu lendamata ei jäta ja Isiklik kogemus on küll pigem nii,et kopterit kuuleb maapeal ikka paar minutit enne kui ta ligidal on,aga võibolla paistab see ülevalt hoopis teistmoodi. Või ajab mudeli nägemine mõne pärispiloodi nii kurjaks,et tekib vastupandamatu soov kuhugi kaevata? Mis Raadisse puutub,siis oleme seni ilusti hakkama saanud, kui pärislennukid või kopterid ligiduses,siis mudelid ei lenda Korra on isegi lendamata jäänud,kui mingi Robinson üldse ära ei tahtnud minna ..
P28A- FPV
User avatar
Scoop
Posts: 589
Joined: Fri Mar 16, 2012 23:13
Location: Tartu

Post by Scoop »

Tore näha, et kõik lennuohutusse nii tõsiselt suhtuvad. Ise olen samuti pigem turvaliselt lennutanud. Üheks põhjuseks kindlasti soov mitte teistele kahju tekitada, teiseks kindel soov terve masin ka taevast alla tuua, sest olgem ausad, ega need laksud ju odavad ei ole.
Täpne 3D skanneerimine, võta ühendust.
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

ik wrote: Seleta natuke seda "kui kuulete, siis on juba hiljat" ? Keegi ju kollasel selle tõttu lendamata ei jäta ja Isiklik kogemus on küll pigem nii,et kopterit kuuleb maapeal ikka paar minutit enne kui ta ligidal on,aga võibolla paistab see ülevalt hoopis teistmoodi. Või ajab mudeli nägemine mõne pärispiloodi nii kurjaks,et tekib vastupandamatu soov kuhugi kaevata? Mis Raadisse puutub,siis oleme seni ilusti hakkama saanud, kui pärislennukid või kopterid ligiduses,siis mudelid ei lenda Korra on isegi lendamata jäänud,kui mingi Robinson üldse ära ei tahtnud minna ..
Oleme ilmastiku tõttu üle Kollase ikka väga madalalt tulnud. Sama võib ju igal pool mujal samadel või ka muudel põhjustel juhtuda. Agusta 139 häält ei ole just eriti kaugele kuulda ja kui lähenetakse Mustamäe haiglale (näiteks) alla 100 m kõrguselt, siis jõuab kopteri hääl ainult mõned sekundid enne kopterit ennast kohale. Robinsoni on muidugi kaugemale kuulda ja tema lennukiirus on ka pea 2 korda väiksem.
Mudellennuvahend ei vii loodetavasti keskklassi lennuvahendit niisama lihtsalt rivist välja, aga kui pardal on kiiresti abi vajav inimene (peale kokkupõrget ei tohi enam haigla juurde maanduda) ning kokkupõrkest tingitud vigastused vajavad tuhandeid eurosid?
See, kuidas Raadil asi toimib, on tõesti tore ja tervitatav. Kahjuks see igal pool nii ei toimi. Olen näinud lennuvälja kontrolltsoonis lendamas mudelei ikka väga kõrgel. Mujal lendamist ei saa ära keelata, aga seda tuleks siiski teha arvestades "päris" lennundusega. Hoiame viisakat ning mõistlikku lennukõrgust ning -sektorit ja silmad lahti. Ise olen kõigile meie pilootidele teinud levinumate mudellennuplatside kohta väikse briifingu. Ja arvestama peaks siiski selle suurema õigusega, mis kuskilt metsatuka tagant välja võib tuisata, hävitada mudeli vigastades ennast ja tekitades ehk ka üleliigseid probleeme mudelistidele.
Kui minu Raptor Harkul "jalga lasi", siis oli ikka tõsine hirm küll. Mõni minut hiljem tuli ATR maanduma....

Minu eesmärk ei ole piirata mudellennundust vaid parandada turvalisust igas, antud juhul eriti lennunduse, valdkonnas !
Kleemann
Posts: 74
Joined: Mon Jan 09, 2012 20:06
Location: Tartu

Post by Kleemann »

Soovitan soojalt internetis oma "rikkumistest" mitte teada anda. Seda võidakse pärast teie kahjuks kasutada.

Krt seda teab milline "Suur vend" jälgib!

Ohutuse pärast ma põhiliselt Raadil või mujal maakonnas käingi lendamas. Peaasi, et kellegile vasta pead ei lendaks.
Angaar: Aerobird Swift, Multiplexi Twinstart 2, Blizzard, Funjet, Cularis, PVC toru ja Easyglider PRO ristand ning FPV kola koos EagleTree OSD ja träkkimisega.

Pole olemas lolle küsimusi, probleem on selgitajas..
Post Reply