Soomes ka klubimaks 2008 aastaks - 65 eurot klubi

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
Post Reply
ints
Posts: 621
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:49
Contact:

Soomes ka klubimaks 2008 aastaks - 65 eurot klubi

Post by ints »

Seoses kasvavate kuludega ja vajadusega esindada Soome mudelliste Euroopa taseme koosolekutel/otsustamistel kehtestas SIL Soomes klubidele aastamaksu - 65 eurot. Mh. tagab see klubile 3 osapoole kindlustuse, abiliste kindlustamise õnnetusjuhtumite vastu talgute korraldamisel ja klubile hääletusõiguse juhatuse koosolekutel. Võimas. Jõuaks meie ka kunagi niikaugele...

Samas tundub, et üksikisiku osamaks on samasse suurusjärku jõudnud. Tõsi, arvestades sellega kaasnevat supervinget kindlustust on too isegi sellisena supervinge. 1000 krooni eest täiskindlustus, sh. 3 osapoole kindlustus aastaks, mis sisaldab ka õnnetusjuhtumite kindlustamist teel lennutama ja tagasi... Abix.

Umbes poole väiksem kuni samasuur osa läheb ka klubi aastamksuks...

Heko listis olnud originaalteade:
Hallitus sai valtuudet toimeenpanpanna maksu vuodelle 2008. Maksu tulee olemaan jäsenmaksun suuruinen, 60-65euroa, joka oikeuttaa seuraaviin palveluihin

- kerhon jäsenlaskutustyön, postittamisen jne. tekeminen liiton toimistolta,
- talkootyön vastuuvakuutus, tapaturmavakuutus myös kerhon ulkopuolisille,
- kerhojen kolmanen osapuolen vastuuvakuutus. Jos kerho katsotaan aiheuttajaksi,
- kramex ja teostomaksut yleisötilaisuuksissa,
- äänestysoikeus liiton vuosikokouksessa, suuremmat päätökset, SIL hallitus jne.

Varsin omituisia perusteluita, kun jäsenmaksujen korotukset on aikaisemmin jo perusteltu kertaalleen noista palveluista.
Terv,
I.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Väga mõistlik. Kindlustus on tähtis, eriti hinnataks seda peale mingit õnnetustjuhtumit.

Kui kellelgi on kindlustus-seltsides tutvusi, võiks ehk juba tänagi seda asja vaikselt uurida. Huvilisi oleks üle Eest ehk ~100 (väga optimistlik prognoos). 500kr aastas teeks 50 tuhat ja selle nimel keegi ehk isegi viitsiks end liigutada :!:

Esimene samm oleks siiski kõigi aktiivsete või vähem aktiivsete mudelistide klubidesse saamine... FunFly klubiga hetkel liitumine täiesti tasuta ja ka aastamaksu pole.

Omalt poolt koostan mingi info, kuidas klubiga liituda, mida selleks vaja on ning tõsisematele lenduritele ka FAI litsentis hankimise korra.

Kõige rohkem oleks aga vaja klubiruume Tallinnasse - siin on igasugu klubiline tegevus teiste Eesti suurte linnadega võrreldes minuteada kõige tagasihoidlikum.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Kindlustuse teemat on edasi-tagasi veeretatud aastakoosolekutel ja kevadistel Tartu seminaridel juba aastaid, tulemust pole.

Ükski kindlustusfirma polevat nii spetsiifilisest klientuurist eriti huvitatud, võibolla oleks abi vastavast seadusest vms mis teeks mudeli kindlustuse kohustuslikuks nagu see on mujal euroopas.
Kristoka
Posts: 328
Joined: Fri Nov 03, 2006 17:53
Location: Tallinn

Post by Kristoka »

Üks loll küsimus,kas see kindlustamine on nii et ma maksan ära ja kui platis peal lendan kellegi autosse ,siis ise ei pea kahju eest maksma(va lennuk)?
Kristo
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

nii ta on jah
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Saksamaal on Deutscher Modellfliegerverband eV (DMFV) ühe suure katusorganisatsioonina, kelle alla kuuluvad ka paljud klubid.
Kindlustuse seisukohast kaks taset:
1. kindlustuskate klubi lennuplatsil lennates
2. kindlustuskate väljaspool registreeritud klubiplatsi, ehk juhuslikul platsisl.
Esimesel juhul on kindlustus makse ka klubi liikmemaksu sees ja päris minimaalne suurus iga üksikisiku, klubi liikme jaoks.
Teise juhu jaoks tuleb osta lisaks selleks tarbeks kindlustus, mis kehtib pea köikjal maailmas ja maksab ca 30 EUR ja kindlustuskate on kusagil 4 milEUR kandis.
Köik toimib hästi, kuivörd on seadusandlusega reguleeritud ja kohustuslik.
Arvan ka, et enne, kui seadusandluses vastavat sätet kohustusliku kindlustuse osas pole, ei tunne kindlustusseltsid sellise uudse ja väikesemahulise riskigrupi vastu mingit huvi.
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

Olles korra üht Eesti seadusega ettenähtud eksootilist vastutuskindlustust hankinud pean nentima, et kindlustusfirmasid ei morjenda see kohustuslikkus mitte üks teps. Täiesti vabalt võib juhtuda, et tegu jääbki tegemata kuna keegi lihtsalt ei müü sulle kindlustust. Seadus kohustab sind ja mitte kindlustusfirmasid.

Kui seda asja tõsiselt teha tahta, siis tuleks ette valmistada infopakett, mis annab ülevaate senijuhtunud õnnetustest ja nende tagajärgedest. See on esimene asi mida kindlustus küsib. See Ungari õnnetus eelmisel aastal oli selles mõttes väga kahetsusväärne, et rikkus seni küllaltki kena olnud pildi ära.

Ja siis peab selge olema mida me kindlustada tahame - ainult kindlad lennuplatsid (ja millised on tingimused neile), kindlustatute käitumine (Priidu kokkukirjutatav turvajuhend sobib siia hästi - ei lenda purjuspäi, jne).

Ja võiks lennutajate seas ka eeluuringu läbi viia, et oleks selge mis rahast ja inimeste arvust jutt käib. Näited muudest riikidest äkki abiks - soomlastelt võiks uurida, millist kindlustusseltsi nemad kasutavad (mitmed Eesti kindlustused on Soome omade filiaalid) ja mis on nede tingimused. Hmm. Ja mingi keha peab selle taga ka olema - ELF? Mudellennu ühendus?

Arne
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

arne wrote:Täiesti vabalt võib juhtuda, et tegu jääbki tegemata kuna keegi lihtsalt ei müü sulle kindlustust. Seadus kohustab sind ja mitte kindlustusfirmasid.

Seda küll, kuid samas võib ka loota, et nende firmade puhul on ahnus küllaltki edasiviiv jõud.
Kui emafirmal miskitsugune teenuspakett olemas, siis ei tohiks juurutamine ja esmane analüüs nende jaoks väga kalliks minna. Samas vaid ühe "napaka" pärast nad keski seda ei viitsiks teha.


arne wrote:See on esimene asi mida kindlustus küsib. See Ungari õnnetus eelmisel aastal oli selles mõttes väga kahetsusväärne, et rikkus seni küllaltki kena olnud pildi ära.
Sa seda 2 hukkunuga mõtled? Kiire otsing (sorry, ei ole väga palju aega) võrgus mulle küll mulje jättis, et seal piloodile kohe mitte miskit nõuet esitada ei saanud. (Mudel crachis failsafes, kuna kanali kaaperdas kohalik raadiojaam ?!?)

arne wrote: Ja siis peab selge olema mida me kindlustada tahame - ainult kindlad lennuplatsid (ja millised on tingimused neile), kindlustatute käitumine (Priidu kokkukirjutatav turvajuhend sobib siia hästi - ei lenda purjuspäi, jne).
Purjus ja magamata - nende nõuete peale tulevad kindlustusfirmad ise kah ;)

Eri tasemete kohta kardan, et siingi tuleks vähemalt 2 erinevat taset sisse viia
* registreeritud lennuklubi territoorium - suht eemal erinevatest kahjustuskartlikest objektidest, samuti ilmselt kohalikud harjunud "silmad kuklas ringi käima"
* "Kõikjal" - arvestada tuleb suht suure ohuallikate kontsentratsiooniga. Kunagised, tõsi, teise ala, kogemused näitavad, et eraldatud platsil toimuv huvitav tegevus ajab kohale igatsugu karvaseid ja sulelisi (vaatamata eraldatud territoorjumist ja ka "turva-kandilisest").
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

cuprum wrote:
arne wrote:See on esimene asi mida kindlustus küsib. See Ungari õnnetus eelmisel aastal oli selles mõttes väga kahetsusväärne, et rikkus seni küllaltki kena olnud pildi ära.
Sa seda 2 hukkunuga mõtled? Kiire otsing (sorry, ei ole väga palju aega) võrgus mulle küll mulje jättis, et seal piloodile kohe mitte miskit nõuet esitada ei saanud. (Mudel crachis failsafes, kuna kanali kaaperdas kohalik raadiojaam ?!?)
Jah, sedasama. Kindlustuse jaoks pole vahet kes konkreetsel juhul süüdi oli. Nende järeldus on "mudellennukid tapavad inimesi". Samahästi oleks see tüüp süüdi võinud olla ja kindlustus oleks pidanud maksma.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

arne wrote:
Jah, sedasama. Kindlustuse jaoks pole vahet kes konkreetsel juhul süüdi oli. Nende järeldus on "mudellennukid tapavad inimesi". Samahästi oleks see tüüp süüdi võinud olla ja kindlustus oleks pidanud maksma.
Kisub OT-ks kätte ära, kuid IMHO kindlustust muu ei huvitagi, kui nende maksmise statistika. Kuna konkreetsel juhtumil kindlustusel ei tulnud miskit maksta, siis statistikas see nende jaoks positiivne oli (kindlustusvõtja maksis)

Aga tegelikult, kas kellelgi on kindlustustes "käppa sees"?

Lisandunud 28 märts:

Krm, selgub, et mu oma kunagine kolleeg ja praegune trennikaaslane istub IF-i juhatuses :shock: Egas midagi, võtame pihile ....
User avatar
laurinko
Posts: 96
Joined: Mon Aug 15, 2005 12:38
Location: Helsinki/Tallinn
Contact:

SIL asi

Post by laurinko »

Küsisin eelmisel nädalal Silist kas eesti lenduril oleks võimalik SIL liigmeks saada. Kahjuks ei. Peab olla soomesse sissekirjutatud või soome kodanik.
Meil on ka yks viis kindlustus saada. Kodukindlustusse leppingule punkt sisse saada ,ett vastutab ka lennumudelismi kahjude eest.

Lauri
Post Reply