FMS vanem Bf-109 1/12 õhuvõitluse mudelina
FMS vanem Bf-109 1/12 õhuvõitluse mudelina
Esmalend tehtud ja viis järgnevat ka. Lennuki manööverdusvõimega olen rahul, aga kiirus tundus nitrokatega võrreldes natuke väike. Mudeliks on siis modifitseeritud vanem FMS Bf-109. Antud lennuki üks pluss on minu arvates võimalus väikeste ümberehitustega teha välimuselt E, F, G või K variant.
Tootjapoolne värviskeem sarnaneb järgmisele:
Lennuk: Bf-109 G2
Üksus: 8./Jagdgeschwader 77
Seerianumber: 6 (W.Nr.10639)
Piloot: Lt. Heinz Ludeman. Bir-el-Arca, Libya, November 26th, 1942.
Mootor ja regu on tehase omad. Propeller on Robbe APC 8x6 ja akudeks 2100mAh 3S 20C ning 15C LiPod. Kiiruse suurendamise eesmärgil tahan 7x6 proppi proovida. Lennukaal on praegu 547g ehk see kuulub 0.10 mootori klassi. 7min vedas 8m pikkuse lindiga välja.
Töö jätkub. Lisada on veel vaja spinner ja mõned G2 variandile omased kosmeetilised detailid. Võibolla võtan hoopis aerodünaamika parandamiseks mõningaid jubinaid ära, praegu oli lennu ajal kuulda suht tugevat vilinat. Hetkel üritan ka teise samasuguse lennuki võistlusteks valmis saada.
Veel pilte: https://picasaweb.google.com/1048798391 ... 2RcCombat#
Tootjapoolne värviskeem sarnaneb järgmisele:
Lennuk: Bf-109 G2
Üksus: 8./Jagdgeschwader 77
Seerianumber: 6 (W.Nr.10639)
Piloot: Lt. Heinz Ludeman. Bir-el-Arca, Libya, November 26th, 1942.
Mootor ja regu on tehase omad. Propeller on Robbe APC 8x6 ja akudeks 2100mAh 3S 20C ning 15C LiPod. Kiiruse suurendamise eesmärgil tahan 7x6 proppi proovida. Lennukaal on praegu 547g ehk see kuulub 0.10 mootori klassi. 7min vedas 8m pikkuse lindiga välja.
Töö jätkub. Lisada on veel vaja spinner ja mõned G2 variandile omased kosmeetilised detailid. Võibolla võtan hoopis aerodünaamika parandamiseks mõningaid jubinaid ära, praegu oli lennu ajal kuulda suht tugevat vilinat. Hetkel üritan ka teise samasuguse lennuki võistlusteks valmis saada.
Veel pilte: https://picasaweb.google.com/1048798391 ... 2RcCombat#
Last edited by tikka on Sat Dec 15, 2012 21:55, edited 1 time in total.
kui sa ajad koopia täpsust taga (mis on ainuõige) siis pane ikka kolme labaga prop.. värvi küljel olev kogur. ( pealt poolt polnud kunagi RLM 65,76 (loodan, et ei eksi värvis. pole kaua värvinud lennukeid) näha) ja antenn koos kaabliga annaks palju juurde. ja kuulipritsid vähemalt mustaks markeriga. ära unusta risti taha
Tegemist on ikka õhuvõitluse mudeliga, mitte täpse koopialennukiga. Ma üritan leida tasakaalu mudeli lennuomaduste ja välimuse vahel, seetõttu jääb kolmelabaline propeller ära. Õhukoguri värvimine ja muud pisidetailid on tulekul, aga praegu tahan kaks mudelit pühapäevaks vähemalt võistlusreeglitele vastavasse seisukorda saada. Õhukoguri otsustasin külge jätta, sest see on +/- 2cm piirimail ning minu arvates lisab olulist juurde mudeli välimusse. Mis puutub haakristi, siis ma paneks selle sappa, aga see ei pruugi kõigile meeldida, eks vaatab.
Antenn koos kaabliga segab mudeli starti, sest kasutan altkäeviset. Esialgu jätan selle tegemata, sest olen näinud ACES Bf-109 lennukeid ilma antennita. Kui vaja teen kasvõi võistluspäeval juurde.
Võimalus näha erinevaid sõjalinde on üks põhjus, mis mind õhuvõitluse poole tõmbab. Raitsi La-7, FW-190 ja Ki-61 on siiani ühed minu lemmikud. Kui osalejad kasutaks vähem sõjalennukeid meenutavaid mudeleid, ei oleks ma rc combatist nii huvitatud.
Antenn koos kaabliga segab mudeli starti, sest kasutan altkäeviset. Esialgu jätan selle tegemata, sest olen näinud ACES Bf-109 lennukeid ilma antennita. Kui vaja teen kasvõi võistluspäeval juurde.
Võimalus näha erinevaid sõjalinde on üks põhjus, mis mind õhuvõitluse poole tõmbab. Raitsi La-7, FW-190 ja Ki-61 on siiani ühed minu lemmikud. Kui osalejad kasutaks vähem sõjalennukeid meenutavaid mudeleid, ei oleks ma rc combatist nii huvitatud.
Enda lennukid tellisin HK Saksamaa laost, sest odavamat kohta ei leidnud. Võtsin kaks tükki korraga, nii tuli ühe hind odavam. Netipood schottenecke.de müüb ka FMS mudeleid ja nende varuosasid.
Bf-109 F-4 Trop on ka peaaegu valmis. Värviskeemiks on hübriid Hans-Joachim Marseille erinevatest lennukitest.
https://picasaweb.google.com/1048798391 ... 2662825042
Bf-109 F-4 Trop on ka peaaegu valmis. Värviskeemiks on hübriid Hans-Joachim Marseille erinevatest lennukitest.
https://picasaweb.google.com/1048798391 ... 2662825042
Esimene võistlus selja taga ja aeg muljeid jagada. 12m pikkuse lindiga jäi mudel aeglaseks, aga hea manööverdusvõime säilis. Elektrikatega oli lihrsam, aga kiiremaid nitromootoriga mudeleid sai püüda ainult kõrgemalt alla kihutades. Tundub, et see mudel ei ole ARF versioonis õhuvõitluseks kõige sobivam, aga väikeste ümberehitustega on seda võimalik teha palju paremaks. Võib olla on siis juba mõtekam muretseda omale õige combati mudel. Ise lisasin terve tiiva ulatuse pikkuse v-kujulise süsiniktala ja see oli hea otsus.
Võistlustel tuli startida taganttuulega ja ühe lennuki suutsin lennu alguses ära lõhkuda. Kere läks pooleks, aga seda on lihtne parandada. Teise mudeliga toimus mul kaks kokkupõrget õhus. Esimese korraga tekkis täke tiiva esiserva ja magnetiga kinnitatud kabiin kadus jäädavalt kõrge heina sisse, aga lennuk pidas tuuri lõpuni vastu. Teine kokkupõrge ühe eesmärgipäraselt ehitatud õhuvõitluse mudeliga oli laastavam. Vastane lendas edasi, aga Bf-109 pudenes nelja tükina alla. Leidsin üles kõik peale ninaosa, mis kadus koos mootori, regulaatori, aku ja vastuvõtjaga (õnneks odav HK kaup). Tõenäoliselt oleks saanud ka selle mudeli suurema vaevata lennukorda seada, aga tervet ninaosa on juba keerulisem taastada. Mis on loo moraal? Tuleb lennata lähemal, sest siis leiab jupid üles.
Esimeseks õhuvõitluse mudeliks kõlbab küll ning järgmise aasta lahingurivis on see mul kindlasti. Kui keegi otsib endale esimest sõjalindu, siis soovitan soojalt. Võistlustel kaotatakse suht palju punkte tehniliste viperuste pärast ja töökindel elektrikas on alati hea varulennuk.
Võistlustel tuli startida taganttuulega ja ühe lennuki suutsin lennu alguses ära lõhkuda. Kere läks pooleks, aga seda on lihtne parandada. Teise mudeliga toimus mul kaks kokkupõrget õhus. Esimese korraga tekkis täke tiiva esiserva ja magnetiga kinnitatud kabiin kadus jäädavalt kõrge heina sisse, aga lennuk pidas tuuri lõpuni vastu. Teine kokkupõrge ühe eesmärgipäraselt ehitatud õhuvõitluse mudeliga oli laastavam. Vastane lendas edasi, aga Bf-109 pudenes nelja tükina alla. Leidsin üles kõik peale ninaosa, mis kadus koos mootori, regulaatori, aku ja vastuvõtjaga (õnneks odav HK kaup). Tõenäoliselt oleks saanud ka selle mudeli suurema vaevata lennukorda seada, aga tervet ninaosa on juba keerulisem taastada. Mis on loo moraal? Tuleb lennata lähemal, sest siis leiab jupid üles.
Esimeseks õhuvõitluse mudeliks kõlbab küll ning järgmise aasta lahingurivis on see mul kindlasti. Kui keegi otsib endale esimest sõjalindu, siis soovitan soojalt. Võistlustel kaotatakse suht palju punkte tehniliste viperuste pärast ja töökindel elektrikas on alati hea varulennuk.
Kui nende meeste tehnoloogiaid veidi üle võtta, peaks kiirust saama küll
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... 2011/page6
Elektrimootor on sama kaalu juures kolbmootorist tegelikult igati üle. Ainult "kütuse" kaalu ja energia suhe on hullem. 5 minuti jooksul ei ole see siiski probleem.
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... 2011/page6
Elektrimootor on sama kaalu juures kolbmootorist tegelikult igati üle. Ainult "kütuse" kaalu ja energia suhe on hullem. 5 minuti jooksul ei ole see siiski probleem.
Kahjuks peab õhus püsima 7 minutit ,see ei anna erilist eelist elektrikale.Aku peab piisava võimsuse saavutamiseks olema 33oo mah, mis kaalub juba 260 g kanti. Eelis on eelkõige startimise kiiruses ja töökindluses. Mudel ise tuleb u. 150 g raskem kui sama klassi nitrokas ,pidades silmas just 2,5 kuubikulist mootorit .
Saaks rehkendada kuluvas kütuses sisalduva energia ja sellest vajaliku sama energiaga aku massi.
Päris põnev, kas see tõestaks Raitsi väidet
Otsimisel leidsin selle:
Electric vs. Petrol
• Energy content of petrol = 45 MJ/kg = 12.5 kWhr/kg of which ~30%
can be turned into power = 3.7 kWhr/kg
• 4-stroke petrol aero-engine power rating ~ 1HP/kg = 0.75 kW/kg
• High-tech. electric motors have an efficiency of ~90% and a power
rating of 6 kW/kg
• LiPo cell storage capacity is ~ 0.15 kWhr/kg (1/25 of net petrol)
Kas nagu F1-s tankimas - uut akut panemas ei tohi käia?
Päris põnev, kas see tõestaks Raitsi väidet
Otsimisel leidsin selle:
Electric vs. Petrol
• Energy content of petrol = 45 MJ/kg = 12.5 kWhr/kg of which ~30%
can be turned into power = 3.7 kWhr/kg
• 4-stroke petrol aero-engine power rating ~ 1HP/kg = 0.75 kW/kg
• High-tech. electric motors have an efficiency of ~90% and a power
rating of 6 kW/kg
• LiPo cell storage capacity is ~ 0.15 kWhr/kg (1/25 of net petrol)
Kas nagu F1-s tankimas - uut akut panemas ei tohi käia?
Rehkendada võib igasuguseid asju, aga praktika tõestab Raitsi väidet. Nitroka puhul on jõuallika mass koondunud rohkem mudeli esiossa ja see teeb sama tugevuse juures lennuki kergemaks (rääkides muidugi laiatarbe komponentidest).
Õhuvõitluses on omad reeglid ja tehnilised piirangud ja nende järgi peaks nitrokad olema võimsamad ning kiiremad, aga elektrilennukid manööverdusvõimelisemad. Reeglite puudusi ja auke võib igat moodi ära kasutada, aga see ei tohiks olla eesmärk. Tuuri ajal aku vahetamine tundub suht kahtlane, sest palju põnevat lennutamist läheb kaotsi.
Bf-109 soetamise mõte oli selle mudeli katsetamine õhuvõitluseks, sest tegemist on ühe odavama ARF mudeliga, mis vastab täielikult rc combati reeglitele. Tavaliselt saab õhuvõitluseks ehitatud lennuki kit versioonis umbes sama hinnaga. Selles alateemas tahan inimestele jagada oma kogemusi antud mudeli suhtes.
Õhuvõitluses on omad reeglid ja tehnilised piirangud ja nende järgi peaks nitrokad olema võimsamad ning kiiremad, aga elektrilennukid manööverdusvõimelisemad. Reeglite puudusi ja auke võib igat moodi ära kasutada, aga see ei tohiks olla eesmärk. Tuuri ajal aku vahetamine tundub suht kahtlane, sest palju põnevat lennutamist läheb kaotsi.
Bf-109 soetamise mõte oli selle mudeli katsetamine õhuvõitluseks, sest tegemist on ühe odavama ARF mudeliga, mis vastab täielikult rc combati reeglitele. Tavaliselt saab õhuvõitluseks ehitatud lennuki kit versioonis umbes sama hinnaga. Selles alateemas tahan inimestele jagada oma kogemusi antud mudeli suhtes.
Nulli saab siiski tühja akuga enneaegselt maanduma tulles. Tehnilise probleemi tõttu nulli ei saa, aga peab olema valmis kohtunikule tõestama maandumise põhjust. See nõue tundub mulle suht mõistlik, sest siis on õhus rohkem osalejaid.Kuno wrote:Minu mäletamist mööda on elektrilennukid vähe "diskrimineeritud" - kui 7 minutit üleval ei püsi,siis on lennuaja punktiude eest ette nähtud "0"
Mis puudutab võimsuse kasutamist, siis vahelduvalt gaasiga mängimine tundub liiga riskantne. Natuke liiale minnes saab enneagse maandumise eest null punkti või peab lõpus madala gaasiga vaikselt ringi hõljuma. Viimasel juhul oleksid teised ümber nagu herilased. Aga see on minu arvamus.
Tegin mõned maapealsed mõõtmised Hiina APC 7x6 analoogiga ja pöörded läksid üle 12600rpm-i. Lubatud limiit kuuese sammu propile on 12000rpm. Aku oli värskelt laetud 2200mAh 3S 20C ja mootor oli tehase 1300kv outrunner.Kiiruse suurendamise eesmärgil tahan 7x6 proppi proovida.
Hiina APC 8x6 ja Aeronaut CAM Carbon 8x6 klappiv propp koos 4cm kesktükiga vastavad piirangutele.
APC:
n: 10380max rpm
Imax: 18,03A
Umin: 11,41Vm
Nmax: 210,9W
Aeronaut:
n: 11400max rpm
Imax: 16,24A
Umin: 11,38Vm
Nmax: 190,9W
Idee lennuki kasutamiseks sain Saksa foorumist: http://www.rc-network.de/forum/showthre ... -aus-China. Teisel lehel on ka video. Teemas näeb päris palju pilte lennuki modifitseerimisest, kokkupõrgete tagajärgedest ja parandamisest.
Last edited by tikka on Mon Mar 04, 2013 21:36, edited 1 time in total.
-
- Posts: 347
- Joined: Tue Feb 08, 2011 21:52
focke-wulf 190а 1/12
motor http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=18225
Prop size: 10x5, 10x6
2200mah 3s 20c = 9min.
Wing span: 917mm
927 gramm
video- http://www.youtube.com/watch?v=mpZr_enPUrM
motor http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=18225
Prop size: 10x5, 10x6
2200mah 3s 20c = 9min.
Wing span: 917mm
927 gramm
video- http://www.youtube.com/watch?v=mpZr_enPUrM
Andres-Andrei
Igaks juhuks mainin ära, et võistlusreeglite järgi on selle klassi lennuki maksimaalne propi diameeter 9 tolli, aga tõenäoliselt sa juba tead seda.andresures wrote:Prop size: 10x5, 10x6
Kas ehitasid ise või ostid kuskilt? Mõnda lähemalt tehtud pilti oleks ka päris huvitav vaadata. Ootan juba põnevusega, mida kõike võib uuel hooajal platsil näha.
-
- Posts: 347
- Joined: Tue Feb 08, 2011 21:52
-
- Posts: 347
- Joined: Tue Feb 08, 2011 21:52
-
- Posts: 347
- Joined: Tue Feb 08, 2011 21:52
Uus hooaeg on lähenemas ja mis seal muud, kui tuleb hakata vastase moraali langetama.
Talvel sai vähe nokitsetud, lisaks uuele kabiinile on ka piloodil nüüd rohkem kõrbe teemasse minev vorm seljas.
Autentsust taga ei ajanud, kasutasin juba olemasolevaid Humbroli, Revelli ja Model Masteri värve. Mõned neist olid üle 10 aasta kasutamata seisnud, aga toimisid. Ülejäänud ümberehitustest panen kunagi hiljem pildid üles.
Pildid limonaadipudelist tehtud kabiinidest (vasakul all nurgas on originaal):
Vorm kabiinide tegemiseks.
Talvel sai vähe nokitsetud, lisaks uuele kabiinile on ka piloodil nüüd rohkem kõrbe teemasse minev vorm seljas.
Autentsust taga ei ajanud, kasutasin juba olemasolevaid Humbroli, Revelli ja Model Masteri värve. Mõned neist olid üle 10 aasta kasutamata seisnud, aga toimisid. Ülejäänud ümberehitustest panen kunagi hiljem pildid üles.
Pildid limonaadipudelist tehtud kabiinidest (vasakul all nurgas on originaal):
Vorm kabiinide tegemiseks.
Last edited by tikka on Wed Aug 20, 2014 21:42, edited 2 times in total.
Ärkasin ka talveunest üles ja tegin täna esimesed katselennud eelmine aasta tükkideks lennanud Messeriga. Kere on lennukil uus. Järgnevalt siis ümberehitustest:
Edasise kallite komponentide kadumise ärahoidmiseks uuristasin mõlemale poole kere külgedele käsifreesiga vaod, kuhu liimisin PU liimiga 2x2mm süsinikust nelikanttorud.
Installeerisin veel kabiini luku, sest magnet osutus liiga nõrgaks. Metallist varras istub väga hästi tõukuri välimise torujupi sisse. Ennem lendas kabiin mõnikord ära stardis ja tagurpidi sõlme tegemisel. Serode vahetamise lihtsustamiseks liimisin kere sisse 3mm vineerist tehtud raami.
Odava mootori otsingul otsustasin proovida seda 1550kv varianti: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html. Mootori kinnitus on identne originaaliga ja sellel on ka samad puudused (peenike 3mm võll jms). Pildiga võrreldes, on mootori välimus natuke teine. Regulaatroiks on Turnigy Plush 25A ja mudelit veab edasi Aeronaut 8x5 klappiv prop koos 40mm kesktükiga. Maandumine peaks nüüd rohkem säästma labasid ja mootori kinnitust. Uus mootor on eelmisest natuke pikem ja seega kavatsen teha uue kapoti. Plastpudelist odavamate varuosade tegemisega juba eksperimenteerisin uue kabiini näol. Ümberehituste järgne lennukaal on 573g.
Loomulikult pidi tahhomeetri patarei talve jooksul tühjaks saama, aga vattmeeter näitas maa peal 3S 20C 2200mAh akuga järgmist:
I: ca 26Ap
Umin: ca 10,5Vm
N: ca 273Wp
Võrdluseks üks vanem katsetus 3S 40C 2200mAh akuga:
n: ca12540max rpm (langes kiiresti 12150 rpm peale)
I: 25,1Ap
Umin: 10,67Vm
N: 276,6Wp
Ei ole rahul väikeste pöörete ega suure voolutarbega. ESC ja mootor töötavad suht maksimumi peal. Vaatamata suuremale kaalule olid lennuomadused väga head, eriti vertikaalmanöövrite osas. Kiiruse kohta ei oska öelda, sest polnud millegagi võrrelda. Testlennud tegin lindita ja aja piirasin taimeriga 5min pikkuseks. Pärast täisgaasiga kihutamist ja mõni tund seismist oli LiPo pinge koormuseta 11,31V. Järgnev laadimine näitas, et 5min jooksul võtsin välja ca 1545mAh. Keskmine voolutarve peaks olema seega seega 18,54A. 7min sama tarbe juures tähendaks ca 2163mAh ilma lindita, mida on selgelt liiga palju. Gaasiga mängimine venitaks 7min täis, aga võistluste aeg on oht sellega üle pingutada. Kui kõik läheb hästi, saan aprillis võistlusel järele proovida.
Väiksemad detailid on veel puudu, aga värviskeemi eeskuju: http://img.wp.scn.ru/camms/ar/231/pics/2_51.jpg
Edasise kallite komponentide kadumise ärahoidmiseks uuristasin mõlemale poole kere külgedele käsifreesiga vaod, kuhu liimisin PU liimiga 2x2mm süsinikust nelikanttorud.
Installeerisin veel kabiini luku, sest magnet osutus liiga nõrgaks. Metallist varras istub väga hästi tõukuri välimise torujupi sisse. Ennem lendas kabiin mõnikord ära stardis ja tagurpidi sõlme tegemisel. Serode vahetamise lihtsustamiseks liimisin kere sisse 3mm vineerist tehtud raami.
Odava mootori otsingul otsustasin proovida seda 1550kv varianti: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html. Mootori kinnitus on identne originaaliga ja sellel on ka samad puudused (peenike 3mm võll jms). Pildiga võrreldes, on mootori välimus natuke teine. Regulaatroiks on Turnigy Plush 25A ja mudelit veab edasi Aeronaut 8x5 klappiv prop koos 40mm kesktükiga. Maandumine peaks nüüd rohkem säästma labasid ja mootori kinnitust. Uus mootor on eelmisest natuke pikem ja seega kavatsen teha uue kapoti. Plastpudelist odavamate varuosade tegemisega juba eksperimenteerisin uue kabiini näol. Ümberehituste järgne lennukaal on 573g.
Loomulikult pidi tahhomeetri patarei talve jooksul tühjaks saama, aga vattmeeter näitas maa peal 3S 20C 2200mAh akuga järgmist:
I: ca 26Ap
Umin: ca 10,5Vm
N: ca 273Wp
Võrdluseks üks vanem katsetus 3S 40C 2200mAh akuga:
n: ca12540max rpm (langes kiiresti 12150 rpm peale)
I: 25,1Ap
Umin: 10,67Vm
N: 276,6Wp
Ei ole rahul väikeste pöörete ega suure voolutarbega. ESC ja mootor töötavad suht maksimumi peal. Vaatamata suuremale kaalule olid lennuomadused väga head, eriti vertikaalmanöövrite osas. Kiiruse kohta ei oska öelda, sest polnud millegagi võrrelda. Testlennud tegin lindita ja aja piirasin taimeriga 5min pikkuseks. Pärast täisgaasiga kihutamist ja mõni tund seismist oli LiPo pinge koormuseta 11,31V. Järgnev laadimine näitas, et 5min jooksul võtsin välja ca 1545mAh. Keskmine voolutarve peaks olema seega seega 18,54A. 7min sama tarbe juures tähendaks ca 2163mAh ilma lindita, mida on selgelt liiga palju. Gaasiga mängimine venitaks 7min täis, aga võistluste aeg on oht sellega üle pingutada. Kui kõik läheb hästi, saan aprillis võistlusel järele proovida.
Väiksemad detailid on veel puudu, aga värviskeemi eeskuju: http://img.wp.scn.ru/camms/ar/231/pics/2_51.jpg
Mõned pildid PET mootori kapoti vormist. Kasutan mudelitel erinevaid mootoreid, kesktükke ja spinnereid ning originaalkapott näeb väiksemate spinneritega suht imelik välja. Sujuvama ülemineku tekitamiseks on vormil vahetatavad balsast esiosad. Esimesed kuumutasin tulemasina leegi kohal, aga kuuma õhu puhur annaks tõenäoliselt parema tulemuse.
Pruun kapott on originaal 50mm spinnerile. Minu omad vasakult paremale on 50, 2x40 ja 35mm spinneritele.
Veel pilte:https://picasaweb.google.com/1048798391 ... 2RcCombat#. Keermelatt on M5 suurus.
Pruun kapott on originaal 50mm spinnerile. Minu omad vasakult paremale on 50, 2x40 ja 35mm spinneritele.
Veel pilte:https://picasaweb.google.com/1048798391 ... 2RcCombat#. Keermelatt on M5 suurus.