HobbyKinga mootorid FC 28-22 1200kv

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

HobbyKinga mootorid FC 28-22 1200kv

Post by Oehh »

Tellisin multikopterile 5 sellist mootorit:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 200kv.html

Ühe siis nagu tagavaraks.

Lähemal vaatlusel on kõigil mootoritel mähised väga lohakalt mähitud ja kohati pealmised keerud lahti- lõdvalt mähitud.
Image

Ühel mootoril suisa naljakas spiraalis aas mähise peal :roll:
ImageImageImage

Kas see on normaalne või on see viimane partii ainult sellised???

Ja mis teha selle "lisaspiraalkeeruga" mootoriga ??
Harutada lahti ja uuesti mähkida?

Või peaks kõik mootorid uuesti mähkima?
Ja üritada pöördeid alla saada - mingi 10% peenem traat ja rohkem keerde mähkida?

Mu sisetunne oli kogu aeg nende mootorite suhtes umbusaldav.
Oleks ikka võinud ikka need kallimad mootorid võtta:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=18967
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Mina olen kasutanud 28-12 mootoreid, need küll kõik ok seni maani. Ja selliseid "sabasid" pole ka näinud mähise peal.
Selle aasaga mähise peaks küll ümber mähkima. Suurema võimsuse juures hakkavad lahtised keerud vibreerima ja kulutavad lõpuks lakikihi maha, seega peaks mähised lakiga kinnitama. Mis selle aasaga mootori täisvõimsusel juhtuda võib, ma ette ei kujuta ja näha ka vist ei tahaks :shock:

Igatahes saada pretensioon Hobikingale. Kaupa pole mõtet tagasi saata, sest postikulu maksad ise. Loodetavasti võtavad su info teadmiseks ja ehk leiavad ka selle vaimuhaige liinitöölise üles.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
aretaja
Posts: 280
Joined: Mon Sep 14, 2009 19:31

Post by aretaja »

multikopteril on asi muidugi vastutusrikkam kui lennukil, aga põhimõtteliselt kui see aas lihtsalt sinna kahe mähise vahele toppida ja lakiga kinnitada, ei tohiks suurt midagi juhtuda. Ümber saad alati ju mähkida. Lohakas töö igatahes. Endalgi neid samu mootoreid mitu tükki ja sellist jama pole ühelgi. Sellest jutust ei saa eriti aru, et peenema traadiga saad mootori pöördeid muuta, vms. Pöörded paneb siiski regu mähiste omavahelise timinguga paika. Või mõtlesid selle all midagi muud.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

aretaja wrote:Sellest jutust ei saa eriti aru, et peenema traadiga saad mootori pöördeid muuta, vms. Pöörded paneb siiski regu mähiste omavahelise timinguga paika. Või mõtlesid selle all midagi muud.
Ega ma seda mähisete teooriat koolis hästi ei viitsinud õppida aga sama kesta sees on nii 1200kv kui mingi 1534kv mootor ja erinevus peaks olema just mähise keerdude arvus ja traadi jämeduses.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Hakkasin õhtul seda "boonuskeeruga" mootori mähist lahti keerutama ja tuvastasin, et see "boonus" tundub olema kõige viimane-pealmine keerd.
Seega ei viitsi aega raisata ja punusin ta sinna tagasi kust ta ära oli karanud.

Nüüd järgmine idee oleks mähised lihtsalt mingi liimiga fikseerida.
Kas CA liim võib mähise laki üles sulatada?
CA liim oleks hea-mugav-vedel sinna peale ja vahele tilgutada
... ja olekski TEHTUD. :)
k3rpzor
Posts: 70
Joined: Mon Feb 13, 2012 18:26
Location: Hiiumaa

Epo

Post by k3rpzor »

Epoga võib vabalt liimida. Sellist tüüpi mootoritel soovitataksegi juhtme koht epoga ära tugevdada. Muidu võivad sealt traadid ära murduda, kui juhe liiga palju liigub.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Oehh wrote:Nüüd järgmine idee oleks mähised lihtsalt mingi liimiga fikseerida.
Kas CA liim võib mähise laki üles sulatada?
CA liim oleks hea-mugav-vedel sinna peale ja vahele tilgutada
... ja olekski TEHTUD. :)
CA liim pole vist hea mõte, kõige parem on polüuretaanlakk, vene ajal sai ka nitrolakki kasutatud.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

trebla wrote:CA liim pole vist hea mõte, ...
Kas kellegil on mingeid tõendeid (kogemusi), et CA kahjustaks mähisetraadi lakki?

Ise arvan, et riskin algatuseks selle "boonuskeeruga" mootori CA-ga "läbi immutada" - eks annan teada kuidas õnnestus (või ebaõnnestus).
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Mähise laki kahjustamist CA poolt ma ei karda aga kogemused näitavad, et CA lendab niisuguste jõudude juures, mis mootoris töötamise ajal tekivad, kildudena igale poole laiali. Eksisteerib ka nn elastset CA liimi mis nii jäigaks ei kuiva kui tavaline, see kestab vibrat paremini.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Post Reply