kuidas maandute heinamaal ja kruusateel ratastega lennukit
kuidas maandute heinamaal ja kruusateel ratastega lennukit
rääkige siis seda, mida ma ei tea aga peaks teadma sellest teemast.
Vahust lennukit maandab ilusti heinamaale kus rohi pole väga kõrge või on vajunud maha. Kuidas on lood ratastega lennukitel. Huvitavad järgmised kombinatsioonid:
* eest 1 ratas, kummalgi tiival 1 ratas - cessna tüüpi
* kummalgi tiival ratas ja taga sabas ratas - yak 54 näiteks.
Kummad on sobivamad maandumiseks? Kui saab käest õhku lasta, siis õhkutõusmine pole probleem vast. Ja kui suured rattad peaks olema, et üldse väiksemal pinnasteel, peene kruusaga kruusateel või heinamaal maanduda?
Vahust plaaneril on lihtne - aku tühi ja potsti heinamaale maha. Ratastega vast ei saa nii ja aku tühjaks saamine on kindel surm?
Vahust lennukit maandab ilusti heinamaale kus rohi pole väga kõrge või on vajunud maha. Kuidas on lood ratastega lennukitel. Huvitavad järgmised kombinatsioonid:
* eest 1 ratas, kummalgi tiival 1 ratas - cessna tüüpi
* kummalgi tiival ratas ja taga sabas ratas - yak 54 näiteks.
Kummad on sobivamad maandumiseks? Kui saab käest õhku lasta, siis õhkutõusmine pole probleem vast. Ja kui suured rattad peaks olema, et üldse väiksemal pinnasteel, peene kruusaga kruusateel või heinamaal maanduda?
Vahust plaaneril on lihtne - aku tühi ja potsti heinamaale maha. Ratastega vast ei saa nii ja aku tühjaks saamine on kindel surm?
pinnas on lühike muru, niidetud heinamaa, sile kruusatee - selline astun-autost-välja-loodus. Et kas ees 2 ratast ja taga 1 või ees ühe rattaga. Viimane peaks nagu raskemini maandatav olema sellistes ekstreemsetes oludes loogiliselt mõeldes? Ja kui suurte ratastega oleks üldse mõeldav sedasi lendama ja maanduma minna, et võtad lennuki kaasa ja lähed kuskile heinamaad või siledat kruusateed otsima?mart63 wrote:Imelik küsimus: "Kummad on sobivamad maandumiseks?" sõnastad täpsemalt kuhu/mis pinnasele maanduda tahad?
Midagi täpselt ei küsigi, rääkige mismoodi te maandute ja mis pinnasel üldse on mõtet proovida X ratta suurusega.
esirattalised on reeglina "trainer" tüüpi lennukid, eeliseks on see, et esiratas kaitseb propellerit. Õhku tõuseb aga paremini tagarattaga mudel. Esirattaga mudelil peab ikka väga hea pinnas olema, tagarattalise kisub halvemalt pinnaselt ka õhku!
Minu lennukil on telik umbes 4-5mm traadist ja paindub hästi, võin probleemideta maanduda ükskõik kuhu - telik halval juhul paindub ainult ära ja vaja veidi jõudu rakendada Igasugu pakendimudelite telikud on aga (elu näidanud) reeglina kehvast materjalist ja ei kannata suurt kopsimist. Sellisel juhul on ka tagarattalise mudeliga halvale pinnasele maandumine ohtlik, telik läheb lihtsalt katki.
Ja lõpuks sõltub kõik ka mudelist. Kui on väikese pinnakoormatusega võimsa mootoriga ja aglaselt lendav mudel, siis pole probleeme. Kui on suure pinnakoormatusega näiteks mingi koopiamudel, siis on ikka asfalt või väga madal muru soovitatav.
Kui tahad igaltpoolt õhku saada, siis kruusa teelt start on võimalik ja maandumine heinaamale, juhul muidugi kui lennuk vastav
Minu lennukil on telik umbes 4-5mm traadist ja paindub hästi, võin probleemideta maanduda ükskõik kuhu - telik halval juhul paindub ainult ära ja vaja veidi jõudu rakendada Igasugu pakendimudelite telikud on aga (elu näidanud) reeglina kehvast materjalist ja ei kannata suurt kopsimist. Sellisel juhul on ka tagarattalise mudeliga halvale pinnasele maandumine ohtlik, telik läheb lihtsalt katki.
Ja lõpuks sõltub kõik ka mudelist. Kui on väikese pinnakoormatusega võimsa mootoriga ja aglaselt lendav mudel, siis pole probleeme. Kui on suure pinnakoormatusega näiteks mingi koopiamudel, siis on ikka asfalt või väga madal muru soovitatav.
Kui tahad igaltpoolt õhku saada, siis kruusa teelt start on võimalik ja maandumine heinaamale, juhul muidugi kui lennuk vastav
Lauri Laidna - www.pistik.com
Marek on sellega lennanud Alliku muru-lennuväljal, kus maa oli küll niidetud, kuid üpris konarlik ja "auklik". Sellel Edge'il on piisavalt võimsust, et õhku tõusta küll...
Lauri Laidna - www.pistik.com
noh minu arust rausdselt parim variant on heinamaal ilma ratasteta maandumine
"heinamaadest" kõige halvem variant on niidetud kõrrepõld millel on mingid tutid sisse kasvanud, sellest ei sõida ükski ratas läbi, maandudes on oht, et tõmbab teliku alt ära (kas siis koos keretükkidega või paremal juhul ilma).
Ninarattaga rohu sisse maandumine tõmbab ka tavaliselt lennuki kummuli (cessna kindlasti)
ainuke variant kus rohu sees ratas veereb, on niidetud muru v. hein (kõrreotsad takistavad ka liiga palju tegelikult).
liivaste kruusateedega on oht maandumisel ntx et kui keerutab tolmu üles ja see mootorisse imetakse, siis noh väga pikka iga mootoril pole vast.
kõik sõltub tegelikult konkreetsest lennukist, kui tugev telik on ja kui suure pauguga maandumist kannatab, rohu sees rattad on ainult takistuseks.
"heinamaadest" kõige halvem variant on niidetud kõrrepõld millel on mingid tutid sisse kasvanud, sellest ei sõida ükski ratas läbi, maandudes on oht, et tõmbab teliku alt ära (kas siis koos keretükkidega või paremal juhul ilma).
Ninarattaga rohu sisse maandumine tõmbab ka tavaliselt lennuki kummuli (cessna kindlasti)
ainuke variant kus rohu sees ratas veereb, on niidetud muru v. hein (kõrreotsad takistavad ka liiga palju tegelikult).
liivaste kruusateedega on oht maandumisel ntx et kui keerutab tolmu üles ja see mootorisse imetakse, siis noh väga pikka iga mootoril pole vast.
kõik sõltub tegelikult konkreetsest lennukist, kui tugev telik on ja kui suure pauguga maandumist kannatab, rohu sees rattad on ainult takistuseks.
kogun vanu vene lennukimootoreid