Olen siit-sealt kuulnud terminit "õhu lõhkumine" ja seda selle kohta, kui kopteri labadele anda liialt suur nurk. Sellega seoses on paar küsimust:
-- Mis täpsemalt toimub õhuvooluga kui "õhku lõhutakse" ehk labade nurk on liialt suur?
-- Kui kopteri pearootori labade tõusunurk on liialt suur, kas selle väljenduseks võib-olla kopteri äge kõikumine (ebastabiilsus) horisontaaltelgede suhtes?
Õhu lõhkumine
Moderator: Kristjan
Re: Õhu lõhkumine
AndrusT wrote:Olen siit-sealt kuulnud terminit "õhu lõhkumine" ja seda selle kohta, kui kopteri labadele anda liialt suur nurk. Sellega seoses on paar küsimust:
-- Mis täpsemalt toimub õhuvooluga kui "õhku lõhutakse" ehk labade nurk on liialt suur?
-- Kui kopteri pearootori labade tõusunurk on liialt suur, kas selle väljenduseks võib-olla kopteri äge kõikumine (ebastabiilsus) horisontaaltelgede suhtes?
Last edited by JT on Sun Apr 22, 2007 8:32, edited 1 time in total.
Õhk ei liigu enam sujuvalt (laminaarselt, turbulentselt jne.) laba või tiiva profiili ümber, vaid REBENEB suure nurga tõttu suurte keeristena. Takistus kasvab kordades ja tõstejõud läheneb nullile. Kaob lennuvõime ja lennuriist kukub alla.
Väga lühidalt midagi sellist.
Uurimist tasuks Ü.Keeduse raamatu "Purilend" aerodünaamika osa.
Väga lühidalt midagi sellist.
Uurimist tasuks Ü.Keeduse raamatu "Purilend" aerodünaamika osa.