Õhu lõhkumine

Arutelu helikopteritest ja teistest "liikuva tiivaga" mudelitest

Moderator: Kristjan

Post Reply
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Õhu lõhkumine

Post by AndrusT »

Olen siit-sealt kuulnud terminit "õhu lõhkumine" ja seda selle kohta, kui kopteri labadele anda liialt suur nurk. Sellega seoses on paar küsimust:
-- Mis täpsemalt toimub õhuvooluga kui "õhku lõhutakse" ehk labade nurk on liialt suur?
-- Kui kopteri pearootori labade tõusunurk on liialt suur, kas selle väljenduseks võib-olla kopteri äge kõikumine (ebastabiilsus) horisontaaltelgede suhtes?
User avatar
JT
Posts: 94
Joined: Wed May 17, 2006 12:04
Contact:

Re: Õhu lõhkumine

Post by JT »

AndrusT wrote:Olen siit-sealt kuulnud terminit "õhu lõhkumine" ja seda selle kohta, kui kopteri labadele anda liialt suur nurk. Sellega seoses on paar küsimust:
-- Mis täpsemalt toimub õhuvooluga kui "õhku lõhutakse" ehk labade nurk on liialt suur?
-- Kui kopteri pearootori labade tõusunurk on liialt suur, kas selle väljenduseks võib-olla kopteri äge kõikumine (ebastabiilsus) horisontaaltelgede suhtes?
Last edited by JT on Sun Apr 22, 2007 8:32, edited 1 time in total.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Õhk ei liigu enam sujuvalt (laminaarselt, turbulentselt jne.) laba või tiiva profiili ümber, vaid REBENEB suure nurga tõttu suurte keeristena. Takistus kasvab kordades ja tõstejõud läheneb nullile. Kaob lennuvõime ja lennuriist kukub alla.
Väga lühidalt midagi sellist.
Uurimist tasuks Ü.Keeduse raamatu "Purilend" aerodünaamika osa.
Post Reply