Tamiya pistik

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
prederik
Posts: 159
Joined: Thu Aug 31, 2006 13:14
Location: Tartu
Contact:

Tamiya pistik

Post by prederik »

Tere!

Sain uue Lipo aku, aga sellel on nn Tamiya pistik teisesooline, kui vanal NiMH akul. Nüüd ongi küsimus, et kas peaks uuel akul pistiku ära vahetama või hoopis regulaatoril ja vanal akul? Kas on nendel mingi reegel ka, et akul emane või isane pistik?

Image
User avatar
vallojoe
Posts: 501
Joined: Tue Aug 08, 2006 23:41
Location: Tallinn/Harjumaa

Post by vallojoe »

Loogiliselt võttes eelistaks akul emast. Väiksem tõenäosus lühiseks.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Suurtele vooludele peetakse parimaiks selliseid pistikuid:

Image
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

[J] wrote:Suurtele vooludele....
Deans`e tootev firma ise väidab, et sobivad umbes 50-60 A maksimaalselt, samas need Tamiya asjad peaks veel vähem olema, seega varu on paras.

Üks võimalus on kasutada ka mingis mõõdus goldconnectoreid, neid on erinevatelt tootjatelt saada mitmetes mõõtudes ja on omavahel üsna kokkusobivad. Pannes nt akule ühe emase ja teise isase siis on samuti lühise võimalus minimaliseeritud.

Steufenbielis oli 10 paari goldconnectoreid mingi aeg tagasi umbes 5 euroga saada, see on väga hea hind (muidugi natuke kvaliteedi arvelt).
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Kullatud kindlasti (õigemini kullasulam, sest kuld ise on liiga pehme). On ka muid ägedaid kontaktide kattematerjale. Spets katteta kontakte pole suurte vooludega mõtet proovidagi.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Aga keegi võiks teooria välja käia, miks neid Tamiya pistikuid mõlemat pidi tehakse?! Võibolla on põhjus selles, et seda pistikut nimetatakse ka 3-el erineval moel :)

Igatahes ka akupakke ja laadimisjuhtmeid on mõlemat pidi saada, kuigi mulle tundub, et see LiPo aku küljes olev pistik on õigem.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
rallikas
Posts: 430
Joined: Wed Feb 28, 2007 21:11

Post by rallikas »

Mul on ka kõikidel asjadel olnud nii nagu lipol.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

prederik
Posts: 159
Joined: Thu Aug 31, 2006 13:14
Location: Tartu
Contact:

Post by prederik »

Jätsingi nii, nagu LiPo-l oli, teised vahetasin ära. Hea mõte oli seal Deans-i kasutada ka harjadega mootori ühendamiseks. See võtab vähe ruumi ja on küllalt painduv.

Tamiya pistikule on mõnes kohas maksimumina 10 A näidatud. "400-sele" mootorile näiteks piisab.
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Hea pistik on elektrilennutamise juures eluline.

Speed400 puhul on 10A hea küll, kuid ega kahju ei tee, kui ka seal korralikku pistikut kasutada.
Kasulik oleks ära mööta pinge lang pistikul, teinekord annavad möödetud tulemused päris hitmuäratava tulemuse.
Kadude minimeerimine suurendab vaid ajami kasutegurit.
Post Reply