Tasapisi on valmimas mu neljas õhuvõitluse lennuk. See mudel peaks siin foorumis juba tuttav olema. Ostsin ta kunagi kasutaja ussimuna käest, kes sai selle omakorda Kristjanilt, sest Micro-T (http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=6562) jaoks oli mootorit vaja. Sellest ajast on see mudel seisnud kapi otsas ning pole kasutust leidnud. Lennuki tootjaks peaks olema Global, Model Tech või House of Balsa (palju aega on möödas, nii et täpselt ei tea).
Tiivaulatus: 1115mm
Kere pikkus kapoti esiservani: 770mm (liiga pikk)
Idee tuli Saksamaa foorumist:
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... -oder-nein
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... -T-6-Texan
Kõike ei hakanud ära tõlkima, aga AT-6 läheb 3,5cc mootori klassi alla ja see konkreetne lennuk peaks olema mõõtmete poolest võistluste jaoks sobivaks tehtav. Reeglite järgi on maksimaalne lubatud kere pikkus Texanil 770mm ehk spinneri jaoks tuleb teha seda lühemaks. Mudeli puhul hakkas kohe silma selle pikk nina ja joonisega võrreldes ongi see skaalast ligi 5cm pikem. Ma võtsin ninast 5,5cm maha ja nüüd näeb AT-6 rohkem päris lennuki moodi välja. Asja miinus on muidugi see, et raskuskeskme jaoks tuleb lisada rohkem ballasti. Lennukaalu loodan saada alla 1,3kg (miinimum 3,5cc jaoks on 1kg). Stabilisaatori ulatus läheb ka reeglitest välja ja seda peab mõlemalt poolt ca 2cm lühemaks tegema.
Veel pilte: https://picasaweb.google.com/1048798391 ... ACESCombat
AT-6 Texani ümberehitus 1/12 õhuvõitluseks
need ümberehitused arvatavasti lennuomadustele hästi ei mõju - stappi ma küll ei vähendaks.Oluliselt halveneb lennuki stabiilsus.Kunagi sai Spitfire stabilisaatorit spetsiaalselt suurendatud - hakkas palju paremini lendama.Ega see nina lühendamine ka hea mõte polnud,eriti kui tina peab nüüd lisama.Meil võistlustel vist joonlauaga eriti ringi ei käida Usun,et hetkel on lennuomadused olulisemad,kui täpselt skaalas püsimine.
Need ei ole nüüd küll põhjendused, miks peaks võistlusreegleid eirama. Seda juba austusest teiste osavõtjate vastu. Näpukaid ja valearvestusi juhtub kõigil ja tõenäoliselt mõne väiksema veaga mudelit tõesti kohe ei disklaffita. Reeglid on ikka selleks, et muuta mudeleid omavahel võrdsemaks. Kui kellelgil lubatakse teha paremate lennuomadustega reeglitele mittevastav lennuk, siis teised võivad ju sama teha. Niimodi olekski varsti skaala asemel vabaklass.Kuno wrote:Meil võistlustel vist joonlauaga eriti ringi ei käida Usun,et hetkel on lennuomadused olulisemad,kui täpselt skaalas püsimine.