LiPo alarm reageerib liiga vara

Saatjad, vastuvõtjad, servod, elektroonika jms
Post Reply
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

LiPo alarm reageerib liiga vara

Post by tulnuk »

Tere

Probleem siis selline, et kiirusreglaatorist eraldi seisev lipo alarm reageerib olukorrale, kus annan väga äkiliselt mootorile tuure ja hetkeks tekkiv madalam aku pinge alla käivitab. Hiljem akut laadides on näha, et akust on tarbitud alla neljandiku.

Loogiline lahendus oleks panna enne alarmi üks kondensaator - siit siis ka küsimused, et kas enne kondet oleks otstarbekas panna ka üks diood ja takisti, vältimaks aku ühendamisel tekkivat liiga suurt voolu lipoalarmi peenikestes juhtmetes?
On keegi siit sarnase asjaga kokku puutunud ja oskab ehk mingit optimaalse mahuga kondensaatorit soovitada, et alarm hiljaks ei jääks aga samas liiga vara ei reageeriks?

Tänud
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Dioodi ei soovita panna, sellel on oma pingelang, samuti ei tarvitse alarm enam õigel ajal tööle hakata, parem tee niisugune pistik, et kõigepealt laed konde läbi takisti täis (100 oomi peaks piisama) ja siis ühendad toite otse külge (lühistad takisti ära).
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Kas see kiirusreglaatorist eraldi seisev lipo alarm on sinu aparaadil üldse vajalik? Ma kasutaks lihtsalt taimerit aja mõõtmiseks.
User avatar
Scoop
Posts: 589
Joined: Fri Mar 16, 2012 23:13
Location: Tartu

Post by Scoop »

Mul oli samasugune julla kui alustasin oma kopteritega tegelemist. Kasutuses oli ehk kolm sõidukorda, peale seda lendas tagavara jullade kasti ja seisab siiani seal ning täpselt samal põhjusel. Lennuaja lõpu tunneb nkn throttle abil ära ja kui soov ikkagi kontrollida, siis lihtsalt väike ekraaniga lipo checker tasku pista, et saaks korraks maandudes vaadata, palju elektrienergiat veel tagavaraks on.
Täpne 3D skanneerimine, võta ühendust.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Scoop wrote:Mul oli samasugune julla kui alustasin oma kopteritega tegelemist. Kasutuses oli ehk kolm sõidukorda, peale seda lendas tagavara jullade kasti ja seisab siiani seal ning täpselt samal põhjusel.
Nii ta kipub olema. Aku tühjenemise tunneb paljude mudelite puhul mootori võimsuse järgi ära. Kui ei, siis näiteks lennuki tõusukordade või stopperi abil. Selline abivahend on teoorias tore, kuid praktikas enamasti ebavajalik.

Dioode kuskile vahele ei topita. Aku pinge langus sellises olukorras kõlab veidi kahtlusi tekitavalt. Ega liiga saast aku pole? Või siis suudab mootor ja regu tõepoolest meeletult suurt voolu akust võtta? Ehk aitab lihtsalt veidi rahulikum gaasi lisamine.

Kondensaatorit tasub kindlasti lisada, kui selleks ruumi on. See/need pane siis kiiruseregulaatori akujuhtmete lähedusse! Võib antud olukorras abi olla küll - ehk siis näed tõenäoliselt tagajärge ja kodekate lisamisega likvideerid põhjuse - ideaalne olukord Kondekaid ei saa kunagi liiga palju olla. Ühel mu elektri 1:8 offroad bagil lisakondekad nr 6 - http://pistik.com/files/808e_layout.jpg (Vägev välk lendas iga kord pistikute ühendamisel. Lõpuks tegin ka takistiga lisajuhtme, mille ühendasin enne, et ei särtsuks)
Lauri Laidna - www.pistik.com
Post Reply