Droonide käitamine Eestis (eelnõu ja meie ettepanekud lk.4)

User avatar
Nullpointer
Posts: 110
Joined: Tue Jul 03, 2007 13:26
Location: Tartu

Post by Nullpointer »

Kpe wrote: Viimase punkti panid mõnede mudelistide poolt korduvalt teostatud Lennureeglite rikkumised
Reegleid saab rikkuda siis, kui need on olemas. Järelikult on reeglid tegelikult juba olemas? Või peate lennulreeglite all silmas tava, häid kombeid jms, mis siis nüüd on plaanis seaduse vormi valada?
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Otsi sõna mehitamata. https://www.riigiteataja.ee/akt/13201154
See on jah ammu olemas aga valmiv asi on pigem täpsustav regulatsioon.

Täna oli minu arvates väga produktiivne koosolek Andruse juures. Saime valmis loodetavasti kõiki osapooli rahuldavad muudatused/ettepanekud. Varsti need ka siin kõigile kommenteerimiseks. Edasi saadame selle MKM-i. Loodame, et meiega siis seal arvestatakse.
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Reedel toimunud koosoleku tulemusena valmis ettepanekute dokument: http://www.infopank.ee/Ettepanekud_eeln ... 1.1.1.docx

Palun kõigil, kes on ettepanekutega nõus ja soovivad olla toetajad, saata mulle oma ees- ja perenimi. Mida pikema nimekirja toetajatest saame, seda mõjusamalt ettepanekuid loodetavasti kuulda võetakse. Tähtaeg 28.02.

Kellel võimalik, siis palun see tekst ka pdf vormingusse teisendada.

Samas on ka kõik kommentaarid ja parandused teksti kohta teretulnud.
User avatar
-Ilmar-
Posts: 367
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:08
Location: Viljandi
Contact:

Post by -Ilmar- »

...ülevalt on ülevaade...
-Paranull- pildiblogi
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

minv võib lisada. Ivar Koppel
P28A- FPV
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Väga asjalik tulemus!
Tiit Kariste paluks ka lisada.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Punkt 4 c tundub kahtlane.
Oma teadmistele tuginedes saab lennujuht lubada lendu udus, pilvedes jms ainult lennuplaani alusel ja piloot ning õhusõiduk peavad vastavama Instrumentaallennu nõuetele. Lisaks võib ta öelda kas VFR lend lennuvälja lähialas on lubatud või mitte vastavalt lennuvälja meteoinfole. Teistel juhtudel ei saa lennujuht selle üle otsustada.

Ma ei võrdleks autonoomseid ja visuaalsest nähtavusest kaugemale lendavaid mudeleid lindudega. Teatud mudelite puhul võib see olla tõene, aga üldjuhul on mudelitel oluliselt kõvemast materjalist osasid. Linnud on sündinud lendama ja nad oskavad väga hästi ümbritsevat jälgida ning ohtu vältida.
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Punkti 4.c sõnastuse üle oli meil endal ka vaidlust. Üheks võimaluseks on see üldse välja jätta. Samas oli tahtmine kuidagi piirata olukorda, kus minnakse drooniga lendama pilvedesse või väga halva nähtavusega. Sellisel juhul on mehitatud lennukil väga raske või võimatu drooni eelnevalt näha. Kui on selge ilm ja droon on eredalt nähtav (vilkuvate tuledega), siis peaks olema võimalus kokkupõrget vältida. Pidasime ikka silmas kergklassi mehitatud lennukeid, mis võivad lennata mingil põhjusel väikeste droonidega G või G+ õhuruumis samal kõrgusel. Suuremad ja kiiremad mehitatud lennukid lendavad väikestest droonidest nii-kui-nii olulisemalt kõrgemal.

Jätaks lindudega võrdluse välja. Sõnastaks selle põhjenduse ümber järgnevaks: "Kuni 5 kg stardimassiga õhusõiduki opereerimine eelnevalt saadud lennuloa alusel ei ole kindlasti ohtlikum mistahes mehitatud lennust."
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Kuno Lepind on ettepanekuga nõus.
User avatar
usamees
Posts: 446
Joined: Sun May 11, 2008 1:30
Location: Tallinn telefon 55 21 404

Post by usamees »

Nõus. Võib lisada: Aivar Ilumets
User avatar
aviaator
Posts: 398
Joined: Fri Sep 10, 2010 19:18
Location: Tartu
Contact:

Post by aviaator »

Palun lisage: Aivar Ustav

Aivar
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

Kalle Pent ajab käpa püsti!
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

IFR kehtib inimese kohta ja tema lennukile. UAV regulatsioon selle kohta ju alles koostamisel ja ma ei mõista miks peaks täiesti autonoomsel mehitamata lennuvahendi operaatoril olema IFR luba. Arvan, et tähtis on, et teatatakse lennujuhile lennuplaan (et teatud kohas, teadud ajal ja teatud kõrguseni on miski õhus - sama on ju nt lasketiirude kohal lennukeelualad, mis aegajalt aktiveeritakse). Realselt on selliseks asjaks vajudus Eestis vast max 10 korda aastas. Kui ma tahan pilti udust raba kohal, siis võiks seda ju saada teha :)
User avatar
Scoop
Posts: 589
Joined: Fri Mar 16, 2012 23:13
Location: Tartu

Post by Scoop »

Toetan, Martin Raju.
Täpne 3D skanneerimine, võta ühendust.
korsten
Posts: 50
Joined: Wed Jul 29, 2009 21:57
Location: Harjumaa
Contact:

Post by korsten »

Margus Lohk - poolt
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Hea! Ja veel parem kui seda ka arvesse võetakse. Kas on midagi üleloomulikku selles? Tore, et see protsess paljudele korda läheb. Andrus ja Co Te olete tublid! Marek ja Elvar samuti ! Toetan :) Andres Laanejõe.
User avatar
RC Kratt
Posts: 78
Joined: Wed Dec 14, 2011 13:07
Location: Suurupi-Tallinn

Post by RC Kratt »

Väga hea! Toetan Tiit Tõnurist.
Hiiumaa Mudeliklubi Pealinna Õhuasjade Ühing
koperdajad.eu
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

Siim Jänes
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Allkiri alla. Veljo Sinivee.
Muide...kõik mehitatud (või siis naisestatud :) ) lennuvahendid omavad minuteada navigatsioonitulesid. Oma mitukopteritele olen ka alati sellised külge kleepinud kuna
a) ma lihtsalt ei suuda seletada tema asendit kuskil kaugel ilma hästi nähtavate lisamärgisteta,
b) informeerivad aku olukorrast.
Mis oleks kui mingeidki tulesid nõutaks ka droonidelt? Seni on see vist olnud maitse asi ?
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Marek wrote:IFR kehtib inimese kohta ja tema lennukile. ...
...Kui ma tahan pilti udust raba kohal, siis võiks seda ju saada teha :)
Täiesti nõus. Siis võiks autonoomsete lennuvahendite puhul olla ka punkti sõnastus näiteks selline, et lennud pilves, udus või muus nähtavust pärssivas olukorras (miks mitte üleüldiselt) on lubatud ainult reserveeritud õhuruumis. Alternatiivina võib vabalt lisada selgituseks Mareki põhjenduse. Praegu võib sellest punktist vale mulje jääda.

Miks mitte lisada ka kolmandasse punkti õhuruumi reserveerimise või tegevusest teavitamise nõuet, kui lennutatakse kõrgemal kui 150m.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Tuledest oli juttu ka koosistumisel.
Aga, seaduslikku vormi valada, millised need tuled peaks olema, jäi pisut raskeks arvata. Kõige suuremaks komistuskiviks kujunes omavahelises arutelus see, et kui võimsad/nähtavad nad siis peaksid olema - ning kas aku neid jaksab ka ära toita.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Hetkel ei näe nendes ettepanekutes küll midagi karjumaajavat.
Seega paneks ka oma käe alla...

AGA :!: kuna meil on siiski ainult mõned ettepanekud selle eelnõu kohta,
mis ilmselt oleksid ainult mingi osake sellest loodavast seadusest.
Siis vajaksime kindlasti ka jooksvat infot eelnõu sisu muutumisest töö käigus ja uute aspektide, ideede tekkimisest.

Ilmselt tuleb meil selle eelnõu asjus täiendavalt "sekkuda" ja "sõna võtta"

Ehk siis kirjutaksin sinna ettepanekute lõppu veel punkti milles sooviksime jooksvalt eelnõu käigust infot ja, et nähes kuhu ja kuidas see eelnõu areneb, vajadusel ka endiselt oma ettepanekuid täiendada, saavutamaks lõpuks kõiki osapooli rahuldavat ja igati ohutust tagavat seadust.

Andres Tootsen
User avatar
mcmatrix
Posts: 266
Joined: Wed May 09, 2007 17:01
Location: Peetri alevik / Harjumaa
Contact:

Post by mcmatrix »

Minu poolt ka allkiri alla.
Janar Sööt
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Parandatud redaktsioon ettepanekutest on siin: http://www.infopank.ee/Ettepanekud_eeln ... 1.2.1.docx

Mulle laekus ka soov ettepanekus nimetatud uue kategooria stardimassi ülempiiri tõsta 7 kg peale.
Kuidas kommenteerivad seda mehitatud lendude piloodid?
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Ei suuda kuidagi avada seda, kas mingisse muusse formaati saaks konverteeerida, kasvõi .rtf?
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Vabandan vähe levinud vormingu kasutamise pärast. Hetkel puudub võimalus dokumendi vormingut muuta. Kui keegi saab, siis palun see ära teha.
User avatar
RC Kratt
Posts: 78
Joined: Wed Dec 14, 2011 13:07
Location: Suurupi-Tallinn

Post by RC Kratt »

Hiiumaa Mudeliklubi Pealinna Õhuasjade Ühing
koperdajad.eu
kronja
Posts: 214
Joined: Sun Dec 14, 2008 16:56
Contact:

Post by kronja »

Jaan Kronberg, liitun
skype: kronja
www.skycam.ee
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

AndrusT wrote: Mulle laekus ka soov ettepanekus nimetatud uue kategooria stardimassi ülempiiri tõsta 7 kg peale.
Kuidas kommenteerivad seda mehitatud lendude piloodid?
Hea kui 5 lubatakse. Ma tegelen mõlemat sorti lennuga ja arvan, et 5 on sobiv arv. Lõppkokkuvõttes võibki tingima jääda, ega seda mingi valemiga välja ka ei arvuta.
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Mudelit hetkel ei ole aga panustan oma nimega.
Lauri Lokotar.

Soovin edu ja hoian pöialt.
Post Reply