Kindlustusest ikka ja jälle
Kindlustuses peab olema kindlasti vihje Ohutu lendamise reeglitest. Me tahame oma lennutamist kindlustada siis mille eest? Kui me lendame või sõidame selleks mitte ettenähtud kohtades siis saab kinlustus muidugi öelda ,et autoga alveelaeva ei mängita. Loomulikult on lendamise juures just see faktor kui tehnika otsad annab. Näide Soomest kui plaaner ei tulnud vedaja lennuki küljest tehnilistel põhjustel lahti ja mõlemad tulid kolinal alla. Õhus purunes plaaneri tiib ja rullis ennast eemal olevasse parklasse vastu autot tekitades 900 eurise kahju. Soome kindlustuse omavastutus on 500 euri. Päris nii ei saa ,et ups tuli alla ja ma ei tea midagi küll kindlustus maksab. Oma tegevusega peame võtma lendamisel minimaalsed riskid . Ja kui siis miskit juhtub ja me oma tegevusega kahjustame teiste omandit ,tuleb kindlustus meile appi kuna maksame ju kindlustuse maksu. Tahtlikult teevad kahju vaid need kes ei jälgi ohutu lennu eeskirju.
Viime selle näite ehk ka kodukindlustusele kus teatud tingimustel tagame selle ,et kahju korral ei jääks me kuuse alla elama. Keegi meist ei taha ju nimelt maja õhku lasta või põlema panna. Aga kodunt ära minnes ja ahju ukse lahti jättes anname selleks võimaluse.
Kui ise peaksime kindlustama kedagi siis küsimegi mis me koos peame tegema selleks ,et ei juhtuks kõige hullemat. Kindlustus ilmselt polegi aru saanud mida me tahame ja kuidas see asi toimiks.
Hakkame sellest pihta ,et küsime põhjanaabritelt. Neil ju asi selge. Tõlgime selle otse eesti keelde ja anname kindlustusele lahendada.Saame meie aru ja nemad ka. Ka mina sooviks kindlustust
Ja kui ongi tervele klubile siis OK. Ja miks mitte ELF andes välja litsensi lisab sinna ka osa kindlustusest. Mõtlen tervet klubi. Mis arvate?
Soome Tiit ehk aitab meid . Kui see kindlustuse tekst pole salastatud siis ehk saaks selle siia arutada anda.
Viime selle näite ehk ka kodukindlustusele kus teatud tingimustel tagame selle ,et kahju korral ei jääks me kuuse alla elama. Keegi meist ei taha ju nimelt maja õhku lasta või põlema panna. Aga kodunt ära minnes ja ahju ukse lahti jättes anname selleks võimaluse.
Kui ise peaksime kindlustama kedagi siis küsimegi mis me koos peame tegema selleks ,et ei juhtuks kõige hullemat. Kindlustus ilmselt polegi aru saanud mida me tahame ja kuidas see asi toimiks.
Hakkame sellest pihta ,et küsime põhjanaabritelt. Neil ju asi selge. Tõlgime selle otse eesti keelde ja anname kindlustusele lahendada.Saame meie aru ja nemad ka. Ka mina sooviks kindlustust
Ja kui ongi tervele klubile siis OK. Ja miks mitte ELF andes välja litsensi lisab sinna ka osa kindlustusest. Mõtlen tervet klubi. Mis arvate?
Soome Tiit ehk aitab meid . Kui see kindlustuse tekst pole salastatud siis ehk saaks selle siia arutada anda.
Kuna If on ka põhjamaades tugev tegija, siis usun, et nende kogemus on neil ka kasutada. Rääkisin nendega juba aasta tagasi, kuid siis puudus meie poolne initsiatiiv asjaga edasi minna, Kui nüüd on huvi ja soov olemas, siis liigume edasi. Kui meie soov on pinnapealne, siis ma ei võta seda teemad If'ga lauale.
Selline vastus IF-lt
Rääkisin Aune Pärnaga, kes on meie vastutuskindlustuse tootejuht.
Me oleme seni kindlustanud lennumudeliste läbi katusorganisatsiooni, kui nad lähevad mingitele võistlustele.
Ei ole tahtnud võtta seda riski, et igaühte kindlustada, sest me ei tea, kus või millal keegi võib midagi katki lennutada.
Kui Meil on veel täpsemaid küsimusi, siis Aune on valmis, seda teemat arutama.
Me oleme seni kindlustanud lennumudeliste läbi katusorganisatsiooni, kui nad lähevad mingitele võistlustele.
Ei ole tahtnud võtta seda riski, et igaühte kindlustada, sest me ei tea, kus või millal keegi võib midagi katki lennutada.
Kui Meil on veel täpsemaid küsimusi, siis Aune on valmis, seda teemat arutama.
Kas mingid tingimused ja hinnad on saadaval, või siis igal üksikul juhul erinevad tingimused?
Muidugi on arusaadav, et kindlustaja on tunduvalt õnnelikum kui kindlustatu on mingi ühingu või klubi liige siis on vähemalt mingigi lootus, et tegelane järgib miskisuguseid reegleid ja ohutusnõudeid.
Et asjaga edasi minna siis minu praeguse arusaamise järgi peaks mingi ühendus või klubi küsima kindlustuspakkumist, kas nii?
Muidugi on arusaadav, et kindlustaja on tunduvalt õnnelikum kui kindlustatu on mingi ühingu või klubi liige siis on vähemalt mingigi lootus, et tegelane järgib miskisuguseid reegleid ja ohutusnõudeid.
Et asjaga edasi minna siis minu praeguse arusaamise järgi peaks mingi ühendus või klubi küsima kindlustuspakkumist, kas nii?
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Ehk oleks neil mõningad materjalid pakkuda, mille üle eelnevalt mõtiskleda ja koos ka aru pidada - ennast ettevalmistada.Matsa wrote:Kellel on huvi sellel teemal kaasa lüüa, siis saan leppida tootejuhiga kohtumise kokku. Nii saame kõik detailid ka üle räägitud
Neil on lihtsam teiste riikide materjalidele ja praktilistele kogemuste ligi pääseda kui meil - eks nad teevad seda ka enda kasu saamise eesmärgil, mis ka loomulik, kuna meie vastutuse üle võtavad.
Ilma ettevalmistuseta sinna suht mõtetu minna.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
don`t fly faste then yours angel can fly!
Uurisin mudellennunduse vastutuskindlustuse kohta. Ifis on võimalik seda riski maandada ja vastutuse kaitse osta. Oleme kindlustanud väiksemaid gruppe, kes on siirdunud välismaale võistlema. Erinevatel võistlustel on nõutud erinevaid kindlustussummasid. Seega on täiesti võimalik kindlustada Ifis nii konkreetsete võistluste tarbeks gruppe kui ka teha terveks aastaks leping.
Soovi korral võin edastada Sinu soovi meie müügitöötajale kes teeb sulle personaalse pakkumise. Aastase lepingu aastamakse jääb peaks jääma ilmselt 150-200 kanti.
Soovi korral võin edastada Sinu soovi meie müügitöötajale kes teeb sulle personaalse pakkumise. Aastase lepingu aastamakse jääb peaks jääma ilmselt 150-200 kanti.
Kas see summa peab just nii suur olema?Kristjan wrote:Meil Helicamis on vastutuskindlustus 1.000.000 eur, omavastutus 315 eur.
See kataks juba ridaelamu mahapõletamise ?
Usun, et meil oleks vajalik siiski mingi 25 000...100 000 €
ja oluliselt väiksema lepingutasuga.
Või ütleme nii, et ka miljoni-variant peaks olema saadaval neile kes tunnevad vajadust nii suure kindluse järgi ja on ka võimelised seda endale lubama.
Kuid väga palju on siiski "väiksemaid tegijaid" kes lennutavad ehk ainult suviti ja max. 30 lennutundi hooajal.
Enne tuleks teha omavaheline küsitlus + arutelu nagu droonide seaduseelnõu puhulgi.Matsa wrote:Hei, lepime If-ga kohtumise kokku ja räägime tingimused läbi. Kes on valmis osalema?
Kes kui palju ja kus ja mida lennutab ?
Millised on tema hirmud ja mida vajaks kindlustuselt?
Milllised oleks reaalsed maksed milledega ta tõesti selle kindlustuse kindlasti ostaks?
Võistlustel käijatega on muidugi lihtsam kuna neil on teatud nõuded ja vastavalt sellele peab olema ka kindlustus.
Suuremale osale on see siiski võsarüüstamine ja mõni autoklaas.
Järgmine nädalavahetus näiteks?Matsa wrote:Hei, lepime If-ga kohtumise kokku ja räägime tingimused läbi. Kes on valmis osalema?
Aga, vähemalt miski orjentiir ja võimalus olemas - hakkab juba tulema. Mis vastutuse summasse puutub, siis üheltpoolt mill jah tundub suur summa olema - teiselt poolt, on ka suhteliselt väikese ja kerge lennukiga võimalik kas näiteks maanteel sõitvat autot tabada (tähtis ei ole isegi kokkupõrge ise, kui pigem autojuhi ehmatus), või suurem lennuvahend alla tuua (jällegi kerge apastraat võrdub piltlikult priske kajakaga - samas suure lennumasina ülevaatuskulud...).
Mina olen huvitatud küll, iseasi kas ma väga tahaks tallinnasse tulla seda arutama. Rida küsimusi on muidugi ka:Matsa wrote:Hei, lepime If-ga kohtumise kokku ja räägime tingimused läbi. Kes on valmis osalema?
Mis kaetud on- kas ainult võimalikud kahjud või oma mudel ka?
Kas see on piloodi kõigi mudelite jaoks või tuleb need eraldi kirja anda?
mis tingimustel kehtib- kui näiteks on kirjas,et peab täitma ELF mudellennu ühingu ohutusreegleid,siis see kindlustus on mulle täiesti tarbetu- turbiiniga lennuk ei vasta reeglitele - metallist propeller , FPV ka ilmselt mitte, vähemalt kui nägemisulatusest välja lennata,
P28A- FPV
Väga hea. Ükskord ometi hakkavad ka kindlustuse teemal asjad liikuma. Ma siin väga aktiivselt sõna tõenäoliset võtta ei jõua, kuid kui tingimusi ja põhimõtteid rääkima lähete, siis ärge ära unustage ka nägumisulatesest välja lendavate droonide teemat.
Uudiseid veel ei ole, kuid tahaks väga loota, et saavad olema droonide kohta kaaluklassid kuni 5, 5-25 ja 25-150 kg. Seega ka kindlustuse riski astmetes võiks nendest lähtuda.
Uudiseid veel ei ole, kuid tahaks väga loota, et saavad olema droonide kohta kaaluklassid kuni 5, 5-25 ja 25-150 kg. Seega ka kindlustuse riski astmetes võiks nendest lähtuda.