"Revolutsioon" lennuki disainis?

Teemast mööda vestlus... ehk kõik mis pole seotud mudelismiga!
Post Reply
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

"Revolutsioon" lennuki disainis?

Post by Oehh »

http://forte.delfi.ee/news/teadus/saba- ... map=%5B%5D
Saba ja tiibade kokkuehitamine annab lennukile parema stabiilsuse ja vähendab kütusekulu.
Mis asi on stabiilsus? Kas see on kui suure kiiruse juures on tagatud hea juhitavus.
Või kui lennuki juhtkangi lahti lastes on lennuk võimeline end ise veendunult horisontaalis hoidma.
Või midagist muud?

Midagi revolutsioonilist ei paista disainis küll silma.
Analoogseid on konstrueeritud ja katsetatud varemgi aga miskipärast on 99,99% lennukitest ikka klassikalise konstruktsiooniga.

Tegemist on ju lihtsalt biplane + vaidtiib lennukiga.

Või on minu aerodünaamika alustalades puuduvaid teadmisi? :?
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Millal küll selline disain mudelilennukisse jõuab? Ilmselt on see lähinädalate küsimus. :)
Psychology is my med´s
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Niisugustel tiibadel pidavat olema väiksem turbulents ja väiksem oht laminaarse õhuvoolu katkemiseks tiibade peal.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
FPVmarko
Posts: 449
Joined: Tue Jul 12, 2011 2:42
Location: Võru _________ tel 5345I682
Contact:

Post by FPVmarko »

Post Reply