SERVOD VILISEVAD!!!

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
Post Reply
Riibak
Posts: 82
Joined: Sat Apr 27, 2013 23:06

SERVOD VILISEVAD!!!

Post by Riibak »

Tere

selline mure, et ostsin lennuki (JXOB) spektrum vastuvõtjaga, ja ostsin ka saatja futaba oma.
Nii, vahetasin vastuvõtjad välja ühendasin juhtmed ära ilusti, kõik töötab, mootori sain ka tööle.
Aon sellinega mure et kui voolu taha panen hakkavad servod vilisema, kui juhtkange liigutan siis vilin vahepeal kaob ja tuleb tagasi, selline tunne on nagu servod oleksid mingi pinge alla? Lennuki servod olid poes juba külge pandud.
Kas kellegil on samalaadi vilin olnud, paluks abi

tervitades

Toivo[/b]
YAK 55
Futaba T14SG
FlyCamOne HD 720p
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

Post by ufo »

Mul endal hakkas vilisema kui servol kadus seest määre ära või siis hakkas midagi seal katki minema . (ja paadi peal hakkas vilisema siis kui Vett sai) .

Ufo
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
User avatar
coolix
Posts: 332
Joined: Wed Mar 02, 2011 21:34
Location: Pärnu
Contact:

Post by coolix »

Servod on ja pinge all. Kas oled proovinud trimmidega seda ära saada? Vaata kus pool see vilin ära kaob, endal sama asi vahukaga.
Floater jet
Alien x-mod quad(FPV),
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

Post by ufo »

coolix wrote:Servod on ja pinge all. Kas oled proovinud trimmidega seda ära saada? Vaata kus pool see vilin ära kaob, endal sama asi vahukaga.
Ma küsiks siin hulgas ka.
Olen proovinud enda servo undamist ära võtta trimmeriga võttan ära aga kui liigutan kas paremale või vasakule siis tuleb tagasi undamine .
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
Riibak
Posts: 82
Joined: Sat Apr 27, 2013 23:06

Post by Riibak »

keerasin servo lahti, määre oli ainlt ühte nurka kogunenud, määrisin hammakad uuesti kokku, aga vilisemine ikka ära ei läinud, isegi siis viliseb kui paljas tühi servo liigub
YAK 55
Futaba T14SG
FlyCamOne HD 720p
Riibak
Posts: 82
Joined: Sat Apr 27, 2013 23:06

Post by Riibak »

tegin väikse videolõigu ka, et millest jutt
http://www.youtube.com/watch?v=FQqWxyj9LIY
YAK 55
Futaba T14SG
FlyCamOne HD 720p
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Kui tüüride hinged on jäigad või juhthoovastik hõõrub kusagile vastu siis võib vabalt sellist olukorda tekkida.
Võta ja ühenda juhthoovad/vardada servode küljest lahti ja vaata mis muutub.?
Kui siis vigisemine ära kaob - ürita suvalist sevot kergelt kuhugi suunas lükata-tõmmata. Tekib ilmselt jälle servopoolne "vastutöötamine" ja ka vigin.
Võsalendur
Posts: 258
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
Location: Tartu

Post by Võsalendur »

Riibak wrote:tegin väikse videolõigu ka, et millest jutt
http://www.youtube.com/watch?v=FQqWxyj9LIY
This video is private.
Sorry about that.

Ehk teisisõnu - video pole nähtav.
Riibak
Posts: 82
Joined: Sat Apr 27, 2013 23:06

Post by Riibak »

Võsalendur wrote:
Riibak wrote:tegin väikse videolõigu ka, et millest jutt
http://www.youtube.com/watch?v=FQqWxyj9LIY
This video is private.
Sorry about that.

Ehk teisisõnu - video pole nähtav.


Nüüd peaks nägema?
YAK 55
Futaba T14SG
FlyCamOne HD 720p
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

Digiservode puhul on väige vigin normaalne. Kontrollivad ja parandavad oma asendit. Kui vigin on ühtlane ja juhtkangi lõppasendis, siis on lingid pinges ja EPA-d vajavad reguleerimist.
Riibak
Posts: 82
Joined: Sat Apr 27, 2013 23:06

Post by Riibak »

Keerasin kõik servod küljest ära ja panin tühjalt tööle, endiselt kõik vilisevad ja vigisevad aga mingi 3 korda vaiksemalt. See kas mille sees servod on paistab olevat kõlakasti moodi ja võimendavad seda vilinat tohutult.
YAK 55
Futaba T14SG
FlyCamOne HD 720p
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Riibak wrote:Keerasin kõik servod küljest ära ja panin tühjalt tööle, endiselt kõik vilisevad ja vigisevad aga mingi 3 korda vaiksemalt. See kas mille sees servod on paistab olevat kõlakasti moodi ja võimendavad seda vilinat tohutult.
Kas testriga voolutarvet oskad ja suudad mõõta?
Milline on voolutarve kui leiad asendi kus servod vait püsivad ja siis kui vigisevad?
Ilma koormuseta peaks ka eriti "prescision" digiservo vait jääma ???
Ehk siis kui saatja poolt etteantud asend/nurk on saavutatud peaks mootor olema servo kontrolleri poolt täiesti pingestamata seni kuni miski jõud servot sellest asendist ühele või teisele poole ei ürita kangutada.
Riibok wrote:keerasin servo lahti, määre oli ainlt ühte nurka kogunenud, määrisin hammakad uuesti kokku, aga vilisemine ikka ära ei läinud, isegi siis viliseb kui paljas tühi servo liigub
See tegelikult võiks viidata sellele, et kusagil on mingi hammakapaari omavaheline suur hõõrdumine (hammakad teine-teisele liiga lähedal) mis võib olla tingitud ainuüksi nende hammakavõllide 5/100 mm egatäpsusest teineteise läheduse suunas.
Või siis valudefektidega hammakad või mis iganes seda tihedust põhjustab, viidates pisut odavamale ja ebakvaliteetsele servole või tema partiile.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Futaba on kindlasti töötav apaatuur. Mudeliga kaasas servod ilmselt odavad analoogservod, mis võivad väga kaasaegse Futaba korral ka lihtsalt maha põleda. Võimatu ennustada kui seadmete tüüpe pole öeldud.
Uuemate heade 2,4GHz aparatuuridega analoogservosid ei tohiks kasutada.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kui videos nähtavad servod on analoogservod, siis võib tõesti probleem olla selles, et Futaba aparatuur töötab "kõrgemal töösagedusel" (high refresh rate), mis analoogservodele ei sobi ja praktikas neid maha põletab.

Autode aparatuuridel saab seda "töösagedust" muuta - 5.5ms, 11ms, 22ms näiteks Spektrumi puhul. Viimase ajal lennuki süssteemidega pole kursis, kuid täiesti loogiline, et need eeldavad digiservosid. Lahenduseks võib olla ka menüüsse peidetud võimalus seda "töösagedust" aeglustada, et ka analoogservodega sobiks.

* "töösagedus" - ehk siis vist tegelikult saatjast vastuvõtjasse ja vastuvõtjast servodesse mineva signaalipaketi pikus. Mida lühem signaalipakett, seda suurema sagedusega neid edastada saab, seda parema eraldusvõimega on võimalik servosid saatjakangist juhtida.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Post Reply