SERVOD VILISEVAD!!!
SERVOD VILISEVAD!!!
Tere
selline mure, et ostsin lennuki (JXOB) spektrum vastuvõtjaga, ja ostsin ka saatja futaba oma.
Nii, vahetasin vastuvõtjad välja ühendasin juhtmed ära ilusti, kõik töötab, mootori sain ka tööle.
Aon sellinega mure et kui voolu taha panen hakkavad servod vilisema, kui juhtkange liigutan siis vilin vahepeal kaob ja tuleb tagasi, selline tunne on nagu servod oleksid mingi pinge alla? Lennuki servod olid poes juba külge pandud.
Kas kellegil on samalaadi vilin olnud, paluks abi
tervitades
Toivo[/b]
selline mure, et ostsin lennuki (JXOB) spektrum vastuvõtjaga, ja ostsin ka saatja futaba oma.
Nii, vahetasin vastuvõtjad välja ühendasin juhtmed ära ilusti, kõik töötab, mootori sain ka tööle.
Aon sellinega mure et kui voolu taha panen hakkavad servod vilisema, kui juhtkange liigutan siis vilin vahepeal kaob ja tuleb tagasi, selline tunne on nagu servod oleksid mingi pinge alla? Lennuki servod olid poes juba külge pandud.
Kas kellegil on samalaadi vilin olnud, paluks abi
tervitades
Toivo[/b]
YAK 55
Futaba T14SG
FlyCamOne HD 720p
Futaba T14SG
FlyCamOne HD 720p
Ma küsiks siin hulgas ka.coolix wrote:Servod on ja pinge all. Kas oled proovinud trimmidega seda ära saada? Vaata kus pool see vilin ära kaob, endal sama asi vahukaga.
Olen proovinud enda servo undamist ära võtta trimmeriga võttan ära aga kui liigutan kas paremale või vasakule siis tuleb tagasi undamine .
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
tegin väikse videolõigu ka, et millest jutt
http://www.youtube.com/watch?v=FQqWxyj9LIY
http://www.youtube.com/watch?v=FQqWxyj9LIY
YAK 55
Futaba T14SG
FlyCamOne HD 720p
Futaba T14SG
FlyCamOne HD 720p
Kui tüüride hinged on jäigad või juhthoovastik hõõrub kusagile vastu siis võib vabalt sellist olukorda tekkida.
Võta ja ühenda juhthoovad/vardada servode küljest lahti ja vaata mis muutub.?
Kui siis vigisemine ära kaob - ürita suvalist sevot kergelt kuhugi suunas lükata-tõmmata. Tekib ilmselt jälle servopoolne "vastutöötamine" ja ka vigin.
Võta ja ühenda juhthoovad/vardada servode küljest lahti ja vaata mis muutub.?
Kui siis vigisemine ära kaob - ürita suvalist sevot kergelt kuhugi suunas lükata-tõmmata. Tekib ilmselt jälle servopoolne "vastutöötamine" ja ka vigin.
-
- Posts: 258
- Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
- Location: Tartu
This video is private.Riibak wrote:tegin väikse videolõigu ka, et millest jutt
http://www.youtube.com/watch?v=FQqWxyj9LIY
Sorry about that.
Ehk teisisõnu - video pole nähtav.
Võsalendur wrote:This video is private.Riibak wrote:tegin väikse videolõigu ka, et millest jutt
http://www.youtube.com/watch?v=FQqWxyj9LIY
Sorry about that.
Ehk teisisõnu - video pole nähtav.
Nüüd peaks nägema?
YAK 55
Futaba T14SG
FlyCamOne HD 720p
Futaba T14SG
FlyCamOne HD 720p
Kas testriga voolutarvet oskad ja suudad mõõta?Riibak wrote:Keerasin kõik servod küljest ära ja panin tühjalt tööle, endiselt kõik vilisevad ja vigisevad aga mingi 3 korda vaiksemalt. See kas mille sees servod on paistab olevat kõlakasti moodi ja võimendavad seda vilinat tohutult.
Milline on voolutarve kui leiad asendi kus servod vait püsivad ja siis kui vigisevad?
Ilma koormuseta peaks ka eriti "prescision" digiservo vait jääma ???
Ehk siis kui saatja poolt etteantud asend/nurk on saavutatud peaks mootor olema servo kontrolleri poolt täiesti pingestamata seni kuni miski jõud servot sellest asendist ühele või teisele poole ei ürita kangutada.
See tegelikult võiks viidata sellele, et kusagil on mingi hammakapaari omavaheline suur hõõrdumine (hammakad teine-teisele liiga lähedal) mis võib olla tingitud ainuüksi nende hammakavõllide 5/100 mm egatäpsusest teineteise läheduse suunas.Riibok wrote:keerasin servo lahti, määre oli ainlt ühte nurka kogunenud, määrisin hammakad uuesti kokku, aga vilisemine ikka ära ei läinud, isegi siis viliseb kui paljas tühi servo liigub
Või siis valudefektidega hammakad või mis iganes seda tihedust põhjustab, viidates pisut odavamale ja ebakvaliteetsele servole või tema partiile.
Kui videos nähtavad servod on analoogservod, siis võib tõesti probleem olla selles, et Futaba aparatuur töötab "kõrgemal töösagedusel" (high refresh rate), mis analoogservodele ei sobi ja praktikas neid maha põletab.
Autode aparatuuridel saab seda "töösagedust" muuta - 5.5ms, 11ms, 22ms näiteks Spektrumi puhul. Viimase ajal lennuki süssteemidega pole kursis, kuid täiesti loogiline, et need eeldavad digiservosid. Lahenduseks võib olla ka menüüsse peidetud võimalus seda "töösagedust" aeglustada, et ka analoogservodega sobiks.
* "töösagedus" - ehk siis vist tegelikult saatjast vastuvõtjasse ja vastuvõtjast servodesse mineva signaalipaketi pikus. Mida lühem signaalipakett, seda suurema sagedusega neid edastada saab, seda parema eraldusvõimega on võimalik servosid saatjakangist juhtida.
Autode aparatuuridel saab seda "töösagedust" muuta - 5.5ms, 11ms, 22ms näiteks Spektrumi puhul. Viimase ajal lennuki süssteemidega pole kursis, kuid täiesti loogiline, et need eeldavad digiservosid. Lahenduseks võib olla ka menüüsse peidetud võimalus seda "töösagedust" aeglustada, et ka analoogservodega sobiks.
* "töösagedus" - ehk siis vist tegelikult saatjast vastuvõtjasse ja vastuvõtjast servodesse mineva signaalipaketi pikus. Mida lühem signaalipakett, seda suurema sagedusega neid edastada saab, seda parema eraldusvõimega on võimalik servosid saatjakangist juhtida.
Lauri Laidna - www.pistik.com