Käsi sai valgeks ja vastu maad ka - Nemo crashi rubriik
Käsi sai valgeks ja vastu maad ka - Nemo crashi rubriik
Sain ka oma esimese lennumasina kätte. Bixler sai võetud ligi.
Täna oli kokkupanek hommikust alates, samal ajal simu peal harjutatud pool tunnikest ja siis möllas vend simuga edasi.
Õhtul enam ei andnud süda rahu, vaatasin, et liim maru hästi kuivanud ka, et võiks ikka uue asja ära proovida. Mõeldud tehtud, ruttu veel teibiribad põhja alla ja veel nipet-näpet kohtadesse ning plagama alevist välja.
Seda ma ütlen küll, et simu ja reaalsus on nähatvuse poolest kui öö ja päev. Arvuti ekraanil on pilt kole lame ja kauguse hindamine kisub puusse ning pilt ikka kole väike ka.
Mulle oli see esimene lennutamine, aga viimaseks ei jää, hammas verel nüüd.
Kokku koos vennaga tegime 5 matsu. Esimesed kaks mis tegin, olid suht pehmed ja olin ise liiga uljas oma trikitamistega. Vend ajas tiba kangid sassi ja tegi kaks matsu. Kahjuks polnud saba mul eriti hästi kokku liimitud ja lagunes viimasel ehk viiendal lennul laiali, kaamera oli siis maha võetud juba, ning lennuk tuli spiraalis suht ruttu vastu maad ning nina sai parajalt muljuda. Vaja tiba putitada ja läheb bixler uuesti õhku. Kaameral oli objektiiv paigast, oli vaja lähivõtet teha ja unustasin tagasi sättimast, pilt pole kauguse suhtes kõige teravam.
Video kahest esimesest üritusest - Asukoht Väike-Maarjast edelas
Ja paar pilti lennu järgsest
Raskuskese oli tiba liiga ees... Vähemalt mulle tundus nii.
Täna oli kokkupanek hommikust alates, samal ajal simu peal harjutatud pool tunnikest ja siis möllas vend simuga edasi.
Õhtul enam ei andnud süda rahu, vaatasin, et liim maru hästi kuivanud ka, et võiks ikka uue asja ära proovida. Mõeldud tehtud, ruttu veel teibiribad põhja alla ja veel nipet-näpet kohtadesse ning plagama alevist välja.
Seda ma ütlen küll, et simu ja reaalsus on nähatvuse poolest kui öö ja päev. Arvuti ekraanil on pilt kole lame ja kauguse hindamine kisub puusse ning pilt ikka kole väike ka.
Mulle oli see esimene lennutamine, aga viimaseks ei jää, hammas verel nüüd.
Kokku koos vennaga tegime 5 matsu. Esimesed kaks mis tegin, olid suht pehmed ja olin ise liiga uljas oma trikitamistega. Vend ajas tiba kangid sassi ja tegi kaks matsu. Kahjuks polnud saba mul eriti hästi kokku liimitud ja lagunes viimasel ehk viiendal lennul laiali, kaamera oli siis maha võetud juba, ning lennuk tuli spiraalis suht ruttu vastu maad ning nina sai parajalt muljuda. Vaja tiba putitada ja läheb bixler uuesti õhku. Kaameral oli objektiiv paigast, oli vaja lähivõtet teha ja unustasin tagasi sättimast, pilt pole kauguse suhtes kõige teravam.
Video kahest esimesest üritusest - Asukoht Väike-Maarjast edelas
Ja paar pilti lennu järgsest
Raskuskese oli tiba liiga ees... Vähemalt mulle tundus nii.
Last edited by nemo on Wed Feb 26, 2014 12:54, edited 1 time in total.
heiii..see küll ei lähe teema hulka aga HURRRAAA!! keegi siinkandis juures:D kui sa satud rakvere lähedal lennutama siis anna teada.tulen meeleldi kh lennutama ja võin aidata kui midagi mureks seoses lennukitega.ise asun pajusti lähedal.
aga vaadates korras seda video.. ära algul gaasiga väga mässa,tõmba lennuk mingi 10-20m kõrgusele ja siis gaas maha.. siis vaikne lend.
aga vaadates korras seda video.. ära algul gaasiga väga mässa,tõmba lennuk mingi 10-20m kõrgusele ja siis gaas maha.. siis vaikne lend.
Last edited by kyylik on Wed Jun 19, 2013 22:25, edited 1 time in total.
Sai täna jälle lend ette võetud. Nii kui õhku sai, hakkas paremale ära tirima, tõin ruttu alla tagasi, kui nägin, et trimmimine kasu ei too. Kuumusest juba nupp ei nokkinud ka ning ei jaganud matsu välja. Vaatasin kõik üle, tundus korras olema peale raskuskeskme kõik. Panin aku tahapoole ja uuesti lendu. Maal õe juures avarust väga kõvasti pole, üpris palju pööramisi tuleb teha lennu kestel. Algus ilus, kõrgust koos pööramistega üle 20m, tuulevaikus ootamatult ja ühel hetkel tuli tuul tagasi. Tõmbasin nina tuulde, lasin veidi kõrgust juurde ja siis tagasi enda suunas keerama, sel hetkel toimus midagi arusaamatut. Lennuk pööras järsku nina alla ja tuli vastu maad, keeldus nina üles tõmbamast. Ise kardan ligidal asuvat EMT masti, mille otsas peale mobiilside ka kõike muud. Muud loogikat ei näe, sest lennuk ei reageerinud nina ees alla tulekul puldile üldse.
Nina vajab jälle iluravi, paistab et järgmine pauk viib nina otsast.
Nina vajab jälle iluravi, paistab et järgmine pauk viib nina otsast.
The ground is the limit not the sky
- Eachine Racer 250
- KingKongSmart100
- Fox EPO Glider 2.32m
- Taranis ja FrSky kampott
- 1/10 SCT
- Camera: Runcam 2
Hästi klassikaline vastu maad laskmine. Lennuk lendab õhu suhtes ja järsult allatuult pöörates muutub kiirus õhu suhtes olematuks ning lennuk kukub pikeesse. Juhitavaks muutub alles siis kui tiiva kiirus õhu suhtes on normaliseerinud kuid tihti jääb maa enne ette.
Kui tuule teel oli puid-põõsaid või muid suuri takistusi on lisaks veel igasuguseid ootamatult käituvaid õhukeeriseid.
Kui tuule teel oli puid-põõsaid või muid suuri takistusi on lisaks veel igasuguseid ootamatult käituvaid õhukeeriseid.
Ja videolt ka näha et probleem Sul stallimises. Lased kiiruse käest ja siis pöörad allatuult. Tüüpiline viga alguses ka meil lastel simus. Nad arvavad,et see on nagu auto sõit. Lendavad kuskile ja tuult ei vaata. Ning kui tagasi pööravad siis, et kaugustesse ei lendaks pidurdavad gaasi maha võtmisega ning teevad seejärel pöörde. Lennuk vajab lendamiseks kiirust ja kui seda pole kukub nagu kivi alla. Ning kui saavutab lennukiiruse on teda jälle võimalik juhtida. Proovi ta kõrgemale saada ,et saaksid rohkem aega mõtlemiseks. (muidugi ära täpiks lase ) Selline lennuk lendab ka ilma mootorita. Planeerib n.ö. Ja kui on tõukav propp siis käima pannes võtab lennuk nina pisut alla ning siis hoiad elev. UP . Aga simu kohta ütlen küll, et aitab ikka tublisti kaasa õppimisel ja, et ei krässaks kohe teisel sekundil. Igal juhul vaatamata ekraani lamedusest kuluta rohkem kui pool tundi juhtkangide tunnetamise õppimiseks. Lõpuks pane pult selja taha ja siis vaata vaid lennukit ning juhi. Nii me harjutame lastega. Edu Sulle teise lennuki puhul.
Noh, et juhid pult selja taga ja vaatad vaid lennukit. Üks stiilinäide Hispaania naispiloodilt http://www.youtube.com/watch?v=AjfgtlATIDA
Vahepeal lennuk parandatud. Ootab uut võimalust õhku saamiseks - vabast ajast eriti vaba aega ei kipu jääma või pole ilm sobilik.
Vahepeal simu kasutanud ja leidsin, et kopter hea kangide tunnetuse õppimiseks. Peale paari tunnist kopteriga mässamist oli juba lennuk palju kergem õhus hoida.
Vaatasin seda videot ka. Omamoodi kasulik on selline puldi käsitlus.
Vahepeal simu kasutanud ja leidsin, et kopter hea kangide tunnetuse õppimiseks. Peale paari tunnist kopteriga mässamist oli juba lennuk palju kergem õhus hoida.
Vaatasin seda videot ka. Omamoodi kasulik on selline puldi käsitlus.
The ground is the limit not the sky
- Eachine Racer 250
- KingKongSmart100
- Fox EPO Glider 2.32m
- Taranis ja FrSky kampott
- 1/10 SCT
- Camera: Runcam 2
Uus võimalus oli pühapäeval. Hommikupoolikul nokitsesin bixleri kallal, pult sai ümber confitud flaperoni tarvis. Lend oli ilus ja kena, alates 15m maapinnalt olid tugevad õhuvoolud ja mingi hetk jäin nö magama või tont teab mis ning sain bixleri nina ilusti puruks. Nüüd on epo keetmine selge, täna hakkan nina tagasi kere külge panema.
ESC oli keres sees ja see kuumenes ka liiga üle vahepeal, nüüd panen ta kerest välja.
Kokkuvõttes oli see kolmas suuremate vigastustega crash ja minu elukogemus ütleb, et kui ei julge, ei lõhu ja ei paranda oma lolluste tagajärgi, siis arengut ei toimu üheski suunas.
Eks näis, kuidas järgmine katselend möödub. Arvata on, et algaja jaoks ideaalset ilma ei satu ette
ESC oli keres sees ja see kuumenes ka liiga üle vahepeal, nüüd panen ta kerest välja.
Kokkuvõttes oli see kolmas suuremate vigastustega crash ja minu elukogemus ütleb, et kui ei julge, ei lõhu ja ei paranda oma lolluste tagajärgi, siis arengut ei toimu üheski suunas.
Eks näis, kuidas järgmine katselend möödub. Arvata on, et algaja jaoks ideaalset ilma ei satu ette
The ground is the limit not the sky
- Eachine Racer 250
- KingKongSmart100
- Fox EPO Glider 2.32m
- Taranis ja FrSky kampott
- 1/10 SCT
- Camera: Runcam 2
Tehnika peab ikka keres sees istuma ja seal normaalset temperatuuri suutma hoida või taluma. Ülekuumenemise vältimiseks valitakse tiba suurema amperaasiga ESC. Selleks mõõdetakse mootori voolutarve ampermeetri või mingi wattmeetriga ära, liidetakse 20...33% otsa ja sellest lähtuvalt poodi.nemo wrote:ESC oli keres sees ja see kuumenes ka liiga üle vahepeal, nüüd panen ta kerest välja.
tegelikult isegi ehk 33...50%
Näiteks: kui mootor suudab täisgaasiga ja täislaetud akuga imeda 17,8A voolu siis kasutatakse 25A regu.
See on küll 200% õigesti aru saadud.nemo wrote:Kokkuvõttes oli see kolmas suuremate vigastustega crash ja minu elukogemus ütleb, et kui ei julge, ei lõhu ja ei paranda oma lolluste tagajärgi, siis arengut ei toimu üheski suunas.
Sai 7 juuli lendu. Minu jaoks oli esmakordselt "ilusa" tuulega lendamine. Võtsin suht pingevabalt. Pikalt nautida ei saanud, bixler pooleks ilusti mootori tagant.
Versioonil 1.1 on nõrk koht kohe kõhu all oleva luugi serv (tolle kaudu pääseb ligi kahele servole).
Aga egas midagi, lapime linnu jälle ära
Lennuplatsi asukoht
Tolle päeva lennuilma seal asukohas ehk oskab kyylik hästi kommenteerida
Versioonil 1.1 on nõrk koht kohe kõhu all oleva luugi serv (tolle kaudu pääseb ligi kahele servole).
Aga egas midagi, lapime linnu jälle ära
Lennuplatsi asukoht
Tolle päeva lennuilma seal asukohas ehk oskab kyylik hästi kommenteerida
Last edited by nemo on Wed Jul 10, 2013 21:26, edited 1 time in total.
The ground is the limit not the sky
- Eachine Racer 250
- KingKongSmart100
- Fox EPO Glider 2.32m
- Taranis ja FrSky kampott
- 1/10 SCT
- Camera: Runcam 2
Quad
Ei hakka uut teemat tegema uue lennumassina pärast, vaid jätkame enda alustatut.
Sain eile oma quadi jaoks viimased jupid ka kätte. Multiwii SE V2.5 aju juba mitu nädalat näppimisel olnud, aga mootorite saabumisega läks aega.
Panin ta kokku ära, vaatasin hoolega confi üle, kasutan v2.3, ilus ja korras.
Egas miskit, ei hakanud midagi siin nööriga jantima - nöör horisontaalselt pingule, kopter selle külge täisvarustuses ja PID'e timmima - ning sammud staadionile.
Esimese õhkutõusuga oli ikke pabinapoiss sees ka, harjunud ju lennukitega ja see asi seisab ju kohapeal õhus ning vaevu liigub kui kangid tsentris.
Lasin alla tagasi. Kerge drift vasakule koos pöördega. Esmalt proovisin seda ära saada ACC timmimisega, ei saanud lahti. Järelt PID kallale.
Drifti vastu saab I väärtuse muutmisega. Tirisin siis Roll I ja Pitch I väärtusi vaikimisi määratust mõne pügala alla.
Sai palju parem kohe. Vaja oleks veel määrata confis ära deadzone, hetkel kange kõdistad, siis kipub juba tibakene reageerima.
Veidi lasin sinna ja tänna, proovisin manöövreid, tegin ka paar loopi ja rolli, maha ja maast lahti vaikselt. Confis acrotrainer lubatud ja siit ka nüüd algaja jaoks kurjajuur
Lasin quadi pea 20m kõrgusele, siis pöörded täitsa maha ja kergelt küljele kaldu. Langes ilusti kuniks... Reageerisin liiga hilja gaasi andmisega ja nüüd kõige tähtsam asi - seesama acrotrainer, nimelt sai surutud üle confis määratud piiri ja level mode võeti acro poolt üle ning mis seal ikka, lahti sain ühest käpast, mis õnneks oli parandatav ja noh, uus ring proppe läks peale.
Praegu lülitasin acrotraineri off ja kasutan parem esialgu level mode aktiveerimist lülitist.
Sain eile oma quadi jaoks viimased jupid ka kätte. Multiwii SE V2.5 aju juba mitu nädalat näppimisel olnud, aga mootorite saabumisega läks aega.
Panin ta kokku ära, vaatasin hoolega confi üle, kasutan v2.3, ilus ja korras.
Egas miskit, ei hakanud midagi siin nööriga jantima - nöör horisontaalselt pingule, kopter selle külge täisvarustuses ja PID'e timmima - ning sammud staadionile.
Esimese õhkutõusuga oli ikke pabinapoiss sees ka, harjunud ju lennukitega ja see asi seisab ju kohapeal õhus ning vaevu liigub kui kangid tsentris.
Lasin alla tagasi. Kerge drift vasakule koos pöördega. Esmalt proovisin seda ära saada ACC timmimisega, ei saanud lahti. Järelt PID kallale.
Drifti vastu saab I väärtuse muutmisega. Tirisin siis Roll I ja Pitch I väärtusi vaikimisi määratust mõne pügala alla.
Sai palju parem kohe. Vaja oleks veel määrata confis ära deadzone, hetkel kange kõdistad, siis kipub juba tibakene reageerima.
Veidi lasin sinna ja tänna, proovisin manöövreid, tegin ka paar loopi ja rolli, maha ja maast lahti vaikselt. Confis acrotrainer lubatud ja siit ka nüüd algaja jaoks kurjajuur
Lasin quadi pea 20m kõrgusele, siis pöörded täitsa maha ja kergelt küljele kaldu. Langes ilusti kuniks... Reageerisin liiga hilja gaasi andmisega ja nüüd kõige tähtsam asi - seesama acrotrainer, nimelt sai surutud üle confis määratud piiri ja level mode võeti acro poolt üle ning mis seal ikka, lahti sain ühest käpast, mis õnneks oli parandatav ja noh, uus ring proppe läks peale.
Praegu lülitasin acrotraineri off ja kasutan parem esialgu level mode aktiveerimist lülitist.
The ground is the limit not the sky
- Eachine Racer 250
- KingKongSmart100
- Fox EPO Glider 2.32m
- Taranis ja FrSky kampott
- 1/10 SCT
- Camera: Runcam 2
Eile peale tööd käisin suurest vaimustusest ilusa ilma üle kella 19-20 vahel Foxi lennutamas. Sai tiibade alumist poolt teibitud nähtavuse parandamiseks - muidu üleni valge nagu luik ja ei saa teatud nurkade alt enam arugi, mida pidi see elukas on. Tulemus sai suht hea, tegin põhiosa musta ja tiivaotsa ning elerooni kollase.
Kuna tuul kadus peaaegu olematuks suht ruttu, siis enamuse ajast oli mootoriga lend, ajaliselt u 65-70%.
Teise akutäiega startides oli vaja muidugi jälle piire kombata tarvis ja lasin käest minema alla 50% pööretega. Jõudu jäi väheks tõusu jaoks ja tiris küliti ning viskas hundiratast. Must klots tegi salvestust ka, aga egas eriti midagi näha pole peale suurema põrkamise.
Ära murdis ühe tiiva otsa, nii u 10cm pikkune jupp, lihtsalt tagasi liimitav ja samal tiival on poolenisti läbi ka elerooni vahust hing. Ülejäänu ilusti terve ja töötab.
Muidu hea glider, aga HK versioonil pole mootori ja propi kooslus eriti hea. Propp on 12*6 ja mootoriks DAT 750KV ja kipub mootorit täis pööretel koormama.
Video https://www.youtube.com/watch?v=O5VZU177Uro
Kuna tuul kadus peaaegu olematuks suht ruttu, siis enamuse ajast oli mootoriga lend, ajaliselt u 65-70%.
Teise akutäiega startides oli vaja muidugi jälle piire kombata tarvis ja lasin käest minema alla 50% pööretega. Jõudu jäi väheks tõusu jaoks ja tiris küliti ning viskas hundiratast. Must klots tegi salvestust ka, aga egas eriti midagi näha pole peale suurema põrkamise.
Ära murdis ühe tiiva otsa, nii u 10cm pikkune jupp, lihtsalt tagasi liimitav ja samal tiival on poolenisti läbi ka elerooni vahust hing. Ülejäänu ilusti terve ja töötab.
Muidu hea glider, aga HK versioonil pole mootori ja propi kooslus eriti hea. Propp on 12*6 ja mootoriks DAT 750KV ja kipub mootorit täis pööretel koormama.
Video https://www.youtube.com/watch?v=O5VZU177Uro
The ground is the limit not the sky
- Eachine Racer 250
- KingKongSmart100
- Fox EPO Glider 2.32m
- Taranis ja FrSky kampott
- 1/10 SCT
- Camera: Runcam 2
Täna sai Fox'i vähe ehitatud. Viisin elevaatori servo canopy alt taha saba otsa - põhjus lihtne, nimelt see idiootne pikk varras paindub kole palju ja elevaator annab liigselt mängima. Sai muudetud ka mootori tõusunurka, et ei veaks täisgaasil vertikaali.
Kõik ok, lappasin asjad kasti, kast kaenlasse ja minekit. Lennuplatsil timmisin üle veel elevaatori juhthoova pikkuse ja käest minema. 10 sekundit rõõmu, tõusunurk ideaalne ja nii kui kõrgust võtma hakkasin, siis kohe pauk järgi.
Oma lollus maksis kätte, eirasin reeglit, et 7 korda kontrolli ja 1 kord lenda - servo kanal oli reversis.
Praeguseks murdekohtade tugevdamise eesmärgil keetmine tehtud, pooled omavahel lähevad kenasti kokku, vaja liimima hakata.
Pagana dropbox, ei lase otse pilti siia...
https://www.dropbox.com/s/4xrkejv4epl9g ... .29.17.jpg
Kõik ok, lappasin asjad kasti, kast kaenlasse ja minekit. Lennuplatsil timmisin üle veel elevaatori juhthoova pikkuse ja käest minema. 10 sekundit rõõmu, tõusunurk ideaalne ja nii kui kõrgust võtma hakkasin, siis kohe pauk järgi.
Oma lollus maksis kätte, eirasin reeglit, et 7 korda kontrolli ja 1 kord lenda - servo kanal oli reversis.
Praeguseks murdekohtade tugevdamise eesmärgil keetmine tehtud, pooled omavahel lähevad kenasti kokku, vaja liimima hakata.
Pagana dropbox, ei lase otse pilti siia...
https://www.dropbox.com/s/4xrkejv4epl9g ... .29.17.jpg
The ground is the limit not the sky
- Eachine Racer 250
- KingKongSmart100
- Fox EPO Glider 2.32m
- Taranis ja FrSky kampott
- 1/10 SCT
- Camera: Runcam 2
Kuidas Sa 7 said ? Ikka 9 vist peaks olema. Ma tegin ka ükskord omanimelise kase lennuplatsil kui 12m/s tuulega lukustamata stabika link lahti venis. Siis sain küll ka valemiks ,et ei kontrolli ühtegi korda ja ühe korra latva. Kuna teil seal Rakveres puid ei ole siis piirdute omanimeliste aukudega ilmselt .
Mul on 7 harjumuseks saanud. Ja puudega on lood sellised, et oleneb asukohast. See aasta pole veel metsa ääres lendamas käinud, aga eelmine aasta sai puid proovitud küll, korra kase otsaski käidud lennukil järgi
The ground is the limit not the sky
- Eachine Racer 250
- KingKongSmart100
- Fox EPO Glider 2.32m
- Taranis ja FrSky kampott
- 1/10 SCT
- Camera: Runcam 2