Kõige lühem lend

Suured ja väikesed õnnetused mudelitega...
Post Reply
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Kõige lühem lend

Post by AndrusT »

Kas võib olla õnnetumat lendurit kui mina?
Pikad tunnid nokitsemist. Palju kompromisse une ja perekonnaga. Lõpuks lennuk taas lennukõlbulik. Siis korraks käest õhku, järsk kaldumine paremale, matsaki vastu maad, tiivad, nina, võll, prop jne. taas puruks. Jäi vaid must masendus ja hetkeline minnalaskmine, et kurat selle lendamisega. Paneks kõik prügikasti ja elaks niisama edasi.

Kuid "ei", taas tagasi tööruumi ja jälle kõik otsat peale. Mis on siis lendamises põhilisem, kas lennuki parandamine või sellega lendamine? Mulle tundub, et parandamine -- see ongi lennumudelismi põhitegevus.

PS: Ärge pange pahaks, kirjutasin, sest jagatud muret on kergem kanda.
Last edited by AndrusT on Sat Apr 14, 2007 22:42, edited 2 times in total.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Milline lennuk see on?
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

aga nii tulevadki kogemused;)

eks ikka kui omal käel õppida, siis juhtub õnnetusi ja puutöö tuleb paratamatult teiseks hobiks :wink:
musti mõtteid ka iga kord.... aga kõik laabub taas ja vist see haigus üle ei lähegi.....niiet nurka asjad seisma väga ei jää
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

No eks ikka juhtub, eriti esimeste lendudega, kui neid "tundmatuid" on palju.

Talvel suure tuule ja 300g lennukiga sain lennuaja umbes 1-2 sekundi kanti. Nimelt olin hommikul vastuvõtja uuesti peale pannud ja saatjasse ka nullist mudeli sisse toksinud, käigud ja expo ja kõik olid tstimata. Lennus siis oligi käik liiga suur, läks liiga nina üles, ja siis üle korrigeerimine liiga alla, tuul aitas ka kõvasti kaasa ja kõksuga otse vastu kiilasjääd. Ilus hele laks käis, väga efektne. Õnneks kaotused ainut : prop, mootorikinnitus, pöördetüüri servo hammakaad.

Mina ehitada ei viitsi ja ei taha, teen seda nii vähe kui võimalik. Seetõttu platsil üritan alati korralik olla :wink: laiskus on edasiviiv jõud.

Aga miks sul nii läks? Diagnoos? Kas ise nullist tehtud lennuk või pakend? Tänapäeval pole enam erilist mõtet hiinlaste odava tööjõuga konkureerida, mõtekam on magada ja perega koos olla ja paarituhandene valmis pakend osta. See ei kehti muidugu alati...
Lauri Laidna - www.pistik.com
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Lennuki nimi on "Butterfly". Ostetud lennuk. Balsa ja kile. Sellega juba neljas puruks sõitmine. Lennuk peaks kuju järgi olema stabiilne. Pool tiiba üles poole keeratud. Esimene kord sõitsin puruks lihtsalt oskamatusest. Teine kord sai saatuslikuks tuul. See on küllalt suure tiivapinnaga ja kerge lennuk. Mingist tuulest alates pole praktiliselt juhitav. Kolmas kord juhtus midagi akuga või sai see lihtsalt tühjaks. Jõud hakkas ära kaduma ja ei suutnud enam üle põõsa saada.
Seekord oli tõenäoliselt süüdi jälle tuul. Tuul oli puhanguline. Viskasin käest ja kreeni vajumine toimus nii ruttu, et lihtsalt ei jõudnud või ei olekski saanud seda enam päästa. Selle lennuki juhtimine toimub vaid sabatüüridega. Kaldtüürid puuduvad. Reageerib juhtimisele suhteliselt uimaselt.

Tõenäoliselt seda "Butterfly"-d ikkagi mõnda ega enam ei taasta. Varsti on selles rohkem liimi kui lennukit. Kardan, et olen oma lappimistega ka selle tiibade kuju veidi deformeerinud ja lennuomadusi halvendanud. Ostab parem mingi teise lennuki. Algajale veelgi lollikindlama. Häda ka see, et olen selles teemas alles roheline (asjaga tegelema hakanud alates 2006 a. septembrist) ja ei suuda olukordi piisavalt kiirelt ja/või adekvaatselt hinnata. Sellise tuulega ei oleks tohtinud õhku tõusta, on nüüd kerge tagant järele tark olla.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Lendan praegu aktiivselt ROBBE AIRBEE-ga,väga hea ja stabiilne,muidugi suurema tuulega probleeme.
Krässe on olnu igasuguseid,tulnud mitu korda ninaga maasse ja vastu asfalti,ka suure tuulega karusell pole võõras.
Parandada on tulnud ainult kiilu ja korralikult kinni liimida juhukud (seda peale esimest lendu juba).
Tugevdasin stapi esiserva ka teibiga,et vältida üllatusi maandumisel.

Image
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

No kui nüüd need lennutamised oleks toimunud heinaamaal, kus pole puid ja seda kõike teinud vaikse ilmaga, siis oleks vist null crashi praeguseks?!

Veel tundmatu lennukiga ja algajal suure tullega puude kohal lendamine kutsub küll häda kaela... aga vähemalt oleks seda probleemi lihtne vältida - teine lennutamiskoht ja ainult vaikne ilm (reeglina nüüd kevad-suvel alates 17-18 kuni 19-20 ideaalne aeg!)
Lauri Laidna - www.pistik.com
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Huvitab see lennuk, kas ta on "Color (või JP) Butterfly", 1200mm tiivaulatus, 370(280) reduktormootor 10x4,7SF (9x6SF) propiga, 8 AAA elementi, mootoril on läbipaistev kate ja vedruga põrkekaitse, tiib on kõrgendusel nagu kunagistel taimermudelitel ja lennukaal ~450g.
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Jah, täpselt see see lennuk on. Värv on punane. Aku on lipo 2 purki (7,4 V), 800 mAh.
Kas tekkinud huvi mingil viisil see endale saada?
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Osta ei soovi, omal reduktoriga slowflyer olemas. Kuu ajaga on ~7 lennutundi kogunenud, 1 mootor täielikult ära kulunud. 1. lend lõppes pikees ninaga vastu betooni, aga edaspidi hakkas asi minema.
Slowflyeri juhtimine erineb tavamudeli omast, aga kui asja käppa saab, on väga mõnus.
Ainuke piirang on tuule kiirus. Mul kaalub 750mm tiivaga mudel 330g asemel 500g ja 10x4,7 on vahetatud 10x6 või 10x7 vastu. Ja suurim tuule kiirus lennutamiseks on 6-7m/s. Tuule kiiruse arvestamine käib ainult maksimumi järgi, ilmajaama keskmine on lennutamisel mõtetu suurus. Kerge akuga ei või tuule puhangute kiirus ületada 5m/s. Jälgin õhtul tuuleandmeid ja kaalun, kas jõuab enne pimedat ära käia. Teine võimalus on varahommikul lennutamas käia.
Post Reply