Mootori puhastamine

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
Pontus
Posts: 7
Joined: Thu Sep 06, 2012 21:51
Location: Paide

Mootori puhastamine

Post by Pontus »

Tervitused,

Jutt selline, et sai lennuki nitromootorilt eemaldatud laagrid. Oh üllatust, laagrid olid täis kuivanud kütust(kastoorikiht siis) ja see sulas ühtlaselt mootoriplokki laiali, sh kattis ka väntvõlli tööpinna. Tekkinud pruuni kihti ei eemalda ei bensiin, tehn. piiritus ega ka atsetoon. Proovitud on ka igasugust muud keemiat.
Mõned vennad jätavad sellisel juhul ööseks ploki antifriisi sisse keema. Tunnikene keetmist võttis tõesti põlemata kihi lahti. Rohkem põlenud kiht aga püsis. Hetkel on plokk keetmises.

Ehk on kellelgi varem sellist olukorda olnud, oskab nõu anda ehk? Lihvima ei tahaks hakata.
Terv, Timo
Lugupidamisega.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Olen mõned 10...20a seisnud vanad diislid NITRA-A või atsetoonis lahti leotanud.
Kastorka hangub ja kivistub korralikult kinni tõesti.
Kui kusagile metallile jääb pruun põlenud värvus pinnale kuid on näha, et see ei moodusta kaliibriga mõõdetavat kihti siis las olla.
Kui tegemist on kivistunud kütusejääkidega siis see tuleb kull atsetooniga maha leotada ja eemaldada.
NB! Atsetoon on teadaolevalt parim orgaaniline lahusti.
Lahustab peaaegu kõikke.
Sealjuures on antsetoon ise ka VEES lahustuv!
Pontus
Posts: 7
Joined: Thu Sep 06, 2012 21:51
Location: Paide

Post by Pontus »

Hetkel on wunderbar, antifriisis keetmine võttis selle jama niipalju lahti, et suurem osa tuli maha.
Jätkan aga laagrite otsimist - 689RS ja 689 ehk 9x17x5 ja 9x17x4...
Lugupidamisega.
Post Reply