Pääste ja politsei võib hakata kasutama droone
No küll ta hakkab, kui juba sama firma uurib, kes ka ise droone toodab Aga väiksest norimisest hoolimata toetame kodumaist droonitootmist! Multikopterid jms droonid ning raadioteel mudelid on hetkel vägagi perspektiivikas valdkond, milles tegeleda või kus hobist igapäevatöö välja voolida.
Väheke tausta uudisele ka avalikest allikatest. Threod Systems juhatus: Märt Piiskop, Lauri Almann, Kristjan Tiimus, Mikk Murumäe
Väheke tausta uudisele ka avalikest allikatest. Threod Systems juhatus: Märt Piiskop, Lauri Almann, Kristjan Tiimus, Mikk Murumäe
Lauri Laidna - www.pistik.com
priitom'ile vastuseks - vaata tänapäeva nutitelefone. Kõik telefonid on väga sarnased ja suudavad enamvähem sama ning on koostatud vähemalt 90% OEM juppidest. "Tegin otsast lõpuni ise tegemine" pole mingi argument ega eesmärk, pigem vastupidi. Edu määrab enamasti marketing õnnestumine, mõni omaloodud killer-feature või see, kui suudad konkurendist mõne % võrra suurema markupiga toodet müüa. Või siis see, et võidad mõne suure hanke ehk teed diili mobiilsideoperaatoriga - päris hästi võrreldav riigihake võitmisega
Kickstarter projektid on ka hea näide sellest. Paar inseneri jõuavad töötava protüübini ja tootmine ostetakse sisse "hiinast".
Kui teemaks olevat riigihanget väga suunatult ei tehta, võib teoreetiliselt selles osaleda ka mõni täiesti uus tegija, kes pakutava toote turul saadaolevatest OEM juppidest kokku paneb.
Kickstarter projektid on ka hea näide sellest. Paar inseneri jõuavad töötava protüübini ja tootmine ostetakse sisse "hiinast".
Kui teemaks olevat riigihanget väga suunatult ei tehta, võib teoreetiliselt selles osaleda ka mõni täiesti uus tegija, kes pakutava toote turul saadaolevatest OEM juppidest kokku paneb.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Telefonid pole kohe kindlati OEM juppidest.lauri wrote:...ning on koostatud vähemalt 90% OEM juppidest.
Montaaziplaat on kindlasti telefinitootja oma arendus.
OEM on enamasti Display, kuid ka see võib olla eritellimus alltootjalt (füüsilised parameetrid ja ka mõningased elektroonikat puudutavad erisoovid)
Primaarsed elekrtroonikakomponendid nagu transistorid, takistid, kondensaatorid ja ka enamus levinud andureid ei kuulu OEM definitsiooni alla.
Tarkvaraga on tiba keerulisem lugu. Seal tuleb suuta eristada erinevaid tasemeid. Operatsioonisüsteem ostetakse tihti sisse,
kuid sellele rakendusvidinad tehakse enamasti ikka tootja progejate poolt, või tellitakse allhankelt konkreetsete tahtmiste põhiselt ja kuulub lõppkokkuvõttes ikkagi tellijale.
Mis puudutab kopteri arendust konkreetselt meie riigile siis siin kindlasti pole mõtet eriti ise leiutada.
Iseleiutamine tuleb teemaks kui sa ei suuda maailmaturult vajalikku moodulit sobiva hinnaga leida või on takistuseks ehk mõni juriidiline kokkuleppimatus.
Nokiat siit ilmselget ei sünni. Hea kui suudetakse "vennasvabariikidele" mingi kogus maha müüa aga see ei ole lihtne kuna mistahes kauba müümisel on vajalik support nii softi kui hardware osas.
Eesti Nokiaks võib ehk rohkem uskuda e-riiki, mida meil ikka "ekspordidakse" usinalt kuid vennasvabariikidesse ei lähe kunagi mingi avaliku sektori e-lahenduse koopia vaid ikka hunnik konsultatsioone ja kogemusi millede põhjal siis tehakse kohapeal (või tellitakse ka mujalt) ikkagi täiesti uus tarkvara mis vajadusel ühildub ka muude vennasvanbariikide tarkvaradega.
Ärge jamage nüüd - lugege teksti... See, et sellesse raha süstitakse "uurimuse eesmärgil" on lihtsalt ise enesele asja sügavam põhjendamine ja, et seda kõike ka teistele asjast mitte nii väga arusaavatele inimestele hiljem promoda...
Rahad on taga juba, nüüd mõelge ise, kummaga on otstarbekam seiret teha kas mehitamata või mehitatud õhusõidukiga???!
See, et meie mehed sellele suudavad kõrgemalt poolt jala ukse vahele saada esimestena on nad selle igati ära teeninud ning jääme ootama kuidas asjad edasi arnevad.
Me oleme ju kõik näinud kuidas sadu miljoneid kroone on meie "vaesel" rigil mujale investeerida - näeme ka seda nii elektriautodest kui ka nende tankaltest kuni "taastuvenergia projektideni välja. Küll tulevad ka lendavate droonide aeg ega see tulemata jää Meil raha küll selleks kallid kaasmaalased
Rahad on taga juba, nüüd mõelge ise, kummaga on otstarbekam seiret teha kas mehitamata või mehitatud õhusõidukiga???!
See, et meie mehed sellele suudavad kõrgemalt poolt jala ukse vahele saada esimestena on nad selle igati ära teeninud ning jääme ootama kuidas asjad edasi arnevad.
Me oleme ju kõik näinud kuidas sadu miljoneid kroone on meie "vaesel" rigil mujale investeerida - näeme ka seda nii elektriautodest kui ka nende tankaltest kuni "taastuvenergia projektideni välja. Küll tulevad ka lendavate droonide aeg ega see tulemata jää Meil raha küll selleks kallid kaasmaalased
No täpselt. Sa vastasid kõik juba ise ära - kas elektriautode laialdast kasutuselevõttu saab nimetada Eesti nokiaks? Minu arvates mitte... see on lihtsalt uue tehnoloogia kasutuselevõtt ja selle rakendamine riigi tasandil, mis toimub igas teises riigis samamoodi. Nokiat arendatakse ikka nullisthenryko wrote:Ärge jamage nüüd - lugege teksti... See, et sellesse raha süstitakse "uurimuse eesmärgil" on lihtsalt ise enesele asja sügavam põhjendamine ja, et seda kõike ka teistele asjast mitte nii väga arusaavatele inimestele hiljem promoda...
Rahad on taga juba, nüüd mõelge ise, kummaga on otstarbekam seiret teha kas mehitamata või mehitatud õhusõidukiga???!
See, et meie mehed sellele suudavad kõrgemalt poolt jala ukse vahele saada esimestena on nad selle igati ära teeninud ning jääme ootama kuidas asjad edasi arnevad.
Me oleme ju kõik näinud kuidas sadu miljoneid kroone on meie "vaesel" rigil mujale investeerida - näeme ka seda nii elektriautodest kui ka nende tankaltest kuni "taastuvenergia projektideni välja. Küll tulevad ka lendavate droonide aeg ega see tulemata jää Meil raha küll selleks kallid kaasmaalased
Psychology is my med´s
Päevalehelt tuli ka sellel teemal nüüd artikkel, väike video ka all.
http://www.epl.ee/news/eesti/lendavad-r ... d=66605087
http://www.epl.ee/news/eesti/lendavad-r ... d=66605087