Blade SR
-
- Posts: 31
- Joined: Tue Aug 20, 2013 9:13
- Location: Tallinn
Blade SR
Kas Blade SR sobib veidi kogenud lendajale?
Kogenud lendajale sobivad igasugused CP kopterid
Kui aga kogemused piirduvad koaksiaalkopteritega siis kaldun arvama, et suuremad CP kopterid (alates 450 klass ehk rootori diameeter üle 700mm) on sobivamad (isiklik arvamus). Kuna koaksiaalkopterite juhtimiseks peab cyclic (kaldetüür&kõrgustüür) andma pikalt kuid CP kopterite puhul ainult nö lühikeste "pumpamis" liigutustena siis ilma simu abita ikkagi ei õnnestu selline üleminek CP kopteritele ohtraid krässe vältimata
Kui aga kogemused piirduvad koaksiaalkopteritega siis kaldun arvama, et suuremad CP kopterid (alates 450 klass ehk rootori diameeter üle 700mm) on sobivamad (isiklik arvamus). Kuna koaksiaalkopterite juhtimiseks peab cyclic (kaldetüür&kõrgustüür) andma pikalt kuid CP kopterite puhul ainult nö lühikeste "pumpamis" liigutustena siis ilma simu abita ikkagi ei õnnestu selline üleminek CP kopteritele ohtraid krässe vältimata
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Targemad mehed räägivad - mida suurem kopter, seda rahulikuma juhitavusega. AGA omast kogemusest võin lisada - mida suurem kopter, seda rohkem osi pead vahetama iga väiksemagi intsidendi puhul (näiteks riivad labaga muru). Seega see algaja kopteri valik on paras kompromiss.
Mina vist soovitaksin kogemuste täiendamiseks esimese sammuna pisikest CP helikopterit - Nine Eagles SoloPro 125 on hea valik. Tema eelis on see, et ta on sisuliselt purunematu (ja kui midagi lähebki siis varuosad on väga odavad), samas täielikult 3D võimeline. 126 on juba nati raskem, lisaks on pearootoril pöördeid hoopis rohkem st pole enam päris "pommikindel".
Blade SR on hea rahulik kopter ja tootja enda kinnitusel "just mõeldudki algajale". Sellele aitavad kaasa mitmed nipid - flybar'il on "kaaluvihi" moodi raskused, mida keskpunktist kaugemale-lähemale liigutades saab siis reguleerida kopteri käitumist erksamaks või rahulikumaks; komplektipuldil on eraldi lüliti mis teeb sama asja; labavõll on suhteliselt "lõdva kummiga" tehasest tulles jne. Lisaks võin oma kogemusest kinnitada et iga valeliigutuse peale juppe vahetama ei pea hakkama. 450-ne kopter on on selles suhtes oluliselt õrnem (liikuvate osade mass ja interts on lihtsalt niipalju suurem).
SR-i suur häda on see, et tema sabamootor saab üpris suurt vatti ja kipub läbi põlema - kopter on üsna suur (nn. 400-klassi kuuluv). Seda muret on kõik inglisekeelsed foorumid täis ja pakutakse mitmeid ümberehituskomplekte - uut, reduktoriga sabamootorit (ca 50 eur) ja isegi saba ümberehituskomplekti rihmaveole (ca 100 eur vist + servo). Samas selle raha eest on mõistlik siis juba osta kohe rihmaveoga kopter (näiteks HobbyKing 450). Mina kaalusin kõiki variante aga lõpuks tegin oma SR-ile lihtsalt oluliselt (ca 10cm) pikema sabapoomi, mis kohe vähendab koormust sabamootorile, sabamootor ja prop jäid samaks. Kuna pikem sabapoom viis raskuskeskme paigast, siis pidin ette kokpiti ninaotsa lisama ca 50g raskust, selleks ostsin autopoest rataste tasakaalustamiseks mõeldud rehviraskusi, neil on kahepoolne teip kohe küljes ja iga 5g järel jaotused peal.
Mina vist soovitaksin kogemuste täiendamiseks esimese sammuna pisikest CP helikopterit - Nine Eagles SoloPro 125 on hea valik. Tema eelis on see, et ta on sisuliselt purunematu (ja kui midagi lähebki siis varuosad on väga odavad), samas täielikult 3D võimeline. 126 on juba nati raskem, lisaks on pearootoril pöördeid hoopis rohkem st pole enam päris "pommikindel".
Blade SR on hea rahulik kopter ja tootja enda kinnitusel "just mõeldudki algajale". Sellele aitavad kaasa mitmed nipid - flybar'il on "kaaluvihi" moodi raskused, mida keskpunktist kaugemale-lähemale liigutades saab siis reguleerida kopteri käitumist erksamaks või rahulikumaks; komplektipuldil on eraldi lüliti mis teeb sama asja; labavõll on suhteliselt "lõdva kummiga" tehasest tulles jne. Lisaks võin oma kogemusest kinnitada et iga valeliigutuse peale juppe vahetama ei pea hakkama. 450-ne kopter on on selles suhtes oluliselt õrnem (liikuvate osade mass ja interts on lihtsalt niipalju suurem).
SR-i suur häda on see, et tema sabamootor saab üpris suurt vatti ja kipub läbi põlema - kopter on üsna suur (nn. 400-klassi kuuluv). Seda muret on kõik inglisekeelsed foorumid täis ja pakutakse mitmeid ümberehituskomplekte - uut, reduktoriga sabamootorit (ca 50 eur) ja isegi saba ümberehituskomplekti rihmaveole (ca 100 eur vist + servo). Samas selle raha eest on mõistlik siis juba osta kohe rihmaveoga kopter (näiteks HobbyKing 450). Mina kaalusin kõiki variante aga lõpuks tegin oma SR-ile lihtsalt oluliselt (ca 10cm) pikema sabapoomi, mis kohe vähendab koormust sabamootorile, sabamootor ja prop jäid samaks. Kuna pikem sabapoom viis raskuskeskme paigast, siis pidin ette kokpiti ninaotsa lisama ca 50g raskust, selleks ostsin autopoest rataste tasakaalustamiseks mõeldud rehviraskusi, neil on kahepoolne teip kohe küljes ja iga 5g järel jaotused peal.
Last edited by marti on Tue Sep 17, 2013 10:54, edited 1 time in total.
Marti
koperdaja
Goblin 500, Protos 500
Ja tillukesed aga tublid: Hubsan, Nine Eagles SoloPro 125 (flybarless).
koperdaja
Goblin 500, Protos 500
Ja tillukesed aga tublid: Hubsan, Nine Eagles SoloPro 125 (flybarless).