differentsiaali hammakad?

Autod mis kihutavad kruusal, liival ja muda sees
Post Reply
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

differentsiaali hammakad?

Post by felch »

Vennas tõi säärase jubediku remonti: http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/monster.jpg
Üles tõstes rattad pöörlevad aga muidu ei vea mitte. Miski otseselt katki ei ole aga jääb mulje, et difri (mõlema !) hammakad on kulunud. Sõitsid lapsed ja...noh nagu nad ikka sõidavad.
Kas oletan õigesti vea põhjust ja kas (kuskohast) hammakaid leida võiks?
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Tiiger
Posts: 40
Joined: Wed Aug 08, 2012 12:20

Post by Tiiger »

Teie jutt venna toodud masina kohta viitab pigem sellele, et autol võib olla nii öelda sidur (slipper clutch). Kui see on sõites lõdvaks läinud käivad autol õhus rattad ringi, kuid kui on maas sidur lihtsalt libiseb, kulutab siduri klotse ning auto ei liigu. Kui tegu on slipper clutch'i probleemiga, siis siin on väike näide kuidas seda pingutada http://traxxas.com/node/89088. Ei usu et hammasratastes on probleem muidu ei tohiks rattad ka õhus pöörelda.
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Ma ise ka ei usu eriti hammakate viga aga...sidurit sellel masinal küll ei leia (vt. pilte). Diffri "korpus"-hammakas pöörleb alati.Kui suruda musta värvi väljundvõlle keskele kokku, veetakse tugevalt. Survet vähendades vedu kaob. Difri sisemise rattagrupi liikumist muidugi ei näe kuid jääb mulje, et need 2 pisikest koonusratast (eraldi liikuval võllil) ei puutu vastu välimisi rattaid. Kas see ongi sidur??? Igatahes ei suuda leida võimalusi reguleerimiseks.
http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/monster1.jpg
http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/monster2.jpg
http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/monster3.jpg
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Mina seal küll ühtegi sidurit ei näe. Veetavad (pooltelgede) hammakad peavad kindlasti puutuma tihedalt diffri väikeste hammakate vastu. Pead otsima põhjust miks nad seda ei tee (mingi jupi kulumine). Äkki parandab asja see kui parajad seibid diffri korpuse ja veetavate hammakate vahele panna?
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Väga raske nii diagnoosida. Kere maas mootorit ringi ajades peaks ju näha olemam, mis kohas mootori vääne enam edasi ei kandu.

Kui viga ei leia, kruvi kokku tagasi ja vaata uuesti. Ülekannet saab ka näppude vahel kontrollida. Veereta masinat mööda lauda ja hoia käega ühte telgekinni jne.

Slipper-sidur oli hea mõte ja täpselt kirjeldatult käituks, kui läbi libiseb, aga tõesti tundub, et sellel masinal puudub. Kui difrid ise korras, siis ei jäägi muud üle, kui keskkardaani ja difrite ühenduskoht. Seda kohta saab tõesti "shimmida" ehk distantsseibe sisend "pinion" hammaka ja difrikorpuse kuullaagri vahele panna (tegelikult oleks õigem kuullaagrit nihutada, aga see selleks ;))
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Seibide mõte tuli mulle ka aga siis ei liikunud asi mootori jõul üldse - ülekoormus. Samuti läks ülekoormuse kaitse peale kui difri(d) toore jõuga kinni keerasin (need 4 kruvi difri korpusel). Käes proovides siis toimis ja jõudsin juba rõõmustada.
Käega korraga silla ühte ratast pöörates liigub vabalt kuid lauda mööda lükates poob kinni.
Kas wärki peabki nii "häälestama" ??? Imelik liikur küll...
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Tollel HSP-l sidurit kindlasti ei ole. Põhimõtteliselt on see 1/18 auto sama ehitusega, nagu HSP 1/10, ja viimast olen mitu korda lahti/kokku ladunud. Väga lihtne diffri osa tegelikult. Äkki on kuskil midagi kõver?
Kui diffri hambad osaliselt maha on kulunud või murdunud, siis on tõenäoline, et diffri box´is takerduvad murdunud osad hammaste vahele ja peatavad ülekande. Samas, kui rattad õhus olles siiski keerlevad, ei saa probleem justkui selles olla... :?

Igal juhul pead diffri laiali võtma, kui seda juba teinud ei ole.
Last edited by priitom on Tue Sep 03, 2013 22:11, edited 1 time in total.
Psychology is my med´s
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Samunegi et sain vist Lauri tuunimise soovitusest valesti aru..või siis mitte. Igatahes lisasin seibi difri SISSE mõttega vähendada distantsi sisemiste veotelgede hammakate ja nende pisikeste vahel. Kinni poos.... Ilmselt oli vale mõte.

EDIT: Difrit olen korduvalt lahti/kokku keeranud. Tulemus=0 :( Ma ei saa aru, miks ta nii käitub. Hammakad on terved, pole näha ka mahalihvitud hambaid ega mingit puru.
Me oleme mehhaanikaga veidi tülis vist - ei mõista teineteist...
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

felch wrote: Me oleme mehhaanikaga veidi tülis vist - ei mõista teineteist...
Äkki leiab pudelist abi :lol: , oli siuke ütlus, et "bez butõlki ne razbiratsa"

Aga kas need musta värvi pooltelje adapterid ikka on heas konditsioonis? Kahtlustan ikkagi kulumist.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Poolteljed on külgedelt siledaks viilitud tekitades omamoodi "võtme" mis neid sisemiste hammakatega seob. See asi on korras, ei viska üle ega isegi loksu. Mõtlesin ka, et midagi peab olema kulunud kuna kiiruse/veojõu kadu olla tekkinud kuidagi sujuvalt ägeda off-road sõitmise käigus...
Aga otsest kulumist ei oska näha, midagi katki ka ei ole. Saa siis aru...
Pole midagi paremat halvast ilmast !
striker
Posts: 105
Joined: Sat Feb 05, 2011 0:30
Location: Viimsi

Post by striker »

Mis moodi see keskmine hammasratas võlli küljes on? http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/monster1.jpg

Osadel 4wd masinatel on keskel differ ja mõnel on sidur.
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

striker wrote:Mis moodi see keskmine hammasratas võlli küljes on? http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/monster1.jpg

Osadel 4wd masinatel on keskel differ ja mõnel on sidur.
See peaks väikse nõelaga võlli külge olema lukustatud (nõel lukustub hammasratta sisse). Nii on suuremal autol: väiksel tõenäoliselt sama.
Psychology is my med´s
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Hakka kuskilt otsast uurima. Kui ühel teljel ühte ratast ringi ajada, peab teine õhus olles vastassuunas pöörlema - differ töötab. Kui ühel teljel ühte ratast ringi ajada ja teist kinni hoida, peab hakkama keskkardaan ringi käima - differ edastab jõu läbi crown/pinion ülekande keskkardaanile. Ja selle tulemusena peaksid ka teise silla 2 ratast õhus olles pöörlema.

Täpselt selline ehitus ja tööpõhimõte ongi - http://auto.howstuffworks.com/differential2.htm

Ära kuskil kruve üle pinguta! Hetkel oled tõenäoliselt mingid kohad kinni pitsitanud liigse jõuga. Pigem jäta väikse loksuga, keera kruvid hella käega kinni ja veerand keerdu lahti vms.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Tundub, et ma pole oma probleemidega üksi: http://www.ausrc.com/forum/showthread.p ... f-problems
Soovitus hankida parem auto on kindlasti hea aga...
Igatahes õnnestus sõiduk jälle liikuma. Difrid keerasin kinni keskmise jõuga aga enne seda õlitasin WD40ga (kindlasti mitte parim valik aga muud mul pole). Edasi selgus, et mingi blokeerumine tekkis juba ilma ratasteta. Kus täpselt, ei saanudki aru. Hakates asju 1-haaval kohale kruvima ja katsetades peale igat asja mootorit saavutasin olukorra, kus veovõll pöörles vabalt (edasisuunas siiski mitte päris vabalt aga olgu).
Ma ei saa aru, miks see jubedus nüüd töötab... Enam teda näha ei taha.

Tänud kaasa mõtlemast ja soovitamast !
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Post Reply