Hexa projekt R550 V2

Tri, Quadro, Hexa, Octo, "Droonid" jne
Post Reply
alvar.k
Posts: 6
Joined: Tue Dec 17, 2013 20:48

Hexa projekt R550 V2

Post by alvar.k »

Tervist,

koondan siia info oma ettevõtmisest ehitada oma esimene hexa multikopter. Kuna tegemist täiesti esimese lennumasina ehitusega, loodan mõistvale suhtumisele kui eksin millegi suhtes.

Tegemist on suhteliselt levinud DJI Flamewheel 550 koopia raamiga ning setupiga.

SETUP: Multikopter saab olema Hexa+ konfiguratsioonis 1000KV mootorite ja 10x4.5'' labadega esialgses seisus. Propellerite suhtes pole päris kindel veel. Akud tulevad arvatavasti 2tk 3S 2200mah paralleelis.

Praeguse seisuga on raam koos elektroonikaga kokku laotud ning CRIUS AIOP V2 peal istub hetkel MegaPirateNG 3.0.1 R2.

GPS moodul sai ümber konfitud selle juhendi järgi, kus põhiliseks on baud rate määrata 38400 ja värskendamise sagedus 10Hz peale. Ja paar pisemat asja veel, mis peaks GPS stabiilsust tõstma. Igaljuhul tundub, et GPS suhtleb CRIUS AIOP-ga ilusti.

Peale sai pandud tavaline bluetooth moodul CH-06 läbi S0/FTDI pordi, mis suhtleks APM Mission Planneriga arvutis otse üle õhu. Sellel sai samuti baud rate ümber sätitud, seekord 115200 peale. Kuid selle asja töövõimekuses ma pole hetkel kindel. Manuaalist korra lugesin, et peaks omakorda mingisugune bridge vahel olema. Ei tea.

Saatja sai kalibreeritud Mission Planneris ning esialgsed settingud samuti paika pandud. Samuti sai ESCid kalibreeritud ja mootorite pöörlemissuunad õigeks pandud.

Praeguse seisuga tundub, et kõik on joonel. Kuna puudub korralik Windowsi platvormiga arvuti on konfigureerimine keeruline ning bluetooth ühenduse katsetamine on ka piiratud. Kui saaks nende asjadega ühele poole, saaks vaikselt asja paika panema hakata ning katselende tegema.

Kuid hetkel tundub kogu MegaPirateNG ja Mission Planneri pool veel tume maa. Kui kellegil on häid soovitusi, millest alustada, siis kuulan hea meelega.

Image

Pildid ehitusest leiab siit.
remy
Posts: 18
Joined: Mon Apr 08, 2013 16:10
Location: Tallinn

testrig

Post by remy »

Lennukatsetatusi ja PID'e tuunima siis selleks, et kopter ja kodu terveks jääks (kui katsetad toas) tee testrig ->
http://www.youtube.com/results?search_q ... er+testrig
User avatar
rreims
Posts: 140
Joined: Mon Mar 12, 2012 14:30
Location: Pärnu

Post by rreims »

Kena hexa 8)

Aga olen RC-groups foorumist lugenud, et Megapiraatidesse on AutoTune funktsiooni port-itud. St. kopter väristab end 5-8 mintsa ja maandudes on PID väärtused paigas, näidis video:

https://www.youtube.com/watch?v=js2GzeRysAc

Ja info:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2029944

Muidu default PID väärtustega peaks lendama suht hästi, saab hexa ära katsetada, et mootorite suunad jne timm ning siis Autotune-t teha :D
alvar.k
Posts: 6
Joined: Tue Dec 17, 2013 20:48

Post by alvar.k »

Tänud soovituste eest. Nädalavahetusel proovin asja ette võtta ja Hexa lendu saata.

Vahepeal uuendusena sai kopterile peale ka eraldiseisev BEC ja ESCi juhtmetelt sai +5V voolujuhe eemaldatud. Põhjuseks see, et antud ESCidel ainult 0.5A lubatud.
qwerty009
Posts: 154
Joined: Tue Jul 17, 2012 11:48
Location: Tallinn

Post by qwerty009 »

Kompass ei hakka korralikult tööle kuna voolukaablid ning aku on tal otse näos, sellest tingituna ei tööta ükski GPS'ga seonduv flight mode. St ole valmis selleks, et kopter punuma paneb.
alvar.k
Posts: 6
Joined: Tue Dec 17, 2013 20:48

Post by alvar.k »

qwerty009 wrote:Kompass ei hakka korralikult tööle kuna voolukaablid ning aku on tal otse näos, sellest tingituna ei tööta ükski GPS'ga seonduv flight mode. St ole valmis selleks, et kopter punuma paneb.
Tänud näpunäite eest. Vaatasin sellest teemast kuidagi mööda. Igaljuhul nüüdseks sai kontroller kõige ülemisele plaadile tõstetud ja akud tulevad põhja alla (pilt). Compassmot testiga saavutasin poole gaasi juures segavuse protsendiks 29%, mis ardupiloti lehelt lugedes tundub olema päris ok tulemus.

Tulevikus tahaks välise kompassi panna ja kontrolleri kere sisse tagasi saada.
alvar.k
Posts: 6
Joined: Tue Dec 17, 2013 20:48

Post by alvar.k »

Esimesed lennud tehtud. Kuna pole võrdlust luua, siis oskan vaid öelda, et algsettingute kohta tundus asi täitsa stabiilne ja käsitletav. Alt hold ja Loiteri sai ka proovitud - töötasid, kuid vajavad sättimist. Seega ootan tuulevaiksemat ilma, et saaks autotune'i proovida ja muude settingute mängida.

Vahepeal sai kopter ära ka kaalutud ning kaal ilma akudeta on hetkel 1192 grammi ning koos akudega (2 x 2200mah 3S) 1526 grammi.

Ehituse poole pealt on paar ideed, millega tundlikku elektroonikat lahutada segavatest faktoritest - compass ja gps tõsta kõrgemale.
Post Reply