Tere,
Uus kopterihuviline nüüd juures.
Soetasin endale MSH Protos 500 kopteri Bluesmelli (Ville) käest. Kõigepealt suured tänud Villele korduva (NB! väga palju kordi korduva) konsultatsiooni eest.
Tekkis küsimus, kas keegi teine omab ka Eestis sama isendit?
Küsimusel on muidugi ka praktiline väärtus. Igal kopteriomanikul on üldjuhul ka teatud kogus varujuppe olemas ning neid omavahel ostes/müües ei pea ehk peale igat crahsi kohe inglismaalt kaupa tellima hakkama.
Nimelt lõppes minu esimene katsetus suhteliselt kiiresti . Ülehindasin oma lennuoskust, mis omandatud 10h simulaatorisse pandud ajaga ning alahindasin suure tuule mõju kopteri tegevusele.
Katki läks tail boom, FBL long stand uniball, lower plate (raami alumine osa, millele kinnitatud gyro, vastuvõtja), tail servo holder, horontal fin, anti rotation guide, tail box, main blade holders ja tail control set. Ahjaa pealabad tuleb ka loomulikult välja vahetada
Positiivne on asja juures see, et matsu otsene kulu kõigest 20 eur, sest sain Villelt kaasa hunniku tagavara juppe ning endal ka mõned labad olid juurde tellitud. Positiivne ka see, et saab natukene meisterdada, mis vähemalt alguses tundub ehk sama põnev (ja oluliselt ohutum) kui lendamine
Negatiivne on see, et ühte juppi pole hetkel euroopast kuskilt saada ning ehk mõni Protos MSH 500 omanik saaks ühe jupiga aidata (FBL long stand uniball).
Parimat,
Krister
MSH Protos 500 - Kas keegi omab Eestis ka seda isendit?
Moderator: Kristjan
-
- Posts: 17
- Joined: Wed Jul 24, 2013 18:16
MSH Protos 500 - Kas keegi omab Eestis ka seda isendit?
Last edited by kristerlukka on Thu Aug 22, 2013 15:59, edited 1 time in total.
Kahju et esimene lend nii traagiliselt lõppes... aga eks nii on teistelgi alguses juhtunud. Peamine on mitte asja nurka visata vaid edasi minna!
MSH Protos on Itaalia toode
Proovi otse nende käest tellida:
http://www.msheli.com/Item.aspx?IDItem=138
MSH Protos on Itaalia toode
Proovi otse nende käest tellida:
http://www.msheli.com/Item.aspx?IDItem=138
T-Rex 700N DFC, 600N 3GX, 600EFL PRO SK720, 500EFL PRO DFC, 450Pro & SAB Goblin 630 & 500, Blade nano, 130, Blade mCX, Sebart Sukhoi 29S 30E, DX18, RF G6.5
-
- Posts: 17
- Joined: Wed Jul 24, 2013 18:16
Kui ei õnnestu piisavalt lühikese tarneajaga tellida võib lasta mõnel treijal jupp üle vaadata ehk osatakse kopeerida juppi, väga keeruline see ei ole.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Selle väite võiks kohe kleepsuna panna helikopterite teema algusessekristerlukka wrote:Eks esimene crash ongi õpetuseks, et ei tasu enda võimeid üle hinnata. Edaspidi valin parema ilma, panen training gear alla ning alustan basicust. Reaalne elu ja simulaator on kaks erinevat asja. Sarnasusi on palju, kuid reaalses elus käitub kopter palju äkilisemalt.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
-
- Posts: 17
- Joined: Wed Jul 24, 2013 18:16
Esimene päris lend
Esimene lennukatsetus suvel lõppes väga kiirelt ning päris valusasti. Seekord olin oluliselt targem. Ilm oli küll keskmisest tuulisem, kuid paremat võtta ei olnud.
Nagu ka varasemas postituses kirjutasin, siis panin Training gear alla ning investeerisin täiendavalt 50h simulaatorisse. Seni kuni simulaatoris igast asendist ei suutnud puhtalt välja tulla ning 3x 5 min korralikku (igas asendis) sõitu teha ilma ühegi crashita, ei hakanud kopterile elu sisse puhuma. Lõpuks saavutasin viimati kirjeldatud taseme, pühkisin kopterilt tolmu, laadisin akud täis ja läks sõiduks.
Hõljutasin täna kopterit ning peab tunnistama, et päris elus isegi tuulega käitub kopter isegi stabiilsemalt kui simulaatoris. Ajaksin kopteri 1-2m kõrguele ning püsis seal kenasti. Tuul kandis natukene kaasa, kuid kopter püsis väga hästi sirgelt. Expot olin natukene liiga palju peale keeranud ning tänu sellele kopter reageeris natukene aeglaselt. Samas vastupidine olukord oleks oluliselt ebameeldivamaks osutunud. Simus on 0 expo ja väga mõnus on sõita.
Samas ega teinegi lend õppetunnita ei tule. Õnneks oli valutu õppetund. Õppetund on see, et kui kopteril oluliselt seadistusi muutnud, siis esimene lend tuleks aku tõhjaks hõljutada. Umbes 3-4 minutit peale starti viskas rihma maha ning pully lendas minema. Kumb põhjus, kumb tagajärg - seda ei tea. Timmisin natukene rihma lõdvemaks, sest pealabad liikusid päris raskelt ning rihm oli väga pingul. Tegelikult oleks pidanud tagama, et rihm on pingul neljas punktis võrdselt. Võib juhtuda, et rihm on kahes punktis pingul, kuid kahes punktis lõtv. Jälle targem.
Igatahes. Kaotas kopter jõu ja maandus pehmelt 1-2m kõrguselt training gear peale. 10m kõrguselt oleksin päris hätta jäänud. Autorotationit sai küll omajagu harjutatud simulaatoris, kuid lahti tulnud rihm võib teoreetiliselt ka labad kopteri suhtes liikumatuks teha ning autorotationist pole kasu.
Kokkuvõttes emotsioon oli äge ning nüüd julgust kopterit tihedamini lennutada.
Krister-
MSH Protos 500
Nagu ka varasemas postituses kirjutasin, siis panin Training gear alla ning investeerisin täiendavalt 50h simulaatorisse. Seni kuni simulaatoris igast asendist ei suutnud puhtalt välja tulla ning 3x 5 min korralikku (igas asendis) sõitu teha ilma ühegi crashita, ei hakanud kopterile elu sisse puhuma. Lõpuks saavutasin viimati kirjeldatud taseme, pühkisin kopterilt tolmu, laadisin akud täis ja läks sõiduks.
Hõljutasin täna kopterit ning peab tunnistama, et päris elus isegi tuulega käitub kopter isegi stabiilsemalt kui simulaatoris. Ajaksin kopteri 1-2m kõrguele ning püsis seal kenasti. Tuul kandis natukene kaasa, kuid kopter püsis väga hästi sirgelt. Expot olin natukene liiga palju peale keeranud ning tänu sellele kopter reageeris natukene aeglaselt. Samas vastupidine olukord oleks oluliselt ebameeldivamaks osutunud. Simus on 0 expo ja väga mõnus on sõita.
Samas ega teinegi lend õppetunnita ei tule. Õnneks oli valutu õppetund. Õppetund on see, et kui kopteril oluliselt seadistusi muutnud, siis esimene lend tuleks aku tõhjaks hõljutada. Umbes 3-4 minutit peale starti viskas rihma maha ning pully lendas minema. Kumb põhjus, kumb tagajärg - seda ei tea. Timmisin natukene rihma lõdvemaks, sest pealabad liikusid päris raskelt ning rihm oli väga pingul. Tegelikult oleks pidanud tagama, et rihm on pingul neljas punktis võrdselt. Võib juhtuda, et rihm on kahes punktis pingul, kuid kahes punktis lõtv. Jälle targem.
Igatahes. Kaotas kopter jõu ja maandus pehmelt 1-2m kõrguselt training gear peale. 10m kõrguselt oleksin päris hätta jäänud. Autorotationit sai küll omajagu harjutatud simulaatoris, kuid lahti tulnud rihm võib teoreetiliselt ka labad kopteri suhtes liikumatuks teha ning autorotationist pole kasu.
Kokkuvõttes emotsioon oli äge ning nüüd julgust kopterit tihedamini lennutada.
Krister-
MSH Protos 500