Laser diodid
Laser diodid
Kas oma lennumasinale ei oleks mõistlik panna 4 laser diodi, et kui alla sajab siis õhtu pimedas leiaks üles kerge vaevaga? 1 suunaga taeva poole, üks maapinna poole, paremale ja vasakule. 4/1 suunaga taeva poole ehk ikka jääb. Need ju ei maksa midagi. Ainult et tuleks välja mõelda kuidas ja millal need võiks põlema hakata
No eks ohte ole iga asjaga igasuguseid, parem ju laser silmas kui mets maas Eriti "suitsust õhku" vaja ei läheks, igasugu jama lendab õhus ju küll ringi, tolmu jne. Ilmselt piisavalt et õhtu hämaras kiirt näha. Aga ega mina ka neid asju nii täpselt tea lihtsalt oli väike mõte kui lugesin neid teemasi kellel kopter kuhugi võssa ära kadunud ja enam üles ei leia.felch wrote:Laserite valgust ei ole sugui paremini näha, selleks peaks õhk suitsune olema. Lisaks oht et satub kellelegi silma.
Lennunduses kasutatakse selliseid asju:
"Helista lennukile"
See on GPS-iga jälgimisseade. Helistad numbrile ja teatab koordinaadid. Võid ka oma kassi või koera rännakuid jälgida.
"Helista lennukile"
See on GPS-iga jälgimisseade. Helistad numbrile ja teatab koordinaadid. Võid ka oma kassi või koera rännakuid jälgida.
tean jah, lugesin siin neid kaotatud kopterite/lennukite lugusi ja mõtlesin, et ehk selline lahendus oleks olukorra päästnud.[J] wrote:Lennunduses kasutatakse selliseid asju:
"Helista lennukile"
See on GPS-iga jälgimisseade. Helistad numbrile ja teatab koordinaadid. Võid ka oma kassi või koera rännakuid jälgida.
seda võimalikku pimestamiseasja ei tasu ka kergekäeliselt võtta- panin kunagi ühele oma lennukile (oli vist Sprint) edeva 2w maandumistule,mis näitas üsna otse ette. Hea oli,et seda puldist välja sai lülitada, kuna tule põledes oli lennuk paras päike- näha oli ainult tuli, lennukit ennast ega tiibu polnud absoluutselt näha..
P28A- FPV
Kennet wrote:No eks ohte ole iga asjaga igasuguseid, parem ju laser silmas kui mets maas Eriti "suitsust õhku" vaja ei läheks, igasugu jama lendab õhus ju küll ringi, tolmu jne. Ilmselt piisavalt et õhtu hämaras kiirt näha. Aga ega mina ka neid asju nii täpselt tea lihtsalt oli väike mõte kui lugesin neid teemasi kellel kopter kuhugi võssa ära kadunud ja enam üles ei leia.felch wrote:Laserite valgust ei ole sugui paremini näha, selleks peaks õhk suitsune olema. Lisaks oht et satub kellelegi silma.
Nagu siin juba soovitati: proovi laserite leidmist ja veendud ise, et neid pole mitte kuidagi näha kui just otse sisse ei juhtu vaatama.
Kiir peab kusagil hajuma et teda kõrvalt näha oleks. Õhus on igausug "jama" aga seni õnneks veel ebapiisavalt. Vahest Londoni sudus oleks rohkem lootust...
Olen näinud mingit katset kus rohelise laseriga joonistati pilvedele graafikat (Tallinnas, kesklinnas, ei tea kes mängis). Kiirt ei olnud üldse näha, vaid tulemus taevas ja seegi üsna udune.
Sarnase katse saad ju teha ka toas: kas laserit on külje pealt näha? Pane ta kusagile kapi peale või voodi alla ja otsi! Siis kutsu suitsetavad tuttavad külla ja lase neil ruum täis tossutada. Märkad erinevust ? Kui palju suitsu ruumi vaja oleks et midagi märgata?
Arvatavasti on parem näha 120 kraadise nurgaga võimsaid valgusdioode.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Vabalennus tuleb kilomeetrite kaugusele lennanud lennuk üles leida maastikul peale igat lendu ja leitaksegi.
Peaaegu igal tõsisemal lennukil on igaks juhuks peal mõnegrammise kaaluga raadio-teel piiksuja. Otsijal on kaasas spetsiaalne raadiovastuvõtja ja lennuki asukoha suund peilitakse välja.
Näiteks variante:
http://mysite.verizon.net/resrqa3z/airtek/id67.html
http://hawkworks.webs.com/MicroX.htm
Pildil näha lennuki kerest väljaulatuvat antenni:
Peaaegu igal tõsisemal lennukil on igaks juhuks peal mõnegrammise kaaluga raadio-teel piiksuja. Otsijal on kaasas spetsiaalne raadiovastuvõtja ja lennuki asukoha suund peilitakse välja.
Näiteks variante:
http://mysite.verizon.net/resrqa3z/airtek/id67.html
http://hawkworks.webs.com/MicroX.htm
Pildil näha lennuki kerest väljaulatuvat antenni: