Kui kõrgele lennuki või kopteri lasknud olete :-)?

See on koht, kus rääkida kõigest mudelitega seonduvast, mis teiste teemade alla ei lähe.
User avatar
henryko
Posts: 306
Joined: Tue May 28, 2013 1:33
Location: Kohila
Contact:

Kui kõrgele lennuki või kopteri lasknud olete :-)?

Post by henryko »

Viimane kõrgus, mis valmiva pilvelõhkuja ehitisel märgitud: üle 500m
Video: http://youtu.be/gLDYtH1RH-U
Image
User avatar
Cado
Posts: 188
Joined: Sun Mar 06, 2011 18:26

Post by Cado »

Endal see vast üks kõrgemalt tehtud pilte. Raske öelda kui kõrgel on. :)


Image
Tali H500 ;Blade 350QX /Nano QX & Baja B5 & Rukkus Monster Truck 4WD
Spektrum DX6i & Futuba 3PM 2,4G & ECX® 2.4Ghz
User avatar
Cado
Posts: 188
Joined: Sun Mar 06, 2011 18:26

Post by Cado »

Muidu maailma mastaabis meenub see video kohe.
Link
Tali H500 ;Blade 350QX /Nano QX & Baja B5 & Rukkus Monster Truck 4WD
Spektrum DX6i & Futuba 3PM 2,4G & ECX® 2.4Ghz
User avatar
henryko
Posts: 306
Joined: Tue May 28, 2013 1:33
Location: Kohila
Contact:

Post by henryko »

Njaa... cool.
Image
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Kõrgust max ehk 300m olnud.aga üldjuhul püsin 0-20m peal ehk.pikim lend fpv-ga oli kunagi 2-3km.
User avatar
henryko
Posts: 306
Joined: Tue May 28, 2013 1:33
Location: Kohila
Contact:

Post by henryko »

Aga see torn kus nad käsisid oli siis 650m kõrgusel :D
Image
User avatar
nemo
Posts: 157
Joined: Sun Sep 30, 2012 19:04
Location: Siin ja seal
Contact:

Post by nemo »

FrSky telemeetria baro järgi u 808m maapinnast ja seda bixleriga. Teades kohaliku ilmajaama andmeid pilvkatte kõrguse kohta sel päeval (1000 -1100m), siis videot üle vaadates suht tõenäoline FrSky info. Rohkem kõrgemale ei saanud, aku sai tühjaks ja egas mul kotka pilk ka nüüd pole.
Aga niipalju veel, see 500 jalga pooleteise meetrise tiivaga on veel madal, ka 300m kõrgust tuleb liig kergelt kätte
The ground is the limit not the sky
  • Eachine Racer 250
  • KingKongSmart100
  • Fox EPO Glider 2.32m
  • Taranis ja FrSky kampott
  • 1/10 SCT
  • Camera: Runcam 2
Võsalendur
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

Jätkake ikka samas vaimus, geeniused. Lennuametil on juba niigi piisavalt mõtteainet mudelistidele piirangute seadmisega!
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Kui sellised kõrgusi võtta nagu 808m peab vast lennuk olema gps-siga varustatud ka?

Lennuki ärakadumise oht on?
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Kpe wrote:Jätkake ikka samas vaimus, geeniused. Lennuametil on juba niigi piisavalt mõtteainet mudelistidele piirangute seadmisega!
Tundub jah, et varsti tuleb Lennuameti poolt järjekordne mudellendu piirav eelnõu kui siin kõrgusrekordeid püstitama hakatakse :(
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

Kommenteeriks nii: tee mis sa teed, aga kõige lollim tegu kogu asja juures on see tegu veel avalikult seinale panna ja lasta teistel selleläbi kannatada saada.
Loomulikult ei kiida ma samas ka heaks selliste kooskõlastamata=kuritegelike tegude salaja sooritamist.
User avatar
nemo
Posts: 157
Joined: Sun Sep 30, 2012 19:04
Location: Siin ja seal
Contact:

Post by nemo »

Geeniused geeniusteks... Kui tuleb piiranguid, siis tuleb neid nagunii. Ka siis, kui kõik reeglitest kinni peavad. Lihtsalt maailmas kasutusele võetav ja vabamüüki jõudev tehnika sunnib seda tegema.
Kui üldiselt vaadata, siis reeglite järgi toimijaid on meie riigis vast käputäis, ülejäänud möllavad nagunii kus tahavad ja millal tahavad, muust rääkimata.
Ennem olgu julgust tunnistada, kui püüda peitu pugeda.
Ja mina ei räägi mitte ainult lennuametist, reegleid rikutakse meie riigis ka sageduste ja nende võimsustegagi selle hobi juures.
Näit otsige sagedusplaanist lubatud võimsused välja sagedustele 2.4GHz ja 5.8GHz ning vaadake, mis võimendusega antenne kasutate, mis võimsusega saatjamooduleid kasutate ja kui palju te selle antenni võimendusega ja/või mooduliga seadusega lubatut rikute ja siis hakake mõtlema, et äkki nüüd TJA tahab ka hakata karmistama ning jätab meile alles ainult 10% lubatud võimsusest, varsti lennutame oma lennukeid ja koptereid siin nööri otsas, ise keel vestil joostes.
Ja noh, lennutamise asukohad... Neist parem ei räägigi...
The ground is the limit not the sky
  • Eachine Racer 250
  • KingKongSmart100
  • Fox EPO Glider 2.32m
  • Taranis ja FrSky kampott
  • 1/10 SCT
  • Camera: Runcam 2
Võsalendur
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

Ilmselt on mõnele asjad veidi arusaamatuks jäänud. Üks asi on kehtivate reeglite ja seaduste täitmine. Teine asi on nende rikkumine läbi avaliku mudelismifoorumi esitamine ning samas ka propageerimine.
Postituse algataja poolt kõlas see lausa üleskutsega kehtivaid seadusi rikkuma.
Hr.Nemo! Kas mudelistide seas, Teie arust, on tõesti normaalne see et rikume teadlikult ja tahtlikult seadust ning räägime seda kogu internetile? Ma olen ikka siiani arvanud ja lootnud, et me oleme tunduvalt nutikamad kui suvalised rullnokad kes "tsiklike" ja "bemaritega" üritavad oma puudujääke teiste ees komnpenseerida.
Kes veel ikka hästi aru ei saanud, siis siit hea ammuse aja vanasõna: Varastada võib, aga vahele jääda ei tohi. Aga see on ikka eriti loll, kes sellest üle ilma karjuma läheb.
User avatar
Riho
Posts: 269
Joined: Tue Oct 04, 2011 18:12

Post by Riho »

Kpe wrote:Ilmselt on mõnele asjad veidi arusaamatuks jäänud. Üks asi on kehtivate reeglite ja seaduste täitmine. Teine asi on nende rikkumine läbi avaliku mudelismifoorumi esitamine ning samas ka propageerimine.
Postituse algataja poolt kõlas see lausa üleskutsega kehtivaid seadusi rikkuma.
Hr.Nemo! Kas mudelistide seas, Teie arust, on tõesti normaalne see et rikume teadlikult ja tahtlikult seadust ning räägime seda kogu internetile? Ma olen ikka siiani arvanud ja lootnud, et me oleme tunduvalt nutikamad kui suvalised rullnokad kes "tsiklike" ja "bemaritega" üritavad oma puudujääke teiste ees komnpenseerida.
Kes veel ikka hästi aru ei saanud, siis siit hea ammuse aja vanasõna: Varastada võib, aga vahele jääda ei tohi. Aga see on ikka eriti loll, kes sellest üle ilma karjuma läheb.
Я согласен :!:
F2D
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Myyme mudelid maha ja kustutame pistiku ära siis ei ole ohtu, et keegi meie aknasse fast ropet teeb.
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Vabadus on suhteline mõiste. Kui sa oma vabadust teiste arvel realiseerima hakkad, tunnevad nood ennast diskrimineerituna ja soovivad sinu vabadusi piirata. Seega on terve mõistus ja kokkulepitud reeglite austamine elementaarne vabaduse säilimise eeltingimus.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

sry ärge mind nüüd maha taguge,aga mind väga need kõrgused ei pahanda,juhul kui seda tehtud korra.Nagunii on kõik seda korra järgi proovind.minu jaoks põhiline punkt on hoopis see et kõik oleks OHUTU.(Ohutu=selge ilm,asulast eemal jne)Ka ei tundu minujaoks antud teema võistlusena,et kes on saand kõrgema piiri vms.pigem siinkohal hea uutele üle korrata et taevas pole nii vaba kasutamisega kui algul tundub,isegi minu kunagine cr300m katse sai tehtud suht lennutamise alguses,siis ma ei teadnud veel mingitest piiridest jne jne.Nüüd mõeldes sellele ei peaks mind ikk need piirid kinni,aga... aga ma ei näe enam lihtsalt pointi nii kõrgele minna,lennutamine on ikk ilusam ja põnevam siis kui lennukit näha.

Siinkohal ma pakun väikse idee välja kh.ehk saaks pistikusse panna (nt paremal üleval)nagu reklaami,kust jooksevad siis vahest mõned lennutamisega seotud laused jne? nt"ära jäta akusi üksi laadima" jne jne jne?
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Kas sa sõidaksid autoga, mille peal on laps( 4-5a, ca 20kg), vastu seina kiirusega 70 km/h? Milline on tulemus?

Umbes sama energia saavutab sinu 1 kg kaaluv lennumasin alla kukkudes 808m kõrguselt. Millise energia saavutab aga 2 kg lennuvahend, 3 kg jne.

3kg@808m = 20kg laps ja 124km/h vastu seina.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

mainisin ju et asulast eemal:D eitglt selle alla kukumise valemiga ei jõua kuhugi,kuna vaht pole kui kõrgelt alla kukkuda(ma usun et isegi kõige kergem lennuk nt 10m kõrguselt või tglt kahjuks väga haiget teha)isegi koolis tehtud paber lennukid suudavad haiget teha,tahan lihtsalt jõuda selleni et üks kõik mida piloot lennukiga teeb,me ei sa tegelt keelata kedagi,tehakse ikka kui tahetakse (nagu rullnoksid) lihtsalt ärge mässake asulate kohal jne.
User avatar
henryko
Posts: 306
Joined: Tue May 28, 2013 1:33
Location: Kohila
Contact:

Post by henryko »

Esiteks, ma absoluutselt ei pidanud postituse tegemise juures silmas seda, et kutsuda üles või õhutada kuidasgi sellega inimesi oma mudeleid kõrgel lennutama - see oli vaid näide nendest hulljulgetest, kes on läinud sinna kuhu SUUR OSA MEIST ei läheks. Minu pani see video tugitoolist kõvast kinni hoidma :-)

Teiseks, igalühel on alati õigus oma loll*le arvamusele! Ärge erutuge tühja asja pärast. Kalle c´mon eksole ;-)! vaevalt, et keegi siin Eestis nii rikas on, et selliseid kõrgusi vallutama hakkaks - kõik hoiavad silmsidet oma kullakestega!

Peace!
Image
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

See kõrguse seostamine kokkupõrke jõuga on mõttetu, kas kukub 8000 või 300 pealt ei ole enam vahet. Max kiirus takistuse tõttu suuremaks ei lähe.
Haiget võib saada igal kõrgusel. Samuti teistel kujutab ohtu igal kõrgusel. Ka maas!

Kuskil ei olnud mainitud, et kutid neid kõrgusi reguleeritud õhuruumis katsetasid (kuigi pildil on vist Männiku). Seega ei ole vist veel rikkumist :) Vanasti oli küll seaduses, et mehitamata lennuvahendid võivad lennata kuni 150 m kõrgusele aga enam ma seda ei leia.

Isiklik arvamus on, et mõistusega tuleb teha ja mõistusega kajastada. Reguleeritud õhuruumis, eriti Tallinna lähistel tuleks ikka väga ettevaatlik olla.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Lennureegleid rikkudes tehtud rekordipoegadest tuleb ainult kõigile paksu pahandust.

Pärisrekord on selline:

F3 Open
Gain in altitude: Nr. 143
Aeroplane - Piston Motor
8 205 m
1970-09-06
Maynard Hill (USA)
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Ja Mareki ning Jüri jutuga võiks teema lõpetatuks pidada. Kas tasub seda mitme lehe peale venitada. Ukrainas on juba rahvas kodusõja äärel, ons meil seda vaja :roll:
User avatar
Cado
Posts: 188
Joined: Sun Mar 06, 2011 18:26

Post by Cado »

Oi jahh mis kiun on lahti tõmmatud
Antud pilt on tehtud sõjaväe poligonil mitte männikul
Nüüd järgmistele ohkijatele on pildistatud poligonil välist ala nii ,et pole mõtet luures saladusi jmv ajada. :D

150m on kõrguse piir ja selle piiripealt on on suuremaidki isendeid väga raske näha ja jälgida ja aru saada mis pidi on
Nii ,et selliseid kõrgeid lende tehakse tegelikuses väga harva.

Iga jumala asjaga on alati keegi kes kohe kiunuma pistab.

Kui midagi on valesti võiks nagu sõbralikult tähelepanu juhtida asjadele
Küsida olukorda ,et aru saada kas üldse midagi on valesti jne.
Aga jahh minupootl ka kõik selle teemal ja ei tahaks ka lehtede viisi vaidlusi näha mida siin foorumis võrreldes teistega siiski väga harva näeb õnneks.
Last edited by Cado on Sat Feb 22, 2014 12:50, edited 1 time in total.
Tali H500 ;Blade 350QX /Nano QX & Baja B5 & Rukkus Monster Truck 4WD
Spektrum DX6i & Futuba 3PM 2,4G & ECX® 2.4Ghz
User avatar
henryko
Posts: 306
Joined: Tue May 28, 2013 1:33
Location: Kohila
Contact:

Post by henryko »

Konfliktsete inimestega ongi raske midagi arutleda - paneme kinni jah selle teema!
Image
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Ei ole konflikti kuskil :) Vanemate olijate sõbralikud soovitused :)
yhuubert
Posts: 15
Joined: Tue May 28, 2013 22:56

Post by yhuubert »

Marek wrote:Kuskil ei olnud mainitud, et kutid neid kõrgusi reguleeritud õhuruumis katsetasid (kuigi pildil on vist Männiku). Seega ei ole vist veel rikkumist :) Vanasti oli küll seaduses, et mehitamata lennuvahendid võivad lennata kuni 150 m kõrgusele aga enam ma seda ei leia.

Isiklik arvamus on, et mõistusega tuleb teha ja mõistusega kajastada. Reguleeritud õhuruumis, eriti Tallinna lähistel tuleks ikka väga ettevaatlik olla.
Lennureeglites on jätkuvalt sees, et kontrollimata õhuruumis ei tohi Eestis lennata kõrgemal kui 500 jalga ja kontrollitud õhuruumis (nt kogu Tallinn ja selle ümbrus) ei tohi lennata üldse ilma Lennuameti ja Lennuliiklusteeninduse loata.

Keerulisem küsimus on see, mida see kontrollitud õhuruumis lendamise keeld tähendab. Kas ka 5 või 50 m peal AR Drone või poest ostetud 30 EUR kopteriga. Seaduste järgi põhimõtteliselt küll.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

On tõesti, leidsin jälle üles :) Iseenesest ei tohiks oda ka visata Kadrioru staadionil siis (peaaegu vabalennuplaaner ju). Ajast ja arust on kahjuks reeglid ja ei vasta tänapäeva oludele. 150 m on mudelistidele selgelt vähe, mõistan veel kui see on lennuvälja vahetus läheduses aga kontrollimata õhuruumis on see mõttetu piirang. Erinevate mudeliklasside võistlused vajavad vähemalt 300 m kõrgust.
yhuubert
Posts: 15
Joined: Tue May 28, 2013 22:56

Post by yhuubert »

Marek wrote:On tõesti, leidsin jälle üles :) Iseenesest ei tohiks oda ka visata Kadrioru staadionil siis (peaaegu vabalennuplaaner ju). Ajast ja arust on kahjuks reeglid ja ei vasta tänapäeva oludele. 150 m on mudelistidele selgelt vähe, mõistan veel kui see on lennuvälja vahetus läheduses aga kontrollimata õhuruumis on see mõttetu piirang. Erinevate mudeliklasside võistlused vajavad vähemalt 300 m kõrgust.
Selle kõrguse ja tegevuse loa saab anda eri meetoditega, näiteks defineerides lennureeglitele vastavad keelualad või ohualad, mida saab vastavalt aktiveerida ja kasutada. Tänased alad leiab nt http://eaip.eans.ee/2014-02-06/html/eAI ... tml?#ENR-5

Samamoodi on olemas lennusporti ja meelelahutuse alad:
http://eaip.eans.ee/2014-02-06/graphics ... 042012.pdf?
ja muud ohtlikud alad:
http://eaip.eans.ee/2014-02-06/graphics ... 022014.pdf?

Reeglid peavad siiski kõigile lennundusega tegelejatele samad ja üheselt mõistetavad olema. Ei saa öelda, et mõni piirang on päris mõttetu, ka kontrollimata õhuruumi 500 jalga tuleb ju sellest, et hoida piisavat hajutatust lennukitest. Päris nii ka ei saa, et läheme mudelitega lendu ja las lennukid vaatavad ise, kuidas hakkama saavad. 300m lubamine lihtsalt niisama, samas kui väikelennukid lendavad 1000 jala peal oleks õnnetuste esilekutsumine.

See on suurem küsimus, et lennundusseadus vajaks muutmist ja see on veninud, ning alles peale seda saab mõningaid täpsustavaid reegleid kehtestada, nagu nt see "Droonide käitamine Eestis" threadi eelnõu (https://docs.google.com/file/d/0B659UMo ... NwSms/edit).
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Minu meelest see kõrguse probleem on rohkem algajate, kes oma mõnesaja meetriga kelkima hakkavad, tekitatud kunstlik probleem. Mingit massilist üle 150 meetri lendamist tegelikult ei toimu ja võrreldes Euroopa maadega on meie mudellend väga tagasihoidlikul tasemel.
Kui see on tõesti probleem, mis kõrgust võiks saavutada, siis elektrimootoriga parim tulemus on siin:
http://www.fai.org/fai-record-file/?recordId=16072
Esmalt hangitakse riigi Lennuametilt luba ja edasi käib nii:
http://www.ctie.monash.edu.au/hargrave/ ... _2004.html
Post Reply