Mootor ngh gt9 9cc gas
Mootor ngh gt9 9cc gas
Tere mis kütusega töötab see mootor http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ition.html
YAK 54 hyperion
extra 300
extra 300
Ei, pigem vana "punnvõrri" bensiin - et siis õliga "pooleks" (tegelikult küll kuskil 1:20 kanti). Aga, miks Sa ise manuali ei loe? HK lehel manual + üsna palju muudki dokumenti täiega olemas.vintrobi wrote:Kas peab olema ka mingi õli selle mootori jaoks ja kas töötab tavalise sõiduauto bensiiniga või on mingi eriline bensiin.
Tavaline 95...98 peaks kõlbama vist jah.
Lubrication oil: 2 cycle Engine Oil API TC / JASO FD or better specs. (Mobil + M2T)
General use fuel: 20:1-25:1
Nagu toomas juba kirjutas on võimsust ikka väga vähe ca 550 grammise mootori jaoks.
Ja pane ka seda tähele, et see mootor on 2-taktilikne mis luristab benzu ilmselt mõnuga.
Aga kirjuta parem mis sa selle mootoriga teha tahad.
Ehk siis valiks mootori vastavalt vajadusele.
Lubrication oil: 2 cycle Engine Oil API TC / JASO FD or better specs. (Mobil + M2T)
General use fuel: 20:1-25:1
Nagu toomas juba kirjutas on võimsust ikka väga vähe ca 550 grammise mootori jaoks.
Ja pane ka seda tähele, et see mootor on 2-taktilikne mis luristab benzu ilmselt mõnuga.
Aga kirjuta parem mis sa selle mootoriga teha tahad.
Ehk siis valiks mootori vastavalt vajadusele.
Niisma tahtsin teada selle mootori kohta sest nitroga olen juba tegelenud ja raha läks ikka täiega tulevikus on plaan see osta ja kullo lennumudelismi ringis lennuk valmistada tiiva ulatusega mingi 1500 treener midagi sellist http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... arch=stick või sellist http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... EP_GP.html
YAK 54 hyperion
extra 300
extra 300
Vaatasin sinutorus videosid selle mootoriga traineritest...
ja ega ta ikka ei jaksa vedada.
Vaata veidi suurema mootori poole...
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _8HP_.html
Pane tiivale "mõni toll" juurde ja võid saada nauditava lennukaalu ja võimsusega lennuki.
See 9cc mootor tundub ikka väga lootusetu olema.
ja ega ta ikka ei jaksa vedada.
Vaata veidi suurema mootori poole...
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _8HP_.html
Pane tiivale "mõni toll" juurde ja võid saada nauditava lennukaalu ja võimsusega lennuki.
See 9cc mootor tundub ikka väga lootusetu olema.
Mulle küll ei tundu see päris lahja kui seda sõjalindu vaatata http://www.youtube.com/watch?v=J8CA-0zahOY
YAK 54 hyperion
extra 300
extra 300
http://www.youtube.com/watch?v=J8CA-0zahOY
Õhus ta ju püsis aga mingit erilist Powerit ikka näha polnud.
Mootor oli muidugi ika reguleerimata.
Too much power is almost enough
Kui võrrelda neid kahte videot siis on selgelt näha,
et sama lennuk lendab 10cc metanoli mootoriga oluliselt paremini
kui 9cc bensiiniga.
Vahe on märgatav nii kiiruses kui manööverdusvõimes ...
... ja samuti võimes lennata ja maanduda peaaegu 2x väiksema kiirusega.
http://www.youtube.com/watch?v=ftOcYWKCHiE
http://www.youtube.com/watch?v=4dhP4EqD-hg
Õhus ta ju püsis aga mingit erilist Powerit ikka näha polnud.
Mootor oli muidugi ika reguleerimata.
Too much power is almost enough
Kui võrrelda neid kahte videot siis on selgelt näha,
et sama lennuk lendab 10cc metanoli mootoriga oluliselt paremini
kui 9cc bensiiniga.
Vahe on märgatav nii kiiruses kui manööverdusvõimes ...
... ja samuti võimes lennata ja maanduda peaaegu 2x väiksema kiirusega.
http://www.youtube.com/watch?v=ftOcYWKCHiE
http://www.youtube.com/watch?v=4dhP4EqD-hg
Oleneb sellest,mida saavutada tahad,aga mulle tundub see 9ccm mootor jõuetu.Kui soovid ehitada kaua õhus püsivat kaameraalust või FPV-d,siis on ok,aga kui soovid vigurlennuvõimelist mudelit,siis mõttetu teema.Ega see 15ccm mootor kas teab mis püss ole,aga sellel juba mingi mõte oleks - kui suudad sellega ehitada mudeli,mis üle 4 kg ei kaalu,siis on ok.Bensukaid on mõistlik vaadata 25+ccm - siis on võimsus mõistlik.Mudel tuleks valida selline 180 cm tiivaga ja lennukaaluks planeerida mingi 5 kg,siis lendab väga hästi.
Kui odav on odav? DLE, OS jms peaks olema suht kindla peake minek. Toodete kohta peaks alati netist lisainfot otsima. Tehasest tulnud NGH GT9 ei tundu ka HK arvustuste kohaselt olevat hea mootor. Tõenäoliselt tuleb enne lennutamist seda natuke putitada.vintrobi wrote:Aga mis oleks siis odav ja normaalne bensiini mootor. ja kui palju sellised kasutatud maksavad
Selle mootori näitajad tunduvad vähemalt paberil palju paremad:
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... id=9702886
Veel mõtlemisainet:
Enda 1500mm traineri ehitasin 4ccm OS FX nitro mootoriga. Lendas küll, kuigi 1200mm on levinum tiivaulatus sellisele jõuallikale. http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=6562
Minu arvutuste kohaselt (ei pruugi olla kõige täpsemad) on 4ccm FX nitro mootori 10 lennuminuti hind ca 1,25eur ja 20cc DLE bensukal 0,15eur, kui vaadata ainult kütusekulu. 4ccm mootori jaoks sobilik lennuk, komponendid ja võimalikud maaga kokkupõrked on odavamad. Bensukas määrib vähem lennukit, aga see peaks rohkem haisema.
Aga milline prop sellele käib kas see prop sobib sellele http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _12x6.html
YAK 54 hyperion
extra 300
extra 300
veel nats mõtlemisainet:
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=17276
see mootor on ainult 0,05 hp nõrgem - pane nad mõttes kõrvuti ja mõtle siis veel
Hind hinnaks,aga niisama raha tuulde loopida ka ei ole mõtet.
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=17276
see mootor on ainult 0,05 hp nõrgem - pane nad mõttes kõrvuti ja mõtle siis veel
Hind hinnaks,aga niisama raha tuulde loopida ka ei ole mõtet.
Kas seda annab muidu bensiini peale ümber kuidagi teha. http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=17276
YAK 54 hyperion
extra 300
extra 300
Endal pole kavas bensukat teha ja väga ei süvenenud, aga probleemiks tundus olevat karburaator ja kütuse pump, mis võib häälestamise keerukaks muuta. Probleem võib olla ka kasutajates.vintrobi wrote:Aga mida sellel täpsemalt putitada vaja on
Bensiinimootoreid alla 9cc väga ei leia, sest väikeseid mootoreid on keeruline bensiiniga tööle panna (mingi füüsikaseaduste vms teema). Seepärast ongi väikestel mootoritel teine kütus.
Tegelikult oli 30...60-datel just nimelt bensiini mootorid.tikka wrote:Bensiinimootoreid alla 9cc väga ei leia, sest väikeseid mootoreid on keeruline bensiiniga tööle panna (mingi füüsikaseaduste vms teema). Seepärast ongi väikestel mootoritel teine kütus.
Alles hiljem tulid eetriga diiselmootorid
ja veel veidi hiljem hõõgküünlaga metanoli mootorid.
Põhjus oli muidugi tehnoloogiline ...
... ja peamiselt just selles, et sädeküünlaga bensiinimootorid vajasid
lisakaaluna dünamot ja kontakte ja süütepooli.
Ehk siis just nimelt see mootori erikaalu suhe toodetavasse võimsusesse.
Tänapäeval osatakse juba teha imepisikesi halli andureid ja elektronsüüte elektroonika on muutunud kordi väiksemaks.
Aga ju siis praegu ongi just see 15...25ccm piir kust allapoole küll üritatakse aga seni veel ei ole võimsus mootori kaalu suhtes nii hea, et see odavama kütusehinna ära tasuks.
Toomas Mardna kasutas oma mitmeid maailmarekordeid teinud lennukitel väikest bensiinimootorit. Tavaline 4-taktiline OS-MAX 7 cm3. Sellised sädeküünlad, mis sobivad hõõgküünla keermega ja mõõtudega on täiesti olemas.
Eesti kestvuslennu rekord 21 tundi on samuti sellise mootoriga tehtud.
Sobivaks otstarbeks võib väike bensiinimootor olla tänapäevalgi parim.
Maynard Hilli üle Atlanti lend toimus 10 cm3 4-taktilise bensiinil töötava OS-MAXiga.
http://www.progressiveengineer.com/prof ... rdHill.htm
Eesti kestvuslennu rekord 21 tundi on samuti sellise mootoriga tehtud.
Sobivaks otstarbeks võib väike bensiinimootor olla tänapäevalgi parim.
Maynard Hilli üle Atlanti lend toimus 10 cm3 4-taktilise bensiinil töötava OS-MAXiga.
http://www.progressiveengineer.com/prof ... rdHill.htm