P.S.
Õhust kergemate arutelust väljajäämist ära märkides pidasin silmas eelkõige õhust kergemaid juhitavaid. Kuid on veel ka mitte juhitavad, või ainult kõrguse teljel juhitavad... ja nendega saab kosmose piiri peale ja välismaale! :D Ning nad on nunnud! :D Ja ma ei tea, kas keegi kooliõpilane kes on 100 eurot kokku ajanud, saaks end isegi Lennuametis arvele võtta... oletan et tekiks täisealisuse küsimus ja tegija peaks oma teod ikka illegaalselt tegema.
Näiteks:
http://space.1337arts.com/
Droonide käitamine Eestis (eelnõu ja meie ettepanekud lk.4)
Hetkeseis Lennuameti sõnul: "2014 aasta teises pooles jõustub määrus, millega sätestatakse juba konkreetsemalt mehitamata õhusõidukite (kuni 150kg) lennutamine ning tingimused igale mehitamata õhusõiduki kategooriale eraldi." Täpsemalt FB droonide grupis, kes tahab asjast otseallikast informeeritud olla.
- ulmeKulgur
- Posts: 279
- Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12
Vaevalt et Lennuamet midagi Facebookis öeldut arvesse võtab, mistõttu ei hakka sellepärast sinna sisse kolima. Vabandan pessimistliku suhtumise pärast.
Sideamet on teine koht, kus asjad ilmselt tegelikkusest üsna omasoodu veerevad, aga mille uudishimu on igati jõukohane vältida, kui nende järelvalve suutlikkuse piire arvesse võtta.
Lõpuks on ikka nii, et droonid on illegaalsed ja ainult pättidel on vabadus autonoomselt lennata. Autonoomse lendamisega ei tarvitse kaasneda sidet, või võib kaasneda vaid ühepoolne side, ja selle järele on raske valvata. Side võib olla krüptitud, mispuhul selle iseloomu tuvastamine on kah raske.
Ise liigituks pättide hulka ja loodaks, et pätte on rohkem kui poolitsat. :D Drooni tarkvaras saab alati realiseerida käsu "lenda peitu, hiljem tulen järgi" nii droonide mälukaarte kui arvutite kettaid saab krüptida, et mingi aplaava korral öelda "no mitte ei mäleta, et oleks lennanud" ja "mina küll ei tea, kelle oma see on". Kui mingiks eriliseks repressiooniks läheb, saab drooni kokku panna ka nii, et isegi sõrmejälgi peale ei jää.
Alguses tehakse niikuinii mingid haiged reeglid, mis nõuavad isegi napilt põllu/mere kohal droonitamiseks:
- pikka õpet, ametlikku sertifikaati
- kallist litsentsi, suurt riigilõivu
- kolmes koopias lennuplaani viie ametniku digiallkirjaga, vähemalt nädal enne lendu
- pikka käsiraamatut selle kohta kuidas lennata, kümne ametniku digiallkirjaga, kusjuures iga lause menetlemine võtab 1 kuu
...ja veel midagi, millest ilmselt mõeldagi ei oska.
Siis kui selgeks saab, et keegi neid reegleid ei täida, proovitakse karistusi karmistada ja teha "näidispoomisi". Siis kui selgub, et ikka ei täideta ja tegijaid tabada ei õnnestu, võidakse teha normaalsed (=jõukohased, sisulised) reeglid... aga ei tarvitseta, sest maksumaksja raha eest a) peaga vastu seina jooksmine või b) jaanalinnu mängimine ...poleks vastavate organite silmis ilmselt eriti kõrge prioriteediga probleem. :D Ausõna, nii läheb, selle mängu nimi on "bürokraatia". :D Seda mängu ei pea õnneks väga tõsiselt võtma. On ka teised reeglid, mis on lihtsamad. Need on "ära tee lollust" ning "ära jää vahele".
Sideamet on teine koht, kus asjad ilmselt tegelikkusest üsna omasoodu veerevad, aga mille uudishimu on igati jõukohane vältida, kui nende järelvalve suutlikkuse piire arvesse võtta.
Lõpuks on ikka nii, et droonid on illegaalsed ja ainult pättidel on vabadus autonoomselt lennata. Autonoomse lendamisega ei tarvitse kaasneda sidet, või võib kaasneda vaid ühepoolne side, ja selle järele on raske valvata. Side võib olla krüptitud, mispuhul selle iseloomu tuvastamine on kah raske.
Ise liigituks pättide hulka ja loodaks, et pätte on rohkem kui poolitsat. :D Drooni tarkvaras saab alati realiseerida käsu "lenda peitu, hiljem tulen järgi" nii droonide mälukaarte kui arvutite kettaid saab krüptida, et mingi aplaava korral öelda "no mitte ei mäleta, et oleks lennanud" ja "mina küll ei tea, kelle oma see on". Kui mingiks eriliseks repressiooniks läheb, saab drooni kokku panna ka nii, et isegi sõrmejälgi peale ei jää.
Alguses tehakse niikuinii mingid haiged reeglid, mis nõuavad isegi napilt põllu/mere kohal droonitamiseks:
- pikka õpet, ametlikku sertifikaati
- kallist litsentsi, suurt riigilõivu
- kolmes koopias lennuplaani viie ametniku digiallkirjaga, vähemalt nädal enne lendu
- pikka käsiraamatut selle kohta kuidas lennata, kümne ametniku digiallkirjaga, kusjuures iga lause menetlemine võtab 1 kuu
...ja veel midagi, millest ilmselt mõeldagi ei oska.
Siis kui selgeks saab, et keegi neid reegleid ei täida, proovitakse karistusi karmistada ja teha "näidispoomisi". Siis kui selgub, et ikka ei täideta ja tegijaid tabada ei õnnestu, võidakse teha normaalsed (=jõukohased, sisulised) reeglid... aga ei tarvitseta, sest maksumaksja raha eest a) peaga vastu seina jooksmine või b) jaanalinnu mängimine ...poleks vastavate organite silmis ilmselt eriti kõrge prioriteediga probleem. :D Ausõna, nii läheb, selle mängu nimi on "bürokraatia". :D Seda mängu ei pea õnneks väga tõsiselt võtma. On ka teised reeglid, mis on lihtsamad. Need on "ära tee lollust" ning "ära jää vahele".
Siin teemas palju arutelu leidnud äriline piirang on puhas copy-paste lennukite regulatsioonist. Nimelt mitte-ärilisel eesmärgil lennutegevuses on ühe istekoha minimaalne kindlustussumma 2.5 korda väiksem kui kommertstegevuses, samuti ei pea kindlustama pagasit ega kaupu (vt EC 785/2004), mis annab hobilendurile korraliku säästu võrreldes lennukiga raha teenivate tegelastega.
Kuna raadiomudelitel reisijaid ega kaupu ei ole, siis on nende puhul selline vahet tegemine põhjendamatu.
Kuna raadiomudelitel reisijaid ega kaupu ei ole, siis on nende puhul selline vahet tegemine põhjendamatu.