Tiiva profiil

Õhuvõitlus - Aircombat igal kujul
Post Reply
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

Tiiva profiil

Post by särts »

Hei!Mis profiili kasutatakse combati lennukitel?Näiteks enamvähem koopiatel ja vabaklassis elektrikad.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Vabaklassist ei tea, aga 1/12 klassis peab reeglite järgi olema tiiva paksus vähemalt 10%, vastavalt sellele valitakse ka profiil. Ühes saksa keelses foorumi teemas on sellest natuke juttu. Kui saksa keelt ei oska, saab näiteks Google translate abiga tõlkida teksti inglise keelde (otse eesti keelde tõlkimine pole eriti hea).
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... 51-Profile
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

profiil

Post by särts »

Tikka mure Kyyliku allalastud fokega.Võrdlesin tiivajäänuste profiili programmi poolt pakutavatega.Ainsad lähedased Clark-Y või Eppler 205.Lõikame uusi tiiva südamikke vahust.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Andres (kasutaja: andresures) peaks täpselt teadma, mis profiil sellel mudelil on. Võib tema käest küsida, ma ei tea, mis profiil sellel konkreetsel mudelil on. E 205 peaks olema kiirem profiil kui Clark Y.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

vahust lõikamisega ei maksaks ära unustada tiivaotsa painet

ilma selleta on pöörised ja kukkumised lihtsad tulema
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

profiil

Post by särts »

Helistan ja uurin.Painde all mõeldud vist tiiva otsa profiili negatiivset nurka?
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Re: profiil

Post by tikka »

särts wrote:Painde all mõeldud vist tiiva otsa profiili negatiivset nurka?
Mina katsetaks -1,5 kuni -2 kraadi tiiva otsa negatiivset väänet sellel mudelil. Väiksem vääne annab rohkem kiirust, aga variseb järsemalt.
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

profiil

Post by särts »

Panen kõrvataha.
andresures
Posts: 347
Joined: Tue Feb 08, 2011 21:52

Re: profiil

Post by andresures »

tikka wrote:
särts wrote:Painde all mõeldud vist tiiva otsa profiili negatiivset nurka?
Mina katsetaks -1,5 kuni -2 kraadi tiiva otsa negatiivset väänet sellel mudelil. Väiksem vääne annab rohkem kiirust, aga variseb järsemalt.
посмотри на ki-61 там ни какой кручения нет и самолет летит очень хорошо. а чтоб быстро летел,надо мотор нужный ставить!
Andres-Andrei
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Pole küll päris combati profiilis tiib aga äkki kellegil on sellise tiivaga ka kogemusi?

http://www.allstar.fiu.edu/aero/images/fig18.gif

Ülalt poolt alla liikudes neljas!
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

profiil

Post by särts »

Sarnaneb pigem vaidtiiva profiilile.Lennuki tiivale see vaevalt sobib.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Erki.K wrote:Pole küll päris combati profiilis tiib aga äkki kellegil on sellise tiivaga ka kogemusi?
http://www.allstar.fiu.edu/aero/images/fig18.gif
Ülalt poolt alla liikudes neljas!
Otsest kogemust mul hetkel pole, ideedest ei ole veel kaugemale jõudnud. Nagu särts juba ütles on taoline profiil levinud vaidtiival. Tavalistest lennukitest on säärane kuju kasutusel rohkem päris- kui mudellennukitel. Stabiilsem tiib võimaldab teha väiksema stabilisaatori ja kergema tiivakonstruktsiooni. Taoline profiil on näiteks mõnedel Teise maailmasõja aegsetel hävitajatel: Yak-9 (Clark YH), Mig-3 (Clark YH), Hawker Hurricane (muudetud paksusega Clark YH), I-16 Rata (TsAGI R-II) jne. Ülestõstetud tagaservaga profiili leiab ka Ratale sarnastel lühikese ja paksu kerega Gee Bee võidusõidulennukitel (NACA M6).
http://m-selig.ae.illinois.edu/ads/aircraft.html

Mudelitel tehakse konstruktsioon kõvade maandumiste pärast niigi tugev ja siin stabiilse profiili kasutamine märgatavat efekti vast ei anna, pigem on tiib ebaefektiivsem ja varisemiskiirus suurem. Samas oleks taoline profiil üks võimalus kuidas teha lühikese kerega mudelid lennatavad ning kuidas hoida koopialennukite stabilisaatori suurus välimuselt originaalile lähedasem (muidu tehakse see olenevalt lennukist ca 10% suuremaks). Maandumiskiirust saaks vähendada tagatiibadega.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Plaanerite tiiva profiili kumerust saab peaaegu alati klappide ja kaldtüüride abil suures ulatuses muuta. Veidi nõgusa tiivaprofiili korral kiirusseades lennuki tiib näebki tihti välja miskit sellist. Maandumisel butterfly seades on enamusel kaldtüüride ala sellise profiiliga.
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Väga hea! Kuna mul seda tüüpi tiib 850mm siis üritan sellest miskit lennumasinat meisterdada.
Plaanis V-sabaga proovida,
Asja teeb huvitavaks ,et originaalis sellel lennukil puudusid aileronid.Pööramine
toimus rudderiga.
Lennuki nime enam ei mäleta kuna sai soetatud ca.10 aastat tagasi ja tiib on nüüd mul vedelenud riiulis ja tolmu kogunud.
Kerest pole enam suurt midagi järel kuna liimimise ja paikamise järel deformeerus.

Vaidtiival pole sellist profiili kohanud!
See millega mina opereerin on eelmainitud lingilt ülevalt esimene ( Kui õigesti nimetan - Pool sümmeetriline )
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

See S-kujuga tiivaprofiil on aeglase lennuga vabaltlendavate profiil.
Kummimootoriga mudelid kasutasid seda omal ajal.
Vaidtiiva puhul kasutataakse stabiilsuse saavutamiseks "tiiva väänet"
Suurtel kiirustel on selline S-kujuline profiil tarbetu.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Siin ilmekas pdf-fail kuidas ühel lennukil saab olla väga palju erinevaid tiivaprofiile klappe ja kaldtüüre seadistades. Zoom ja Cruise reziimis ongi põhimõtteliselt s-profiiliks veidi asi läinud:
http://www.f3j.com/perfect/settings_060306.pdf
Klapi ja kaldtüüri erinevad nurgad mõjuvad tiiva väändena.
Post Reply