Tiiva profiil
Tiiva profiil
Hei!Mis profiili kasutatakse combati lennukitel?Näiteks enamvähem koopiatel ja vabaklassis elektrikad.
Vabaklassist ei tea, aga 1/12 klassis peab reeglite järgi olema tiiva paksus vähemalt 10%, vastavalt sellele valitakse ka profiil. Ühes saksa keelses foorumi teemas on sellest natuke juttu. Kui saksa keelt ei oska, saab näiteks Google translate abiga tõlkida teksti inglise keelde (otse eesti keelde tõlkimine pole eriti hea).
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... 51-Profile
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... 51-Profile
Re: profiil
Mina katsetaks -1,5 kuni -2 kraadi tiiva otsa negatiivset väänet sellel mudelil. Väiksem vääne annab rohkem kiirust, aga variseb järsemalt.särts wrote:Painde all mõeldud vist tiiva otsa profiili negatiivset nurka?
-
- Posts: 347
- Joined: Tue Feb 08, 2011 21:52
Re: profiil
посмотри на ki-61 там ни какой кручения нет и самолет летит очень хорошо. а чтоб быстро летел,надо мотор нужный ставить!tikka wrote:Mina katsetaks -1,5 kuni -2 kraadi tiiva otsa negatiivset väänet sellel mudelil. Väiksem vääne annab rohkem kiirust, aga variseb järsemalt.särts wrote:Painde all mõeldud vist tiiva otsa profiili negatiivset nurka?
Andres-Andrei
Pole küll päris combati profiilis tiib aga äkki kellegil on sellise tiivaga ka kogemusi?
http://www.allstar.fiu.edu/aero/images/fig18.gif
Ülalt poolt alla liikudes neljas!
http://www.allstar.fiu.edu/aero/images/fig18.gif
Ülalt poolt alla liikudes neljas!
Otsest kogemust mul hetkel pole, ideedest ei ole veel kaugemale jõudnud. Nagu särts juba ütles on taoline profiil levinud vaidtiival. Tavalistest lennukitest on säärane kuju kasutusel rohkem päris- kui mudellennukitel. Stabiilsem tiib võimaldab teha väiksema stabilisaatori ja kergema tiivakonstruktsiooni. Taoline profiil on näiteks mõnedel Teise maailmasõja aegsetel hävitajatel: Yak-9 (Clark YH), Mig-3 (Clark YH), Hawker Hurricane (muudetud paksusega Clark YH), I-16 Rata (TsAGI R-II) jne. Ülestõstetud tagaservaga profiili leiab ka Ratale sarnastel lühikese ja paksu kerega Gee Bee võidusõidulennukitel (NACA M6).Erki.K wrote:Pole küll päris combati profiilis tiib aga äkki kellegil on sellise tiivaga ka kogemusi?
http://www.allstar.fiu.edu/aero/images/fig18.gif
Ülalt poolt alla liikudes neljas!
http://m-selig.ae.illinois.edu/ads/aircraft.html
Mudelitel tehakse konstruktsioon kõvade maandumiste pärast niigi tugev ja siin stabiilse profiili kasutamine märgatavat efekti vast ei anna, pigem on tiib ebaefektiivsem ja varisemiskiirus suurem. Samas oleks taoline profiil üks võimalus kuidas teha lühikese kerega mudelid lennatavad ning kuidas hoida koopialennukite stabilisaatori suurus välimuselt originaalile lähedasem (muidu tehakse see olenevalt lennukist ca 10% suuremaks). Maandumiskiirust saaks vähendada tagatiibadega.
Väga hea! Kuna mul seda tüüpi tiib 850mm siis üritan sellest miskit lennumasinat meisterdada.
Plaanis V-sabaga proovida,
Asja teeb huvitavaks ,et originaalis sellel lennukil puudusid aileronid.Pööramine
toimus rudderiga.
Lennuki nime enam ei mäleta kuna sai soetatud ca.10 aastat tagasi ja tiib on nüüd mul vedelenud riiulis ja tolmu kogunud.
Kerest pole enam suurt midagi järel kuna liimimise ja paikamise järel deformeerus.
Vaidtiival pole sellist profiili kohanud!
See millega mina opereerin on eelmainitud lingilt ülevalt esimene ( Kui õigesti nimetan - Pool sümmeetriline )
Plaanis V-sabaga proovida,
Asja teeb huvitavaks ,et originaalis sellel lennukil puudusid aileronid.Pööramine
toimus rudderiga.
Lennuki nime enam ei mäleta kuna sai soetatud ca.10 aastat tagasi ja tiib on nüüd mul vedelenud riiulis ja tolmu kogunud.
Kerest pole enam suurt midagi järel kuna liimimise ja paikamise järel deformeerus.
Vaidtiival pole sellist profiili kohanud!
See millega mina opereerin on eelmainitud lingilt ülevalt esimene ( Kui õigesti nimetan - Pool sümmeetriline )
Siin ilmekas pdf-fail kuidas ühel lennukil saab olla väga palju erinevaid tiivaprofiile klappe ja kaldtüüre seadistades. Zoom ja Cruise reziimis ongi põhimõtteliselt s-profiiliks veidi asi läinud:
http://www.f3j.com/perfect/settings_060306.pdf
Klapi ja kaldtüüri erinevad nurgad mõjuvad tiiva väändena.
http://www.f3j.com/perfect/settings_060306.pdf
Klapi ja kaldtüüri erinevad nurgad mõjuvad tiiva väändena.