Akude tühjaks laadimine.

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
Juhani
Posts: 246
Joined: Thu Dec 15, 2011 13:30
Location: Tallinn

Akude tühjaks laadimine.

Post by Juhani »

Foorumis päris palju põnevat juttu akude kohta kuid ikkagi jäi õhku üks küsimus.

Kas laete pärast lendu täis akud tühjaks (hoiustamis pingele)?

Olen lugenud, et paar 3 päeva ei tee midagi.
Ikka juhtub, et ei jõua kõiki akusid tühjaks lennutada.
Optimistlikult arvad, et küll paari päeva pärast saab uuesti lennutada aga vahest venib see aeg nädala või kahe peale.

Huvitav oleks teada kes kuidas toimib.
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Hei!
Mõnel saidil kirjutatakse, et isegi mõni tund on kahjulik... Kommenteeriks seda pigem nii, et kui aku on 100% täis, siis akus toimuv keemiline protsess on aktiivsem, kui madalama pinge puhul. Küsimus on nüüd selles, kui hea peremees sa oma akudele olla tahad. Mida olen ise tähele pannud on see, kui aku on 100% täis, siis on tühjenemune kiirem, langeb päeva v kahega 4,18v peale, kui aga laadida storage mode pinge peale, siis on pinge pigem mitte muutuv ehk keemiline protsess ei ole nii aktiivne. Võid järgi proovida, kuidas pinge ja mahtuvus muutub ajas.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Juhani
Posts: 246
Joined: Thu Dec 15, 2011 13:30
Location: Tallinn

Post by Juhani »

Olen selle jutuga tuttav.
Eesmärk ongi välja selgitada kuidas saaksin hea peremees olla :) .
Kuna olen lipo akusid omanud kuskil poolteist aastat pole endal selle teemalisi kogemusi.

Sa Riff oled siis arvamusel, et parem laadida tühjaks ja siis hiljem täis kui täis akut nädala hoida? Kuidas ise toimid?
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Mina olen ka samat asja mõtelnud.Kui uued akud sai ostetud siis mõõtsin pinged ära ühel oli 3.83v purgi kohta ja teisel 3.78v.
Ise olen hoiustus resiimiga laadinud siis näitab 3.80v purgi kohta.

Tühjaks on akusid lihtsam lennata kui laadijaga laadida mo meelest.Ma tavaliselt lendan ikka 3.40v/cell peale.Siis storage resiimiga 3.80v/cell seisavad vahel 3-4 päeva ja siis laen kohe otsa 4.20v/cell peale. Ja lend võib alata!
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Oma esimesed akud rikkusin sellega ära, et hoidsin pidevalt 100% laetuna, akud väsisid kiiresti ära. Nüüd olen akud peale lendu alati laadinud storage reziimi peale ning täis laadinud vahetult enne lendu, võimaluse korral alles platsil. Akusid tasub hoida jahedas, et aeglustada keemilist protsessi. Temperatuur võiks olla selline, et kondensaati ei tekiks. Enne kasutust on mõistlik akud soojemasse ruumi tuua ning alles siis laadida. Kuna kasutan mitut akut ning paralleel laadimist, siis enne lendu laadimine ei võta väga palju aega. Varasema laadijaga sai laetud 1 aku korraga ning selleks kulus summaarselt väga palju aega, alustasin laadimisega lennule eelneva päeva õhtul.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

3,4v peale lendu on liiga madal, sul on akud varsti punnis ning läbi. Kui lased akul seista peale lendu, siis pinge taastub ning näed suuremat pinget, kui tegelikult oli. Absoluutne miinimum enda jaoks on 3,7v vahetult peale lendu. Vaata mu teist aku teemat, seal on üsna ilmekas graafik ( http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t ... c&start=30 ) pinge kukkumise kohta. Madala pinge juures läheb aku kuumaks - keemiline protsess üliaktiivne = aku vananeb liialt kiiresti. Kui aga rahapatakas kohe võtta, siis lenda nagu soovid. Sõltub muidugi sellest, kui kallid/ odavad su akud on.
Oma kõige uuemate akudega üritan eriti hoolikas olla, liiga kallid, et lühikese ajaga läbi küpsetada.

3,83 ja 3,78 ei ole üldse hea tulemus uue aku kohta. Midagi väga hullu esialgu ei ile, kuid sisetakistus on järelikult erinev, tasub jälgida ning korralikult balantseerida.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Läheb küll teemast mõõda ,vabandan.
Kasutan suure C-ratega akut (65-130c) Tal peaks pingelang väiksem olema kui väiksema c-ratega akudel?
Või olen ma valesti aru saanud asjast? Mul lipo alarm ka peal see hakkab alles 3.3v/cell juures tööle kui gaasi põhja löön ja piisatust kuulen siis on selge ,et aeg on maandumisele mõelda.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Re: Akude tühjaks laadimine.

Post by tikka »

Juhani wrote: Kas laete pärast lendu täis akud tühjaks (hoiustamis pingele)?
Ma säilitan akusid hoiustamise pingel ja tavaliselt laen üks päev enne kasutamist täis. Nädal aega ma neid täislaetuna ei hoia. Kui plaanid muutuvad ja aku on vaja mudelist väljaspool pooleldi tühjaks laadida, ühendan läbi vattmeetri jämeda 1 oomise takistusega nikroomtraadi juhtmete külge ja lasen pool mahutavust soojuseks. Lisaks kasutan sellisel juhul veel pingevahti balanceri otsikul, et tühjakslaadimisel kogemata pinget liiga madalale ei laseks.

Üldjuhul tegutsen nii, nagu siin soovitatakse:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=4468
Post Reply