Tere.
Kas on olemas mingisugunegi kirjutamata reegel, et kuidas seadistada flapse ja kõrgustüüre. Ehk nt flapsid langevad 5cm siis palju oleks esialgu mõistlik kõrgustüüre tõsta. Loodan, et saite mõttest aru.
t. Ivari
Flapside kasutamine
Natuke aega tagasi uurisin seda sama ja mingit reeglit ei leidnud. Foorumites ja erinevate mudelite kasutusjuhendites soovitati õhus järele proovida. Esmalennu õhkutõusu teen ise tagatiibu kasutamata ja kui mudel timmitud, siis hakkan tagatiibu katsetama.
Kui ma ei eksi, siis mõnel päris lennukil võib tagatiibade alla langetamisel nina hoopis üles tõusta. Pakun, et mudelil võib sama juhtuda.
Kui ma ei eksi, siis mõnel päris lennukil võib tagatiibade alla langetamisel nina hoopis üles tõusta. Pakun, et mudelil võib sama juhtuda.
Tikkal on õigus.
Kui klapid liiguvad alla peab ka kõrgustüür kompenseerimiseks alla liikuma.
Tasuks algul testida kõrgel, et väga vale kompenseerimise tõttu õnnetust ei juhtuks. Vajaliku kompensatsiooni suurust mõjutavaid tegureid on nii palju (kasvõi klapi suurus näiteks), et mingit täpset reeglit ei saa olla.
Kui klapid liiguvad alla peab ka kõrgustüür kompenseerimiseks alla liikuma.
Tasuks algul testida kõrgel, et väga vale kompenseerimise tõttu õnnetust ei juhtuks. Vajaliku kompensatsiooni suurust mõjutavaid tegureid on nii palju (kasvõi klapi suurus näiteks), et mingit täpset reeglit ei saa olla.
Just, kui tsiteerida ühte ajaloost tuntud "vuntsi", siis "praktika on tõe kriteerium".[J] wrote: Vajaliku kompensatsiooni suurust mõjutavaid tegureid on nii palju (kasvõi klapi suurus näiteks), et mingit täpset reeglit ei saa olla.
Kui aga teemasse tagasi tulla, siis - oled Sa välja mõelnud, milleks *täpselt* Sul neid flapse vaja peaks olema. Kas tahad lihtsalt effekti; kas tahad läbivajumist allapoole nihutada või tahad kõigele lisaks ka korralikult pidurdada (viimasel juhul võiks lisaks elevaatori kompensatsioonile kasutada ka "varest/liblikat" - et siis ailekad panna flapsidele vastassuunda liikuma).
Aga ükskõik, mida Sa tahad, tee selle saavutamiseks on ühene....
1. Mõtled välja, mida täpselt tahad, ning sätid maapeal "pisut" soovitud käikusid
2. Õhku, ning siis piisava kõrgusevaru korral lõlitad muudatused sisse
3. maandud, ning sätid pisut "saab parem olema" suunda vajalikke käike.
4. Lähed punkti 2 tagasi, kui ei olnud veel "päris hea"